Varulv [Varulvar på en båt] - Spelet slut

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Jag har glömt att tacka alla för ett skojigt -- men sjukt nojigt -- första parti. Jag måste säga att jag upplevde er bybor som jäkligt vassa och farliga. Jag är inte särskilt duktig på det där "spelandet" som Basse skötte så framgångsrikt men kände mig betydligt mer trygg att fundera taktiker och upplägg i ulvchatten. Inläggen här visste jag knappt vad jag skulle göra med, och det blev ju rätt tydligt. "Svår att placera" verkade vara den återkommande känslan kring mitt spel. :) Ett annat omdöme var "känns inte coachad i alla fall", vilket verkligen inte stämmer -- coachningen var hård och brutal. "Agera som en paranoid bybo!!". Bam! Coachning, done!. ;)

Så jag kan bara tacka Hellzon för det fina siandet som gjorde att jag kunde glida med länge utan att hamna i någons direkta sikte förrän på slutet när eminenta Empiricus fick sin tanke kring Millers.

Och Impetigo -- vilken ⭐ du var! Jag är sjukt imponerad över din insats. Jag var helt övertygad om att du och Lukas + någon tredje person var på lag i och med din jakt efter specifika roller kombinerat med Lukas förmåga att sia roller. Men så var du helt ensam och gjorde det så bra.

--

Vi får se om det blir några fler spel. Det kanske är som att springa en halvmara utan att ha tränat för det... "Aldrig igen!" säger man dagen efter när kroppen skriker åt dig att den hatar dig. Det går åt lite för mycket fokus och energi (utöver tid!) att delta.

--

Jag skulle tycka det var kul om vi kunde ha en åskådar-chat via PM, där intresserade åskådare kunde sitte och kommentera från läktaren. Om det inte riskerar att någon deltagare får tillgång innehållet i det som sägs på något fuffens sätt hoppas jag att det skulle kunna bli verklighet. Jag vet att flera här på forumet följer de här spelen precis som jag gjort sedan nya forummjukvaran kom på plats. Kanske även deltagare som åkt ut och som inte på grund av hur spelet är uppbyggt har möjlighet att återvända, skulle kunna vara med.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Ja nu jävlar är det min tur. Jag tänker att Vimes grej med lång anmälningsperiod verkar funka, så jag slänger upp en anmälningstråd i helgen och så kanske vi startar typ i slutet av april/början av maj?

@Tant Ragnar kommer dock att bli besviken; det blir ganska klassiskt, fast såklart med en twist.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Jag vill slänga in min handske i hatten också.
Under förra spelet kom en design idé på ett varulvspel till mig i en dröm.
Och hur mer jag funderat på det så verkar mitt undermedvetna vara riktigt bra på speldesign.
Så någon gång i framtiden vill jag annordna ett spel också
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
men det där med att tillsammans upptäcka reglerna för spelet är nog något jag gillar! jag får någon sorts bild av ett moment av "vem där" från på spåret - ett oförklarligt kaos som långsamt börjar rita upp mönster.

kanske om man hade lite långsammare rundor? eller mellanrundor där man fick rösta om vem som fick +1 röst, och vem som fick -1 röst?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jag är med på allt!

(Och jag kommer vila på mina krovtårtepistoler ett tag. Men! Jag skulle superdupergärna se ett Mäster Ulv någon gång i år - oavsett vem som arrar)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag har hittills u t g å t t från att du @Vimes kommer arra Mäster Ulv?! Hoppas så i alla fall!

Och: en gång är ingen gång men två gånger är en gammal fin tradition vi ska vara rädda om!

#kvalitetförböfvelensabaronen
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jag har hittills u t g å t t från att du @Vimes kommer arra Mäster Ulv?! Hoppas så i alla fall!

Och: en gång är ingen gång men två gånger är en gammal fin tradition vi ska vara rädda om!

#kvalitetförböfvelensabaronen
Jag håller gärna i Mäster Ulv när det väl är dags, men nu är jag rätt pepp på att spela (obs! jag vill vara bybo, @Genesis )!
 
Top