Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 2

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jepp, jag var övertygad om att Basse var ulv. I princip så övertygad man kan vara i ett sådant här spel. För min del ser rundan ut såhär:
1. Jag hittar en grej på Basse som jag reagerar på (att han chippar in ett meningslöst misstänkliggörande mot KK för att "han fiskar efter spöken")
2. Efter detta bestämmer jag mig för att kolla igenom Basses inlägg och hittar ingen substans alls (såhär i efterhand kan man ju tänka sig att siar-Basse försöker hålla sig lite i bakgrunden...)
3. Jag röstar på Basse baserat på punkt 1 och 2. Här är jag inte alls övertygad utan det handlar mer om att jag har en misstanke och vill ta ställning och skapa lite press (Att bli drevad är ett sjukt obekvämt rum för en ulv att vara i)
4. Basse postar en lista på vilka han misstänker och väljer att rösta på en spelare som han inte misstänker. Det får mig att misstänka honom mer.
5. Basse skriver ett inlägg om Genesis som är ganska bra och misstanken sjunker lite.
6. Basse börjar försvara sig på ett i mina ögon omotiverat stressat sätt. Jag ökar pressen. Här hoppar fler på tåget om jag minns rätt.
7. Basse är borta från tråden ganska länge. Jag tycker fortfarande att han är rödast i spelet.
8. Basse säger att han ger upp och så vidare. Inget som jag tycker är grönande.
9. Basse claimar siare.
10. Min första reaktion på claimet är att det kommer för sent för att vara sannolikt. Inte minst som han gafflat om att han är på väg ut tidigare. Jag går tillbaka till Basses tidiga inlägg för att köra dem mot ett siarclaim.
11. I hans tidiga inlägg resonerar han om ett spelupplägg där det inte finns någon siare. Detta är, vet vi nu, lögnaktigt (Basse har alltså varit oärlig trots att han var bybo vet vi nu). Jag tolkar detta som att Basse så att säga inte varit siare i de tidiga inläggen (vilket innebär att han ljuger och är ulv).
12. Jag går tillbaka till hans uppgivna inlägg från dagen innan och kan inte för mitt liv se hur någon som fått en siarroll kan skriva dem. Vid det här laget är jag mer övertygad än jag någonsin varit om att Basse är ulv/zombie.
13. Jag tolkar siar-claimet som ett försök att antingen rädda sig själv eller röka ut den riktige siaren.
14. De flesta verkar vilja rösta på Basse trots claimet. Jag hamrar på för att undvika att den riktige siaren går ut med ett kontra-claim (och för att jag är i gasen över att ha tagit en ulv förstås).

Ovanstående är fritt ur minnet, det är möjligt att någon detalj i ordningen inte stämmer.

"Fritt ur minnet" så är dina punkter 5 och 6 dina inlägg som följer varandra direkt. Ingen fler hoppar på tåget där. Tror du behöver se över din egen involvering i runda 1 så det inte verkar som om du försöker dig på någon variant av scummig gaslighting.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Är det ingen som bryr sig om KrilleW?
Det kan nog stämma att det var i tråd 1 OM min mobil nu laggad,e för jag såg det i morse alltså runda 2. Men...

Genesis tankar om antalet spelare låter bra 3 ulvar och 2 zombier i spel, varav KrilleW ej vill kännas vid Zombier...sant el falskt?
Varför skall vi bry oss om KrilleW? Kan du ta och slänga ihop någon läsning av K kanske så vi kan förstå varför du vill det? Just nu så behöver du bygga lite egna case och inte komma med kortordade meningar utan förklaring på varför du tänker som du tänker.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag sitter och kollar på röstmönstret förra rundan och fastnar på zombiefraktionen. I vanliga fall när man analyserar röstmönster tänker man ju att ulvarna har facit och vi inte har det. I det här spelet har varken ulvar eller vi facit. Det kan sitta ulvar i Bassedrevet som helt uppriktigt tänker att Basse var scum. Zombiefraktionen är visserligen anti-ulv i första hand, men den gör det lättare för alla scum att upprätthålla sina bybopersona.
En inte orimlig tanke här är ju att med en grön Basse och Zs troligen i spel så hade antagligen bägge sidor känslan av ett najs läge att få ut en bybo. Oavsett vilken sida som drev Bassetåget.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jo, Empi. Vissa röster är meningslösa. Den röst du lad i ett stendött drev hade noll och ingen betydelse för hur utröstningen gick till. Ska du grilla folk för att de hängde en bybo kan det vara vettigt stt förklsra varför din röst låg helt ensam utan att ens påverka spelet.

