Varulv [Varulvar på en båt] - Spelet slut

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Riktigt skojigt upplägg. Gillade det skarpt. Kul att upptäcka saker också!
Jag var helt säker på att Sidd var god pga Navigatörgrejen.. Och så var det en författad bluffroll. Surt sa räven.
Fantastiskt bra författat @Vimes.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar allihopa för god match och Vimes för ännu ett fantastiskt bra svårspelat kaos varulvsspel.
Shit vad jag verkar usel på att spela ulv.
Måste tacka mina ulvpolare också vilken rolig lite ulvachatt vi haft: Micke välkommen till Varulvsspel riktigt trevligt och Basse fan du är grym!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack för spel allesammans! Och så sjukt korvtårtigt, det var ohyggligt svårt när man inte hade färg på de utröstade. Och Basse, det spel där jag väl tänker att jag skall läsa dig med de grönaste av ögon trots att vi spelar så olika, då är du såklart ulv! Mitt hjärta är krossat och min tillit förbrukad :)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack för spel allesammans! Och så sjukt korvtårtigt, det var ohyggligt svårt när man inte hade färg på de utröstade. Och Basse, det spel där jag väl tänker att jag skall läsa dig med de grönaste av ögon trots att vi spelar så olika, då är du såklart ulv! Mitt hjärta är krossat och min tillit förbrukad :)
Det fetmarkerade är en lögn, btw.

Men det är ju fullt förståeligt att det blev lite knas ibland mellan rundorna med sådär många mekaniker att hålla koll på och räkna mot varandra.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Varför blev jag nattmördad?
Jag bidrog inte med något farligt, jag hade en värdelösförmåga och jag var en god kandidat för framtida utröstning?
Både Basse och Sidd hade ju gått ner långt i skutan och gömt sig, så jag fick ta vad jag kunde komma åt. :) Vi var tvungna att optimera morden med utröstningarna och på grund av positioner och förflyttning hade vi inte hur många alternativ som helst.

Våra mord var alla lokala utom två, då vi fick varsitt extramord att utföra i Venedig och Marseille (+ New York som vi aldrig nådde).
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Vore kul med hur hela storyn blev till slut, från början till slut.
Vem gjorde vad och varför.
Det där med vinden vet vi åtminstone nu. 😆
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@michaels parfym var riktigt bra, alltså. Att sia falskt är ett otroligt handikapp för byn.
Ja, det är en (väl?) stark ulv-buff. Jag trodde dock att byn skulle utgå från att det kunde vara tok med siandet med tanke på korvtårteriet, så jag hade inte räknat med att michael skulle bli grönad som han blev. Men kanske var det begripligt: med få fasta punkter att hålla i var det kanske lätt för byn att ta den här biten info och bestämma sig för att i varje fall den var sann.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Väl spelat av ulvfolket! Gissade rätt i att Basse var ulv men av fel anledning, att du distanserade dig mot Sidd istället för att vilja locka spelare från LJS tåget som jag trodde.

Och jättekul upplägg Vimes!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nu är jag helt slut, men lovar att skriva tack och tankar i morgon! Kände mig rätt hemsk på slutet som bara ljög och ljög. Tyckte också att jag började tro på mig själv när jag inspg att Lukas kunde ha hittat på sin förmåga och att Lukas, Korpa och Xyas var ett coolt banditgäng!
...ta det efter styrelsemötet...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Kände mig rätt hemsk på slutet som bara ljög och ljög.
Det är fan jobbigt på riktigt att hålla på att ljuga dygnet runt i en vecka. Inte mycket bättre att umgås med folk som ljuger lika länge. Det behövs debriefing efteråt.

Med det gnället ur vägen, skitkul parti. Bra spelat alla, men Basse, Michael och Sidd framförallt, förstås. Jag var lite tveksam till det här nya metat där vi inte fick veta roll när folk åkte överbord, men tror det var BDG som sa att det är standard offsite. Det gjorde ju utkiken till en kul mekanik som vi upptäckte för sent.

(Fast Among Us måste ju vara en stor del av offsite-metat, och där får man veta fraktion, väl?)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Kul spel! Antagligen inte balanserat, men det var ju heller inte det viktiga och riktigt bra spelat av ulvlaget, nattmorden var helt enligt min ulv-manual så det är ju alltid kul när sånt lönar sig.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Det är fan jobbigt på riktigt att hålla på att ljuga dygnet runt i en vecka. Inte mycket bättre att umgås med folk som ljuger lika länge. Det behövs debriefing efteråt.

Med det gnället ur vägen, skitkul parti. Bra spelat alla, men Basse, Michael och Sidd framförallt, förstås. Jag var lite tveksam till det här nya metat där vi inte fick veta roll när folk åkte överbord, men tror det var BDG som sa att det är standard offsite. Det gjorde ju utkiken till en kul mekanik som vi upptäckte för sent.

(Fast Among Us måste ju vara en stor del av offsite-metat, och där får man veta fraktion, väl?)
Det går att spela på båda sätten i Among Us. Ett riktigt bra spel btw
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Vimes Iom att detta var del två av trilogin så är det väl rimligt att anta att det här var mellannivån av kaosigt korvtårtemayhem där tåget var intronivån/barnmenyn? Så nästa lir blir lite mer flippat? :D
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Det är fan jobbigt på riktigt att hålla på att ljuga dygnet runt i en vecka. Inte mycket bättre att umgås med folk som ljuger lika länge. Det behövs debriefing efteråt.

Med det gnället ur vägen, skitkul parti. Bra spelat alla, men Basse, Michael och Sidd framförallt, förstås. Jag var lite tveksam till det här nya metat där vi inte fick veta roll när folk åkte överbord, men tror det var BDG som sa att det är standard offsite. Det gjorde ju utkiken till en kul mekanik som vi upptäckte för sent.

(Fast Among Us måste ju vara en stor del av offsite-metat, och där får man veta fraktion, väl?)
Ja alltså, offsite-metat har jag ingen koll på, tror faktiskt att det är standard att man får reda på fraktion där, var så när jag spelade ett tag på irc iaf, men offline-maffia så som den spelas på konvent i Sverige till exempel så får man aldrig reda på det, och det är ju en ganska stor fördel för byn om man får reda på det. Men jag gillar det när man inte får det tror jag.
 
Top