Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Haha, röven... Note to self: Skriv inte i separata dokument. Iaf inte utan att korrläsa innan...

Jaja, jag outar väl mig själv. Jag är tracker. Och kan bekräfta att Vimes talar "sanning". Använde förmågan på honom förra rundan och han pingade.
Du är säker på att du inte är zombie och försökte skjuta mig då?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Du är säker på att du inte är zombie och försökte skjuta mig då?
Väldigt. Jag är någorlunda läskunnig. Enligt svaret jag fick från Larsson så är du antingen siare, väktare, tracker, spöke eller zombie.
Och det enda som är rimligt att den pingade på, efter att du outade spökrollen och också hade olikheter i texten, är spöke. Känns oerhört ballsy att ge sig in i sådan detaljdiskussion som zombie utan att ha facit.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Du är säker på att du inte är zombie och försökte skjuta mig då?
Detta är möjligt. Det är också möjligt att han är ulvtracker. Jag tror att det är mer eller mindre garanterat all ulvarna har en tracker. Det är inte garanterat, men fullt möjligt, att byn har en. Kattens inlägg behöver granskas ordentligt.

Jag kände mig rätt okej med att jag har rollspel ikväll klockan 19, eftersom jag var säker på Vimes. Nu är jag inte alls säker och behöver hitta någon att rösta på inom två timmar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Men jag tycker att om någon annan är tracker bör denne också outa sig nu. Jag ser det som extremt osannolikt att vi har två bybotrackers.
Ja i scenariot två trackers är ju den ene ulv. Det här är klart grönande för Stövlot.

Men alltså @Stövelkatten , om Vimes pingade på trackerförmågan i R1, vad gjorde du med den informationen? Du kunde haft en zombie på kroken och har inte sagt något på två tredjedelar av R2. Sure, rent statistiskt finns det minst lika många goda trackermål som zombies, men du lär ju ha misstänkt honom både pga beteende och att du faktiskt pingade honom.

Jag tror inte detta är ett jättesnyggt koreograferat "misstag", eftersom Stövlo måste oroa sig för en faktisk tracker om han ljuger. (Vilket är ett annat sätt att komma fram till vad Genesis säger i citatet ovan.)

Min röst ligger på Sidd, jag har funderat på om jag ska över på Vimeståget men nu känns det tryggare att vara kvar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Från oklart till rött:
Empiricus
Genesis
Halo9000
Tant Ragnar
KrilleW
Sidd
Är väl bara att beta av listan då. Vi har förmodligen 4 scum, kanske 3 men det tror jag inte med siare, tracker och två spöken. Det är då max 2 good guys i den där listan.

Jag tycker ju personligen att KrilleW och Genesis är grönare än så där.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
@Vimes, nu när du verkar fått upprättelse: Ligger dina misstankar mot Empiricus kvar? Hur ser din lista ut?

Även om du nu är grön så är ju risken rätt stor att du dör ikväll. :gremeek:
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Så byn tycker att Vimes och Yxas alltså har grönat varandra iom spök-gate. OK.
Jag har ett drev på mig! Varför?
Stövelkatten outar sig som tracker= verkar ju stämma. Men i vilken skepnad?
Tror ni verkligen att byn har en Siare (Basse) OCH Tracker (stövelkatten) samtidigt? Låter väl lite för starkt byalag...
I min bok blev ju Stövelkatten UlvTracker!
Ok?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Ja i scenariot två trackers är ju den ene ulv. Det här är klart grönande för Stövlot.

Men alltså @Stövelkatten , om Vimes pingade på trackerförmågan i R1, vad gjorde du med den informationen? Du kunde haft en zombie på kroken och har inte sagt något på två tredjedelar av R2. Sure, rent statistiskt finns det minst lika många goda trackermål som zombies, men du lär ju ha misstänkt honom både pga beteende och att du faktiskt pingade honom.

Jag tror inte detta är ett jättesnyggt koreograferat "misstag", eftersom Stövlo måste oroa sig för en faktisk tracker om han ljuger. (Vilket är ett annat sätt att komma fram till vad Genesis säger i citatet ovan.)

