Varulv [Varulvar på ett tåg] - R1

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu får vi ju inte citera våra pm, så jag tycker det här bryter en aning mot reglerna andemening, men det är ju å andra sidan metat här på wrnu att vi gör så...
Det är iofs en inte helt orimlig kommentar. Jag kan nöja mig med att Larsson svarar på om hans biljett-info stämmer eller inte med den info som Basse redan givit i tråden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Två och en halv timme kvar till deadline. Glöm inte att skicka in förmågeanvändande innan 21:00!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Mycket brus och klydd tycker jag, men det är ju ganska väntat i ett flufftungt spel som detta :)

Det står såklart ut att LJS har en biljett när ingen annan verkar ha det, kanske är det lögn, kanske brus inlagt av vimes, eller så kanske den fyller en funktion för någon annan. Jag tycker nog inte det räcker för att hänga LJS bara på det, och i övrigt pingar har inte precis särskilt rött.

Min röst ligger kvar på Hellzon i nuläget. Basses outande om att han har hård info på att ulvarna hellre vill ha sina föremål än byborna ger tyngd till min magkänsla att Hellzon verkar lite väl intresserad av vart objekten är, och nu verkar det dessutom som han vet var hans grej finns på grund av brödsmulande (kan inte folk snälla sluta med det otyget?).
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det står såklart ut att LJS har en biljett när ingen annan verkar ha det, kanske är det lögn, kanske brus inlagt av vimes, eller så kanske den fyller en funktion för någon annan. Jag tycker nog inte det räcker för att hänga LJS bara på det, och i övrigt pingar har inte precis särskilt rött.
Basse har ju, som vi alla vet, också outat att han har en biljett här:
Okej, eftersom rundorna är korta (bra design tycker jag!) så kommer jag vilja outa några grejer:

-*- Jag har en biljett.

Den är dock listad efter informationen om fraktion, förflyttning, förmåga och vad jag letar efter. Bybo-PM:et som Vimes presenterat skiljer sig med andra ord från mitt PM på punkten "biljett". Om ulvarnas roll-PM skiljer sig mycket från en bybos är det därför tänkbart att ulvar faktiskt inte alls känner till huruvida bybor har eller inte har biljett. I klustret Tanta Ragnar, Halo9000, LJS är det något konstigt, men snart släpper jag det för att driva mot andra personer.
Om nu både Larsson och Basse outat att de har biljetter så vill vi såklart hålla upp bägge ihop mot ljuset. Eller vad tänker du xyas, vad är innebörden av biljettfajten mellan Basse och Larsson? Är bägge bybor som gått vilse?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Om nu både Larsson och Basse outat att de har biljetter så vill vi såklart hålla upp bägge ihop mot ljuset. Eller vad tänker du xyas, vad är innebörden av biljettfajten mellan Basse och Larsson? Är bägge bybor som gått vilse?
Jag var dragen åt att tro det faktiskt. Att Basse trasslat till det och helt enkelt sett föremålet i sin vagn som sitt eget (hans biljett), medans LJS har biljett utöver sitt vagnsföremål. Men nu när jag tänker på det känns det märkligt att Basse har biljett som vagnsföremål, för det skulle i så fall betyda att det finns två biljetter ombord. Märkligt är det hela och jag är nog lite inne på att ge mig/oss till nästa runda att reda ut det hela lite bättre.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Så vi har typ två ulvar.
Och vi har två som I pm har fått biljett...
...står det möjligtvis på biljetten ”sista vagnen”.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag byter röst till Tant Ragnar för att se vad som händer. Inte alls omöjligt att hen som biljettlös ulv reagerade på LJS uttalande om biljetter. Många röster på LJS och misstankar mot honom vid den tidpunkten gör att den rösten känns ganska bra.

Röst: Tant Ragnar
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Det är iofs en inte helt orimlig kommentar. Jag kan nöja mig med att Larsson svarar på om hans biljett-info stämmer eller inte med den info som Basse redan givit i tråden.
Det är skrivet i samma ordning: efter vad jag letar efter, före vad som ligger och skräpar i min vagn.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
@Sidd Kolla vad jag skrev i inlägg #95.

