Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 3

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Röststatus:
KrilleW (4): Stövelkatten (äldst röst), Empiricus, Tant Ragnar, Xyas
Empiricus (4): Vimes, Genesis, Halo9000, Hellzon
Halo9000 (1): KrilleW
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Röst: Empiricus
Försöker på ett annorlunda sätt att sätta mig i rampljuset i sken av Sidd som grunnar sig på mitt röstsätt i förhållande till hens.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det här var ju inte en bra start på en måndag.
Jag kommer inte ha något internet alls över hela dagen, så jag återkommer online vid fyra-fem och får väl kämpa in i kaklet då. Dyker det upp några frågor så tagga in mig på dem så kan jag svara upp det som går iaf.
Jag vill ju helst inte bli utröstad i kväll, vi tappar en natt till ulvar och zombies då och är i värsta fall 7 (eller 6) totalt nästa runda. Med 1 ulv hängd och okänt antal kvarvarande samt antagligen zombies i spel så är nog byn i sagda worst case scenario lika många som antalet scum, så det ger alltså Vimes och Xyas plus en till.


Lite till kan jag försöka bidra nu på morgonkvisten, det kanske inte räddar mig iom att mina misstankar mer ligger åt Z-hållet på dessa, men det är ju resultatet av läsandet av Hellzons nattliga äventyr, så det får väl vara.

Genesis är inte alls grönad, trots Hellzons nattliga genomgång. Kommentaren "Det här är antingen byboigt eller jätteballsy av Scumgenesis. " är ju till
exempel på en post där Genesis bara upprepar och förtydligar något jag tidigare påpekat. Genesis är fortfarande i zombiedräkt i mina ögon och nu blev ju Hellzon plötsligt i den högen också
Hellzon har ju varit väldigt konstruktiv under spelet, men nu i denna runda så känns den där sista genomgången av Genesis lite väl on the nose som en grund för att presumtivt gröna hen innan det börjar dyka upp fler zombiemisstankar.

Jag får lite känslan av att team Z går på teorin att jag är ulv tillsammans med krille, och att om jag ryker denna runda och Krille nästa så kommer de behöva bygga lite grund för misstanke hos byn sedan. När jag är död så kommer de behöva se över det, så håll koll på hur de rör sig.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Det här inlägget inför Basses utröstning är intressant. Vid tillfället så har Sidd en röst men du nämner det inte ens som alternativ?

Var det verkligen ingen annan som plingade rött för dig vid det tillfället?
Nu KrilleW:ade du va? Hursomhelst nej. Kvart i nio på onsdag kväll fanns det en röst på Sidd. I det läget hade vi inte så mycket hårda fakta på Sidd.
KrilleW la den andra rösten strax efter att jag skrev det där. Nånstans där började jag undra och gjorde en genomgång av Sidd här:

Jag kom aldrig till skott att rösta på Sidd och det var ju dumt i efterhand förstås, men det är väl lite drygt att peka på just den sekunden och antyda att jag inte övervägt Sidd.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Genesis är inte alls grönad, trots Hellzons nattliga genomgång. Kommentaren "Det här är antingen byboigt eller jätteballsy av Scumgenesis. " är ju till
exempel på en post där Genesis bara upprepar och förtydligar något jag tidigare påpekat. Genesis är fortfarande i zombiedräkt i mina ögon och nu blev ju Hellzon plötsligt i den högen också
Hellzon har ju varit väldigt konstruktiv under spelet, men nu i denna runda så känns den där sista genomgången av Genesis lite väl on the nose som en grund för att presumtivt gröna hen innan det börjar dyka upp fler zombiemisstankar.
Jag är villig att lyssna på ett case mot Genesis. Verkar inte som vi får något från dig under dagen eller?

