Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 3

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Recca said:
Dragonborn och Trasan har ju samma förmåga väl. Det är ju den fetaste scumtellen som finns på Dragonborn, enligt mig. Det där med sega råttorna är jag övertygad om att Dragonborn helt enkelt inte uppmärksammat att Brynolf outat innan han själv gick ut med samma sak.
Men alltså Empi har ju ett ganska övertygande resonemang enligt mig att Dragonborn inte ljugit om sitt godis. (Han var uppe och dansade rundan när Pix bröt ihop, han ville gärna bli siad osv). Om Dragonborn också ljugit om Godis så hade väl inte Pix gett upp? Vi vet väl till och med att Dragonborn också var vaken där vid 03-tiden på dygnet, så det känns verkligen konstigt.
(Jag håller dock med om att Dragonborn haft andra pings).

Om det nu inte är så enkelt att hockeyhjälm, discofluff, lustig hatt alla är ulvar, fast jag vet inte, känns lite lätt, och som sagt inte så himla troligt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,602
Det här blir mitt tolfte inlägg och jag tänker ta det lugnt under dagen så att jag har inlägg kvar senare.

BDG said:
Men alltså Empi har ju ett ganska övertygande resonemang enligt mig att Dragonborn inte ljugit om sitt godis. (Han var uppe och dansade rundan när Pix bröt ihop, han ville gärna bli siad osv). Om Dragonborn också ljugit om Godis så hade väl inte Pix gett upp? Vi vet väl till och med att Dragonborn också var vaken där vid 03-tiden på dygnet, så det känns verkligen konstigt.
(Jag håller dock med om att Dragonborn haft andra pings).
Men kan inte Dragonborn ha alibigodis? Jag tycker nog att det låter helt rimligt med en ivrig nybörjar-ulv som sitter uppe på nätterna, outar utan att riktigt bry sig om Brynolfs outning och nu: tystnad när det ser mörkt ut för ulvlägret.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Björn den gode said:
Recca said:
Dragonborn och Trasan har ju samma förmåga väl. Det är ju den fetaste scumtellen som finns på Dragonborn, enligt mig. Det där med sega råttorna är jag övertygad om att Dragonborn helt enkelt inte uppmärksammat att Brynolf outat innan han själv gick ut med samma sak.
Men alltså Empi har ju ett ganska övertygande resonemang enligt mig att Dragonborn inte ljugit om sitt godis. (Han var uppe och dansade rundan när Pix bröt ihop, han ville gärna bli siad osv). Om Dragonborn också ljugit om Godis så hade väl inte Pix gett upp? Vi vet väl till och med att Dragonborn också var vaken där vid 03-tiden på dygnet, så det känns verkligen konstigt.
(Jag håller dock med om att Dragonborn haft andra pings).

Om det nu inte är så enkelt att hockeyhjälm, discofluff, lustig hatt alla är ulvar, fast jag vet inte, känns lite lätt, och som sagt inte så himla troligt.
Fuck, du har rätt.

Dragonborn har inte ljugit om sitt godis alltså, men eh, betyder inte det här att gröne Brynolf måste granskas?
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
I r2 så valde jag att targetera Recca pga att hon inte outat att hon har en förmåga.

Att dansa eller inte dansa är inte en förmåga då det ialla fall inte i mitt roll pm står under dina förmågor kategorin utan bland allmänt fluff. och tack mjärden för en rak fråga äntligen :gremwink:

Jag har väll känt mig lite uppgiven då jag har blivit rödad utan att få helt klara anledningar förutom att min dress är "konstig"? ja jag har discohår eller discofluff som jag kallar det tänker då på om det finns några övriga 90talister här eller några med barn som är födda på tidigt 90-tal för då gick det ett barnprogram som hette Bröderna Fluff och dem hade världens discohår.

Min förmåga är väll inte byns starkaste förmåga men endå en förmåga som är bra i alla fall i mitt tycke då jag kan targetera någon som inte outat en förmåga och då få se om hen har en och då kan gå till offensiven mot hen.

