Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Massor inlägg tillgodo här då.

Vad gör vi i R4? Vem blir nattdödad? Ska bli kul o se. Om det är någon annan än Empiricus som dör inatt så har ju ulvarna alibi på snasket helt säkert.

Luukazh är ju ett schysst hängalternativ nästa gång. Vi kan ju puttra på som en väloljad krigs(by)maskin utan större anstängning om vi fått de här fyra ulvherrarna så här enkelt. Kan det vara så enkelt? Basse tror inte det, är Basse ulv?

Nån annan som tänkt på det där som Lukaazh skrev nånstans i R2 där han menade att Pix nog inte är ulv för han kände på sig att Pix hade ljugit om något men inte om något så stort som att han var ulv. Det lät ju väldigt weird det där. Jag tänker att Lukaazh ser världen falla kring honom, alla hans ulvfränder går åt som flugor och han vill inte va ensam kvar för då är ju loppet verkligen kört.

Hoppas jag överlever till R5 nu bara och får se om vi vinner på 4 raka byborundor. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 11 av 15

Brynolf R1

1. Massoutning FTW!
2. Alla outar i valfri ordning. Brynolf själv hoppar över att outa trots uppmaningen.
3. Vill rösta på Drakbarnet men röstar på K.K

4. Outar på begäran av K.K, ville känna av lite först. Laxar fram Sega Råttor och sin dress, en av ninjaturtlarna.
5. Tycker Dino Rider är obskyrt, men Discofluff är snäppet värre.
6. Snacka dansa/inte dansa kan vi vänta lite mer med tanke på Lu-kaazh/Empis minioutningar.

7. Gillar att Arvid tar upp att det är Klass som skall outas för att det är det ulvarna tvingas ljuga om.
8. Gillar K.K´s "låt byn bestämma vilka som dansar" men kommer på en egen variant: ca50% dansar, ca50% dansar ej, och man ska proklamera sitt val för byn i förväg.
9. Röstar Basse men spar på motiveringen. De flesta må ändå förstå.

10. Beefar lite med BDG om dansa/inte dansa. Hakar på dancefloor dictator. Hakar på K.K´s lista med sina namn att dansa: Basse, Recca, Arvidos, Empiricus, BDG, KK, Dragonborn
11. Tycker att Lu-kaazh (och alla andra) skall gå ut med klass pronto. Lu-kaazh vill gärna inte det.
12. Dragonborn ÄR STÖRST I KLASSEN och Brynolf har redan svaret men vill veta mer. I vilket sammanhang i rollbeskrivningen är Dragonborn störst?
13. Gillar inte riktigt Banankola. Det är lite skillnad mot Sega Råttor och Geléhallon.
14. Är på Basses sida gällande att Dino Rider är sjukt suspekt.
15. Vill veta mer om Basses jidder gällande det K.K skrev till Recca. "Så undrar jag mycket vad KK menar med ”har du en FÖRMÅGA som gör det MÖJLIGT att dansa/inte dansa”. (frågan till K.K)

16. Spännande, Dragonborn outar samma snask som Brynolf. Har själv missat att gå ut med att han går i femman men gör det nu när Drakbarnet gått ut med det.
17. Beffar lite med Basse gällande den LÅNGA killen istället för STÖRSTA i klassen. Alltså, Drakbarn snacket.

18. Fattar plötsligt att 4:e klassare är dåligt att outa för Trasapan. Sätter en ping på honom. MEN åk.4:a är verkligen en del av mellanstadiet.
19. Fortsätter trycka på Basse gällande förmågor/dansa/inte dansa beffen som pågår mellan K.K och Basse på sidan.

20. Undrar hur Dragonborn reagerade på att han outat det samma som Brynolf.
21. Är splittrad över Trasapans outning. Försöker hitta en väg ut åt Trasan.
22. Värt att offra en powerroll för att lära sig spelupplägget med dansa/inte dansa. Vill ha Dictator Style med sina kandidater får jag anta.

