Varulv [Varulvar på en båt] - R2: Aten-Venedig

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Du kan ju avslöja vilken av de som du stod med i natt som du siade. För du använde den väl i natt när du stod med Xyas, michael och KrilleW? Då är det lätt att få lite styr på om du bluffar eller inte.
Som jag nämnde tidigare gick jag och försökte använda min förmåga, jag antog att de flesta gick innan 40 (som min förmåga aktiverades)
Det gjorde att jag missade Xyas som jag siktade på.
han kom in i mitt rum efter att jag försökt sia honom.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
3 personer med resurspoäng?
Jag är Siare. Jag kan sia vem jag vill, men det kostar 3 Resurspoäng.

Jag smulade att jag var siare i post 92: ”Jag förSEER mig med frukost och återkommer.”

Jag kan inte gå normalt, utan det kostar 1 Resurspoäng för mig att flytta. Men jag kan då gå till vilken plats jag vill på båten.

Jag började spelet med 1 Resurspoäng och får en ny varje gång vi går in i en hamn. Jag har alltså 2 Poäng just nu.
Resurspoäng: Jag har också såna för mina två aktiva förmågor. Jag får olika många per runda beroende på vinden. Existensen av RP är inte en ulvgrej utan känns mer som ett sätt att begränsa förmågor.
Min förmåga är att jag kan öka eller minska vinden. Jag betalar med resurspoäng och får 1p/runda.
Resurspoäng är alltså en grej. Resurspoäng =/= bybo. Spontant känns det på en spelkonstruktionsnivå rimligt om Korpa och Basse är på olika lag, iom att annars kan Basse trissa upp Korpas resurspoäng med sin förmåga och det känns lite off. Så en av de två borde vara på ulvlaget. Spelmässigt tycker jag nog att Basse alltid är Ulv. Det finns också så mycket material producerat av hans flinka tangentbordsvana fingrar/tassar att jag har svårt att sålla där. Jag börjar kolla in mer på Korpa istället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Rimlig känsla. Det fanns dock två siare i Varulvar på ett tåg, så tre i det här bautapartiet är inte helgalet.
Kom igen Hellzon...ja tre Siare totalt kanske men grejjen är att alla är ju inte på samma lag så vi ska alltså hitta scum...
Fan Hellzon sumtrigger på det där...eller...
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Åh, @Halo9000, här lämnar man det trygga fågelnästet pga den dåliga stämningen och så visar det sig att du också flyttar dig, din sillmjölke, din kanalje, ditt försaltade AS!😉

ursäkta kraftuttrycken, men jag hade nog behövt stå ensam för att klara mig från kölhalningär jag rädd.

jag har inte mycket att bidra med iom att jag fokuserade på desperat försvar i förra rundan,

Genesis kändes ju väldigt grön så det var väl ulvarna som knep honom. Jag har läst BDG som grön men han skulle lika gärna kunna vara lurig ulv, Stöveln kändes röd med sin meteorologhalvoutning, varför skulle hem inte outat allt om hen var by? Larsson känns orange, väldigt lite substans i det hen skrivit. Sidd kunde tagit ut mig men lät bli så han känns väldigt grön, alternativt ulv som velat spara mig för utröstning denna rundan eftersom många vill ha ut mig och man på så sätt kan spara en ulv från att blinutröstad.

korpa känns orange, spelar slött och sejfar, empiricus orange pga att han verkade stressad när han blev utpekad,

krillew känns grön iom sin onödiga outning, halo9000 känns grön pga konsekvent beteende och röstande, xyas och lukas orange pga låg aktivitet.

hellzon rödorange pga sitt märkliga spel som dessutom var upptakten till att jag hamnade i allas skottfält

har jag glömt nån? Fråga gärna vad som helst, jag kan bara gröna mig själv eftersom jag inte har nåt att dölja. Men jag ska undvika att spamma tråden så jagförsöker samla eventuella frågor till ett inlägg i morgon.
Basenanji då? Och michael? Där får du gärna kläcka en ställning iom att de är de enda du inte berört här. Basse var ju orange för dig förra rundan dessutom.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
3 personer med resurspoäng?