Angående misstänkta så jag vet verkligen inte vilka jag skall misstänka jag vet ej varför jag inte kan utläsa någon ulvighet hos folk och "fnuk" snodde jag för jag tyckte de lät roligt >,< men aja skall försöka trycka ner foliehatten hårdare på huvudet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg ?

Sitter på taskig lina och har inte full koll på läget. Återkommer senare.

Jag är sugen på att ta en sväng om med Empis. Jag fick ju inte dansa senast så det är väl inte mer än rätt. Jag vill ju visa mina moves!

Empis dansar och xyas tvingar med K.K att dansa. En perfekt trio.

Lu-kaazh kan då om han vill vara ulvig förstöra festen.
Dragonborn dinglar med sitt alibigodis?

Brynolf då? Är Dragonborn ulv med Sega Råttor må ju kolla läget hemma hos Brynolf. Jag kanske inte tänker klart nu men som sagt jag återkommer.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Basenanji said:
Det här blir mitt tolfte inlägg och jag tänker ta det lugnt under dagen så att jag har inlägg kvar senare.

BDG said:
Men alltså Empi har ju ett ganska övertygande resonemang enligt mig att Dragonborn inte ljugit om sitt godis. (Han var uppe och dansade rundan när Pix bröt ihop, han ville gärna bli siad osv). Om Dragonborn också ljugit om Godis så hade väl inte Pix gett upp? Vi vet väl till och med att Dragonborn också var vaken där vid 03-tiden på dygnet, så det känns verkligen konstigt.
(Jag håller dock med om att Dragonborn haft andra pings).
Men kan inte Dragonborn ha alibigodis? Jag tycker nog att det låter helt rimligt med en ivrig nybörjar-ulv som sitter uppe på nätterna, outar utan att riktigt bry sig om Brynolfs outning och nu: tystnad när det ser mörkt ut för ulvlägret.
Fast jag tycker ju då att det verkar jätteelakt att ge ett alibigodis som är samma godis som någon annan redan har. Särskilt när det inte verkar finnas några andra dubletter, det blir ju liksom inte mycket till alibi.

Men jo, jag håller nog med Recca om att den logiska slutsatsen här är att vi trots allt måste kolla närmare på Brynolf, jag har ju grönat honom för att han var den som plockade upp affischen i 4th gate, men han kan ju vara ulv som redan där insåg att 4th gate kommer sluta i trasapas död oavsett och därför bara hoppade på tåget, han hade ju ett inlägg där han försökte 'gröna' honom, och strax efteråt det där med affischen, jag har alltid utgått från att det var för att han kollade upp det och upptäckte affischen och ändrade sig, men det kan ju också ha varit en ulvpolare som sa 'Nej brynolf, det är kört! Hoppa på tåget istället." Brynolf: 'men det ser ju jätteskumt ut om jag byter utan anlending' Ulv2: 'jo.. men jag tänkte på det där med affishcen det är ju det som gör att det verkligen är kört, om du nämner det så kanske du blir lite grönare också'
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(10/15)
Så, Operation Linedance är Go med andra ord!

Dansa denna runda:

Empiricus som siar den Xyas drar upp
Xyas som drar upp någon

Och kandidater att dansa med mig är då:

KK - för att reda ut banankola/bananaskids
Brynolf - för att reda ut Sega råttan
Lu-kaazh (om han inte dinglar) - som har outat buggtuggummi, för att Lu-kaazh är den som just nu ligger hetast till och inte dansade runda 1
LJSLarsson - som har outat skumsvampar och som inte dansade runda 1



Ge mig åsikter om vem vi skall ta och varför. Helst ser jag att alla kommer med åsikter.

Själv skulle jag föredra LJSLarsson eller Lu-kaazh för att ingen av dem dansade runda ett. Just nu verkar det dock som om Lu-kaazh kommer att dingla, och hens frånvaro gör inte det bättre heller.


