Nekromanti VARULVSGATE RUNDA 1

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Purgatory said:
xyas said:
Nu är Barcaii med i spelet så går min röst vidare till andra oaktiva. Följer Konrad för att sätta lite press på Möller.

Röst: Möller
Varför följer du inte oss andra som lagt röster på Konrad K. för att skapa ett starkare drev?
Motivering finns i mitt inlägg (lägger aldrig en röst utan motivering). För att rösta på oaktiva. Visst det kan vara så att de bara inte kommit in i spelet än, men det kan också vara så att de sitter och gör upp varulvsplaner.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Korpa said:
Vad vill vi veta av de vi röstar på? Kön? Tankar och idéer?
Yepp kan vara bra att hå koll på eftersom det drevas gentemot mig just i detta nu.
Jag är inte säker på att det känns som en bra ide att dreva ur sånt här ur folk. Om vi ska outa något så är det väl bättre att ta en diskussion om det och sen göra det allihopa. Är det kön som ligger närmast till hands att outa eller?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag kan tänka mig att kön ligger närmast till hands. Nu tycks dock aktiviteten vara alldeles för dålig för att gå ut med något innan vi alla 11 är överens om vad som skall göras.

Det vore ju kanon om de som inte varit in ännu pallrade sig hit från solskenet.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Kön vore bra, det är en start och kan mycket väl används till något bra. Det ger oss liksom något att spekulera om för att få igång diskussionerna, vilka för tillfället inte existerar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Är vi eniga om att vi ska gå ut med kön nu såhär i första rundan? Det funkar för mig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag går gärna ut med mitt kön, känner inte att det kan skada i ett så tidigt skedde.

Hakar även på röstvågen och lägger min röst på den inaktiva Möller, för att sätta mer press på denne. Alltså:

Röst: Möller
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag håller med Purgatory (och ni andra som går med på att outa kön), främst för att det kan ge oss något att diskutera och för att det känns ofarligast att ange.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
okej om vi ska gå ut med något så känns kön ganska harmlöst.
och jag kommer ställa mig bakom gruppen som vill att alla skall komma in i spelet.

Röst:Möller
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Eftersom jag är ny och inte riktigt har koll på detta än så väljer jag att följa med gruppen.

Röst: Möller

Jag har för den delen inget mot att berätta vad mitt kön är.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Purgatory said:
Kön vore bra, det är en start och kan mycket väl används till något bra. Det ger oss liksom något att spekulera om för att få igång diskussionerna, vilka för tillfället inte existerar.
Jag är med på att outa könet med en gång. Har inga problem med att göra det först i mitten eller rent utav sist.

Dock så tycker jag vi kan förhålla oss till något form av system. Bokstavsordning exempelvis.

Gällande diskussionerna har du helt rätt Purg. Jag kan inte förstå varför det är så jäflarns dött. Eller det kan ju bero på att det är sån där sommar och skit men ändå.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nuvarande röstläge:

Konrad Konvalj: Maniac, Korpa, Purgatory
Möller: Konrad Konvalj, xyas, Fain, Lukas, Barcaii
Ingen: Vimes, Möller, Smrtihara,

Så då har alla som är "aktiva" lagt en röst. Vimes sitter på en dålig lina i prag eller liknande, och övriga två har inte deltagit i spel ännu.

Ordningen de röstande står i är den ordning de har röstat på respektive kandidat.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Okej jag har ett förslag om hur vi kan outa.
Om jag börjar (exempelvis) med att outa så väljer jag den spelare som ska outa efter mig. Denna spelare väljer sedan vem han vill ska outa osv.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Purgatory said:
Okej jag har ett förslag om hur vi kan outa.
Om jag börjar (exempelvis) med att outa så väljer jag den spelare som ska outa efter mig. Denna spelare väljer sedan vem han vill ska outa osv.
Det låter vettigt.

Jag är dock lite bekymrad över att vi har så många delvis/helt inaktiva. Det är frågar hur vettig informationen vi får genom outning när inte alla outar. Jag säger inte att vi ska låta bli, men det här känns som något vi borde ta med i ekvationen. Framförallt blir det ju svårt om man väljer någon att ta efter en som inte är aktiv...
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
xyas said:
Purgatory said:
Okej jag har ett förslag om hur vi kan outa.
Om jag börjar (exempelvis) med att outa så väljer jag den spelare som ska outa efter mig. Denna spelare väljer sedan vem han vill ska outa osv.
Det låter vettigt.

Jag är dock lite bekymrad över att vi har så många delvis/helt inaktiva. Det är frågar hur vettig informationen vi får genom outning när inte alla outar. Jag säger inte att vi ska låta bli, men det här känns som något vi borde ta med i ekvationen. Framförallt blir det ju svårt om man väljer någon att ta efter en som inte är aktiv...
Det är också något som bekymrar mig, att typ 25% inte skrivit något hittills suger. En poäng med denna metoden är att alla tvingas till att outa, men om folk inte är här så faller konceptet lite.
Jag tycker trotts allt att vi ser till att outa detta innan rundan är slut. Om vi inte gör det är chansen stor att vi förlorar info från 2 pers som vi sedan inte kan få.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Purgatorys idé är rolig och jag ställer mig också bakom den, men den kommer bara fungera om alla deltagare blir aktiva nog. En variant skulle kunna vara att man anger två spelare så får man kanske lite mera flyt i det. Då hakar spelet inte upp sig på en spelare.

Jag hoppas bara att de inaktiva blir aktiva så att det ger något.

Röst: Smrtihara
Motivering: Konrad är aktiv och jag ser ogärna att en aktiv åker ut istället för en inaktiv. Jag vet att Möller redan har en massa röster, men det känns lite saksamma vilken av de inaktiva jag röstar på eftersom de förhoppningsvis kommer bli aktiva.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Hmm, min röst är rätt värdels nu, K.K. är aktiv och har inte gjort något speciellt misstänkt så jag tycker det är omotiverat att rösta på honom för tillfället. Därför byter jag till Möller, som visserligen inte är aktiv men som kommer ha press på sig när han väl kommer. Så förhoppningsvis kan det ge oss något användbart.

Röst: Möller
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Det nuvarande röstläget.

Konrad Konvalj: Maniac
Möller: Konrad Konvalj, xyas, Fain, Lukas, Barcaii, Purgatory
Smrtihara: Korpa
Ingen: Vimes, Möller, Smrtihara

Det vore bra ifall vi kan ta till vana att uppdatera denna listan varje gång man lägger en röst. Det blir lättare med översikten över röstningsläget då.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Som jag ser det blir outning värdelöst om inte alla är med, så mitt förslag är att vi vänta med att outa tills alla är aktiva.

men för att vi inte ska förlora all kunskap vi kan förlora den här rundan så avslutar vi vår röstning i morgon klockan 21,00 efter det byter ingen av oss våra röster.

det ger den som kommer bli ut röstad tid att skriva ut allt den vet om sin roll och inget går förlorat.
för är han en bybo så kommer han vilja ge oss information för att öka våra chanser.

är det är en bra eller vansinnig ide?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Lukas said:
men för att vi inte ska förlora all kunskap vi kan förlora den här rundan så avslutar vi vår röstning i morgon klockan 21,00 efter det byter ingen av oss våra röster.
Det är en bra ide. Fast 21.00 är rundan redan slut, så vi kanske ska sätta deadlinen lite tidigare?
 
Top