Resurspoäng är alltså en grej. Resurspoäng =/= bybo. Spontant känns det på en spelkonstruktionsnivå rimligt om Korpa och Basse är på olika lag, iom att annars kan Basse trissa upp Korpas resurspoäng med sin förmåga och det känns lite off. Så en av de två borde vara på ulvlaget. Spelmässigt tycker jag nog att Basse alltid är Ulv. Det finns också så mycket material producerat av hans flinka tangentbordsvana fingrar/tassar att jag har svårt att sålla där. Jag börjar kolla in mer på Korpa istället.
Om det stämmer så borde Korpa och jag också vara på olika lag för jag har en förmåga som liknar Basses. Dock känns det som att det borde finnas ulv som tjänar på stormen också.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Om det stämmer så borde Korpa och jag också vara på olika lag för jag har en förmåga som liknar Basses. Dock känns det som att det borde finnas ulv som tjänar på stormen också.
Det skulle ju kunna vara så att Korpa är ulv, att nattmord kostar resurser och ett nattmord i samma rum kostar mindre än ett fritt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Apropå att outa våra roller tänker jag tre saker:

- vissa roller är uppenbarligen unika (första och andre styrman, kapten, timmerman till exempel), andra roller mer generiska (skeppsgast, matros, luffare till exempel)

- om vi outar generiska roller öppnar det flr ulvar att claima samma: (”jag är också skeppsgast”)

- ett första steg skulle kanske vara att outa om man har generisk eller specifik roll och sen låta de rödaste outa generiska roller först? Förutsatt att ulvarnas roller är rödande då, men annars spelar ju rollerna ingen roll alls.

- jag misstänker att det här inte låter sig göras i praktiken dock, jag minns hur platt mitt förslag om att samlas på fördäck med hjälp av gentlemannaöverenskommelse föll. Det finns väl knappast tid för krusiduller.

- tanken om generiska kontra specifika roller kanske ändå är intressant hur som helst?

@Xyas
Jag blev så lättad när du äntligen satte ord pådetjag vrålat med en dåres envishet: Caset mot mig i runda 1 var obefintligt! Illa ska du belönas nu iom att jag får röda vibbar av att du friar mig, känns som en ulv som försöker grooma en nybörjare ”de andra förstår dig inte grabben, häng med mig i stället”) när jag dessutom inser att jag ligger med min röst på dig och du har kniven mot strupen känns det ännu mer rödande. Sorry, och låt nu er andra inte avskräckas från att i framtidentala väl om mig så som xyas gjort!

@Korpa
Jag var orolig heela kvällen i går för att jag trodde att jag skulle ryka. När runda 2 började blev jag så sjukt lättad över att drevet verkade vänt sig från mig och lika snabbt livrädd för att ulvarna skulle nattmörda mig nu när jag inte längre var en lika nyttig idiot (de kunde ju bara spara mig och alltid ha en extrakandidat för säker utröstning var min känsla). Helt ireelevant och bara noobnerver kan man tycka men jag vill ställa det i kontrast mot att korpa flyttar sig dit hen gör ”för att inte drunka”. Att oroa sig för att drunka under nattfasen känns som något som priviligerade ulvar har råd med, vi andra har fullt upp med att kväsa vår paranoia över klor i hjärtat. Så @Korpa är fortfarande rejält röd för mig.

avseende Larsson så borde väl Ockham diktera att hen ryker, samtidigt så känns det ju som en så otroligt tydlig syndabock. Eller innebär siarclaimet att hen måste få leva till natt 4 så att hen får använda sin påstådda förmåga? Jag kan ju hur som helst inte rösta på henmen det är mina tankar där.

Lågflyger @Björn den gode lite eller är det bara min känsla?

