Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 2

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,690
Location
Göteborg
Det är lite ironiskt att @Xyas och @Genesis är kvicka med röster på mig. De röstade också på Basse.
Jag tar definitivt min del av ansvaret och är öppen för att mina poster synas. Att bygga upp ett drev mot dig just nu känns ju rätt givet, tycker jag. Jag kommer som sagt att lusläsa dina poster (och Basses analyser) när jag får tid. Rösten kan jag lägga enkelt från mobilen. Analysen kommer att ta tid. Men granskning kommer! Jag lovade Basse. :gremcry:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag tar definitivt min del av ansvaret och är öppen för att mina poster synas. Att bygga upp ett drev mot dig just nu känns ju rätt givet, tycker jag. Jag kommer som sagt att lusläsa dina poster (och Basses analyser) när jag får tid. Rösten kan jag lägga enkelt från mobilen. Analysen kommer att ta tid. Men granskning kommer! Jag lovade Basse. :gremcry:
Gott så! Det är givet att jag ska granskas och ställas till svars.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Helt korrekt, om jag blir utvisad för det så förstår jag absolut. En förlust isåfall javisst.. Men står för mina handlingar.
Jag ser ingen orsak till att ta till utvisning i detta fall. Men i framtiden är det bättre att låta sin post stå kvar även om man råkar skriva i fel tråd. 🤓
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,520
Location
Oktoberlandet
Vadå skrev i fel tråd?
Igen med risk för att vara nybörjaraktig men vilken är den andra tråden?
(obs KrilleW: jag han se vad du tog bort)

Ser att drevet mot Vimesförståligt gått igång så ja : han är just nu väldigt Röd i och med att drevet som Vimes ledde blev så fel= scum!

Så rösten kan förstås flyttas dit...
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Vadå skrev i fel tråd?
Igen med risk för att vara nybörjaraktig men vilken är den andra tråden?
(obs KrilleW: jag han se vad du tog bort)

Ser att drevet mot Vimesförståligt gått igång så ja : han är just nu väldigt Röd i och med att drevet som Vimes ledde blev så fel= scum!

Så rösten kan förstås flyttas dit...
Funderar lite åt det hållet också faktiskt. Får se vart det bär.

Den andra tråden är runda ett där jag faktiskt citerade ifrån. Panik uppkom när jag såg att jag skrev under det heliga STOPPET.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,690
Location
Göteborg
Okej, vi var tretton förut, elva kvar. Om vi har tre ulvar och en zombie är det sju bybor kvar. I mardrömsscenariot 4+2 har vi minoritet av fem bybor, men det känns inte troligt. Jag tror på fyra skummisar, kanske fem.

Tyvärr innebär ju vetakapen att vi hade en siare att vi måste uppgradera varulvarnas lag. Minst tre ulvar känns väl troligt nu. Bara två känns osannolikt när vi hade en siare.

Tankar?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,690
Location
Göteborg
Öppet brev till zombier: Dags att vakna! Ulvarna tog ett rejält kliv framåt nu.
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Okej, vi var tretton förut, elva kvar. Om vi har tre ulvar och en zombie är det sju bybor kvar. I mardrömsscenariot 4+2 har vi minoritet av fem bybor, men det känns inte troligt. Jag tror på fyra skummisar, kanske fem.

Tyvärr innebär ju vetakapen att vi hade en siare att vi måste uppgradera varulvarnas lag. Minst tre ulvar känns väl troligt nu. Bara två känns osannolikt när vi hade en siare.

Tankar?
Jag tror, eller ja hoppas på ovan scenario. 3 ulvar och en zombie, eller med lite tur inga zombier. De har ju trots allt inte visat sig ännu.
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Jag tror, eller ja hoppas på ovan scenario. 3 ulvar och en zombie, eller med lite tur inga zombier. De har ju trots allt inte visat sig ännu.
Nu kan jag ha tänkt fel. Är ju inte jättetur med noll zombier. Men tänkte mer på mindre fiender.
Jag ska nog inte skriva på rasterna. 🧐
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Vilken jävla show Basse. Men seriöst, outa powerroll fem timmar innan avslut?
Kändes som en klassisk Basenanji helt enkelt. Mycket dramatik och utsvävningar! Men man lär sig ju aldrig att det är så han spelar. Vet att Vimes skrev i R1 att han inte tyckte att det här var klassisk Basenanjisk spelstil men olik den är det la inte.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack för spel, Basse och Konkel!


