Varulv Varulvskalendarium 3.0

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
RasmulL det är dags att uppdatera startinlägget för det verkar bli varulvsdiggarspel i feb med Vimes i framsätet.
Vi ska väl gå efter aktivitetsrekord i år med minst en holmgång i månaden!
😇ivrigt tjat från baksätet👍😉👏
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
RasmulL det är dags att uppdatera startinlägget för det verkar bli varulvsdiggarspel i feb med Vimes i framsätet.
Vi ska väl gå efter aktivitetsrekord i år med minst en holmgång i månaden!
😇ivrigt tjat från baksätet👍😉👏
Får han ens editera startinlägget?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Finns det spelarunderlag för det kan jag hålla något med start nästa vecka. Om man är intresserad så kan man lajka detta inlägg. Har jag fått minst 5 lajks innan fredag så slänger jag upp en ärligt menad anmälningstråd.
Jag kan se fem intresserade, men det kanske är för lite?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Vi får väl se vilka som anmäler sig när det blir en riktig anmälan :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Jag är lite grann igång med skrivande på "Prinsens följe" som inte riktigt är ett varulvsspel utan mer "5 spelare ska utan utröstning men med röstning om vägval i 7 rundor uppfylla ett gemensamt vinstvillkor och samtidigt så många dolda uppdrag de kan, fast om ni bommar det gemensamma uppdraget vill man istället ha klarat så få dolda uppdrag som möjligt".

I nuvarande tempo kan jag absolut köra det här i mars, och om jag nu skriver det så är det troligtvis troligt att jag håller det. Så får vi se om det blir bra eller pannkaka.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag är lite grann igång med skrivande på "Prinsens följe" som inte riktigt är ett varulvsspel utan mer "5 spelare ska utan utröstning men med röstning om vägval i 7 rundor uppfylla ett gemensamt vinstvillkor och samtidigt så många dolda uppdrag de kan, fast om ni bommar det gemensamma uppdraget vill man istället ha klarat så få dolda uppdrag som möjligt".

I nuvarande tempo kan jag absolut köra det här i mars, och om jag nu skriver det så är det troligtvis troligt att jag håller det. Så får vi se om det blir bra eller pannkaka.
Kul (och bra sätt att hantera "semi-coop" på!)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Så... om jag fattar rätt har vi:
Mars
Feuflux "Prinsens följe"

April
Vimes "Varulvar på ett flygplan"

Maj
Fjodorsenubas "USCSS Wrnu - I rymden kan ingen höra dig sova"

Juni

Basenanjis "#patterns! #patterns! #patterns!"

Lovande!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Så... om jag fattar rätt har vi:
Mars
Feuflux "Prinsens följe"

April
Vimes "Varulvar på ett flygplan"

Maj
Fjodorsenubas "USCSS Wrnu - I rymden kan ingen höra dig sova"

Juni
Basenanjis "#patterns! #patterns! #patterns!"

Lovande!
Det är ju himla störigt att inte kunna ha ett ordentligt kalendarium ne jag tänker att om vi kunde få en sån här funktion:

+Add new Custom BBCODE

Fill in the fields:

  • BB Code Tag: iframe
  • Title: iframe
  • HTML replacement: <iframe src="{text}"></iframe>
..eller liknande så kan vi bädda in en kalendersida, men det kanske öppnar forumet för en massa trassel...

En annan tanke är typ den rösträkningsgrejen som Martin fixade, går det kanske att göra något liknande. Bygger på att vi skriver in nya spel med rätt syntax men då har vi iaf en aktuell länk med alla spel?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Annars får vi väl bara länka till en kalenderfunktion, men det hade varit fint att inte behöv lämna forumet...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Funkar vecka 10 eller har någon sportlov då och sitter fast i en snödriva i skogen?

Linköping har vecka 8 och då kan inte jag köra. Vecka 9 (som Stockholm har, sen tar min sportlovskoll slut) funkar för mig men tänkte vara artig och kolla först.
Jag är på (om jag får vara med) när som!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Funkar vecka 10 eller har någon sportlov då och sitter fast i en snödriva i skogen?

Linköping har vecka 8 och då kan inte jag köra. Vecka 9 (som Stockholm har, sen tar min sportlovskoll slut) funkar för mig men tänkte vara artig och kolla först.
Ja, v10 låter bra
 
Top