23. Hittar affischen. Trasapa is das ulf.
24. Använder ett citat här.
Brynolf said:
Så vad får jag ut av allt det här?
1. Trasapa är mobbare. Det nästan måste vara så.
2. Recca är suspekt (om Trasapa är ond).
3. Framförallt Arvidos, Tyr och Basse får grönpoäng för noterandet av Trasapas udda klass. Och jag, förstås. Just Basse har ju velat en del kring det här, men det var han som var först med att hänvisa till startinlägget. Jag tror inte en ulvpolare skulle bistå byn med sådan ammunition.
4. Recca, KK, xyas, Dragonborn, Lukas, Pix, (BDG) och Mukwa hakade på klass-grejen väldigt sent (om alls), vilket inte är grönande.
4:an är ju direkt felaktig. Jag har själv undersökt det hela rätt noga.

25. Vill att xyas och Pix outar nått!
26. Vill få Drakbarnet att snacka lite mer. Mycket oavslutade meningar.

27. Är Trasapa ulv så är Recca ulv.

28. xyas reagerade ALDRIG på 4:e klass. Den stora pingen på Trasapa!
29. Diggar inte att K.K tycker att Recca är grön om Trasan är röd.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 12 av 15

Recca said:
Nån annan som tänkt på det där som Lukaazh skrev nånstans i R2 där han menade att Pix nog inte är ulv för han kände på sig att Pix hade ljugit om något men inte om något så stort som att han var ulv. Det lät ju väldigt weird det där. Jag tänker att Lukaazh ser världen falla kring honom, alla hans ulvfränder går åt som flugor och han vill inte va ensam kvar för då är ju loppet verkligen kört.

Hoppas jag överlever till R5 nu bara och får se om vi vinner på 4 raka byborundor. :gremsmile:
Du menar det här?

Lu-kaazh said:
BDG har rätt i att jag första rundan underveck att säga något om Pix och det gjorde jag för att jag inte blev riktigt klok på hur jag skulle tolka hans inlägg. JAg känner pix i verkligheten och han är en mycket speciell man och jag kan i verkligheten läsa honom bättre än jag tror han vill erkänna (han kan säkert läsa mg bättre än jag vill erkänna) och jag tyckte i första rundan att det kändes som han dolde något, men samtidigt så tycker jag inte han kändes som en ulv. Jag skyllde min förvirring på att jag faktiskt inte är van att analysera text från Pix. Men nu när jag läst hans förklaring så tycker jag allt faller på plats. Jag tror att Pix är grön och fått värdens jobbigaste roll.
Jag tror att jag varit på det tidigare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 13 av 15

Asså, min koll av Brynolf ger mig lite kalla kårar.

Det är väldigt mycket försvar av Trasapan tills han upptäcker affischen. Sen finns det en del skumma saker gällande Drakbarnet.

Drakbarnet said:
Jag är störst i klassen
Brunolf said:
Jag tror jag redan har svaret, men utveckla gärna detta. I vilket sammanhang i din rollbeskrivning nämns det att du är störst?
Drakbarnet said:
Angående detta med att jag "är" störst i klassen står ej i min char beskrivning utan är/var en dum spegling utav hur jag ser mig i irl och har ingen förankring i spelet (dumt absolut men thats life). Jag går i klass 5 och favvo snask är sega råttor, jag väljer att låta min röst ligga där den ligger pga vad hen skrev i sitt första inlägg där han direkt påstog sig vara bybo och jag har inte fått några andra indikationer på att han absolut är bybo eller ulv.
Brynolf said:
Spännande. Vi har alltså samma favvo-gödis (och går i samma klass. Tror jag missat att gå ut med klass, men jag går alltså i femman).
Brynolf ninjar alltså Drakbarnets klass 5 efter outningen i förbifarten. Då sitter de verkligen i samma båt. Samma årskull och samma snacks.

Att Drakbarnet har flest pings genom rundan ger ju Brynolf mer cred så klart.

Sen beefas det mycket med Basse om STÖRSTA / LÅNGA-killen. Men lixom, vad är det Brynolf vet så snart Drakbarnet börjar snacka om STÖRSTA där i början?

