Varulv [Varulvar på en båt] - R1: Istanbul-Aten

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
En fördel med röstningar i låsta rum är ju att de också kan tvinga ulvarna att rösta mindre dolt i massor för att rädda de sina. Om det är som @Halo9000 skriver att Stövelkatten är ett motdrev för att rädda Impetigo så måste det ju rimligtvis bestå av typ samtliga ulvar på fördäck.

Så om Impetigo är ulv och Stövelkatten är ett offer för att rädda ulven Impetigo så är ju då säkert minst 2 av Genesis, Hellzon, BDG och Basenanji ulvar. Det är nog svårt att starta ett motdrev solo oavsett hur bra munläder man har.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Finns det nån gräns för när en röst räknas som sniping? Kanske vi kan enas om att avsluta röstandet 20.30 i framtiden för att förebygga? Jag måste natta barn och om jag ryker villjag ju outa min roll först
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Och nu till den obligatoriska outningen:
Jag är meteorolog. Min förmåga är kopplad till när det är storm.
Detta känns som något ganska enkelt att hitta på. Inte helt orimlig roll, men antagligen inget som kolliderar med någon annans. Och inga detaljer. Jag tycker att du bör röja rubbet nu, Stövlis. Vad gör din förmåga och vilka nummer agerar du på? Du håller på att åka och om du är bybo så är det information som kan vara nyttig i framtiden.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Finns det nån gräns för när en röst räknas som sniping? Kanske vi kan enas om att avsluta röstandet 20.30 i framtiden för att förebygga? Jag måste natta barn och om jag ryker villjag ju outa min roll först
Om du är orolig att åka ut så bör du outa nu direkt så vi har tid att ta ställning. Jag tenderar att ignorera sista minuten outningar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Förlåt Xyas, men tänker taktiskt nu. Ulvarna är ändå efter mig, så blir själv inte långvarig i nattseglet.
Men varför skriver du sånt här? Det om något målar ju en måltavla på din egen rygg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
En fördel med röstningar i låsta rum är ju att de också kan tvinga ulvarna att rösta mindre dolt i massor för att rädda de sina. Om det är som @Halo9000 skriver att Stövelkatten är ett motdrev för att rädda Impetigo så måste det ju rimligtvis bestå av typ samtliga ulvar på fördäck.
Fattar ni nu varför jag har tjatat om att det är bra med två drev mellan Fördäck och Bryggan?

Sedan @Genesis och @Björn den gode jag röstar på den kandidat jag tycker är ulvigast. Stövelns slappa "äh, jag vet inte, säg vad jag ska göra så gör jag det!" var droppen för mig.

Men visst, det är kaosigt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Okej, efter att ha tittat igenom posterna från @LJSLarsson har jag lite delade åsikter. Jag hittar inget som är direkt rödande, men det kan man nog inte vänta sig av en spelare som alla påstår är bra på att vara luden. Men jag hittar inte heller så mycket matnyttigt. Alls. Snacket om ensamvarg tycker jag inte i sig är så rödande. Andra hoppade på och gjorde det till en större diskussion än det hade behövt vara. Men tar man bort detta kvarstår bara lite vaga anklagelser mot Hellzon. Och när tåget mot Hellzon verkar lägga sig och Stövelkatten ser ut att ryka så skriver du detta:

Hellzon, medan jag har suttit och läst tråden nu på eftermiddagen började jag oroa mig för att min röst var lite för sträng mot dig. Det är lätt hänt att hamna i en olycklig semantisk diskussion om hur ens förmågor fungerar. Att du skulle ha någon typ av förmåga som påverkades av hamnförflyttningen verkade inte alls konstigt i mina ögon (annars är det ju knappt någon poäng för Vimes att ha med hamnarna som mekanik).

Men sedan skriver du det här:

Efter att vi lämnar hamn X eller Y kommer min roll på båten att bli offentliggjord. Kan säga att rollen borde gröna mig. X och Y vill jag inte avslöja eftersom jag som sagt tror att nån badguy kan störa ut hamnangörandet.
(Mitt tillägg eftersom nästade citat försvinner /Genesis)


Det här luktar stallnings-taktik lång väg. Som ulv är det jobbigt att hitta på saker, så då är det soft att hitta på svepskäl varför man inte kan outa just nu utan istället anpassa sig i efterhand.

Att du dessutom säger hamn X eller Y låter konstigt. Det står ju i reglerna att hamnarna är i ordning. Har jag missat något som tyder på att man skulle kunna hoppa över hamnar?
Jag tycker att det är ganska lite att reagera på. Känns som att han vill hitta en motivation för att låta rösten ligga kvar på Hellzon. Slippa flytta den till någon annan och därmed röja information. Larsson är just nu i min ulvatopp tillsammans med katten.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
En timme till deadline. Röstläget just nu:
Stövelkatten har 4 röster (Genesis, Hellzon, BDG, Basenanji)
Impetigo har 3 röster (Empiricus, Halo9000, Korpa)
Xyas har 3 röster (Sidd, michael, KrilleW)
Hellzon har 2 röster (LJSLarsson, Stövelkatten)
Halo9000 har 1 röst (Impetigo)
Xyas röstar blankt, Lukas har inte röstat

Samtliga röster verkar tillåtna.
Ser ju ut som jag är kandidat till utröstning här, om nu alla rösterna är giltiga. Outar min roll då inom kort om ingen skriver nej.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Jag är sugen att flytta rösten till Larsson, men det känns knappast som att det skulle göra någon nytta och potentiellt en hel del skada, så jag låter den ligga kvar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Äsch, jag outar min roll nu. Det kanske påverkar röstläget lite, och den har ändå så himla värdelösa förmågor så det spelar ingen roll.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Yes! När jag använder den nullas nattmord.
Fuck, det är ju en skitbra grej. Synd att tappa om du är bybo. Men risken för storm är ju också rätt låg innan vi lämnat London, så jag vet inte om vi skulle få nytta av den i praktiken ändå.
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Men varför skriver du sånt här? Det om något målar ju en måltavla på din egen rygg.
Jag offrar mig gärna för laget, så hinner ni andra lite klokare sjömän kanske få en översikt över ulvarnas taktik.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ser ju ut som jag är kandidat till utröstning här, om nu alla rösterna är giltiga. Outar min roll då inom kort om ingen skriver nej.
det är väl stövelkatten som ryker som det ser ut nu?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Xyas I och med din röst på "Ingen", tycker du att ingen av Lukas, michael och KrilleW är misstänkta? Du och Lukas är de enda som inte står med en röst på någon.
 
Top