Nekromanti VARULVSGATE #4

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Jag undrar bara om du är hög?! Hehe.. Du verkar lite rabiat, det vet du va?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vimes said:
Okej, i korthet: jag snurrade in mig i att Korpa måste vara ensam varulv om hon var varulv. Det var tabbigt, jag började förutsätta det och konstruera teorier därifrån. Dåligt.

Sedan har jag fullt medvetet jämnat ut dreven för att få fram en situation som nu där varulvarna avslöjar sig. Den ena varulven ÄR Fain. Den andre bör vara Xyas, om det inte är Smrt (vilket verkar osannolikt).
Jag kommer att kolla xyas.

Smrt. Är jag fanimäj helt säker på annars är det nog slutspelat för egen del.

Fain är kompis med någon, och din taktik har sannerligen lyckats!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Både Smrtihara och Xyas är online. Vilket ben ska du som är bybo av er stå på? Vill du vara varulvarnas (Fain + 1) nyttiga idiot som röstar ut en bybo?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Om det är jag som är varulven så har det lyckats. Om inte så vinner varulvarna denna runda.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Jag måste säga att när jag sa att det var en bybo man röstade ut så var det misstänksamt, men inte när du skriver det eller?

Om vi båda talar sanning så blir det en bybo vilket som, så det ser då ut som att varulvarna vinner
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Smrt, eftersom du är bybo. Betänk noga detta: din röst, om den ligger på en annan bybo, leder till slump och i värsta fall att vi förlorar direkt. Observera Xyas och Fains koordiernade röstningsbeteende i slutet här.

Kom inte och säg att jag inte har agerat taktiskt skitbra. Varulvarna har avslöjat sig. Nu är det bara upp till dig, bybo, att fatta. Eller slumpen.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Röst: Fain
Motivation: Det är nog rätt, men jag är inte förvånad om varulvarna spelat brallorna av mig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fan vad svettigt det blev nu i slutet :gremsmile:

Fain tyckte jag att jag hade en solid argumentation mot, men Vimes beteende kan inte bortförklaras.

Ngggh!!! Vet inte hur jag ska göra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Xyas, du då? Inte sugen på att flytta till Fain? Han har du ju varit jävligt inne på tidigare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fain(3): Korpa, Vimes, Konrad Konvalj, smrt.
Vimes(3): xyas, Fain

Alla fattade galoppen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Tack, Smrtihara!

Yes! Heja byn! Varulvar är inte rumsrena!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
2 minuter kvar och där kom rösten som gjorde att varulvarna vann. Inte förvånad, första gången för mig och jag sög tydligen på att hålla mig på rätta spår :gremwink: Grattis till varulvarna (om det nu är 2 kvar)
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ska vi ta och (I den fria tråden som brukar startas efter dessa forum rollspel) kopiera vårat pm? Eller är det förbjudet även där?

Fortfarande spekulerade vid att det finns 2 varulvar
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
STOPP!

Inget mer inlägg. Pga strul med internet (använder mobilen just nu) pga åskoväder så kommer nästa runda dröja. Beklagar detta.
 
Top