Varulv [Varulvar på en båt] - R2: Aten-Venedig

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Land i sikte! M/S Varulven angör hamnen i Aten och ni får möjlighet att sträcka på benen. Ahhh! Stövelkatten dumpades i Egeiska havet, och lika bra det tänker ni. Men ack! När ni angör Atens hamn ser ni hur Genesis ligger brutalt mördad på Fördäck. Det kan ju inte vara bra?

Nåväl! Nästa stopp Venedig. Kasta loss! När ni seglar ut blåser det upp till kuling.


Vi tackar Genesis och Stövelkatten för spel. De får gärna skriva ett kort hejdå-meddelande, men inte avslöja något om spelet.

På båten har vi:
PlatsSpelarePlatsSpelare
UtkikenBrygganHalo9000
FördäckLJSLarsson, Genesis, michael, KrilleWAkterdäckImpetigo, Lukas, Xyas
PassagerardäckHellzonKabyssen
LastutrymmeSidd, Basenanji
Empiricus
MaskinrumKorpa, Lågvatten
Nedre däckBjörn den Gode, Lågvatten

Den här rundan avslutas 21:00 imorgon!
 
Last edited:

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack Genesis och Stövelkatten! Simma lugnt! Och extra surt att Genesis strök med, jag hade sett fram emot ännu en bra karta över båten :)

Om man går på tanken från förra rundan att Stövelkatten var ett motdrev för att rädda Impetigo, och att det därför som jag tänker det borde vara minst två ulvar i det tåget: Varför dog Genesis?
Röst: Basenanji
Du var sist på Stöveltåget, den som tippade det över till att vara det dominanta tåget, och hade Genesis som misstänkt.
Hur tänker du på Genesis död i relation till dina misstankar från runda 1?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Röst: LJSLarsson

Du är den ende som står kvar på fördäcket efter att mordet skett. Varför valde du att stanna kvar där och vem av de som befann sig på fördäcket förra rundan eller de som nu befinner sig där tror du är mördaren?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag måste verkligen sova nu, men jag har en sammanställning över hur långt alla har gått åtminstone. Jag undrar också lite varför Genesis dog, det kändes inte som om det var någon som ansågs grön av många och därför hade gynnat ulvarna om han var kvar.


RUNDA 2
Utkiken
Bryggan Halo9000 (1 steg)
Fördäck LJSLarsson (0 steg), Genesis (DÖDAD), michael (1 steg), KrilleW (1 steg)
Akterdäck Impetigo (2 steg) , Lukas (1 steg), Xyas (1 steg)
Passagerardäck Hellzon (1 steg)
Kabyssen
Lastutrymme Sidd (1 steg), Basenanji (2 steg)
Maskinrum Empiricus (2-3 steg), Korpa (1 steg), Lågvatten!
Nedre däck Björn den Gode, Lågvatten!

Röst: Ingen

Morgondagens plan får bli att syna Empi i sömmarna för att se om jag ens vill lägga min röst där och redogöra för hur jag känner kring andra.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Kan alla som befann sig på fören eller gick till fören berätta varför ni flyttade som ni gjorde?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Röst: LJSLarsson

Du är den ende som står kvar på fördäcket efter att mordet skett. Varför valde du att stanna kvar där och vem av de som befann sig på fördäcket förra rundan eller de som nu befinner sig där tror du är mördaren?
Jag kan bara flytta med något som kallas Resurspoäng och hade inte tillräckligt för att gå än.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,544
Location
Oktoberlandet
Eeeeeh...båtfan åker vi ju alla med ögonen förbundna...
Jag fick inte ett dugg ut av detta stop i Aten.
De som är på väg att röstas ut måste verkligen hjälpa byn så vi ialla fall vet vad som röstats bort.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Åh, @Halo9000, här lämnar man det trygga fågelnästet pga den dåliga stämningen och så visar det sig att du också flyttar dig, din sillmjölke, din kanalje, ditt försaltade AS!😉

ursäkta kraftuttrycken, men jag hade nog behövt stå ensam för att klara mig från kölhalningär jag rädd.

jag har inte mycket att bidra med iom att jag fokuserade på desperat försvar i förra rundan,

Genesis kändes ju väldigt grön så det var väl ulvarna som knep honom. Jag har läst BDG som grön men han skulle lika gärna kunna vara lurig ulv, Stöveln kändes röd med sin meteorologhalvoutning, varför skulle hem inte outat allt om hen var by? Larsson känns orange, väldigt lite substans i det hen skrivit. Sidd kunde tagit ut mig men lät bli så han känns väldigt grön, alternativt ulv som velat spara mig för utröstning denna rundan eftersom många vill ha ut mig och man på så sätt kan spara en ulv från att blinutröstad.

