Nekromanti VARULVSGATE RUNDA 1

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Jag tycker det är praktiskt om man lämnar lite mer än bara en timmes marginal, så kanske 19:00 eller 19:30?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Ja, då hinner man garanterat kika in och ta reda på om man kommer bli utröstad eller inte.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
En annan trist grej med folk som inte skriver är att vi riskerar att förlora typ redan i runda 1 eftersom man åker ut om man inte har skrivit något alls.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Purgatory said:
En annan trist grej med folk som inte skriver är att vi riskerar att förlora typ redan i runda 1 eftersom man åker ut om man inte har skrivit något alls.
Ja frågan är om vi ska rösta ut någon som kommer bli diskad ändå (för att inte ha skrivit) eller inte. Det känns som vi får anta att det som inte skrivit gör så för att de glömt/struntat i att spelet har startat, och då är det ju inte omöjligt att det återfinns varulvar bland dessa. Skitsvårt det här :/
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mina tankar.

Visst kan det vara läge att inför någon form av röst-stopp vid 19.30 tiden ikväll så att både Möller, och Smrtihara har chans att kliva in i spel, och hinna förklara sig. Dock så känns det ändå rätt trist att bli av med en spelare som inte deltagit aktivt, och sedan bli av med en till spelare direkt efter då nattmördandet sätter igång.

Jag själv har aldrig spelat med Smrtihara eller Möller så jag vet inte deras kvaliteter som spelare. Dock så känns det surt att förlora Möller ( som det ser ut nu ), och det utan någon som helst vetskap om hur han är. Vore det inte klokt att låta slumpen avgöra, om ingen av dem dyker upp innan kvällningen?

Lägger vi 50% av rösterna på Möller & 50% på Smrtihara så får slumpen avgöra vem som åker ut.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Mina tankar.

Visst kan det vara läge att inför någon form av röst-stopp vid 19.30 tiden ikväll så att både Möller, och Smrtihara har chans att kliva in i spel, och hinna förklara sig. Dock så känns det ändå rätt trist att bli av med en spelare som inte deltagit aktivt, och sedan bli av med en till spelare direkt efter då nattmördandet sätter igång.

Jag själv har aldrig spelat med Smrtihara eller Möller så jag vet inte deras kvaliteter som spelare. Dock så känns det surt att förlora Möller ( som det ser ut nu ), och det utan någon som helst vetskap om hur han är. Vore det inte klokt att låta slumpen avgöra, om ingen av dem dyker upp innan kvällningen?

Lägger vi 50% av rösterna på Möller & 50% på Smrtihara så får slumpen avgöra vem som åker ut.
Om de inte skriver ett enda inlägg i den här tråden så kommer de att bli diskade och åka ut ändå.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Om de inte skriver ett enda inlägg i den här tråden så kommer de att bli diskade och åka ut ändå.
En regel jag hade noll koll på.

Tänk så här då: Någon av de oaktiva är en varulv som skyddar sig genom att vara oaktiv. I detta fall (om min teori håller) tror jag ju att det är Smrtihara eller rent utav Vimes. De ser ju att Möller är på väg ut, och läskar ju ihjäl sig på det.

Kommer det in ett ursäkta mitt sena svar klockan 19.20 ikväll så känns ju det lite tvivelaktigt om vi sätter en stopptid på 19.30 eller är jag mest paranoid just nu?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Det börjar närma sig vår egensatta deadlinen nu, så hur gör vi? Det ser ju ut som Möller och Smrtihara kommer bli diskade för att inte ha skrivit. Är det vettigt att rösta ut någon som redan kommer åka?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Möller är inte med

Jag ber om ursäkt alla. Möller förklarade klart och tydligt att han inte kunde vara med ifrån början. Dom röster som är på Möller kommer bortses, han är redan borta.

Pga att detta är ett misstag från min sida så kommer Möller räknas som deltagare, men han kommer försvinna iom denna runda. Ev info som är betydelse för spelet kommer att slumpas ut.

Efter att spelet är slut, dvs när Goa'Ulderna eller Icke-Goa'Ulder har vunnit så har jag redan nu planerat att skapa en tråd där jag ska förklara mina misstag och varför det blev sådant.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Möller är inte med

Paxen said:
Jag ber om ursäkt alla. Möller förklarade klart och tydligt att han inte kunde vara med ifrån början. Dom röster som är på Möller kommer bortses, han är redan borta.

Pga att detta är ett misstag från min sida så kommer Möller räknas som deltagare, men han kommer försvinna iom denna runda. Ev info som är betydelse för spelet kommer att slumpas ut.

Efter att spelet är slut, dvs när Goa'Ulderna eller Icke-Goa'Ulder har vunnit så har jag redan nu planerat att skapa en tråd där jag ska förklara mina misstag och varför det blev sådant.
Jahopp.

Röst: Smrtihara

För inaktivitet då.
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Tja, efter denna information så tar jag väl och flyttar min röst.

Konrad Konvalj: Maniac
Möller: Konrad Konvalj, xyas, Fain, Lukas, Purgatory
Smrtihara: Korpa, Barcaii
Ingen: Vimes, Möller, Smrtihara
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Möller är inte med

Jag kommer att ta bort Möller och Smrtihara (Om han ej gör något inlägg innan 21:00).

Detta betyder att uppemot 3 personer kommer försvinna ifrån samma runda. Jag har dock ett förslag. Vi kan behandla denna runda som en testrunda, dvs inga krafter kommer kunna användas, ingen röstas ut och ingen tas ut av varulvarna. Jag vill dock ha ett godkännande av er isånafall, och då räcker det med majoriteten. Skicka ett PM till mig om ni vill göra detta.

Om flest personer personer röstar ja för detta innan klockan 21:00 så kommer jag räkna denna runda som en testrunda, om flest personer röstar nej innan 21:00 så kommer jag behandla detta som en riktig runda

Ännu en gång beklagar jag att det har blivit fel.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Blää :gremfrown:

Jaha, då får jag väl rösta på Smrtihara istället då. bästa att plocka någon som ändå redan kommer att åka så vi inte förlorar fler spelare än nödvändigt.

Röst: Smrtihara
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Röst: Smrtihara

Det är väldigt tråkigt att förlora (minst) två spelare pga inaktivitet, så förhoppningsvis tycker majoriteten att det kan vara en testrunda så behöver ingen bli nattdödad.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Med den senaste information som vi fått ifrån spelledaren så är det ingen ide att rösta på en spelare som inte längre är med, så Röst: Smrtihara
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ändrar också min röst från Möller, och hoppas på en testrunda. Vore ju trevligast för hela spelet.

Röst: Smrtihara

Ingen skugga skall falla på Paxen!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Möller är inte med

Vi är alla mänskliga, ändrar även jag min röst

Röst: Smrtihara
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Oj! Jag har haft det väldigt fullt här hemma, så jag har inte haft någon möjlighet att posta tidigare.

I alla fall så vill jag bara säga att jag verkligen försökt att posta så fort jag kunnat!

Aaanyway.

Min röst lägger jag på Korpa på grund av en gut feelin'. På riktigt. Min mage kurrade till när jag läste Korpas första inlägg.
 
Top