Så.
Vimes är ju inte bybo - Vimes spel i runda 1 är ju nästan parodiskt aggressivt med enbart röster på Basse, 3 stycken dessutom, som inte fyller någon annan funktion än att signalera till samtliga andra att Vimes är superaggressiv på Basse.

Siarclaimet kommer och Vimes försöker och lyckas ändå driva FLER att rösta på Basse.
Ulv/Zombievimes vet ju att Basse inte spelar på samma lag som honom, så antingen såg Vimes att Basse verkade skum och misstänkte honom som deltagare i det andra skumlaget eller så resonerade Vimes att Basse är en lätt måltavla då han brukar vara duktig på att verka röd. Att då driva ut Basse aggressivt är ett bra sätt att verka byboig eftersom en Ulv/Zombie inte skulle sticka ut hakan så hårt.
Ett kaxigt drag jag mycket väl kan tänka mig att skumVimes skulle gilla att göra.

Siarclaimet och Bassedrevet -
Klockan 17.34 i går kommer Basses siarclaim. I god tid (lite mer än 5 timmar) innan deadline, i enlighet med rationalen att en powerroll på väg ut bör outa sig för att hjälpa byn. Vid det tillfället så är röstläget sex röster på Basenanji: Vimes, Sidd, Genesis, Tant Ragnar, Stövelkatten och Hellzon.

Vimes: Lade den första rösten på Basse på måndag 18.46 (inlägg #75) där Vimes 12 timmar in i rundan hittat att Basse inte är konstruktiv och har misstänkt KK. Alltså är han skum. Efter siarclaimet fortsätter Vimes att driva hårt på Basenanji därefter. Letar reda på spekulativa citat och försöker få dem att vara lögner istället för att motivera och hålla kvar strålkastarljuset på Basse. Förtjänar i övrigt en egen längre utläggning vilket kommer.

Reaktion på claimet: Att rösta på Basenanji ännu en gång. För att vara tydlig? Vimes verkar ju fullt engagerad i att vrida allt Basse skriver och har skrivit till att vara skrivet av en ulv snarare än att ens resonera om ifall Basse som bybo är rimlig. Och efter claimet så kommer också Vimes uppmaning att fler borde hoppa på Bassetåget. @Vimes Varför det? Det är inte speciellt nära att någon annan dinglar (just då har Basse 7 röster, Sidd 2 röster, Genesis 2 röster, xyas 1 röst och Vimes 1 röst), så vad kan annars vara en motivering att få ännu fler att gå med på ett drev sådär på slutet (21.08)?

Sidd: Röstade på Basse i måndags vid 21.56 (inlägg #110) för att Vimes gjorde det men säger i samma post att Vimes verkar som giftigaste räven. På tisdag kväll 19.27 (inlägg #173) inser Sidd att det är en svag röst. Ändå ligger Sidd kvar som tvåa på Basse resten av rundan, och utviker sig inte mer om varför.

Reaktion på claimet: En enda post efter claimet klockan 21.45 (inlägg #362) som inte berör claimet alls utan tycker att Hellzon är skum för att Hellzon "försöker dra igång något obefintligt bara för att hitta på nått nytt". Sidd verkar alltså inte registrera att ett claim gjorts?. @Sidd Varför inte en röst på Hellzon då? Eller för den delen, varför valde du att vara kvar på Basse när siarclaimen kom? Och varför tycker du att vi skall kolla mer på Korpa, Halo och KrilleW

Genesis: Röstade på Basse i tisdags vid 07.32 (inlägg #115) från Halo med motiveringen att det fanns ett starkare case mot Basse. Läs, att Vimes är övertygande eftersom Sidd inte har något case för sin röst.

Reaktion på claimet: "Ser man på Basses beteende med byboglasögon så kan man absolut se rimligheter", men merparten av Genesis poster efter claimet är ändå utgående från att Basse är röd. @Genesis Varför hade du då inte dina byboglasögon på dig? Eller hur menar du, det här låter ju som att du råkat skriva från din position som icke-bybo?

