Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 4

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Xyas inlägg 6/15
Brynolf said:
Inlägg 10/15.

Jag gillar Larssons tänk här. Det där att ulvarna "befinner sig på mordplatsen" var ju nåt vi snackade lite om i R1 men som fallit bort sen dess.

Jag har själv inget otalt med LJS, men det här kan tolkas som att han ger upp och offrar Basse om man är på det humöret.

Men jag är ju då mer inne på hans linje: att KK och Basse dricker folköl och åker moped ihop.
Du och Larsson är BFFs nu alltså? Min röst sitter fint där den är känner jag.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Misstänktlista inför runda 5:

  • Har inte gjort min research på xyas än, tycker han har flygit lågt
  • To Först på Pix och andren på Trasapa
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Misstänktlista inför runda 5:

Tja, det verkar ju inte bli någon större strid om vem som röstas ut den här rundan, och det är väl kanske det enda som talar för att Basenanji är grön. Jag gillar dock Reccas analys av Basse/KK och vi kommer att få mycket info även av att hänga Basse.

Arvidos har nu ett par gånger påpekat att det är Recca som tog fram varför Brynolf och Dragonborn borde gå röda ur 4th gate, men jag tänkte passa på att ta åt mig 'äran' av det resonemanget då det ju faktiskt var jag som påpekade det hela redan tidigt i rundan, bland annat i en direkt fråga till Recca.

Det känns hur som helst som att vi faktiskt har en ulv i Basenanji, och att vi har ett par superbybor i Arvidos och Recca, det känns bra helt enkelt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Någon efterfrågade en genomgång av KK. Jag är dock i Nynäshamn med pojkvännen så jag har ingen lust att sitta ett par timmar med det just nu. Om jag överlever till nästa runda så lovar jag att producera en KK-genomgång.

Röst: Basenanji


Xyas, jag tycker du ska överväga den röst du lägger på Brynolf. Jag tycker den rösten är dåligt motiverad och den får mig att misstänka dig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Xyas, jag tycker du ska överväga den röst du lägger på Brynolf. Jag tycker den rösten är dåligt motiverad och den får mig att misstänka dig.
Du är välkommen att misstänkta mig.
 
Top