Lu-kaazh sitter på flest röster och gör ändå inte väsen i tråden trots att hen har varit inne och postat på forumet så sent som 19.15 i går när det redan låg 3 röster på hen samt krav på att motivera neddragningen av KK. Det känns som den där Ulvuppgivenheten som Arvidos MC snackar om.


Så Lu-kaazh har gått upp till toppen av min dingellista för i kväll, förbi Dragonborn till och med, och då kvarstår LJSLarsson av de som inte dansade runda ett och därför kan ha ljugit om sitt snask utan risk.


Brynolf var ju på dansgolvet tillsammans med Pix, och även om hen inte har bett om ett siande så känns det mindre troligt med en lögn där. Men jag kommer böja mig för ett majoritetsbeslut eller för en riktigt snygg motivering, och jag kommer även att berätta innan rundan är slut vilken jag vill sia så att Xyas hinner dra med personen upp på dansgolvet om personen inte dansar självmant.

Några risker finns förstås:

1: Om vi hänger Lu-kaazh och hens förmåga funkar trots att hen dinglar så kan hen tvinga ner någon från dansgolvet och sabba planen.

2: Ulvarna kan nattmörda mig. Vilket då har en bra effekt i att det grönar min funktion i byn.

3: Någon av deltagarna i planen kan faila i sin uppgift på grund av miss i kommunikationen om vi lämnar beslutet till alltför nära deadline.

För att minimera riskerna så behöver vi med andra ord fatta beslut i god tid innan deadline och alla viktiga delar behöver bekräfta i tråden att de har förstått sin uppgift och att de har sänt PM om sina manövrar till lekledare Vimes.

Frågor på detta?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fan ska jag rösta på? Orkar inte tänka. Är det Dragonborn och Lukaazh?

Vissa indicer pekar mot andra alternativ men de indicierna är inte starka nog för att vara övertygande om deras grönhet. Och samtidigt saknar vi starka rödningar på någon annan än just de två. Basse är ett alternativ för mig, vilket även Brynolf blir tack vare dublettgodiset.

Nu blir det en röst på Dragonborn.

Röst: Dragonborn
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Empiricus said:
Så, Operation Linedance är Go med andra ord!

Dansa denna runda:

Empiricus som siar den Xyas drar upp
Xyas som drar upp någon

Och kandidater att dansa med mig är då:

KK - för att reda ut banankola/bananaskids
Brynolf - för att reda ut Sega råttan
Lu-kaazh (om han inte dinglar) - som har outat buggtuggummi, för att Lu-kaazh är den som just nu ligger hetast till och inte dansade runda 1
LJSLarsson - som har outat skumsvampar och som inte dansade runda 1
Jag ska snart iväg och spela rollspel, och det är lite osäkert på när jag kommer hem. Jag har skickat till Vimes att jag vill dansa i KK i nuläget, så jag föreslår att du syncar med det Empi så vi inte missar siandet. Ska försöka kolla in med mobilen och se om där är starka åsikter för att ändra på det under kvällen.

Ska bara förtydliga att min förmåga kräver att jag också dansar. Så vi kommer vara tre på dansgolvet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Några snabbisar...

Jag är ju alltså helt hundra på att dans ÄR en förmåga. Vilket innebär att Dragons/Trasapas förmåga är kass.

Angående Dragons grönhet genom dans och inbjudan till godissiande, har ju jag gjort exakt samma sak. Det enda som talar emot mig i den här historien är att dragon outade efter mig.

Dragon ska berätta hur han använt sin förmåga genast. Lukas ska motivera sitt vall av KK.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,602
Äh, jag tänker i cirklar. Jag tycker att du ska sia Brynolf och att vi röstar ut Dragonborn.

RÖST: Dragonborn

Ikväll ska jag på föräldramöte och jag är inte helt hundra på att jag hinner hem till 22.00, men har två inlägg kvar ifall det skulle vara något.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 6 av 15

xyas said:
Empiricus said:
Så, Operation Linedance är Go med andra ord!