Tant Ragnar: Röstade på Basse i tisdags vid 08.36 (inlägg #122). "Jag flyttar med tvekan min röst till den jag upplever som rödast just nu" och motiverar det med rädsla för en erfaren spelare.

Reaktion på claimet: "Spontant ligger min röst på Basse fast". Har sedan "läst, korsläst och trippelläst Basses inlägg" men det dyker inte upp någon annan att rösta på. Flyttar inte sin röst.

Stövelkatten: Röstade på Basse i tisdags vid 11.06 (inlägg #136). Motivationen att katten inte har något att tillägga till vad andra sagt om Basse.

Reaktion på claimet: Tycker att det är desperat men bra aktivitet, men vill inte ändra sig i sista sekunden. Flyttar inte sin röst

Hellzon: Röstade på Basse i tisdags vid 20.44 (inlägg #182) med motivationen att Basse är den starkast mistänkta i konstellationen Basse, xyas, Vimes, Sidd och Tant Ragnar.

Reaktion på claimet: Att det är otroligt rödande att komma ut med siarclaim 5 timmar innan deadline. Flyttar inte sin röst. @Hellzon Utveckla gärna (utförligt och nyanserat) om varför det är rödande för dig. 5 timmar är ju ändå relativt god tid för att en diskussion kring ett claim skall kunna ske. Och att powerroller som är på väg ut bör outa sig är ju tämligen sunt för att inte lämna öppet för möjliga scumclaims framgent.

Efter Siarclaimet så kommer även Xyas in med en röst på Basse med motiveringen att det skaver och att xyas inte köper hur det är så en skulle hantera den situationen. @Xyas Hur skulle DU hantera situationen Basse var i? Säg att du var siaren och var på väg att bli utröstad.



Sedan byggs det ju upp ett alternativt drev mot slutet på Sidd: Korpas röst från 11.17 i går samt KrilleW (20.48), Halo9000 (21.39) och KK (21.47). 4 röster på Sidd mot 7 på Basse. Det krävs alltså att bara två personer byter drev till Sidd för att Sidd skall ryka istället. Vimes, Sidd, Stövelkatten och Hellzon har dessutom bara lagt en röst förra rundan, på Basse, och sedan känt sig nöjda där. NEJ, jag räknar inte Vimes upprepade röster på Basse som mer än en röst utan bara som ett dramatiskt verktyg för att styra folk.

Jag skulle gärna vilja att alla som låg i Bassedrevet kom med någon reflekterande självanalys om varför de egentligen låg där, vilka som var era misstankar och vilka som tillhörde dirigenten Vimes.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röststatus:
Vimes (3):
Xyas, Genesis, Empiricus
Sidd (1): KrilleW
KrilleW (1): Sidd
Ej röstat: Halo9000, Hellzon, Korpa, Stövelkatten, Tant Ragnar, Vimes
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röstläget genom rundan
Vem röstar?När?Från?På vem?
Konrad Konvalj2020-10-12 14.41OröstatGenesis
Empiricus2020-10-12 15.30OröstatHalo9000
Basenanji2020-10-12 15.30OröstatHalo9000
Genesis2020-10-12 17.10OröstatHalo9000
Tant Ragnar2020-10-12 17.26OröstatKonrad Konvalj
Vimes2020-10-12 18.46OröstatBasenanji
KrilleW2020-10-12 19.52OröstatXyas
Halo90002020-10-12 20.03OröstatBasenanji
Basenanji2020-10-12 21.11Halo9000Stövelkatten
Sidd2020-10-12 21.56OröstatBasenanji
Genesis2020-10-13 07.32Halo9000Basenanji
Tant Ragnar2020-10-13 08.36Konrad KonvaljBasenanji
Korpa2020-10-13 10.06OröstatXyas
Stövelkatten2020-10-13 11.06OröstatBasenanji
Basenanji2020-10-13 11.27StövelkattenGenesis
Empiricus2020-10-13 14.57Halo9000Genesis
Halo90002020-10-13 19.58BasenanjiXyas
Hellzon2020-10-13 20.44OröstatBasenanji
Basenanji2020-10-13 21.03GenesisXyas
Vimes2020-10-13 21.39BasenanjiBasenanji
Stövelkatten2020-10-13 22.06BasenanjiBasenanji
Empiricus2020-10-14 00.05GenesisXyas
Empiricus2020-10-14 08.35XyasGenesis
Korpa2020-10-14 11.17XyasSidd
Xyas2020-10-14 11.18OröstatHalo9000
Basenanji2020-10-14 17.49XyasVimes
Vimes2020-10-14 18.22BasenanjiBasenanji
Xyas2020-10-14 18.50Halo9000Basenanji
KrilleW2020-10-14 20.48XyasSidd
Halo90002020-10-14 21.39XyasSidd
Konrad Konvalj2020-10-14 21.47GenesisSidd