@KrilleW känns fortsatt grön, inte eiktigt med på hur hen får ihop sitt snack om grönt lag men jag jag är beredd att tolka hen välvilligt iom att jag inte ser nåt rödande.

Jag ligger kvar med min röst på Xyas, nu baserat både på magkänslan jagbeskrivit ovan och att drevet måste få gå. Plus att jag inte har så mycket rödande på Lukas som är mitt andra alternativ.
Håller med om det mesta, tyckte drevet i R1 också var krystat, säkert nån ulv med i det!
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Dock klurar jag på om det är rimligt att vi bybor förses med två spelare som kan påverka vinden. Om det vore så så skulle vi nog kunna samordna och i princip bestämma vädret. Jag tycker dock det låter lite för bra för att vara sant så Basse går upp i misstanke.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Sidd: Det är klart att jag inte har hittat mycket för det finns inte mycket att ta av. Det är poängen här.

Impetigo: Nejnej, du har missförstått mig. Jag gick till maskinrummet för att försöka bli ensam igen, inte för att "inte drunkna". Jag antog bara att det inte fanns någon drunkningsrisk den här rundan, hade det varit lågvatten redan hade jag gått någon annanstans.

Empiricus: Det hade varit en möjlighet, men tror du att jag hade erkänt att jag har resurspoäng om jag var ulv, särskilt då RP ses med misstänksamhet på?



Anyway, nu kommer min inte alls så djuplodande analys av resten.

Halo9000: Inget som egentligen sticker ut. Skulle jag gissa så säger magkänslan bybo, men magkänslan är inte superstark i det här fallet.


Hellzon: Inget som pingar sådär jättemycket. Jag är också lite avskräckt av mängden inlägg och har inte energin att lägga på att läsa ordentligt, vilket definitivt påverkar min pinguppfattning.

Xyas: Eh, svårt att säga i nuläget. Förvånansvärt många inlägg i R1 för att vara Xyas, men det är väl det enda som sticker ut. Som någon som bråkat på Xyas många gånger i R1 så uppskattar jag dock att ha mer att läsa, oavsett hur korta inläggen är!

Lukas: Som Lukas har erkänt själv så har väl spelet inte varit lysande hittills (hej sten och glashus!), men det har varit konsekvent med den outade förmågan. Om Lukas är ulv så är han en ulv som bestämt sig för en specifik förmågelögn och sen kört stenhårt på den från början, vilket givetvis är rimligt men jag tycker inte att det känns supertroligt.

Basenanji: Nertaggad jämfört med vanligtvis, förutom enstaka sista minuten-kaos. Känns drivande och magkänslan säger att det är en bybo-Basse som verkligen vill vinna.

Björn den Gode: Jag hoppas djupt och innerligt att det här är en av oss, för annars är jag toklurad.

michael: Inget som pingar scum. Inläggen känns konstruktiva och jag uppfattar michael som någon som försöker få ordning på den kaotiska tillvaron på den här båten.

Empiricus: Jag får stabila bybo-vibbar av Empis spel, så inga konstigheter där.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Det skulle ju kunna vara så att Korpa är ulv, att nattmord kostar resurser och ett nattmord i samma rum kostar mindre än ett fritt.
Så skulle det kunna vara och att en ulv startade med tillräckligt mycket resurser för att kunna utföra mordet. Det kan ju vara så att endast en ulv är rik nog för att kunna mörda i natt och därför pejlar andra spelares förflyttning? En annan sak är att Xyas inte verkar det minsta orolig för Lukas vilket också ger ping.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Ja det var ju trevligt att vi fångade en ulv idag iaf, för först skrev han:
LJSLarsson said:
Jag kan bara flytta med något som kallas Resurspoäng och hade inte tillräckligt för att gå än.
Men sen när han till slut la fram sin outning (som förövrigt också saknade en massa saker som när hans förmågor händer och liknande som jag är säker på att han spontant hade delat om han var bybo):

LJSLarsson said:
Jag kan inte gå normalt, utan det kostar 1 Resurspoäng för mig att flytta. Men jag kan då gå till vilken plats jag vill på båten.