Brynolf said:
Vad gäller Trasapas klass är jag splittrad. Det är så klart en ping att han inte har en klass som tagits upp i exempelrollen. Följande finns att fnula över:
* Trasapa ljuger om sin klass och tog för säkerhets skull den mellanstadieklass som var minst "upptagen", och råkade missa att 4:an inte var med i exempelrollen (vilket jag också missade, så det är ju lätt hänt).
* Trasapa talar sanning, men Vimes har antingen missat fyran i exempelrollen, eller bara struntat i den, eftersom det bara är en exempelroll som inte behöver täcka alla variabler.
* I alla lägen kan man metagrunna över just den där exempelrollen. VARFÖR är inte fyran med? Om det är ett medvetet val från Vimes sida... Jag menar, fyror går ju också på mellanstadiet. Jag tror ju inte Vimes har gjort en fälla för ulvarna som bara kan undvikas om de lusläser startinlägget.
9 minuter senare.

Trasapa said:
Ehm, fick just syn på inbjudningsaffischrna som fick mig betydligt mindre benägen att försvara Trasapa oavsett hur mycket jag gillar att ha med honom i spel. Fjärdeklassare ÄR inte välkomna på det här discot, låt oss bara säga det. Så Trasapa bör komma med en bra förklaring till vad han gör här och hur detta förklaras i hans roll. Annars blir det Apknack!
Ja jag vet inte jag inte, men det kittlar ju som fan att slänga upp Brynolf på lite dans.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 14 av 15

Mitt sista inlägg. Jag slopar mitt sista eftersom jag fuskade förra rundan.

Så, är det ingen som vill testa om Brynolf blir svettig om vi kör ett litet sista timmen drev?

Det svider som fan om Drakbarnet är grön trots allt. Då må ju Brynolf ha spelat brallan av oss. Varför skulle annars Drakbarnet ha samma snask som Brynolf? Att det finns två snel hest med samma godis känns inte riktigt som ett varulvsspel.

Jag är med till gong-gongen och kan röstraljera hela vägen in i mål! MEN jag spelar ju spelet själv just nu!
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(12/15)
Okay, 50 minuter kvar.
Rösterna står som följer:

Dragonborn har 5 röster (LJSLarsson, Recca, Basenanji, Mjärden/KK och Brynolf)
Lu-kaazh har 4 röster (Xyas, Arvidos MC, BDG och Empiricus)

Personer som inte har röstat: Lu-kaazh och Dragonborn

Som det ser ut nu så hänger Dragonborn.

Hen kan rädda upp det genom att komma in och lägga en röst på Lu-kaazh, då hänger Lu-kaazh istället eftersom den tidigaste rösten på Lu-kaazh är äldre än den tidigaste rösten på Dragonborn.

Det är ett rätt fint kycklingrace, är bägge Ulvar så kommer vi inte kunna göra annat än att plocka en Ulv nu.

Om Dragonborn kommer in i sista stunden och röstar på Lu-kaazh och Lu-kaazh är grön så hamnar Dragonborn under lupp.

Om Dragonborn kommer in i sista sekunden och röstar på Lu-kaazh och Lu-kaazh är röd så har vi plockat en Ulv. Dragonborn lär fortfarande hamna under lupp.

Det finns med andra ord inte något de kan göra som inte rödar den överlevande i det här läget, och jag hoppas verkligen inte att vi har gjort en missbedömning. Jag håller med tidigare talare, det känns nästan som om det gått för lätt hittills.

Jag kommer ligga kvar med min röst på Lu-kaazh, och jag sitter redo med avtryckarfingret om det blir röstkaos i sista stund.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mjärden said:
Inlägg 13 av 15

Asså, min koll av Brynolf ger mig lite kalla kårar.

Det är väldigt mycket försvar av Trasapan tills han upptäcker affischen. Sen finns det en del skumma saker gällande Drakbarnet.