Jag röstade Basse för jag var övetygad om att han var ulv och ville rösta ut honom. Varför hade du fin rödt på Genesis?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
"Fritt ur minnet" så är dina punkter 5 och 6 dina inlägg som följer varandra direkt. Ingen fler hoppar på tåget där. Tror du behöver se över din egen involvering i runda 1 så det inte verkar som om du försöker dig på någon variant av scummig gaslighting.
Det är möjligt att de följer direkt på varandra. Dunno. I mitt minne är de två olika grejer.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jo, Empi. Vissa röster är meningslösa. Den röst du la i ett stendött drev hade noll och ingen betydelse för hur utröstningen gick till. Ska du grilla folk för att de hängde en bybo kan det vara vettigt att förklara varför din röst låg helt ensam utan att ens påverka spelet.

Jag röstade Basse för jag var övertygad om att han var ulv och ville rösta ut honom. Varför hade du din röst på Genesis?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
@Empiricus : varför låg du med en meningslös röst på Genesis i slutet? Varför bytte du från Xyas till Genesis när xyasdrevet hade fått upp ångan?
Vimes precis innan Empi byter röst från Xyas till mig:
Just det:
4. Xyas-tåget är superslött, som KK också påpekat. Alla som har sin röst där har inte tagit ställning på riktigt.
Dessutom, ingen ändrade sin röst till eller från Xyas mellan att Empi röstade på honom och att han växlade till mig. Faktum är att ingen ändrade sin röst överhuvudtaget mellan dessa två event, vilket Empis rösträkning tydligt visar. Att påstå att han växlade till att rösta på mig "när xyasdrevet hade fått upp ångan" är rakt av falskt, och säger direkt emot dig själv som där och då karakteriserade det som "superslött".
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vimes precis innan Empi byter röst från Xyas till mig:


Dessutom, ingen ändrade sin röst till eller från Xyas mellan att Empi röstade på honom och att han växlade till mig. Faktum är att ingen ändrade sin röst överhuvudtaget mellan dessa två event, vilket Empis rösträkning tydligt visar. Att påstå att han växlade till att rösta på mig "när xyasdrevet hade fått upp ångan" är rakt av falskt, och säger direkt emot dig själv som där och då karakteriserade det som "superslött".
Ait. Det jag menade var att xyas drevet var uppe i 5 röster (Basse i 6) när Empi av någon anledning bytte. Intressant att veta varför tänker jag. Xyasdrevet var fett slött, det enda argumentet var väl typ "xyas har inte skrivit så mycket". Men tyckte man att xyas var mest misstänkt ska man väl inte byta för att jag säger att det är en slö röst?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
(Jag är alltså medveten om att Empi röstar upp xyas till 5, för att 8 timmar senare eller vad det är, dra tillbaka rösten)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
@Vimes, kan du förklara ulvigheten bakom att förklara sin misstanke men sedan rösta på någon annan för att aktivera hen? Du har anklagat både Empi (rösten på Xyas) och Basse (rösten på Stövelkatten) för detta. Jag är med på att det är ulvigt att rösta på den man tycker är inaktiv för att därigenom slippa ge sin analys och sina misstankar. Men vad är ulvrationaliteten bakom att förklara sina misstankar och sedan istället rösta på någon man tycker är inaktiv för att pressa personen ifråga till aktivitet? Som bybo är det väl rimligt att aktivera så många som möjligt, ulvar och bybor, men som ulv?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Vimes, kan du förklara ulvigheten bakom att förklara sin misstanke men sedan rösta på någon annan för att aktivera hen? Du har anklagat både Empi (rösten på Xyas) och Basse (rösten på Stövelkatten) för detta. Jag är med på att det är ulvigt att rösta på den man tycker är inaktiv för att därigenom slippa ge sin analys och sina misstankar. Men vad är ulvrationaliteten bakom att förklara sina misstankar och sedan istället rösta på någon man tycker är inaktiv för att pressa personen ifråga till aktivitet? Som bybo är det väl rimligt att aktivera så många som möjligt, ulvar och bybor, men som ulv?
Bra fråga! Alltså, grundtanken är med att alltid rösta på våra misstankar är att våra röster ska vara skarpa ställningstaganden. Det är jättebra att försöka aktivera spelare, men att rösta på någon man egentligen inte misstänker betyder inget. En röst ska betyda "den här kan jag tänka mig att hänga!". Det är inte nödvändigtvis så att et finns en tydlig ulvrationalitet bakom att misstänka Y men rösta på X, men som ulv kan man ju säga att man misstänker sin ulvpolare, men sedan lägga sin röst i en annan korg. Det är ett sätt att undvika ett egentligt ställningstagande.