Jag började spelet med 1 Resurspoäng och får en ny varje gång vi går in i en hamn. Jag har alltså 2 Poäng just nu.
Så stämmer det ju inte, ja det är en detalj men att blanda ihop detaljer är så fruktansvärt mycket lättare att göra när man ljuger ihop saker efterhand än när man läser igenom sin roll från början. För LJS hade ju tillräckligt med resurspoäng att flytta första rundan om hans andra påstående stämmer, så det första (eller andra) citatet är ju uppenbarligen en lögn. Om förmågan stämmer så hade han väl först skrivit "Jag valde att inte flytta eftersom det kostar mig resurspoäng som kan vara användbara" inte att "Jag hade inte tillräckligt för att gå än" och det är ett superkonstigt misstag att göra eftersom om han börjar med en resurspoäng och det kostar en poäng för att gå så måste han ju ha övervägt det och att då plötsligt få för sig att han inte alls hade haft möjlighet att gå. Meh säger jag.
Röst: LJSLarsson

Sen ja, jag är upptagen hela kvällen men förhandlade till mig en liten paus, jag kommer nog försöka dyka in lite på slutet om jag verkligen måste men annars tycker jag vi haft en rätt konstruktiv dag.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Ja det var ju trevligt att vi fångade en ulv idag iaf, för först skrev han:


Men sen när han till slut la fram sin outning (som förövrigt också saknade en massa saker som när hans förmågor händer och liknande som jag är säker på att han spontant hade delat om han var bybo):



Så stämmer det ju inte, ja det är en detalj men att blanda ihop detaljer är så fruktansvärt mycket lättare att göra när man ljuger ihop saker efterhand än när man läser igenom sin roll från början. För LJS hade ju tillräckligt med resurspoäng att flytta första rundan om hans andra påstående stämmer, så det första (eller andra) citatet är ju uppenbarligen en lögn. Om förmågan stämmer så hade han väl först skrivit "Jag valde att inte flytta eftersom det kostar mig resurspoäng som kan vara användbara" inte att "Jag hade inte tillräckligt för att gå än" och det är ett superkonstigt misstag att göra eftersom om han börjar med en resurspoäng och det kostar en poäng för att gå så måste han ju ha övervägt det och att då plötsligt få för sig att han inte alls hade haft möjlighet att gå. Meh säger jag.
Röst: LJSLarsson

Sen ja, jag är upptagen hela kvällen men förhandlade till mig en liten paus, jag kommer nog försöka dyka in lite på slutet om jag verkligen måste men annars tycker jag vi haft en rätt konstruktiv dag.
Snyggt fångat! Jag behåller min röst på LJS
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Min analys av nu levande spelare:

@Halo9000
- Grön
Tror på 3 ulvar och 2 DTF, visas grön enligt min egenskap, möjlig DTF dock.
Tror att rummen har dolda funktioner, vilket faktiskt överensstämmer med min info.
Verkar kunna se åt alla väderstreck, så målet verkar vara utkiken.
misstänker impetigo som jag av någon anledning räddade efter uppmaning. Håller med Halo9000 här.

@Impetigo - Gulgrön
verkade lite desperat att överleva och lyckades övertala mig att rädda honom i sista stund. Kanske har han någon viktig funktion för gruppen?
Visar också god sed genom att offra outning en halvtimme innan nattfösaren.
Verkar kunna ta kommando rätt tidigt och försöker få igång en slags strategi för att tvinga oss att samlas i ett rum...
Var för metaomröstning
Jag var gul rätt tidigt i omgången enligt honom.
Outade sig som Skeppsgast nummer två i ordningen under författandet av detta inlägg.

@Hellzon - Gulgrön
Har en genomgång hur det var på tåget som varulv, ger ju oss väldigt bra information, även om det kanske inte riktigt är samma upplägg.
Tycker att ulvarna ska outa sig först, vilket är förståeligt, men blir lite svårt för skepparna att samarbeta då.
Men verkar vettig i sina inlägg, har bra information om det mesta och detaljerade listor. Mycket bra.
Borde kanske gröna helt? Svår.