Å andra sidan ser det ju ut lite som att Halo och Empi petar i alla hål de hittar för att inte bli marscherade till galgen.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Nu KrilleW:ade du va? Hursomhelst nej. Kvart i nio på onsdag kväll fanns det en röst på Sidd. I det läget hade vi inte så mycket hårda fakta på Sidd.
KrilleW la den andra rösten strax efter att jag skrev det där. Nånstans där började jag undra och gjorde en genomgång av Sidd här:

Jag kom aldrig till skott att rösta på Sidd och det var ju dumt i efterhand förstås, men det är väl lite drygt att peka på just den sekunden och antyda att jag inte övervägt Sidd.
Göra en KrilleW? Står dig förstås fritt att kladda mig mot honom men allt jag gör här är att peka på något jag tycker är lite misstänkt. Andra dreven som du nämner har en eller två röster vid det tillfället. Sen jag du börjar argumentera om Sidd efter att just KrilleW och vi andra hoppar på tåget. Nästa runda är Sidd plötsligt ett alternativ för dig. Jag tyckte det tåldes att uppmärksamma.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Göra en KrilleW? Står dig förstås fritt att kladda mig mot honom
Du har missat att vi är ett par fyra stycken som råkag skriva inlägg i R1-tråden? KrilleW var först men han tog ju bort sitt inlägg.
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Du har missat att vi är ett par fyra stycken som råkag skriva inlägg i R1-tråden? KrilleW var först men han tog ju bort sitt inlägg.
Skönt att sätta nån standard här i trådem. 😆
Det var där det hela började med Sidds anklagelser mot mig också. Det är tydligen ulvigt. Bara så att ni vet.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Skönt att sätta nån standard här i trådem. 😆
Det var där det hela började med Sidds anklagelser mot mig också. Det är tydligen ulvigt. Bara så att ni vet.
Det ligger inte till grund för mina misstankar mot dig och jag hoppas att det inte ligger till grund för någon annans. Misstag händer
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Jag försöker läsa ikapp, men har i te så mycket möjligheter att posta under dagen. Mycket jobb och många möten idag. Återkommer mer ikväll. Men Halos tankar om zombietracker känns spontant sjukt rödande.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
För att sammanfatta min misstanke mot dig Hellzon. Jag kan förstå att även bra spelare ibland gör misstaget att rösta ut en okontestad och outad siare men det är inte vanligt. Vimes och Xyas hade stått högt på min lista om det inte vore för spökgate. Stövelkatten också men han har åtminstånde sin obesvarade tracker outning så han är på oklar listan. Du hade ingen bra ursäkt.

Dessutom så försöker du försvara Stövelkatten genom att hävda att zombier minsan inte har nytta av trackers. Det ger mig zombievibbar från dig.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag kan inte se ett scenario där byn har både siare, tracker och väktare(ej klart men jag antar att vi har det) samt två spöken utan att också mötas av en alltför stor opposition för 13 spelare. Därför så tror jag att eventuella tracker förmågor getts till ulvar och zombies för att balansera de lagen mot byn utan att ge dem för många medlemmar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag har ärligt inte tänkt så mycket om Sidd under tidiga spelet, hen har ju gjort en hel del poster som känns lite udda men har efter vad jag tänkt under rundorna mest haft ett reaktivt spel där folk som angriper hen måste vara röda. Sidd har inte svarat upp på frågor och spelstilen gjorde att det inte kändes värt att försöka gräva där när mer suspekta folk fanns i sikte. Under slutet av förra rundan hade jag Sidd som en av två kandidater för utröstning på grund av oklart och svårgreppbart spel.
Ok. Det stämmer ganska väl överens med hur jag läser ditt spel i förhållande till Sidd.

Empi om Sidd
Runda 1:

  • Post #20 - Bollar en varulvs-cv-fråga till Sidd och KrilleW
  • Post #126 - Noterar Sidds låga aktivitetsnivå och ställer en fråga:
  • "Sidd har verkligen inte gjort mycket väsen av sig. Två korta poster, bara. Under xyasnivå till och med.
  • @Sidd - Vad gör Basenanji misstänkt i dina ögon, mer än Vimes röst? Vilka andra är misstänkta eller känns bra? Kom in i spel och skriv lite så vi kan ta ställning till dig med."
  • Post #209 - Har med Sidd bland de som missuppfattat spelupplägget. Skickar en boll till honom: "Sidd har ju inte kommit med några ställningstaganden eller tankar mer än vaga svar på frågor. Jag vill se mer och tydligare poster med ställningstaganden."
  • Post #230 - Direkt fråga om Sidds misstankar mot Basse, KK, Genesis och Xyas: "Vad i "deras agerande och ställningstagande i R1" är det som gör dem misstänkta?"