Dansa denna runda:

Empiricus som siar den Xyas drar upp
Xyas som drar upp någon

Och kandidater att dansa med mig är då:

KK - för att reda ut banankola/bananaskids
Brynolf - för att reda ut Sega råttan
Lu-kaazh (om han inte dinglar) - som har outat buggtuggummi, för att Lu-kaazh är den som just nu ligger hetast till och inte dansade runda 1
LJSLarsson - som har outat skumsvampar och som inte dansade runda 1
Jag ska snart iväg och spela rollspel, och det är lite osäkert på när jag kommer hem. Jag har skickat till Vimes att jag vill dansa i KK i nuläget, så jag föreslår att du syncar med det Empi så vi inte missar siandet. Ska försöka kolla in med mobilen och se om där är starka åsikter för att ändra på det under kvällen.

Ska bara förtydliga att min förmåga kräver att jag också dansar. Så vi kommer vara tre på dansgolvet.
Då testar jag givet att INTE dansa den här rundan vilket bör få mig att dansa i och med att xyas tvingar med mig på dansgolvet.

Check.

Nu skall jag läsa i kapp så om något annat är sagt mot slutet så se då banne mig till att xyas är med på planändringarna.

Vad händer om jag nattmördas? Ger det oss något extra med ost?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(11/15)
Jag är av åsikten att om inte Lu-kaazh kommer in och svarar upp på trycket nu så hänger vi hen. Jag har preppat för att följa planen och dansa med Xyas och KK och hoppas vi inte behöver ändra den utan bekräftelse på att Xyas är online och redo.

Röstläget just nu:
Lu-kaazh har 4 röster (Xyas, Arvidos MC, BDG och Empiricus)
Dragonborn har 3 röster (LJSLarsson, Recca och Basenanji)

Följande har inte röstat: Lu-kaazh, Dragonborn, Brynolf och Mjärden/KK
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Basenanji said:
Äh, jag tänker i cirklar. Jag tycker att du ska sia Brynolf och att vi röstar ut Dragonborn.

RÖST: Dragonborn

Ikväll ska jag på föräldramöte och jag är inte helt hundra på att jag hinner hem till 22.00, men har två inlägg kvar ifall det skulle vara något.
Ätligt talat blir det lite kaka på tårta att hänga dragon och sia mig. Men visst, draken kan ju faktiskt vara grön, och då är det ju soft att få det bekräftat att jag inte ljuger. Men sia på om ni vill, men i så fall tycker jag inte vi ska hänga dragon den här rundan. Siar ni mig hrön, hänger vi db nästa rond. Denna runda verkar lukas ha fått en del flak. Vi kanske skulle hänga honom nu bara på kul och se vad som händer?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 7 av 15

Empiricus said:
(10/15)
Så, Operation Linedance är Go med andra ord!

Dansa denna runda:

Empiricus som siar den Xyas drar upp
Xyas som drar upp någon

Och kandidater att dansa med mig är då:

KK - för att reda ut banankola/bananaskids
Brynolf - för att reda ut Sega råttan
Lu-kaazh (om han inte dinglar) - som har outat buggtuggummi, för att Lu-kaazh är den som just nu ligger hetast till och inte dansade runda 1
LJSLarsson - som har outat skumsvampar och som inte dansade runda 1



Ge mig åsikter om vem vi skall ta och varför. Helst ser jag att alla kommer med åsikter.

Själv skulle jag föredra LJSLarsson eller Lu-kaazh för att ingen av dem dansade runda ett. Just nu verkar det dock som om Lu-kaazh kommer att dingla, och hens frånvaro gör inte det bättre heller.


Lu-kaazh sitter på flest röster och gör ändå inte väsen i tråden trots att hen har varit inne och postat på forumet så sent som 19.15 i går när det redan låg 3 röster på hen samt krav på att motivera neddragningen av KK. Det känns som den där Ulvuppgivenheten som Arvidos MC snackar om.