Röstläget i slutet av rundan
Vem röstar?När?Från?På vem?
Vimes2020-10-12 18.46Oröstat (via Basse 2 ggr)Basenanji
Sidd2020-10-12 21.56OröstatBasenanji
Genesis2020-10-13 07.32Halo9000Basenanji
Tant Ragnar2020-10-13 08.36Konrad KonvaljBasenanji
Stövelkatten2020-10-13 11.06Oröstat (via Basse 1 ggr)Basenanji
Hellzon2020-10-13 20.44OröstatBasenanji
Xyas2020-10-14 18.50Halo9000Basenanji
Korpa2020-10-14 11.17XyasSidd
KrilleW2020-10-14 20.48XyasSidd
Halo90002020-10-14 21.39XyasSidd
Konrad Konvalj2020-10-14 21.47GenesisSidd
Empiricus2020-10-14 08.35XyasGenesis
Basenanji2020-10-14 17.49XyasVimes
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,447
Location
Köping
Lite läsande med baktanken att granska Empi, Halo, Stöveln och Vimes lite extra, och se vad Basse och KK sagt för gröna grejer.

Bra idé med spökkod - det är definitivt något som vi borde bygga upp.
Förslag från min sida då är
Röst 1: Den spöket ser som skummast efter förra rundan. Viktigt med en tidigt tongivande röst som vi vet är grön för att ha att snacka kring.
Röst 2: Den spöket ser som grönast efter förra rundan. Då kan fortfarande spöket markera misstanke innan.
Röst 3: Den spöket ser som skummast efter pågående rundas progress. För att kunna signalera misstanke en bit in i rundan.
Röst 4: Vanlig röst
Röst 5: Utrösten, den spöket vill ha ut under rundan/alternativt en möjlig utslagsröst

Alternativt att vi helt enkelt hoppas att spöket röstar efter gott huvud på vem som är misstänkt, och så kan vi i byn ställa frågor a la "Stackars avlidne Larsson, om du kan höra oss, rösta på den du tycker är grönast just nu".
Empi spånar om spökkod. Röst 1 på skummast är tvärsemot vad KK skriver i sin allra första spåning till kod - röst 1 på grönast. Sen har Empi ytterligare ett förslag att vi ska hålla en mer frifräsande seans med spöket. Försöker Empi blanda bort korten - det frågas senare i tråden om någon egentligen har koll på vilken spökkod som gäller? Eller är det ärliga förslag - de är ju inte fel på något vis, jag kan också tycka att en första röst på den spöket faktiskt misstänker är vettigast.

Spökkod låter spännande och jag gillar att KK tänker konstruktivt. Däremot undrar jag hur stor nytta vi har av det hela? Om jag är spöke och röstas ut så är jag ju knappast bättre på att analysera spelet bara för att jag talar från andra sidan graven. Vill KK identifiera spöket/spökena tidigt?
Ett garanterat grönt inlägg tidigt i spökkodsdebatten.

Sedan känner jag att "Vill KK identifiera spöket/spökena tidigt?" är lite av att sprida irrelevanta misstankar i tråden. Ulvarna eller zombierna har ju inget alls att vinna på att identifiera spöken. Varför skulle det vara en grej? D.v.s. det finns ingen ulvrationalitet (se "Varulvsspel enligt Vimes") bakom att försöka "identifiera spökena", men det finns ulvrationalitet bakom att försöka chippa in det som en grej att diskutera om någons spel (som du gör här alltså).
Började Bassetåget här? Min hjärna är luddig. Vi får se.

