Varulv Varulvskalendarium 3.0

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
I säljforumet har våra snälla moderatorer gjort det möjliga att editera första posten för evigt och alltid. Om ni ber Seter snällt tror jag att han kan ge er samma möjligheter?
Vi har bett snällt men det var något tekniskt knep som gjorde det omöjligt :(
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Funkar vecka 10 eller har någon sportlov då och sitter fast i en snödriva i skogen?

Linköping har vecka 8 och då kan inte jag köra. Vecka 9 (som Stockholm har, sen tar min sportlovskoll slut) funkar för mig men tänkte vara artig och kolla först.
Köper hem extra Omeprazole för vecka 10, check!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Hur ser kalendern ut nu? Jag har fått en idé som är för kul för att inte arra. När får jag plats?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Ja jävlar. Sedan är det ju sommar. Nä, det är för långt fram; jag vilar på den (och låter säkert kön växa under tiden).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hur ser kalendern ut nu? Jag har fått en idé som är för kul för att inte arra. När får jag plats?
Jag byter lätt bort mitt spel mot ditt!

(Jag har bokat juni, men det vore ju jättekul att spela mer dina grejer! Jag kan arra senare nån gång!)
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Vi får väl klämma in mer pn ett spel i mars och ta varulvar på ett plan lite senare i april 😁

edit: nvm såg inte att anmälningstråden redan var igång
 
Last edited:

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Jag byter lätt bort mitt spel mot ditt!

(Jag har bokat juni, men det vore ju jättekul att spela mer dina grejer! Jag kan arra senare nån gång!)
Oj, är du säker? Jag är frestad att acceptera erbjudandet, men det känns inte riktigt rätt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Oj, är du säker? Jag är frestad att acceptera erbjudandet, men det känns inte riktigt rätt.
Helt säker! Jag tycker att det är fantastiskt kul att så många vill arrangera och spela och jag hade superkul senast i ditt spel. Dessutom var det inte så länge jag arrade så jag kan gott vänta lite!

TL;DR

@Genesis arrar spel i juni med andra ord! 🙌
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,991
Location
Ett häxkräl
Jag kan arrangera ett relativt klassiskt upplägg mot slutet av semestern. Säg slutet av juli/början av augusti. @Skarpskytten - du har åskådat ett gäng spel, ett klassiskt upplägg är ett bra ställe att börja på om du vill hoppa in!
Ja, jag har själv tänkt att om jag skulle spela, så skulle det vara ett ganska klassiskt spel. Men jag drar mig lite för det, jag är godtrogen, ärlig och har ofta otur när jag tänker, så jag gissar att jag nog är ganska dåligt på varulv. Å andra sidan är jag ju uppenbarligen fascinerad av fenomenet, så det är kanske lika bra att testa en gång? (Jag kommer aldrig kunna köra varulvsspel lajv, då naturen har utrustad mig med ett av galaxens sämsta pokerfejs).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja, jag har själv tänkt att om jag skulle spela, så skulle det vara ett ganska klassiskt spel. Men jag drar mig lite för det, jag är godtrogen, ärlig och har ofta otur när jag tänker, så jag gissar att jag nog är ganska dåligt på varulv. Å andra sidan är jag ju uppenbarligen fascinerad av fenomenet, så det är kanske lika bra att testa en gång? (Jag kommer aldrig kunna köra varulvsspel lajv, då naturen har utrustad mig med ett av galaxens sämsta pokerfejs).
Våga, folk är riktigt trevliga här.
Vi liksom har en egen liten hörna av Matrix där vi tränar på och låssasgrälar, smyger som rädda scum och skapar fantastiska konspirationsteorier i all välmening. Spelledarna bygger fantastiska luftslott och det är helkul.
Vi låter kanske som att vi hackar på varandra titt som tätt men folk här är faktiskt snälla!
(Jag har visserligen en gås oplockad med @fjodorsenuba men det kommer att ordna sig nästa gång!)
De gamla rävarna verkar dessutom vara extra snälla mot nykomlingar vilket jag fått uppleva ett tag.
Välkommen in i Varulvs-gänget.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,991
Location
Ett häxkräl
Våga, folk är riktigt trevliga här.
Vi liksom har en egen liten hörna av Matrix där vi tränar på och låssasgrälar, smyger som rädda scum och skapar fantastiska konspirationsteorier i all välmening. Spelledarna bygger fantastiska luftslott och det är helkul.
Vi låter kanske som att vi hackar på varandra titt som tätt men folk här är faktiskt snälla!
(Jag har visserligen en gås oplockad med @fjodorsenuba men det kommer att ordna sig nästa gång!)
De gamla rävarna verkar dessutom vara extra snälla mot nykomlingar vilket jag fått uppleva ett tag.
Välkommen in i Varulvs-gänget.
Jo, jag är fascinerad av den här kombon av lögner och lönnhugg å ena sidan och gemenskap och kameraderi å den andra.
 
Top