Varulv [Varulvar på en båt] - R1: Istanbul-Aten

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
@Xyas I och med din röst på "Ingen", tycker du att ingen av Lukas, michael och KrilleW är misstänkta? Du och Lukas är de enda som inte står med en röst på någon.
Nej jag tycker väl inte precis att någon av dem är en vettig kandidat för utröstning. Känns dumt att rösta på någon jag inte misstänker, och ännu dummare att lägga en röst som inte räknas.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag är nöjd med att sörpla mitt te och ligga kvar med min röst. Jag har en kompis över så jag har inte möjlighet att skriva något allvarligt.

Några snabba är väl att jag tror att KrilleW är grön, att jag håller fast vid att Sidd känns skum och att det är en rejäl härva i mitt huvud vad gäller resten. Jag håller tummarna för att jag inte får nattligt besök där jag befinner mig så att jag kan ägna mig åt att reda ut härvan imorgon när jag är hemma från jobbet. Det kommer bli spännande med dagpass i dagarna tre när vi bara har 24-timmars-rundor! Jag vet inte hur jag ska kunna somna innan jag läst starten på varje ny runda!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Ska vi nån gång lära oss att inte hålla på och kaosa sista halvtimmen? Inte idag tydligen.

Min röst ligger just nu där den kan ligga.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Några snabba är väl att jag tror att KrilleW är grön, att jag håller fast vid att Sidd känns skum och att det är en rejäl härva i mitt huvud vad gäller resten.
Jag har lite slentriangrönat Sidd utan att tänka så mycket på det. Jag läser gärna din åsikt där imorgon när du har tid att skriva, @Korpa!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Ska vi nån gång lära oss att inte hålla på och kaosa sista halvtimmen? Inte idag tydligen.

Min röst ligger just nu där den kan ligga.
Tror inte det. Jag tycker också Stövelkattens outning känns rätt svag, varför skulle en meteorolog kunna nullifiera nattmord? Ingen tematisk koppling, och en typisk "jag måste claima nån bra roll men vågar inte claima siare eller läkare för det är ju garanterat nån annan som är".
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Nej jag tycker väl inte precis att någon av dem är en vettig kandidat för utröstning. Känns dumt att rösta på någon jag inte misstänker, och ännu dummare att lägga en röst som inte räknas.
Men alltså har du läst Lukas inlägg? Hur kan du inte tycka att han är en vettig kandidat för utröstning.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Men alltså har du läst Lukas inlägg? Hur kan du inte tycka att han är en vettig kandidat för utröstning.
Jag förstår vad du menar, men jag tycker inte det pingar så starkt. Och sen har han ju inga andra röster på sig, så han är ju inget alternativ för utröstning oavsett.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Nåväl, får ser hur det här går, hoppas vi tar oss i hamn och kan fortsätta en lugn och fridfull resa där vi kastar ulvarna över bord en efter en!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Tror inte det. Jag tycker också Stövelkattens outning känns rätt svag, varför skulle en meteorolog kunna nullifiera nattmord? Ingen tematisk koppling, och en typisk "jag måste claima nån bra roll men vågar inte claima siare eller läkare för det är ju garanterat nån annan som är".
Sure, men det känns ju ändå inte som "fuck yes vi tog en säker ulv i R1" riktigt.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
14.24 i går:
Stövelkatten

Stövlis är svår tycker jag. Eftersom jag känner honom lite privat kan jag intyga att han är skarp, intuitiv och smart. Och rolig. Men i varulvsspel tycker jag att han konsekvent har underpresterat, mycket pga inaktivitet. Jag vill att du ger mer Stöveln! Om du inte orkar: skriv korta texter där du redogör för hur du ser på folk! En lista eller ett index eller vad som helst, men visa HUR du tar ställning. Han har inte skrivit mycket alls och hans post #60 lämnar tyvärr mycket i övrigt att önska. Det är mellanmjölkigt och svävande. Just nu vill jag ändå välvilligt tolka honom som att han kommer gasa lite framöver och har svårt att spela i R1, ungefär som att Xyas inte behöver bli automatiskt scum bara för att han inte skriver så mycket.

Betyg: gul-grön
BDG bland annat kritiserar den här posten för att du sätter katten som gul-grön efter en enda post från Katten. Du vänder sedan ganska snabbt och lägger den där dräpande rösten på Katten.

19.53 i går kommer det här:
Ser ni?! Sånt här gillar jag! Det blir press på folk som måste ta ställning.

Just nu utvärderar jag min röst på Genesis och jo...den är svag. Jag ser det. :/

Rösten borde nog ligga mer på @LJSLarsson eller självklara @Stövelkatten. Båda ligger lågt.

Fan! Svårt det här.
Under de 5 timmarna däremellan så har i mina ögon iaf Stövelkatten inte gjort SÅ mycket för att gå från "grön-gul" till självklar, men däremot så har Genesis gått rätt hårt åt på Basse. Relationen Basse och Larsson däremot under den tiden har varit mycket mer raljant. Men Larsson är ändå med där på Basses poster över mest misstänkta. Att läsa de posterna ger mig lite feeling av att Basse och Larsson spelar på samma lag och att Basse försöker distansera sig mot Larsson samtidigt som han röstar ut någon som verkar vara ett lätt byte. Att Genesis blev mördad tror jag har en direkt koppling till hur Genesis gick åt Basse under förra rundan.

Röst: Basenanji (jag har ju tekniskt sett röstat på "ingen" tidigare då jag trodde jag inte fick rösta på Basse)
 
Top