I den bästa av världar ska väktaren hålla sig dold genom hela partiet, och om det kommer fram att denne är död så gagnar det väl mest ulv/zombie-laget. Tänker jag rätt?
Ser ju ut som ett välvilligt inlägg från Stövlis, och en scum hade väl klurat på det själv istället för att ens ge misstanke om att fiska efter powerroller. Ju mer jag tänker desto mer grönande är det.

Och det är väl verkligen ett långskott att en ulv-KK skulle försöka snärja byn genom att lägga fram den här teorin, men visst kommer det gynna zombisar och varulvar att bättre förstå hur många av varje kategori det finns i byn.
Det är lite turer fram och tillbaka mellan våra två bekräftat gröna om ifall spökkoden är spökfiske eller välment.



Detta ska definitivt inte ses som någon stark misstanke, men vis av @Vimes byboguide tänker jag på att ulvar gärna vill verka som att de bidrar utan att faktiskt göra det lättare att hitta ulvar. Konkelkoden ger intrycket att @Konrad Konvalj jobbar för att hjälpa byn, men i praktiken ger den egentligen ingenting.

Som sagt, detta är inget starkt indicium, men någonstans ska man börja.
Jag skulle inte lusläsa Genesis då jag ändå håller honom för gulgrön men det här är ju spännande då vi vet att KK är grön.

En kort inspark till på spökkodens nytta i eventuell situation med spöke+förmåga så sker ju enligt startinlägget förmågorna hos siare, trackers osv före nattmord. Det ger ju ett existensberättigande till tanken att eventuella spöken kan ha en förmåga, och därför att det kan finnas ett behov av att ha någon etablerad kod på plats. Annars är det ju bara väktarförmågan som tjänar på att vara före morden.

Sedan tycker jag mig det finns någon diffus språklig kongruens mellan Genesis och Halo som bägge verkar snacka samma rävspråk och pratar om att ulvar finns bland rävarna (gammelrävarna antar jag menas då, vi som spelat många år) och inte hos nybörjarna.

En språklig rest av hur snacket gått i en varulvschatt kanske?
Jag känner dessutom inte igen den här typen av långsam spelstart från Halo, som väl varit tidigt mycket aktiv i föregående spel.

Röst: Halo9000
Rävgate, med faktiskt nån slags reaktion på Halos spelstil. Inte bara larv då.
Noterar att förmågor sker efter lynch men före nattmord. Då tror jag faktiskt det är standardtext och inte något noga uttänkt för att spökena ska funka.

Nu har jag gjort till sida 3/19. Postar det jag har eftersom det blir sporadiskt medan jag jobbar.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,690
Location
Göteborg
Bra genomgång, Empi.

Genesis: Röstade på Basse i tisdags vid 07.32 (inlägg #115) från Halo med motiveringen att det fanns ett starkare case mot Basse. Läs, att Vimes är övertygande eftersom Sidd inte har något case för sin röst.

Reaktion på claimet: "Ser man på Basses beteende med byboglasögon så kan man absolut se rimligheter", men merparten av Genesis poster efter claimet är ändå utgående från att Basse är röd. @Genesis Varför hade du då inte dina byboglasögon på dig? Eller hur menar du, det här låter ju som att du råkat skriva från din position som icke-bybo?
Jag menade naturligtvis att om man ser på Basse med utgångspunkten att han är bybo (och därmed siare). Då är ju hans claim såklart vettigt. Men det är också vettigt om man ser på det från ett ulvperspektiv (alltså med utgångspunkt från att han är ulv). Ett siarclaim har två uppenbarliga fördelar för en ulv på väg ut. Antingen kan han räddas för att byn inte vill förlora sin siare, eller så kan han locka ut ett motclaim från byn, vilket naturligtvis är bra för ulvarna att veta. Jag tänkte också att rent statistiskt, de flesta bybor är inte power-roller.

