Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 3

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Höh. Så, min läsning var att KrilleW var troligast som ulv, tätt följd av Halo. Jag fick inte ihop att emp var ulv samtidigt som KrilleW var det. Men nu går min andrekandidat som ulv (Halo) och hoppar på drevet mot Krille? Då kan ju rimligtvis inte båda vara ulvar? Sen har han lågt resultat i ett "sidd-index" (som såklart inte är ofelbart, jag är ju längst ned där, men Vimes, Xyas och Korpa ligger på övre halvan).

Då finns det ju inte något annat att göra än att köra på min devis "eliminera di gamle först".

Röst: Halo9000
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Får väl tillägga att det känns sådär att vara i samma båt som "siar-döds-drev-Vimes", men men....

Halo9000 har följande småsaker från R1:

#23: "jag tycker inte vi skall pressa nybörjare". Snällt sagt, men varför inte? Fanns det en baktanke att försöka skydda en Ulv första rundan?
#91: räv-gate. Långsökt, försök till att fiska fram något baserat på inget.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Öh, Räv-gate var en anklagelse mot Halo (och mig), av Empi.
Det stämmer, jag högg på att Genesis och Halo9000 snackade samma språk vilket kändes skumt. Och så var Halo okarakteristiskt inaktivt jämfört med tidigare spel
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
vafan, har jag läst så slarvigt? ja - det hade jag. det där med "akta nybörjarna" var korrekt däremot!

 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Bryter in i er intressanta diskussion om Halo med min genomlusning av Hellzon re runda 2.

Runda 2 då

Inpass på Hellzons poster:

Efter lite bookkeepingposter och analys kommer en genomläsning med fokus på mig, Halo, Stövelkatten och Vimes. Här passar H på att slänga in en mellanmjölkspost från Genesis om KK och i samma veva peka på att H håller G för gulgrön. Sedan ett svar på min fråga om varför Basses siarclaim var rödande som slutar som en försvarspost till varför ett röstbyte till Sidd inte skedde. Därefter kommer lite teoriserande om scenariot och att ”vi kan chilla lite med att alla på Bassetåget är superskumma nu” (post #47). Därefter en fortsättning på läsningen från innan? Sedan en röst på Halo och rösträkning.

Först i post #83 kommer en post som berör Sidd och Tant Ragnar mer än i förbifarten. Då har enligt H spelat upp sig och Sidd är den nybörjare som ser rödast ut vilket eftersom det finns ett tåg där förtjänar Hs röst. Motivation = callback till runda 1.

Sedan vidare teoriserande om varför massoutning är dåligt, samt om varför Konrad dog och Vimes lever. Outar sig som inte spöke i samband med Xyasgrejen.

@Stövelkatten , kan du med din trackerförmåga kolla in Hellzon i natt – om hen pingar är det en zombie.

Berör att spöken borde rösta i samband med spökoutningen. Ifrågasätter Katten på vad Katten använt sin trackerping på Vimes till under R2 och betonar sin röst på Sidd igen men överväger Vimesdrevet doch känns Sidd-drevet ”tryggare att vara kvar” på.

Tycker att KrilleW och Genesis inte hör hemma på rödsidan av Stövelkattens lista. Röststatus. Svarar på frågor från Sidd och Katten. Ny röststatus med kommentar om att samtliga utanför Siddtåget är röda enligt Katten, satsar nästan en femma på att Sidd är ensam zombie. Håller med om Kattens grönlista. Kommenterar Halo om ulvspridning och om det är en metadiskussion, kastar på mig samt Halo att vi vet mer om forumsmetat (underförstått att det gör inte Hellzon – som tidigare varit ganska vokal i poster om vilka som bl a är högprofilspelare osv.). Resonerar om n00bulvlag och lag med mer erfarna som svar till halo. Post som svar till Vimes om att Katten blev en pinne troligare som ulvtracker, men snackar sig ur det igen. Granskningspost av Halo igen, nu är Halo plötsligt (?) grönish. Sedan lite blaj och röststatus.