@Basenanji - Osäker
Utgår från att det finns tre-fyra ulvar, tre DTF och resten bybor.
Och jag ber om ursäkt: Jag hade blandat ihop denna outade Skeppsgast med Empiricus av någon anledning. Är det vanligt, lika analyserande?
Det är iaf. inte dig som jag har som huvudmisstänkt.
Denna bibelhistoria är svår att analysera egentligen, men spelar väldigt bra som genomgod.

@LJSLarsson - Grön
Sägs vara erfaren, kan säkert ljuga ihop en bra och trovärdig roll. Men var först med Resurspoäng som många tog efter. Så verkar grön.
Har en av de viktigaste förmågorna, så förhoppningsvis en av de långt levande. Fyndigt med ledtråden i inlägg #92.
Verkar som om någon ha hittat något på honom här under författandet. Men jag ändrar inte min röst nu.

@Björn den gode - Gul
Svår, rätt så anti sitt nick- Åtminstone till en början. krävdes att jag outade mig helt för att få lite medhåll. Men det är bra att vara kräsen, det ger jag dig en stjärna för.
Vill gärna att man röstar på någon och blir väldigt misstänksam om man inte gör som han önskar.
Bra taktik säkert, allt för att hålla sig levande. Väldigt snabb också för den delen, kanske har fyra ben?
Håller dock ett öga på dig.

@Sidd - Helgrön
Kan inte annat än tro att du är helgrön, såvida inte ulvarna får en massa bluffroller att röra sig med. Navigatör är ju klockrent. Att du har svårt att lita på mig är en annan femma.

@michael - Osäker
har skrivit väldigt få imlägg, även om de är informativa och frågande så verkar han ha lärt sig en hel del på kort tid och har nog en hel del erfarenhet. Verkar ha samma tänk som Basse vad gäller ulvar och DNT - samma lag månne?

@Lukas - Osäker
Har för lite att gå på, verkar, precis som Xyas ha en måttlig förmåga.
Kanske är den tredje fraktionen, trots att det inte är en jättebläckfisk, utan kanske mer nån sjörövare av något slag.
Reagerade starkt på min tanke om luffare, jag skäms, det är inget fel med att vara luffare.
Får jättegärna sia min roll om möjligt, men känns lite onödigt nu när allt (nästan) är avslöjat.

@Xyas - Osäker, troligtvis grön
Tacksam filur att kolla upp, med de inlägg han gör.
Blev lite orolig med min röst på sig, men kände mig rätt säker på min sak i detta fallet, eller?
Nej, jag satt som en hök och vakade till slutminutrarna ifall någonting drastiskt skulle hända.

@Korpa - Osäker
Lite röstresultat och med teet i handen njuter av våra diskussioner.
Tror på fem ulvar, men tre fraktioner.

@Empiricus - Gulröd
Analytisk, men han tycker jag verkar något röd trots min outning. Intressant!
Hans roll har någonting med hamnarna att göra, beroende på vilken hamn. Kanske ju längre in vi kommer i spelet, desto större chans har ulvarna att lönnmörda oss?
Påstår också att Impetigo kan ha coachats av ulvchatten, ser personligen dock ingen skillnad på Impetigos inläggsutveckling.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Ibland ogillar jag det här forumets ovana att behålla skriven text lite oavsett vilka fönster man hoppar mellan. Förlåt, @Vimes jag postade i förra rundan :poop:

14.24 i går:
Stövelkatten

Stövlis är svår tycker jag. Eftersom jag känner honom lite privat kan jag intyga att han är skarp, intuitiv och smart. Och rolig. Men i varulvsspel tycker jag att han konsekvent har underpresterat, mycket pga inaktivitet. Jag vill att du ger mer Stöveln! Om du inte orkar: skriv korta texter där du redogör för hur du ser på folk! En lista eller ett index eller vad som helst, men visa HUR du tar ställning. Han har inte skrivit mycket alls och hans post #60 lämnar tyvärr mycket i övrigt att önska. Det är mellanmjölkigt och svävande. Just nu vill jag ändå välvilligt tolka honom som att han kommer gasa lite framöver och har svårt att spela i R1, ungefär som att Xyas inte behöver bli automatiskt scum bara för att han inte skriver så mycket.

