Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 4

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Och ja, jag har vikt mig för den allmänna opinionen att Genesis inte är supergrön. Han och Stövlot sorterar i facket "FÖRMODLIGEN våra vänner". Vilket fortfarande är rätt uppåt. "Gröngul" fanns inte som textfärg att välja.

Tankar:
Om Tant är bybo så superrödar det Stövelkatten. En sån kamikazeattack har han förstås inte gjort, om inte ulvarna är tre och vinner när vi är nere på fem spelare. Zombierna kan inte rädda oss då - ulvarna vinner fortfarande som två mot två.

Om Tant är trackerulv så grönar det stövlis rejält. Trackerzombie finner jag fortfarande osannolikt.

Om Tant är zombie som vi ju tror så står vi kvar där vi är gentemot Stövelkatten.

Om det finns tre ulvar kvar vill de bara inte bli hängda själva så vinner de i natt (en lynchad bybo eller ulv, en nattmördad bybo).

Det är lite hårigt. Vi kanske måste spara Tanten om vi har span på en ulv.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Nä, det är ju så här:
Sidd hade minst två ulvkumpaner i det här stora spelet med fullsatt byråd.
Vi har ulvar bland Empi och Halo. Av de andra Fyra Röda var Krille god och Tant är zombie.
Worst case finns det en ulv till. Vi måste eventuellt offa ulvar för att de inte ska uppnå paritet. Tant Ragnar kan vänta.

Röst: Halo9000
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Här händer det saker!

Jag har iallafall fått svar på vad som var skumt med kattens trackerclaim - det var helt enkelt en lögn.

Jag är bybo och borde inte gett utslag.

Röst: Stövelkatten
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Hellzon ljuger i inlägg #123 R3 och #129 R3

Jag kollade över hens aktivitet i R2 och hela rundan mellan torsdag och lördagen så skriver hen åtskilliga inlägg där hen misstänker mig, vill dra igång tåg mot mig etc. Intressant nog så grupperar hen mig med Empiricus i flera inlägg, ungefär som om hen hade en agenda.

I vilket fall så ljuger Hellzon både här och även i inlägget med Korpa. Korpa kan mycket väl ha varit väktaren vilket även Hellzon snappat upp och planerat för. Notera att Hellzon outar i ett taktiskt läge när en del suspect börjat hamna åt hens håll men inte under någon särskild press som ett drev eller något i den stilen.

Jag tror inte på att Hellzon är väktare, jag tror inte heller att Hellzon är dålig på detta spel som hen påstår tvärtom så tror jag att Hellzon är en väldigt slug och strategisk zulvspelare.

Röst: Hellzon
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Att i tre dagar sitta och misstänka en spelare. Är det något man bara glömmer? Inte som erfaren och tveksamt om man skulle glömma det ens som helt grön.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Givetvis, Hellzon outar när Stövelkatten vill pinga henom men är han Zombie eller Ulv tracker är det ett rimligt val.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Så livet kom emellan igår och hindrade mig från att spela. Är inte alls ikappläst på förra rundan men fokuserar på denna nu och tar ikappläsandet som det kommer.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Här händer det saker!

Jag har iallafall fått svar på vad som var skumt med kattens trackerclaim - det var helt enkelt en lögn.

Jag är bybo och borde inte gett utslag.
Spännande! Då är alltså Tant Ragnar eller Stövelkatten en lögnare. Om det är Stövelkatten så är det ballsy move av ulvarna som då gissningsvis har chans på att vinna om vi lynchar en (tant-)bybo denna rundan. Så 4 ulvar från start alltså i det scenariot. Är det Tanten som ljuger så har Stövlis alltså hittat vår första zombie. Det är också möjligt att de båda är lögnare och katten är en ulv-tracker och tanten en zombie.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Sen luktar ju hellzons väktar-outning ganska fiskigt. Jag trodde ju att det var korpa som var väktaren.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Men är det inte för jävla märkligt att inte zombierna sköt på katten inatt? De borde ju ha betat av något mål på listan tidigare nätter och som outat tracker borde han ju varit högvilt. Eller fattar inte zombierna att det är god chans att trackern är en ulv? Var det inte något förra rundan (som jag inte läst så noga) som gafflade om att trackern kunde vara en zombie (vilket inte känns det minsta rimligt)?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Empiricus - ?
Genesis - ?
Halo9000 - ?
Hellzon - väktare???
Stövelkatten - (ulv)tracker???

Tant Ragnar - zombie/bybo
Xyas - spökes

Basenanji (lynchad) - siare
KrilleW (lynchad) - bybo
Konrad Konvalj (nattmördad av ulvar) - bybo
Korpa (nattmördad av ulvar) - väktare???