korpa känns orange, spelar slött och sejfar, empiricus orange pga att han verkade stressad när han blev utpekad,

krillew känns grön iom sin onödiga outning, halo9000 känns grön pga konsekvent beteende och röstande, xyas och lukas orange pga låg aktivitet.

hellzon rödorange pga sitt märkliga spel som dessutom var upptakten till att jag hamnade i allas skottfält

har jag glömt nån? Fråga gärna vad som helst, jag kan bara gröna mig själv eftersom jag inte har nåt att dölja. Men jag ska undvika att spamma tråden så jagförsöker samla eventuella frågor till ett inlägg i morgon.

Röst: Xyas (vill minnas att hen varit lite mindre aktiv än Lukas i r1)
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag kan bara flytta med något som kallas Resurspoäng och hade inte tillräckligt för att gå än.
Vi hade ju en liknande förmåga på tåget sist så jag tror dig men samtidigt så borde ju Genesis ha valt att flytta också vilket får mig att tro att en ulv med väldigt tidigt nattmord varit i farten. Tidigt nattmord måste vara riktigt starkt för ulvarna eftersom bybor inte hinner undan så det kan ju vara en kompensation för en nackdel.
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
skeppet dag2.png

Jag får väl ta över kartrodret efter vår eminente Genesis.
Han lärde oss mycket den mannen, agerade lite som den store kaptenen på båten, sorgen är stor.
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Blir lite nervös över att ha LJSLarsson vid samma plats som mig, särskilt när han inte rört sig ur fläcken.
Det där med resurspoäng låter intressant @LJSLarsson , nåt du vill gå närmare in på?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Ja det torde väl stå klart för alla vem som är vår huvudmisstänkta den här rundan. Bra spelat Genesis, jag är glad att du var bybo hade blivit så jobbigt annars. Röst: LJSLarsson. Är du säker på det där med resurspoäng eller kan det vara så att du måste välja mellan att döda eller förflytta dig?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Genesis kändes ju väldigt grön så det var väl ulvarna som knep honom. Jag har läst BDG som grön men han skulle lika gärna kunna vara lurig ulv, Stöveln kändes röd med sin meteorologhalvoutning, varför skulle hem inte outat allt om hen var by?
Jag tycker du har en bra poäng här och jag hoppas ju att det är så, men tyvärr har vi nog lärt oss av erfarenhet att bybor inte alltid spelar optimalt, nu tyckte jag ju att hans outning var rätt skum men säker på att han var röd kan vi inte vara, och som vi redan märker så gör ju det här det extremt mycket svårare att analysera röster och liknande. Men var ju i alla fall skönt att ingen vågade fulsnipea precis på slutet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Jag förstår att en del misstankar med rätt riktads åt mig, jag har som vissa påpekat inte bidragit så mycket.
jag hoppas det ska bli bättre den här rundan.

@Xyas , det faktum att du och jag gick till Samma ställe är intressant för mig, skulle du vilja säga vilket nr du förflyttar dig på?
och skulle du vilja delge varför du gick till akterdäcket?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Dom enda som rimligtvis skulle kunna ha mördat är förövrigt
Hellzon, Basenanji, LJSLarsson, Björn den Gode, michael och krilleW så röster åt något annat håll måste nog vara väldigt välmotiverade, det är inte orimligt för uppenbarligen har vi mer än en ulv, men som sagt, då vill jag verkligen veta varför.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag förstår att en del misstankar med rätt riktads åt mig, jag har som vissa påpekat inte bidragit så mycket.
jag hoppas det ska bli bättre den här rundan.

@Xyas , det faktum att du och jag gick till Samma ställe är intressant för mig, skulle du vilja säga vilket nr du förflyttar dig på?
och skulle du vilja delge varför du gick till akterdäcket?
Oj, spännande, hur kan det vara relevant för dig att veta vilket nummer som han flyttar sig på, vill du veta ifall du kan mörda honom innan han flyr? Är det inte bara att prova i så fall?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Oj, spännande, hur kan det vara relevant för dig att veta vilket nummer som han flyttar sig på, vill du veta ifall du kan mörda honom innan han flyr? Är det inte bara att prova i så fall?
Alltså komigen Björn du är bättre än sådana här pikar
du kan ju vänta och se vad min plan är?
 
Top