Betyg: gul-grön
BDG bland annat kritiserar den här posten för att du sätter katten som gul-grön efter en enda post från Katten. Du vänder sedan ganska snabbt och lägger den där dräpande rösten på Katten.

19.53 i går kommer det här:
Ser ni?! Sånt här gillar jag! Det blir press på folk som måste ta ställning.

Just nu utvärderar jag min röst på Genesis och jo...den är svag. Jag ser det. :/

Rösten borde nog ligga mer på @LJSLarsson eller självklara @Stövelkatten. Båda ligger lågt.

Fan! Svårt det här.
Under de 5 timmarna däremellan så har i mina ögon iaf Stövelkatten inte gjort SÅ mycket för att gå från "grön-gul" till självklar, men däremot så har Genesis gått rätt hårt åt på Basse. Relationen Basse och Larsson däremot under den tiden har varit mycket mer raljant. Men Larsson är ändå med där på Basses poster över mest misstänkta. Att läsa de posterna ger mig lite feeling av att Basse och Larsson spelar på samma lag och att Basse försöker distansera sig mot Larsson samtidigt som han röstar ut någon som verkar vara ett lätt byte. Att Genesis blev mördad tror jag har en direkt koppling till hur Genesis gick åt Basse under förra rundan.

Röst: Basenanji (jag har ju tekniskt sett röstat på "ingen" tidigare då jag trodde jag inte fick rösta på Basse)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Basenanji då? Och michael? Där får du gärna kläcka en ställning iom att de är de enda du inte berört här. Basse var ju orange för dig förra rundan dessutom.
@Basenanji
I runda ett lät det typ så här

Basse: Kanske alla är i smålag?

Jag: Så du menar att du är i ett litet lag?

Basse: Det här med smålag var visst känsligt?
(Mellan raderna: ”🧐 sitt i båten din noob!” (Obs! Ingen kritik mot människan bakom spelaren, men jag tolkade det alltså som en härskarteknik light, jag hade gjort exakt samma om jag trodde att jag kunde skrämma en nybörjare till tystnad. It’s all in the game)

Jag: Nej, jag är inte med i nåt litet lag. Är du det? Snälla svara i klarspråk.

Basse: -

Basses lilla lag i PM till varandra (antagligen): Tig ihjäl detta nu!”

Resten av deltagarna: -
(här tyckte jag nog att fler skulle plockat upp detta, jag tycker i slla fall basse är skitskum. Min känsla är att byn hade lyssnat bättre om genesis eller bdg ställt basse mot väggen på samma sätt (åter igen: bara kärlek, jag fattar ath man inte bara kan komma in i metat och förvänta sig plats i förarsätet❤ Men det är så mina tankar och känslor gick.)
Sen försvarade jag mig med näbbar och klor mot ett drev som baserades på att desto mer jag högg på andra desto rödare blev jag. Vågade inte pressa basse mer.

och basse svarade med total beröringsskräck och att vara inställsam och grönande i det han skrev om mig därefter (och igen: ursäkta tonen i detta inlägget, jag vill bara vara tydlig med vad jag menar med att basse beter sigskitskumt) jag tror att basse är 3f eller möjligtvis ulv


@michael
Jag minns att jag tyckte några grejer i rätt mycket dödsnack som michael skrev i runda 1 var antingen grönande eller rödande men jag minns ärligt talat inte vad eller vilket. Missade att anteckna vilket är en förutsättning för mig och orkar inte läsa tillbaka. Mea culpa!😔
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Röstläget (som jag antar stämmer)
LJSLarsson (3) Halo9000, Hellzon, BDG
Xyas (2) Impetigo, BDG
Basenanji (1) Empiricus
Sidd (2) Basenanji, korpa