I och med att hans handlingar kunde enkelt förklaras om han var ulv så ändrade det inte min åsikt. Men när han började posta analyser om Vimes började jag tveka. Tyckte inte att det var ulvigt. Vad tjänar det till om vi strax får reda på att han är ulv? Men jag lyckades rationalisera det som att han försökte så förvirrig i huruvida han var allierad med Vimes eller ej. Kanske inte jättebra tänkt, men det var tillräckligt för att jag skulle kunna hålla fast vid övertygelsen om att han var ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vimes verkar ju fullt engagerad i att vrida allt Basse skriver och har skrivit till att vara skrivet av en ulv snarare än att ens resonera om ifall Basse som bybo är rimlig. Och efter claimet så kommer också Vimes uppmaning att fler borde hoppa på Bassetåget. @Vimes Varför det? Det är inte speciellt nära att någon annan dinglar (just då har Basse 7 röster, Sidd 2 röster, Genesis 2 röster, xyas 1 röst och Vimes 1 röst), så vad kan annars vara en motivering att få ännu fler att gå med på ett drev sådär på slutet (21.08)?
Jepp, jag var övertygad om att Basse var ulv. I princip så övertygad man kan vara i ett sådant här spel. För min del ser rundan ut såhär:
1. Jag hittar en grej på Basse som jag reagerar på (att han chippar in ett meningslöst misstänkliggörande mot KK för att "han fiskar efter spöken")
2. Efter detta bestämmer jag mig för att kolla igenom Basses inlägg och hittar ingen substans alls (såhär i efterhand kan man ju tänka sig att siar-Basse försöker hålla sig lite i bakgrunden...)
3. Jag röstar på Basse baserat på punkt 1 och 2. Här är jag inte alls övertygad utan det handlar mer om att jag har en misstanke och vill ta ställning och skapa lite press (Att bli drevad är ett sjukt obekvämt rum för en ulv att vara i)
4. Basse postar en lista på vilka han misstänker och väljer att rösta på en spelare som han inte misstänker. Det får mig att misstänka honom mer.
5. Basse skriver ett inlägg om Genesis som är ganska bra och misstanken sjunker lite.
6. Basse börjar försvara sig på ett i mina ögon omotiverat stressat sätt. Jag ökar pressen. Här hoppar fler på tåget om jag minns rätt.
7. Basse är borta från tråden ganska länge. Jag tycker fortfarande att han är rödast i spelet.
8. Basse säger att han ger upp och så vidare. Inget som jag tycker är grönande.
9. Basse claimar siare.
10. Min första reaktion på claimet är att det kommer för sent för att vara sannolikt. Inte minst som han gafflat om att han är på väg ut tidigare. Jag går tillbaka till Basses tidiga inlägg för att köra dem mot ett siarclaim.
11. I hans tidiga inlägg resonerar han om ett spelupplägg där det inte finns någon siare. Detta är, vet vi nu, lögnaktigt (Basse har alltså varit oärlig trots att han var bybo vet vi nu). Jag tolkar detta som att Basse så att säga inte varit siare i de tidiga inläggen (vilket innebär att han ljuger och är ulv).
12. Jag går tillbaka till hans uppgivna inlägg från dagen innan och kan inte för mitt liv se hur någon som fått en siarroll kan skriva dem. Vid det här laget är jag mer övertygad än jag någonsin varit om att Basse är ulv/zombie.
13. Jag tolkar siar-claimet som ett försök att antingen rädda sig själv eller röka ut den riktige siaren.
14. De flesta verkar vilja rösta på Basse trots claimet. Jag hamrar på för att undvika att den riktige siaren går ut med ett kontra-claim (och för att jag är i gasen över att ha tagit en ulv förstås).

Ovanstående är fritt ur minnet, det är möjligt att någon detalj i ordningen inte stämmer.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,520
Location
Oktoberlandet
Är det ingen som bryr sig om KrilleW?
Det kan nog stämma att det var i tråd 1 OM min mobil nu laggad,e för jag såg det i morse alltså runda 2. Men...

Genesis tankar om antalet spelare låter bra 3 ulvar och 2 zombier i spel, varav KrilleW ej vill kännas vid Zombier...sant el falskt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Empiricus hade ett bra dataset över hur rösterna lagts. Jag lånade det och la till rösträkningar vid varje rösttillfälle.