Sidd (lynchad) - ulv
Vimes (nattmördad av ulvar) - spöke


De som inte outat sin roll kan ju göra det nu. Finns ingen anledning att sitta och hålla på längre.

Vi ska inte rösta ut Tanten denna rundan oavsett. Tanten är antingen en bybo eller en zombie och vi måste ta en ulv denna rundan.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Empiricus - ?
Genesis - ?
Halo9000 - ?
Hellzon - väktare???
Stövelkatten - (ulv)tracker???

Tant Ragnar - zombie/bybo
Xyas - spökes

Basenanji (lynchad) - siare
KrilleW (lynchad) - bybo
Konrad Konvalj (nattmördad av ulvar) - bybo
Korpa (nattmördad av ulvar) - väktare???

Sidd (lynchad) - ulv
Vimes (nattmördad av ulvar) - spöke


De som inte outat sin roll kan ju göra det nu. Finns ingen anledning att sitta och hålla på längre.

Vi ska inte rösta ut Tanten denna rundan oavsett. Tanten är antingen en bybo eller en zombie och vi måste ta en ulv denna rundan.
Rimligt. Jag är helt vanlig bybo.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Men är det inte för jävla märkligt att inte zombierna sköt på katten inatt?
Det är fullt rimligt för zombierna att stå över sina nattmord, ffa om Tanten är ensam zombie.

De vill inte bli själva med ulvar, nej, men Tant vill inte stå ensam mot fem bybor heller - i ett hypotetiskt scenario där vi hade tagit en ulv i R3 och Tant tog en annan är det risk för att det blir så.

Sen tror ju inte jag att Stöveln är ulv. Tant kan mycket väl ha försökt åt det hållet för att bekräfta det. (Fast då kanske redan i R2 när Stöveln kom ut.)

Det är också grönande för Stöveln - han är farlig för zombien och den har haft två nätter på sig att försöka nattmörda Stöveln.

Om det finns tre ulvar kvar vill de bara inte bli hängda själva så vinner de i natt (en lynchad bybo eller ulv, en nattmördad bybo).
"En lynchad bybo eller zombie" ska det stå förstås.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Jävlar, här händer det saker. Jag var borta på kvällen igår och så kommer Hellzon med det här. Hellzon är inte väktare, jag är väktare.

Jag vill skriva mer analys om detta. Kanske hinner lite under lunchen, annars ikväll. Hellzon och Tant Ragnar är zombier ihop, Stövelkatten och Xyas är gröna och Empi och Halo är ulvar.

Vi är i minoritet som bybor, men det känns skönt att bara VETA nu.

Kommer med lite historik och annat senare. Vi ligger pyrt till, men jag tror att vi kan vinna.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Eller okej, teoretiskt sett kan Stövelkatten vara ulv och isåfall Empi eller Halo grön. Fast nä.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Vilka vändningar! Om Genesis är väktare så tror jag att Stövelkatten och Hellzon är ulvar. Tant ragnar pingade för Stöveln men är emot det. Tant är troligen vanlig bybo i det scenariet men vad för nytta har Stövel att börja ljuga i den sits han befann sig innan runda fyra? Visserligen har Empiricus snappat upp något som kan ha varit en försägning från Stöveln vilket kan ha lett till detta desperata spel?

Om Hellzon är väktaren. Genesis och Empiricus eller Genesis och Stöveln. Är tant ragnar ulv? Genesis kan ju vara zombien också... ett mycket svårare scenarario, jag behöver gå och syna Genesis spel gentemot andra.

Röst: Ingen
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det är fullt rimligt för zombierna att stå över sina nattmord, ffa om Tanten är ensam zombie.
Fast inte där vi är nu, där ulvarna riskerar att vinna om vi inte lyckas plocka en denna rundan. Zombierna kommer liksom inte hinna döda alla ulvarna innan de förlorat så klockan tickar för dem.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jävlar, här händer det saker. Jag var borta på kvällen igår och så kommer Hellzon med det här. Hellzon är inte väktare, jag är väktare.
BULLSHIT

OK, jag hade på känn att Tant var väldigt lugn för att vara så nära galgen. Det kan hen förstås vara om det finns två zombies. Vilket är sannolikt nu.

Två zombies kan också innebära att Stöveln och Genesis är zombies ihop och Stöveln faktiskt har gjort en chansning på att det inte finns nån bybotracker som kan säga emot. I det läget är Stöveln förstås ingen tracker alls och stackars Ragnar är god.

Men jag tycker vändningarna i slutet på R3 är grönande för Stöveln. Han har liksom inte hunnit tänka ut att dunka på Ragnar i den snurren.

Förfan Vimes, hjälp oss.

Preliminärt, för den här rösten är ju hundra procent på en ond:

Röst: Genesis
 
Top