Jag önskar att bybor ska spela byboigt, för det blir lättare att jaga ulvar då, men Basse verkade tycka att man "måste se att olika personer liksom gör på olika sätt och vem vet vad något betyder över huvud taget?", vilket är en skitdålig inställning om man vill att byn ska vinna.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Här kommer siffror på hur aktivt respektive spelare postat i första tråden. Sammanställningen är från halv nio igår - så det kan ha ändrats lite från det fram till tio då tråden låstes. Troligen inte så mycket att min poäng ändras dock!

Vad jag noterar är att fyra spelare postar mycket (40-50 poster i första tråden). Fem personer postar ungefär hälften så mycket som högpostarna, och sedan har vi lågflygarna som postar ungefär hälften av det.

Hur jag tror ulvar tänker: "varje runda sker en lynchning, och ett zombimord. Jag kan skydda mig mot båda genom att spela grönt, alternativt, flyga under radarn. Jag vill distansera mig från andra ulvar - antingen genom att aktivt bråka med dem eller genom att posta väldigt lite. jag vill inte starta ett drev mot en ulv som riskerar bli självgående. I teorin kan två från mitt lag åka ut varje runda - vilket kan innebära game over rakt av (om två ulvar) eller en rejält försämrad chans att vinna (om ulvarna är 3-4)"

-> Åtminstone någon/några ulvar kommer troligen spela aktivt för att gröna sig. Andra postar säkert lite och försöker flyga under radarn. Ulvgruppen är troligen (2-4) tillräckligt stor för att smetas ut över kategorierna "postar mycket", "postar mellan", "postar lite".

Hur jag tror zombies tänker: "varje runda som jag inte lynchas är jag säker - jag är immun mot varulvar. Jag kan spela lite hur som helst, men i bästa fall behöver jag bara glida med. byn mördar sig själv eller ulvar, och ulvarna plockar bybor."

-> zombies (om de är med i spelet, vilket jag tror, och då tror jag på två) kan spela hur som helst, men skulle nog tendera att spela mer passivt än aktivt.

Slutligen: alla högpostare utom två är döda. En av dem är @Vimes den andre är @Genesis .

Jag ser gärna drev mot båda. Mot den ene finns ett levande och informativt drev redan.

Konkret fråga till dig @Genesis , varför är du så talför?

Det som är rätt uppenbart med analysen här är att den tysta gruppen (där jag är med) är ett lugnt och fint ställe för både ulvar och zombies. Jag är helt för att sätta lite eld i baken på samtliga i den här kategorin. Jag tror dock att den säkraste ulven att nacka finns att hitta bland topp-postarna. Postar man lite så finns det ju färre uppenbara saker att gå på. Men hey, hittar någon något rött här så är jag på drevet!