Hellzon i runda 2 agerar inte riktigt på några misstankar om Sidd eller Tant Ragnar från R1, och när rösten på Sidd kommer så refererar den till ett Sidd-tåg som just då har besättning 1 (Korpa). Hellzons röst flyttar sig inte sedan när Sidd kommer på agendan i samband med att Vimes och Xyas grönas, vilket gör Sidd-rösten så tidigt inte alls grönande då den i det läget var väldigt säker på någon som inte var Vimes.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Hellzon denna runda tänkte jag vänta lite med tills vidare, och försöka fortsätta plöja med Halo
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
För visst ser vi alla vad som händer här?

Vimes, Xyas och Stövelkatten är grönade av rollgrejer.
Hellzon och Genesis är gröna på beteende.
Empiricus, Halo9000, KrilleW, Tant Ragnar är starkt misstänkta för att de är kvar. I den gruppen finns förmodligen minst tre scum.

Halo9000 och Empi ser var det barkar och börjar jaga sprickor i min och Genesis image, för deras enda chans att överleva är att byn lynchar någon av oss istället för att fokusera på de fyra röda och beta dem en i taget.

Vad Vimes och hans resande inkvisition håller på med vet jag inte riktigt, men det är nog nåt bra.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
För visst ser vi alla vad som händer här?

Vimes, Xyas och Stövelkatten är grönade av rollgrejer.
Hellzon och Genesis är gröna på beteende.
Empiricus, Halo9000, KrilleW, Tant Ragnar är starkt misstänkta för att de är kvar. I den gruppen finns förmodligen minst tre scum.

Halo9000 och Empi ser var det barkar och börjar jaga sprickor i min och Genesis image, för deras enda chans att överleva är att byn lynchar någon av oss istället för att fokusera på de fyra röda och beta dem en i taget.

Vad Vimes och hans resande inkvisition håller på med vet jag inte riktigt, men det är nog nåt bra.
Det här känns som ett bra sätt att försöka att förminska andra misstankar än de som du anser är okej. Och förvränger sanningen en hel del.
Du och Genesis skall ju, om ni är zombies ihop, absolut inte lynchas i dag eftersom vi vill ha en ulv. Men ni är långt ifrån så gröna som du hävdar och det sticker ju mer och mer ut att du försöker att driva en agenda annat än att bara hitta scum.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
En Stövelkatt som kastar en trackerblick på dig, Hellzon, vad kommer denne katt hitta? Att du lyser upp trots att väktaren är död
Korpa var väktaren och kunde inte väkta sig själv i R2. Därför är hon död och jag lever.
och du inte är ett spöke?
Outa just spöken känns faktiskt OK, det är inte siarroller vi pratar om, det finns ju flera stycken dessutom. Får vi dessutom två spökclaims till har vi ju nått målet - då har vi en scum i den högen.

Jag är inte spöke.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Hellzon och Genesis är gröna på beteende.
Du hamrar rätt mycket på den här trumman, @Hellzon . Om den är välstämd är det ju ett fint bidrag till vår byboorkester, men är den ulv- eller zombiestämd blir det ju lite tokigt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
En Stövelkatt som kastar en trackerblick på dig, Hellzon, vad kommer denne katt hitta? Att du lyser upp trots att väktaren är död

och du inte är ett spöke?
Om Hellzon är zombie, varför skulle han lägga fram teorin om att Korpa var väktare? Jag är inte övertygad om att hon var det, men jag ser ingen rimlig anledning till att Hellzon, i närvaron av en tracker, skulle döda sin enda utväg om han blir pingad?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jag satt och väntade på @Empiricus genomgång av mig i R2 för att se hur han skulle twista att jag var tidigt på Siddtåget.
Först i post #83 kommer en post som berör Sidd och Tant Ragnar mer än i förbifarten. Då har enligt H spelat upp sig och Sidd är den nybörjare som ser rödast ut vilket eftersom det finns ett tåg där förtjänar Hs röst. Motivation = callback till runda 1.
Motivation = min genomgång av Sidd i slutet på R1.
Har jag varit så tyst om Sidd och Tant?