Ingen (3) (Sidd, KrilleW, michael)

Ej röstat: Lukas, Xyas, LJSLarsson

Det är lite för nära. Jag är beredd att ändra min röst till LJSLarsson lite senare bara för att försäkra mig om att det garanterat blir en röding som åker. Min dröm är att få ut två stycken röda, dock.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Runda 1:
Röstläget genom rundan
Vem röstar?När?Från vem?Till vem?
Basenanji210315 12.53IngenLJSLarsson
Impetigo210315 15.07IngenHalo9000
Basenanji210315 15.22LJSLarssonBjörn den Gode
Hellzon210315 15.28IngenEmpiricus
Hellzon210315 17.05EmpiricusIngen
Björn den Gode210315 18.32IngenIngen
Genesis210315 19.49IngenStövelkatten
Basenanji210315 19.53Björn den GodeIngen
Korpa210315 19.57IngenStövelkatten
Björn den Gode210315 21.20IngenStövelkatten
Sidd210315 21.41IngenKrilleW
Empiricus210315 22.21IngenHellzon
Korpa210315 23.43StövelkattenSidd
KrilleW210316 00.52IngenIngen
Empiricus210316 06.32HellzonImpetigo
Xyas210316 08.11IngenIngen
Sidd210316 08.37KrilleWXyas
LJSLarsson210316 08.57IngenHellzon
Björn den Gode210316 09.04StövelkattenHellzon
Halo9000210316 09.12IngenImpetigo
Korpa210316 09.32SiddImpetigo
Hellzon210316 09.39IngenStövelkatten
michael210316 11.27IngenIngen
Basenanji210316 14.28IngenGenesis
michael210316 16.16IngenXyas
Björn den Gode210316 16.43HellzonStövelkatten
Stövelkatten210316 17.36IngenHellzon
KrilleW210316 19.52IngenXyas
Basenanji210316 19.59GenesisStövelkatten

Vem röstar?När?Från vem?Till vem?
Genesis210315 19.49IngenStövelkatten
Hellzon210316 09.39IngenStövelkatten
Björn den Gode210316 16.43HellzonStövelkatten
Basenanji210316 19.59GenesisStövelkatten
Empiricus210316 06.32HellzonImpetigo
Halo9000210316 09.12IngenImpetigo
Korpa210316 09.32SiddImpetigo
Sidd210316 08.37KrilleWXyas
michael210316 16.16IngenXyas
KrilleW210316 19.52IngenXyas
LJSLarsson210316 08.57IngenHellzon
Stövelkatten210316 17.36IngenHellzon
Impetigo210315 15.07IngenHalo9000
Xyas210316 08.11IngenIngen
LukasRöstar ej
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Så stämmer det ju inte, ja det är en detalj men att blanda ihop detaljer är så fruktansvärt mycket lättare att göra när man ljuger ihop saker efterhand än när man läser igenom sin roll från början. För LJS hade ju tillräckligt med resurspoäng att flytta första rundan om hans andra påstående stämmer, så det första (eller andra) citatet är ju uppenbarligen en lögn. Om förmågan stämmer så hade han väl först skrivit "Jag valde att inte flytta eftersom det kostar mig resurspoäng som kan vara användbara" inte att "Jag hade inte tillräckligt för att gå än" och det är ett superkonstigt misstag att göra eftersom om han börjar med en resurspoäng och det kostar en poäng för att gå så måste han ju ha övervägt det och att då plötsligt få för sig att han inte alls hade haft möjlighet att gå.
Det här var en omkastande upptäckt! Jag är benägen att köpa resonemanget rakt av i och med att det verkar vara en aktiv lögn att formulera sig så. Jag röstar på en gång, men är villig att ge LJSLarsson en chans att försvara sig.
 
Top