NamnAntal inlägg
Basenanji
50​
Genesis
50​
Konrad Konvalj
50​
Vimes
40​
Hellzon
22​
Halo9000
20​
Empiricus
18​
Korpa
17​
KrilleW
17​
Xyas
14​
Siddr
12​
Stövelkatten
10​
Tant Ragnar
10​
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
men som ulv kan man ju säga att man misstänker sin ulvpolare, men sedan lägga sin röst i en annan korg. Det är ett sätt att undvika ett egentligt ställningstagande.
Visst, men rösten har ju också, som du nyss sagt, bara effekt om den har sällskap. Du kan liksom inte både röda Empi för att han röstar på Xyas för att undvika ställningstagande, och för att han röstar på mig för att den rösten inte har något värde. Det blir red if you do, red if you don't.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Slutligen: alla högpostare utom två är döda. En av dem är @Vimes den andre är @Genesis .

Jag ser gärna drev mot båda. Mot den ene finns ett levande och informativt drev redan.
Det är bra att önska drev mot flera spelare, men jag vill flika in att t.ex. Empiricus är en veteran-spelare, kanske inte lite mycket som jag, men han har varit med sedan gudåldern under tidigt 2010-tal.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Visst, men rösten har ju också, som du nyss sagt, bara effekt om den har sällskap. Du kan liksom inte både röda Empi för att han röstar på Xyas för att undvika ställningstagande, och för att han röstar på mig för att den rösten inte har något värde. Det blir red if you do, red if you don't.
NU blandar vi äpplen och päron. I R1 (när jag tror att Basse är ond som fan) tycker jag det där slappt att rösta xyas, i den här rundan tycks det mer som att Empi vill undvika att vara inblandad i matchen där Basse blir hängd. MIn erfarenhet säger mig att ulvar vill att byn röstar ut sina egna och själva helst sitter och tittar på medan det händer.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Gött, lite liv från Tant Ragnar*! Bra att du tänker och analyserar.

Hur jag tror ulvar tänker: "varje runda sker en lynchning, och ett zombimord. Jag kan skydda mig mot båda genom att spela grönt, alternativt, flyga under radarn. Jag vill distansera mig från andra ulvar - antingen genom att aktivt bråka med dem eller genom att posta väldigt lite. jag vill inte starta ett drev mot en ulv som riskerar bli självgående. I teorin kan två från mitt lag åka ut varje runda - vilket kan innebära game over rakt av (om två ulvar) eller en rejält försämrad chans att vinna (om ulvarna är 3-4)"
Låter rimligt. Det här är väl typ vanligt ulvspel.
Åtminstone någon/några ulvar kommer troligen spela aktivt för att gröna sig. Andra postar säkert lite och försöker flyga under radarn. Ulvgruppen är troligen (2-4) tillräckligt stor för att smetas ut över kategorierna "postar mycket", "postar mellan", "postar lite".
Hm, visst. Kan absolut tänka mig att ulvarna är utspridda mellan grupperna. Vissa spelar mer aktivt än andra. Men tror du att de gör detta medvetet? Planerar att någon ska vara mer aktiv och någon mindre? Känns som att det måste vara en medveten och koordinerad taktik för att vi ska kunna bygga analys på detta.
zombies (om de är med i spelet, vilket jag tror, och då tror jag på två) kan spela hur som helst, men skulle nog tendera att spela mer passivt än aktivt.
Varför tror du på två zombies? Vad baserar du det på? Varför ska zombier spela passivt? Jag säger inte att du har fel, men det vore fint med lite mer förklaring om hur du tänker.
Slutligen: alla högpostare utom två är döda. En av dem är @Vimes den andre är @Genesis .
Man kan också se det som att vi är i gott sällskap. Basse och KK var ju båda gröna. Och Basse postade visserligen en hel del, men under sina sista timmar i livet fullkomligen kräkte han ju ur sig galla över Vimes. Hade han inte röstats ut tror jag han hade kvalat in bland mellanpostarna.
Konkret fråga till dig @Genesis , varför är du så talför?
Alltså, i grunden har jag bara svårt att inte sugas in i det här spelet. Det händer saker, jag reagerar på det, teoretiserar, gräver. Det är kul och skitspännande. Det är en anledning.
En annan anledning är att när jag är på jobbet kan jag bara skriva på mobilen. Det lämpar sig till korta texter snarare än långa, genomtänkta saker man kan göra på datorn (som nu). Räknar man antal ord så är jag nog fortfarande i toppligan, men inte lika tydligt, tror jag.
En tredje är helt enkelt att mer snack tjänar byn på. Om jag pratar mer så finns det mer att analysera för andra. Jag kan också tvinga andra att svara på mina poster och därmed öppna sig själva för analys. Är jag ulv innebär mer prat fler risker att göra ett misstag, fler saker som kan komma och bita mig i efterhand. Därför tror jag att ulvar aktar sig för att posta mycket.