Så Lu-kaazh har gått upp till toppen av min dingellista för i kväll, förbi Dragonborn till och med, och då kvarstår LJSLarsson av de som inte dansade runda ett och därför kan ha ljugit om sitt snask utan risk.


Brynolf var ju på dansgolvet tillsammans med Pix, och även om hen inte har bett om ett siande så känns det mindre troligt med en lögn där. Men jag kommer böja mig för ett majoritetsbeslut eller för en riktigt snygg motivering, och jag kommer även att berätta innan rundan är slut vilken jag vill sia så att Xyas hinner dra med personen upp på dansgolvet om personen inte dansar självmant.

Några risker finns förstås:

1: Om vi hänger Lu-kaazh och hens förmåga funkar trots att hen dinglar så kan hen tvinga ner någon från dansgolvet och sabba planen.

2: Ulvarna kan nattmörda mig. Vilket då har en bra effekt i att det grönar min funktion i byn.

3: Någon av deltagarna i planen kan faila i sin uppgift på grund av miss i kommunikationen om vi lämnar beslutet till alltför nära deadline.

För att minimera riskerna så behöver vi med andra ord fatta beslut i god tid innan deadline och alla viktiga delar behöver bekräfta i tråden att de har förstått sin uppgift och att de har sänt PM om sina manövrar till lekledare Vimes.

Frågor på detta?
Nu hänger det ju lite på xyas vill jag påstå.

Grejen för att checka av hans äkthet med hans förmåga är ju att personen i fråga inte skall dansa och xyas skall tvinga denne att dansa.

Nu är hans target K.K men är det på grund av Banana Skid-gate jag skall ta en sväng om så ser jag ju hellre att vi tvingar upp någon mer suspekt på scen. Asså, Brynolf är ju ett skönt alternativ samtidigt som vi nackar Drakbarnet. Alla sega råttor får då sig en liten kontroll. Jag har nog svårt att sova mot slutet om Brynolf är kvar i liret med sina Sega Råttor.

Risken att du ryker Empis är ju rätt överhängande så klart men vi får ju i alla fall testa xyas förmåga i drift och även en liten minicheck på Lu-kaazh om han väljer att plocka av någon från dansgolvet.

Hur som så ställer jag in mig på att inte dansa så det är ju lite upp till xyas att avgöra hur vi gör och det är fine by me.

Har inte hunnit kolla röstläget, men det står mellan Drakbarnet och Lukke.

Jag är på båda och kan tänka mig att vara med och lattja mot slutet med lite röstflyttar (har för mig det var 22.00 och då är ju fotbollen och allt sånt slut så då finns det ju lite tid).

Men för sakens skull.

Röst: Dragonborn

En massa ulvigheter ligger bakom rösten så klart och som Brynolf poängterar så är hans förmåga kass.

Brynolf said:
Jag är ju alltså helt hundra på att dans ÄR en förmåga. Vilket innebär att Dragons/Trasapas förmåga är kass.
Exakt vad jag tror och vad jag skrev i ett tidigare inlägg. Att välja att dansa/ inte dansa är en förmåga och skall Drakbarnet/Trasulven ha en förmåga så funkar den ju inte så som de säger att den gör utan deras ulv-förmåga berättar om den kontrollerade spelare använder sig av en annan förmåga är just valet att dansa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 8 av 15

Empiricus said:
(11/15)
Jag är av åsikten att om inte Lu-kaazh kommer in och svarar upp på trycket nu så hänger vi hen. Jag har preppat för att följa planen och dansa med Xyas och KK och hoppas vi inte behöver ändra den utan bekräftelse på att Xyas är online och redo.

Röstläget just nu:
Lu-kaazh har 4 röster (Xyas, Arvidos MC, BDG och Empiricus)
Dragonborn har 3 röster (LJSLarsson, Recca och Basenanji)

Följande har inte röstat: Lu-kaazh, Dragonborn, Brynolf och Mjärden/KK
Åh, najs en röstlista.