Runda 2:
  • Post #32 - Grillar Sidd för Basse-rösten: "Sidd: Röstade på Basse i måndags vid 21.56 (inlägg #110) för att Vimes gjorde det men säger i samma post att Vimes verkar som giftigaste räven. På tisdag kväll 19.27 (inlägg #173) inser Sidd att det är en svag röst. Ändå ligger Sidd kvar som tvåa på Basse resten av rundan, och utviker sig inte mer om varför. / Reaktion på claimet: En enda post efter claimet klockan 21.45 (inlägg #362) som inte berör claimet alls utan tycker att Hellzon är skum för att Hellzon "försöker dra igång något obefintligt bara för att hitta på nått nytt". Sidd verkar alltså inte registrera att ett claim gjorts?. @Sidd Varför inte en röst på Hellzon då? Eller för den delen, varför valde du att vara kvar på Basse när siarclaimen kom? Och varför tycker du att vi skall kolla mer på Korpa, Halo och KrilleW"
  • Post #62 - Ifrågasätter att Sidd fiskar efter drev mot KrilleW: "Varför skall vi bry oss om KrilleW? Kan du ta och slänga ihop någon läsning av K kanske så vi kan förstå varför du vill det? Just nu så behöver du bygga lite egna case och inte komma med kortordade meningar utan förklaring på varför du tänker som du tänker.
  • Post #161 - Diskuterar sina misstankar förra rundan: "Sidd vet jag inte vars jag har eller hade".
  • Nämner Sidd bland de han kan tänka sig att rösta ut: "Men, efter genomläsning av denna runda så har jag som viabla kandidater för utröstning: Vimes, Sidd, KrilleW, xyas. Genesis är gulröd för mig men som presumtiv zombie inte ett primärt galgmål när ingen ulv ännu nackats." (ändrar sig i inlägget efter och tar bort Xyas)
  • Post #219 - Röstar på KrilleW med motiveringen: "Sidd och KrilleW är bägge svårgreppade nybörjare och jag tror minst en av dem är ulvig. Det känns som väldigt lämpligt att sätta upp drev mellan dem och se vad som då ramlar ut i röstmönster när vi sedan har facit. Tror Sidd leder röstligan där, men skall kolla på det när jag kommer hem."
  • Post #253 - Säger till Genesis att hans analys av KrilleW inte är klar.
  • Post #259 - Analysen av Krille är klar (inlägget innan) och Empi verkar sluta sig till att de kan vara ett ulv-par. Ogillar att så många verkar nöjda med att sitta i Sidd-drevet: "Jag får alltid en dålig magkänsla av ett stort och tydligt tåg utan många utanför det. Oavsett hur det förlöper är det svårt att analysera röstdata när folk helt enkelt kan säga "Men det var ju uppenbart att hen var skum, alla röstade där ju" se exempelvis Basses hädangång. / Därför skulle jag vilja se ännu ett drev bredvid Sidd så att folk behöver ta mer ställning och det finns mer att analysera nästa runda, och mitt förslag är Krille som verkar höra samman ganska bra med Sidd."
Jag har lite svårt att utifrån Empis R2 tro att han är ulv tillsammans med Sidd och KrilleW. Han kan väl fortfarande vara ulv, men jag tror inte på den här konstellationen. I R1 bollar Empi lite grejer i Sidds riktning, men tar aldrig skarp ställning mot honom. I R2 lägger han upp ett case om att Sidd och Krille är ulvar tillsammans. Han misstänkliggör visserligen Sidd-drevet något i #259, men utifrån tämligen rimliga skäl.

---

Genomgången av Empi gjorde jag igår kväll men ville invänta Empis svar innan jag postade den. Min uppfattning är att Empis svar om hur han tänkt om Sidd och hur han agerat mot Sidd stämmer ganska bra överens. Jag tycker inte att det här är ett klart ulv-case.

Därmed:

Röst: Halo9000
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Röststatus:
KrilleW (3): Empiricus, Tant Ragnar, Xyas
Empiricus (3): Genesis, Hellzon, KrilleW
Halo9000 (2): Vimes, Stövelkatten
Stövelkatten (1): Halo9000
 
Top