* Jag skrev "Tank Ragnar" först, men du får jobba hårdare om du vill förtjäna det epitetet. :gremgrin:
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Empiricus [R1] Analyserande, grön, men gul enligt basse #289. Tycker personligen att han är en keeper, väldigt detaljerad i sina utlägg.
Kan ju vara en taktik förvisso...
@Empiricius - Varför tror du att du var gul för Basse?

Genesis [R1] Analyserande, grön. tycker dessutom att jag är grön #261, men röd enligt Basse #289, gular mig dock i #49 pga. en skickligt spelad nybörjare. Man tackar, men visar egentligen bara min inkompetens.
@Genesis - Tror du verkligen att jag är så skicklig?

Halo9000 [R1] Lite emot spökkoden #94
Tycker Sidd, Empiricius är gul, Xyas röd och Basse gulröd #113.
Är emot massoutning #125.
Tycker att man borde vara mer aktiv som siare #288.
Röd enligt Basse #289
Gul för mig, ett osäkert kort.
@Halo9000 - Vad är dina åsikter om Empiricius och Xyas nu?

Hellzon [R1] gul enligt basse #289, misstänkte fel personer i början, både Konrad och Basse som dog samma natt #100
mot massoutning, misstanke mot Vimes #127
Hade Basse, xyas, Vimes, Sidd, Tant Ragnar som högst misstänkta i ett senare inlägg #182
Misstanken på Vimes får vi nog ta med en gnutta salt då de tidigare misstänkta begravdes rätt snabbt.
Kan hålla med om Tant Ragnar #268
Trodde rätt tidigt att inga zombisar är med #270.
Gulgrön för mig numera.
@Hellzon - Vad är din åsikt om Tant Ragnar nu?

Korpa [R1] Grön enligt basse #289, är emot massoutning #112, halvgrönar Basse och grönar KK #181.
Några av mina gröningar var med på hens 4-rödlista #208, har logiska resonemang när man bör outa sig dock #248.
Är ändå mer gul än grön för mig numera, detta pga. dess rödlista.
@Korpa - är din rödlista uppdaterad?

Sidd [R1] Gul enligt Basse #289
Gröngul enligt mig.
Har jobbat sig uppåt med lite smör och medhåll på Vimes, trots våra röster på varandra så kommer jag nog att byta kandidat.
Vi är lika tafatta och har svårt att hänga med i svängarna. Hans kappvändande speglar sig lite på mig, så om jag är grön så känns han också grön på nåt sätt, men med gula inslag.
@Sidd - hur känns det i denna sits?

Stövelkatten [R1] Gul enligt Basse #289.
För spökkoden rätt tidigt i spelet #34.
Precis som jag som inte förstod bättre då förstås, men ändrade sig sen. Där tyckte hen även att Basse var brandgul tillsammans med mig, Genesis och Halo9000 #109. Kan hålla med om Halo9000 dock.
Är emot massoutning #136
Hade ett alibi i form av Tenet på Boo någon timme innan nattdomen.
[R2] Ryckte på axlarna i början på runda två då Basse och Konrad var döda #6
Röd enligt mig.
@Stövelkatten - Har du ändrat uppfattning om dina brandgula, förutom Basse då?

Tant Ragnar [R1] Röd enligt Basse #289.
Är nybörjare precis som mig, har barn att natta precis som mig. Backade när han anklagade KK att vara ulvig #122, kanske var en plan av ulvarna själva? Rödade Basse rätt rejält och röstade på honom istället för Sidd för att Basse var mer erfaren, omtänksamt. Räknar röster i tråden, så om det skulle ha betydelse för den information som ges ut. #184.
Jämför Vimes med Zlatan. #187
Frågar om outning av roll, lite ulvvarning eller lite klumpighet då det kan vara avslöjade för ulvarna. #201.
Som jag påpekade i ett tidigare inlägg, har alibi innan nattdomen runt 21:54 #367
Misstänkt gulröd för mig.
@Tant Ragnar - hur ligger Vimes till för dig nu?