Biljett kommer efter all annan info. I min vagn finns något (jag har smulat). Men jag betraktar inte det som ett föremål jag har eller när med mig så som Larsson verkar göra.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
LJSLarsson (3): Stövelkatten, Tant Ragnar, Lukas
Hellzon (1): Xyas
Tant Ragnar (3): Empiricus, Basenanji, Halo9000
Lukas (1): Sidd
Stövelkatten (1): Hellzon
Basenanji (1): LJSLarsson
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Min röst ligger kvar på Hellzon i nuläget. Basses outande om att han har hård info på att ulvarna hellre vill ha sina föremål än byborna ger tyngd till min magkänsla att Hellzon verkar lite väl intresserad av vart objekten är
Hård info har jag faktiskt missat, är det ogint av mig att fråga var det stod?

Försöker läsa ikapp och komma in i spdl för att ligga själv på Stöveln duger ju faktiskt inte.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
20 minuter kvar, så jag tar och backar från Basse. Ser orealistiskt ut att få honom utröstad, och jag behöver fundera hur jag känner där ett varv till.

Ser folk fortfarande mig som drevkandidat? Ni vill inte följa med på Hellzon istället?

Röst: Hellzon
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
@Sidd Kolla vad jag skrev i inlägg #95.

Biljett kommer efter all annan info. I min vagn finns något (jag har smulat). Men jag betraktar inte det som ett föremål jag har eller när med mig så som Larsson verkar göra.
Men för fasen Basse, du kan inte hålla på och ändra dig hela tiden. Så du har både biljett och ett vagnsföremål?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Ulvarna är väl de sista som vill outa då de redan från början vet var 2 föremål finns då de kan dela med sig info mellan varandra.
Och har vi tre ulvar på tåget så är det ännu värre...
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Är det biljettgrejen som är hela orsaken? Något annat?
Yes! Har egentligen inte någon som är sådär jätteröd just nu. Hinner tyvärr inte läsa igenom LJSLarsson och Basenanjis detaljer nu, och det skulle ju mycket väl kunna vara så att bägge är bybor. Men jag får mer bybovibes av Basenanji ändå, så det får bli LJSLarsson som får min röst.
Tyvärr inte världens mest välgrundade röst, men så är det R1 också.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,110
Okej, det här ser inte så bra ut för mig. Jag gissar att @LJSLarsson kommer att lägga en röst på mig om inget annat händer. Jag kommer att behöva outa typ närmsta minuten.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Men för fasen Basse, du kan inte hålla på och ändra dig hela tiden. Så du har både biljett och ett vagnsföremål?
Jag tror att vi definierar "ha ett föremål" olyckligt.

Jag menar att "ha ett föremål" är samma sak som att bära på ett föremål, eller ha det på sin kropp el dyl.

Det som finns i min vagn räknar jag inte som att "ha ett föremål". Det är ju bara vad som finns i min vagn. Min biljett har jag inte räknat som ett föremål, utan snarare som någon sorts grundläggande villkor.

Tror att det är här som jag och LJS missförstår varandra: han verkar ha tänkt att hans biljett är just ett föremål som han har med sig/på sig. Jag har istället trott att han som ulv-LJS tror att bybor har föremål PÅ sig.

Hm.

Min röst ligger bra på Tant Ragnar som inte sagt ytterst lite den här rundan. Jag undrar fortfarande varför Halo och Tant Ragnar inte sagt något om biljetter mm.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Yes! Har egentligen inte någon som är sådär jätteröd just nu. Hinner tyvärr inte läsa igenom LJSLarsson och Basenanjis detaljer nu, och det skulle ju mycket väl kunna vara så att bägge är bybor. Men jag får mer bybovibes av Basenanji ändå, så det får bli LJSLarsson som får min röst.
Tyvärr inte världens mest välgrundade röst, men så är det R1 också.
Så inga åsikter alls om Tant Ragnar, det andra drevalternativet? Det är inte som att denna rundan haft mycket att läsa i jämförelse med andra rundor.
 
Top