Min röst ligger på Sidd, jag har funderat på om jag ska över på Vimeståget men nu känns det tryggare att vara kvar.
Jag väntade faktiskt på något tillfälle då jag kunde använda den för att verifiera Vimes. Som det här tillfället. Det första jag gjorde var att räkna på det rent statistiskt. Men det fanns inte lika mycket konstanter för att få ut något vettigt av det. Och ja, initialt var jag inne på zombiespåret, som jag tror jag nämnde i nån post tidigare i rundan. Med spökgate fick situationen lite annat ljus dock.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Så byn tycker att Vimes och Yxas alltså har grönat varandra iom spök-gate. OK.
Jag har ett drev på mig! Varför?
Stövelkatten outar sig som tracker= verkar ju stämma. Men i vilken skepnad?
Tror ni verkligen att byn har en Siare (Basse) OCH Tracker (stövelkatten) samtidigt? Låter väl lite för starkt byalag...
I min bok blev ju Stövelkatten UlvTracker!
Ok?
Alltså, jag tror att det finns en väktare också så det är inte för starkt.

Du har också fått frågan om vilka som är dina rödaste. Om du vill att drevet ska gå vidare så behöver du presentera alternativ.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Är väl bara att beta av listan då. Vi har förmodligen 4 scum, kanske 3 men det tror jag inte med siare, tracker och två spöken. Det är då max 2 good guys i den där listan.

Jag tycker ju personligen att KrilleW och Genesis är grönare än så där.
Det är möjligt. Jag tog min förra lista rakt av i poängordning haha. Får ge den en genomkörare igen.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Röststatus:
Sidd (5): Korpa, Hellzon, Vimes, Stövelkatten, Tant Ragnar
Vimes (1): Sidd
Stövelkatten (1): Halo9000
KrilleW (1): Empiricus
Ej röstat (3): KrilleW, Xyas, Genesis
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
@Vimes, nu när du verkar fått upprättelse: Ligger dina misstankar mot Empiricus kvar? Hur ser din lista ut?

Även om du nu är grön så är ju risken rätt stor att du dör ikväll. :gremeek:
Jag ska försöka skriva av mig innan deadline (det hade jag tänkt göra även om ni skulle hänga mig), men kort om Empi så är det egentligen bara hans röstbeteende förra rundan jag inte gillar. I övrigt (bortsett från när han anklagar mig i början av den här rundan) tycker jag som sagt han varit rätt konstruktiv och klok i sina inlägg. Det är några jag tycker spelat grönare, men Empi är inte tokröd på något sätt.

Jag är inte helt säker på att jag skjuts ner den här rundan. Det är ju lite mindre värt för ulvarna att knäppa spöken än andra bybor. Å andra sidan vill de ju inte råka pricka en zombie. Så kanske
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Tror ni verkligen att byn har en Siare (Basse) OCH Tracker (stövelkatten) samtidigt? Låter väl lite för starkt byalag...
Nä. Siaren och trackern detekterar varsin scumfraktion. Vi kan ha väktare och två spöken på det om ulvarna har en egen tracker som ser våra powerroller. Det håller sig inom standard för varulvsspel - en fjärdedel-tredjedel scum med standardpowerroller på byn.

Enligt svaret jag fick från Larsson så är du antingen siare, väktare, tracker, spöke eller zombie.
Nån som orkar kolla om Stövlis har agerat på detta under R2, alltså det att han fått veta precis vad han detekterar? Jag måste dunsta ett tag nu men kanske kollar sen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Eftersom Sidd har ett drev mot sig tänkte jag försöka läsa hans inlägg med tanken att han är ulv. Han har ju varit på tapeten förr, men jag har ju tyvärr haft ögonen på andra.

Här är en något selektiv genomgång av Sidds poster i R1.

Okej
För att vara med lite i vandrandet bland kyrkogårdens gravstenar så gör jag ett instick.
Efter att kikat igenom diskussionen så verkar ju Basenanji, KK, Vimes och Genesis vildaste aktiva vilket om sanningen ska fram ju inte egentligen behöver vara misstänkt men men...