Vimes [R1] Analyserande, men gulröd för mig.
Han tycker dessutom att jag är grön #262, Röd enligt Basse #289
Min ändring av färg pga. hans överlevnad under natten. Kan vara en baktanke från ulvarna också. Svårtolkad eftersom det är mycket logik och spelvinklar analyserade från hans sida.
@Vimes - Om du inte hade känt någon sedan tidigare, utan att veta andras spelstilar, vem skulle du ha misstänk då som Ulv? Gick ju uppenbarligen inte så bra med Basse, men hans spelstil kände du ju till...

Xyas [R1] Tycker att jag är grön #263
Gul enligt Basse #289
Är för massoutning med mot spökkoden.
Hakade upp sig på mitt missförstånd, men inser att jag bara är en gröngöling.
Grönar honom helt nu.
@Xyas - Är det någon mer du har säkrat grön förutom mig?

Röst: Stövelkatten
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag skulle gärna vilja att alla som låg i Bassedrevet kom med någon reflekterande självanalys om varför de egentligen låg där, vilka som var era misstankar och vilka som tillhörde dirigenten Vimes.
Jag var med i drevet. Jag lade dessutom min första röst på den andre som är garanterat grön - KK.

Någon uttryckte det som att basse "was all over the place" - vilket jag tyckte var träffande. Mycket prat men få konkreta saker. Jag hoppade på tåget då det var på rullning (minns inte vilka som röstade före mig, men ett par var det). Jag funderade över huruvida spelstilen var ulvig eller bara typiskt basse - Vimes svarade att hans läsning var att Basse betedde sig som en ulv. Jag hittade inte några tillräckligt starka argument för att rösta på någon annan.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Halo9000 [R1] Lite emot spökkoden #94
Tycker Sidd, Empiricius är gul, Xyas röd och Basse gulröd #113.
Är emot massoutning #125.
Tycker att man borde vara mer aktiv som siare #288.
Röd enligt Basse #289
Gul för mig, ett osäkert kort.
@Halo9000 - Vad är dina åsikter om Empiricius och Xyas nu?



Röst: Stövelkatten
Bra frågor.

Empiricus stiger på min misstankelista pga av att han stannade på Genesis och inte ville ta ställning mellan Basse och Sidd. Egentligen är det att ta ställning om Basse var grön eller röd men det är också så att Ulvar gärna sprider ut sig på olika drev.

Xyas är skum eftersom Vimes skrev att Xyas drevet var slött. Det är möjligt att han hade rätt i det men nu när Vimes ligger högst på min misstankelista så måste jag ändå undra om inte Vimes försökte avstyra ett drev mot Xyas av andra anledningar. Xyas röstade dessutom på Basse efter hans okontestade claim vilket inte grönar direkt? Kanske tyckte han det var vettigt att gömma sig på det största drevet? Jag ställer mig frågande till både Vimes och Xyas om de överhuvudtaget övervägde möjligheten att Basse talade sanning och om inte... varför?

Jag kan lika gärna även säga att jag misstänker att vi har ett scum på Sidd drevet med tanke på att ulvar gillar att sprida sig. Att det skulle vara Empiricus + tre scum på Bassedrevet känns osannolikt? Inte omöjligt iofs eftersom Sidd också är misstänkt.

Vill du utveckla varför du röstade på Stövelkatten?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
@KrilleW : Vimes är röd för mig. Jag håller fast vid åsikten att jag är mer rädd för veteraner än för nybörjare, så allt lika röstar jag hellre på en veteran - vilket rödar ännu mer.

Jag har själv uppenbarligen dåligt luktsinne (givet min rösthistoria) så jag väntar med att rösta tills jag har tröskat igenom Vimes poster lite bättre.
 
Top