Hellzon i runda 2 agerar inte riktigt på några misstankar om Sidd eller Tant Ragnar från R1, och när rösten på Sidd kommer så refererar den till ett Sidd-tåg som just då har besättning 1 (Korpa). Hellzons röst flyttar sig inte sedan när Sidd kommer på agendan i samband med att Vimes och Xyas grönas, vilket gör Sidd-rösten så tidigt inte alls grönande då den i det läget var väldigt säker på någon som inte var Vimes.
Bravo. Du har lyckats skruva det till något dåligt att jag var tidig på Siddtåget. Det var kompensation för att jag inte hoppade på det i R1 utan bara sålde biljetter.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Det enda jag klurar på just nu är om jag ska hoppa över till Halo eller ligga kvar på Empi med min röst för det sitter fan svansar på båda två.

@Tant Ragnar, kan inte du nattmörda den av dem som inte blir hängd så vi blir klara nån gång?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Äh, jag ska inte hålla på och lajja runt med urtöntiga tillkämpade metaforer. Såhär:

Hellzon har gjort en stor grej av att några tyckt att han varit grön för att han spelat bra (vilket ju stämmer, Hellzon hör till de som har känts ganska gröna). I den här rundan är det ett tema som återkommer i inlägg efter inlägg (känns det som). Det är nästan som om Hellzon har agendan att "etablera sig själv som grön i bybodiskursen" snarare än att "jaga ulvar". Att han vill springa parhäst med Genesis kan ha att göra med att de är onda ihop eller att han bara vill gnugga av sig lite mot någon annan. Ska man ifrågasätta berättelsen om "Hellzon och Genesis ovedersägliga grönhet" behöver man också gå på Genesis (och kanske få mothugg därifrån, också). Jag hade gillat Hellzons poster mycket mer om hans resonemang utgick från "jag vet att jag är grön" snarare än "ni tycker ju alla att jag är grön" - det känns som en medveten manipulation av vårt samtal här.

Röst: KrilleW

Jag tror att KrilleW och Halo9000 är ulvar ihop. Är KrilleW ulv tror jag inte Empiricus kan vara det. Är Krille däremot grön kan Empi vara ulv.

Zombies tror jag vi hittar bland Hellzon, Tant Ragnar och Stövelkatten. Jag tror det är betydligt lättare som zombie att göra en bra bybocharad (som t.ex. Hellzon lyckats med, han har varit rätt bra). Det ligger ju både i byns och zombie-fraktionens intresse att ha ihjäl ulvar - alltså kan zombierna tillfälligtvis glömma att de är scum och hänge sig åt ulvjakten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Röststatus:
KrilleW (4):
Empiricus, Xyas, Halo9000, Vimes
Empiricus (3): Genesis, Hellzon, KrilleW
Halo9000 (2): Stövelkatten, Tant Ragnar

---

Nu såg jag att Tant Ragnar övergett Krille-drevet. Kanske är det han som är Krilles ulvkompis snarare än Halo då.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nu såg jag att Tant Ragnar övergett Krille-drevet.
Men jag såg visst inte att Genesis hade bytt.


Röststatus:
KrilleW (4):
Empiricus, Xyas, Halo9000, Vimes
Halo9000 (3): Stövelkatten, Genesis Tant Ragnar
Empiricus (2): Genesis, Hellzon, KrilleW
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ja, det var visst svårt det här.

Röststatus:
KrilleW (4):
Empiricus, Xyas, Halo9000, Vimes
Halo9000 (3): Stövelkatten, Genesis, Tant Ragnar
Empiricus (2): Hellzon, KrilleW

Jag känner mig som @Basenanji
 
Top