Vimes: verkar vara giftigaste räven (hoppas jag triggar andra nu) men vågar inte rösta pån som skriver tjusiga manualer om spelet mm

Röst: Basenanji (motivering: har Vimes röst på sig)
Om Sidd är ulv vet han att både Basse och Vimes är gröna. Känns ju bra då att hänga med i Vimes tåg.

Okidoki lite blandat tänk:
• För det första måste jag säga att jag tycker alla (faktiskt) inlägg som handlat om spelets upplägg varit vettigt tänk även om jag inte håller med om allt i detalj. Div sidodiskussioner förstår jag mig hittils inte riktigt på (outning, konkelkod, misstankar pga vad folk skriver mm)...
• Frågor av Basenanji:
1. Vad tänker ni om Genesis/Basse-caset? Svar: Båda dribblar mkt fram och tillbaka vilket i min bok hittills gör mig mer förvirrad/misstänksam.
2. Hur ser ni på passiva spelare i det här partiet? Svar: svårt att bedöma hur fort vi ska skriva (jobbar tex själv hela dagarna)
3. Hur tänker ni att zombisar och ulvar kommer spela givet förutsättningarna? Svar: Scumgänget kommer väl mingla runt som alla andra bybor och byboa. Ulvarna kommer försöka hänga Zombier och Zombier nattmörda ulvar.
• 

• Konkelkoden: Läste igenom och förstår faktiskt inget, kanske beroende på att jag har svårt att greppa Spök-rollen (ska försöka läsa på)
• Vad jag tror om Spelupplägget: tydligen fler spelare än vanligt senaste tiden - Ulvar:3 som vet om varandra, Zombier:2-3 troligast 2, Spöken: tror inte det är nån förens första dött, Bybor (resten):7-8, siare:1, väktare:1, Tracker:1 balanserat? Ja: ca 5 som inte är bybor men i konflikt med varandra.
• Massoutning? Hur är tänket där? Ska alla skriva vad de är? Alla svarar ju då förstås Bybo...
• Röda Scums: varför Vimes är väl uppenbart då han vet vad han gör och det ger mig kalla kårar, Basenanji (min röst nu): kör hårt på olika spår utan bevis (inser att det är en svag röst, KrilleW: Torgtalet var tjusigt men gav inget mest okey här är nått skumt, Genesis: spelar vilt och hamnar i dispyter. KK: med sin obegripliga Konkelkod grönade inte direkt... Alla andra är väl då bybor...några har inte varit så aktiva men jag kan inte bygga nåt pga det...
• Gröna mig? Ja genom tex denna post. Outa min möjliga förmåga? Vinner vi i byn på det?
En post som verkar analyserande men som inte säger så mycket. Vi kan ju se att alla personer som Sidd misstänker har bekräftats som gröna (Basse, KK och Vimes), utom KrilleW, som ligger på mångas grönlista.
Om det nu är ett så starkt verktyg med spökkoden så den tvekar reglerna är det ju genialt om den används rätt.
Spelledaren får väl gå in och stoppa det om det nu är så farligt att KK hittat ett kryphål...
Hejja KK!
Här vänder han om KK. Jag har ingen analys, men ville nämna det med tanke på ovan.
Godmorgon
Lite mer respons:
Basananji har som alla sett har ju målat in sig i eget hörn utan att övertyga om sin grönhet, hoppar vilt med röstningar betyder väl nåt problem iaf...

Vimes verkar styra spelet vilket borde göra att jag flyttar min röst, får se Om den hamnar på nån av våra andra röda...

Hellz och Korpa börjar peka på mig för att jag inte dragit igång nån ovidkommande diskussion, ja förstår på ett sett men ändå lite konstigt då jag ger svar på konkreta påståenden.

Empi har rätt om antal Zombier att jag inte kom ihåg startinfo rätt så jag gissar väl på 2 Zombier då!

Genesis försöker liera sig med byn med Zombier enligt andra?