Drakbarnet said:
Jag är störst i klassen
Brunolf said:
Jag tror jag redan har svaret, men utveckla gärna detta. I vilket sammanhang i din rollbeskrivning nämns det att du är störst?
Drakbarnet said:
Angående detta med att jag "är" störst i klassen står ej i min char beskrivning utan är/var en dum spegling utav hur jag ser mig i irl och har ingen förankring i spelet (dumt absolut men thats life). Jag går i klass 5 och favvo snask är sega råttor, jag väljer att låta min röst ligga där den ligger pga vad hen skrev i sitt första inlägg där han direkt påstog sig vara bybo och jag har inte fått några andra indikationer på att han absolut är bybo eller ulv.
Brynolf said:
Spännande. Vi har alltså samma favvo-gödis (och går i samma klass. Tror jag missat att gå ut med klass, men jag går alltså i femman).
Brynolf ninjar alltså Drakbarnets klass 5 efter outningen i förbifarten. Då sitter de verkligen i samma båt. Samma årskull och samma snacks.

Att Drakbarnet har flest pings genom rundan ger ju Brynolf mer cred så klart.

Sen beefas det mycket med Basse om STÖRSTA / LÅNGA-killen. Men lixom, vad är det Brynolf vet så snart Drakbarnet börjar snacka om STÖRSTA där i början?

Brynolf said:
Vad gäller Trasapas klass är jag splittrad. Det är så klart en ping att han inte har en klass som tagits upp i exempelrollen. Följande finns att fnula över:
* Trasapa ljuger om sin klass och tog för säkerhets skull den mellanstadieklass som var minst "upptagen", och råkade missa att 4:an inte var med i exempelrollen (vilket jag också missade, så det är ju lätt hänt).
* Trasapa talar sanning, men Vimes har antingen missat fyran i exempelrollen, eller bara struntat i den, eftersom det bara är en exempelroll som inte behöver täcka alla variabler.
* I alla lägen kan man metagrunna över just den där exempelrollen. VARFÖR är inte fyran med? Om det är ett medvetet val från Vimes sida... Jag menar, fyror går ju också på mellanstadiet. Jag tror ju inte Vimes har gjort en fälla för ulvarna som bara kan undvikas om de lusläser startinlägget.
9 minuter senare.

Trasapa said:
Ehm, fick just syn på inbjudningsaffischrna som fick mig betydligt mindre benägen att försvara Trasapa oavsett hur mycket jag gillar att ha med honom i spel. Fjärdeklassare ÄR inte välkomna på det här discot, låt oss bara säga det. Så Trasapa bör komma med en bra förklaring till vad han gör här och hur detta förklaras i hans roll. Annars blir det Apknack!
Ja jag vet inte jag inte, men det kittlar ju som fan att slänga upp Brynolf på lite dans.

Schysst case på Brynolf där, bra fångat!

I chickenracet så tror jag nog fortfarande mer på Lu-kaazh än på Dragonborn, men med det du tar upp här så är nog Dragonborn + Brynolf mer sannolikt än Lu-kaazh + Brynolf.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Brynolf said:
Ja, jag missade det, delvis för att han bara nämner vem han använt förmågan på. Vi vill så klart veta resultatet också. Särskilt nu när dragon börjat uttala sig mer om sin roll.

Röst: Dragonborn
(i mina skor är det nog det enda man kan göra.)
den visade att hon inte använde någon förmåga alltså DANSA ÄE EJ EN FÖRMÅGA!!
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(13/15)
Dragonborn said:
Brynolf said:
Ja, jag missade det, delvis för att han bara nämner vem han använt förmågan på. Vi vill så klart veta resultatet också. Särskilt nu när dragon börjat uttala sig mer om sin roll.

Röst: Dragonborn
(i mina skor är det nog det enda man kan göra.)
den visade att hon inte använde någon förmåga alltså DANSA ÄE EJ EN FÖRMÅGA!!
Bra att veta, fört till rullorna.

Dags att lägga en röst nu Dragonborn? Du har ca 10 minuter på dig.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så, nu ryker Lu-kaazh?

Fuck it, jag röstar Dragonborn. Om de två mest trovärdiga hypoteserna just nu är Lu-kaazh + Dragonborn eller Brynolf + Dragonborn, så är Dragonborn ett bättre val.

Röst: Dragonborn
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Aja grattis byn nu har ni hängt en av era egna var roligt att spela med er
Ses i nästa varulvs spel
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
STOPP!!!1 - eller ok, forumklockan säger 4 minuter till. Kör på.
 
Top