Röstläget genom rundan
Vem röstar?När?Från?På vem?Röstläge
Konrad Konvalj2020-10-12 14.41OröstatGenesisG(1)
Empiricus2020-10-12 15.30OröstatHalo9000G(1) H(1)
Basenanji2020-10-12 15.30OröstatHalo9000G(1) H(2)
Genesis2020-10-12 17.10OröstatHalo9000G(1) H(3)
Tant Ragnar2020-10-12 17.26OröstatKonrad KonvaljG(1) H(3) KK(1)
Vimes2020-10-12 18.46OröstatBasenanjiG(1) H(3) KK(1) B(1)
KrilleW2020-10-12 19.52OröstatXyasX(1) G(1) H(3) KK(1) B(1)
Halo90002020-10-12 20.03OröstatBasenanjiX(1) G(1) H(3) KK(1) B(2)
Basenanji2020-10-12 21.11Halo9000StövelkattenX(1) SK (1) G(1) H(2) KK(1) B(2)
Sidd2020-10-12 21.56OröstatBasenanjiX(1) SK (1) G(1) H(2) KK(1) B(3)
Genesis2020-10-13 07.32Halo9000BasenanjiX(1) SK (1) G(1) H(1) KK(1) B(4)
Tant Ragnar2020-10-13 08.36Konrad KonvaljBasenanjiX(1) SK (1) G(1) H(1) B(5)
Korpa2020-10-13 10.06OröstatXyasX(2) SK (1) G(1) H(1) B(5)
Stövelkatten2020-10-13 11.06OröstatBasenanjiX(2) SK (1) G(1) H(1) B(6)
Basenanji2020-10-13 11.27StövelkattenGenesisX(2) G(2) H(1) B(6)
Empiricus2020-10-13 14.57Halo9000GenesisX(2) G(3) B(6)
Halo90002020-10-13 19.58BasenanjiXyasX(3) G(3) B(5)
Hellzon2020-10-13 20.44OröstatBasenanjiX(3) G(3) B(6)
Basenanji2020-10-13 21.03GenesisXyasX(4) G(2) B(6)
Vimes2020-10-13 21.39BasenanjiBasenanjiX(4) G(2) B(6)
Stövelkatten2020-10-13 22.06BasenanjiBasenanjiX(4) G(2) B(6)
Empiricus2020-10-14 00.05GenesisXyasX(5) G(1) B(6)
Empiricus2020-10-14 08.35XyasGenesisX(4) G(2) B(6)
Korpa2020-10-14 11.17XyasSiddX(3) S(1) G(2) B(6)
Xyas2020-10-14 11.18OröstatHalo9000H(1) X(3) S(1) G(2) B(6)
Basenanji2020-10-14 17.49XyasVimesV(1) H(1) X(2) S(1) G(2) B(6)
Vimes2020-10-14 18.22BasenanjiBasenanjiV(1) H(1) X(2) S(1) G(2) B(6)
Xyas2020-10-14 18.50Halo9000BasenanjiV(1) X(2) S(1) G(2) B(7)
KrilleW2020-10-14 20.48XyasSiddV(1) X(1) S(2) G(2) B(7)
Halo90002020-10-14 21.39XyasSiddV(1) S(3) G(2) B(7)
Konrad Konvalj2020-10-14 21.47GenesisSiddV(1) X(1) S(4) G(1) B(7)

Nästa grej blir att lägga till kommentarer. Men det får bli efter jobbet. Det jag konstaterar nu är följande:
  • första drevet är Halo9000, som kommer upp i 3 röster
  • när Basse-drevet dras igång av mig är Halo9000 först att rösta med mig, Genesis byter från Halo-drevet
  • när Basse-drevet är uppe i 6 röster försöker Basse starta ett Genesis-drev, det är dock bara Empi som nappar
  • lite senare byter Halo från Basse till xyas (som har två röster på sig sedan tidigare), det är starten på ett xyas-drev
  • ganska omgående hoppar Hellzon på Basse-drevet och det är tillbaka på 6 röster
  • Xyas-drevet växer till som flest 5 röster (från gamla Genesis-drevet)
  • Empiricus byter röst tillbaka till Genesis och luften går ur Xyasdrevet
Det här behöver man förstås kolla mer detaljerat på, men spontant känns det som att Halo9000 och Genesis skulle kunna vara onda tillsammans, och om Xyas är ond tror jag Empi också är det.
 
Top