KrilleW så KK är grön för att hen dragit igång nåt som alla tycker är ointressant annars inget mer av substans: verkar ju rödande för mig av båda.

Sidds misstankar: Basse, Vimes, Hellzon, Korpa, jag, KrilleW och KK. En veritabel who's who av gröningar i min bok.

(Alltså, jag misstänkte ju också Basse och sedermera Vimes, så jag är knappast oskyldig, men jag läser detta med den vetskap vi har idag.)

Vad tror ni om KK som Ulv eller Zombie: drog igång koddiskussion för att se ut som att vara aktiv och hitta på nåt som övriga ändå inte verkar tycka ge nåt...?

Svar till KK:

Misstänkta: Basse, KK, Hellzon, Genesis, Xyas pga deras agerande och ställningstaganden I R1

Så Korpa röstar på mig för att ha fått för lite....

...svagt va när jag listat troliga roller (ser väl hyfsat ok ut) och även vilka jag ser som möjliga scum (Vilka nog övriga håller med om) och kommenterat div sidospår...

Vad mer i detta läge av spelet ska en bybo försöka med?

om rösten ligger kvar allvarligt menat så tyder det på att Korpa har nån scumagenda med nån till pg!

Korpa själv ska nog förklara sig tack för nu skriver nog fler än jag ner dig på rödichlistan...
Biter tillbaka på Korpa. Inte för att hon sagt något ulvigt, utan för att hon misstänkt Sidd.

Stövelkatten: bra analyserat på mina poster (fattar inte hur ni hittar alla specefika poster för enskilda spelare...gårni igenom hela trådalingan och copypastar allt och redigerar måste ta tid...?

I alla fall bör det väl gröna mig mer än Tanten som ändå ger mindre vettigt!


Har kanske fel om Hellzon som känns skicklig i kommentarerna som veteran vilket skrämmer tycker Inte det är grönt nån stans vilket bör betyda nått läskigt...
Mer anklagelser mot Hellzon, utan större substans.

Niförstår varför jag tycker Hellzon är scum när ni ser att han försöker dra igång nått obefintligt bara för att hitta på nått nytt.


Nästa runda tycker jag vi ska titta närmare på Korpa, Halo och KrilleW! Vad sitter ihop här?
Summa summarum tycker jag att det känns som att Sidd genomgående har riktat sina misstankar mot folk som vi antingen vet är gröna eller som ligger högt upp på mångas (inklusive min) grönlista. Undantaget är väl att Halo och Tant Ragnar smyger in någon gång, men bara på ett hörn.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Just nu har vi ett Sidd-drev. Jag tycker att hans historik förtjänar en röst. Vore bra om vi kan skaka fram någon mer, dock. Men Sidds postande kan lätt läsas som en nybörjar-ulv som konstant vill kasta misstankar på de han vet är gröna. Jag är öppen för alternativ-drev, men just nu hoppar jag på detta.

Röst: Sidd
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Just nu har vi ett Sidd-drev. Jag tycker att hans historik förtjänar en röst. Vore bra om vi kan skaka fram någon mer, dock. Men Sidds postande kan lätt läsas som en nybörjar-ulv som konstant vill kasta misstankar på de han vet är gröna. Jag är öppen för alternativ-drev, men just nu hoppar jag på detta.

Röst: Sidd
Håller med om att Sidds poster kan läsas som en nybörjare på det här spelet. Får nästan skuldkänslor av att dreva mot han, men hur fasen ska man spela det här spelet annars? Det doftar ju ulv som fasen oavsett om det nybörjargame eller ej - och det lär man ju agera på.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Ingen reagerar på min post om balansen i spelet med att det borde vara för starkt startlag på byn med både siare OCH tracker i samma lag...?
Jag försöker ju säga att Stövelkatten som är tracker vilket Vimes tydligen bekräftar: då är Stövelkatten Ulv el Zombie!

Jag har listat mina röda och tar förstås bort Vimes och Xyas och får lägga min röst nån annanstans så jag inte hängs.
Vill gärna se nåt annat drev som blir större.
 
Top