Jag har efter detta röstat på Drakbarnet så 4/4.

Men lixom, att rösta på Lu-kaazh tar bort lite av spänningen om han skall fucka upp planen och dra ner någon från dansgolvet. Det är ju auto-ulv lixom.

Hur som så kommer jag vara med och lattja med röster mot slutet om det är så.

Det är ju konstigt att varken Draken eller Lu-kaazh har röstat. Eller det kanske inte är så konstigt ändå. Har vi två ulvar där behöver vi ju inte frukta nån kaos mot slutet direkt oavsett om dom röstar på random-K.K båda två. Det ger inget annat än pingelipong i ulvlådan.

Hmm. Det känns för lätt det här!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 9 av 15

Dragonborn said:
I r2 så valde jag att targetera Recca pga att hon inte outat att hon har en förmåga.

Att dansa eller inte dansa är inte en förmåga då det ialla fall inte i mitt roll pm står under dina förmågor kategorin utan bland allmänt fluff. och tack mjärden för en rak fråga äntligen :gremwink:

Jag har väll känt mig lite uppgiven då jag har blivit rödad utan att få helt klara anledningar förutom att min dress är "konstig"? ja jag har discohår eller discofluff som jag kallar det tänker då på om det finns några övriga 90talister här eller några med barn som är födda på tidigt 90-tal för då gick det ett barnprogram som hette Bröderna Fluff och dem hade världens discohår.

Min förmåga är väll inte byns starkaste förmåga men endå en förmåga som är bra i alla fall i mitt tycke då jag kan targetera någon som inte outat en förmåga och då få se om hen har en och då kan gå till offensiven mot hen.

Angående misstänkta så jag vet verkligen inte vilka jag skall misstänka jag vet ej varför jag inte kan utläsa någon ulvighet hos folk och "fnuk" snodde jag för jag tyckte de lät roligt >,< men aja skall försöka trycka ner foliehatten hårdare på huvudet.
Okej, läser jag med snällglasögon på så kan jag sträcka mig till att vi har en Hastfer* här.

Värt att notera här är alltså Brynolfs inlägg. Hmmpf, måste leta. Ah, här:

Brynolf said:
Dragon ska berätta hur han använt sin förmåga genast.
Är inte det precis vad Dragonborn gör här ovan? Hur har du missat det Brynolf? Tunnelseende? Segervittring? Bybomiss?

Åter till Dragonborn.

Inlägget är lite uppgivet och lite Hastfrigt. Det går ju om man vill läsa det som en uppgiven bybo som inte någon lyssnar till. Att outa Sega Råttor efter Brynolf är ju anmärkningsvärt och är man en newbie-ulv så är det brukligt att invänta sina kumpaner och snacka ihop outningar. Att bara chansa på Sega Råttor utan att kolla läget känns ju som en så grov miss att Trasapanas miss känns "bra". Är det nått man har koll på som ulv är ju hur andra outar. Att missa 4:e klass är ju sopigt och nått Trasulven får leva med resten av sitt liv lixom. Det är klantigt att inte läsa startinlägget tillräckligt noga, men det är ju typiskt Trasapa och hoppa över sånt och ge sig in i tråden "där det händer" istället.

Sno åt dig Fnuk du Dragonborn. Det är det bästa!

*Oavsett vad Drakbarnet skriver eller gör så målas det rödfärg och det är ulven som ylar i månskenet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ja, jag missade det, delvis för att han bara nämner vem han använt förmågan på. Vi vill så klart veta resultatet också. Särskilt nu när dragon börjat uttala sig mer om sin roll.

Röst: Dragonborn
(i mina skor är det nog det enda man kan göra.)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 10 av 15

Okäj! Det är rätt avslaget i tråden och det tyder ju på att det kommer att nackas ulvar på löpande band.

Om inte så lägger jag in en brasklapp att byn må vakna upp till nästa runda.

Körba kör!
 
Top