Nekromanti Varulv 666 [Spelet slut]

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Här slutar Varulv 666!

Med föredömlig självsäkerhet beslutar så de instängda att sända ut ett offer till bypöbeln där ute. X får vandra, huvudet böjt i skam till människornas skrik och skrän. Man har under tiden låtit bygga en galge så vandringen leder ut ur ladan, upp för trappan och raka vägen in i snaran - och tid finns sedan för kvällsmat och ölfest. Plötsligt hörs ett gapskratt ljuda och till allas förskräckelse stammar det hiskeliga skrattet från den dömde som lutat huvudet tillbaka och stirrar mot himlen. I nästa stund slår ett par enorma vita vingar ut ur Cassius muskulösa ryggtavla och med ett enda slag stiger han åt skyarna. "Jag har tagit er fria vilja människor! Jag har bragt skapelsen om intet! Hahahahaaa!" Raphael och Lucifer känner båda igen sin broder Satan, åklagaren, han som mest av alla anser sig vara Guds like - förfärade då Mikael beskyddaren fallit verkar det som att natten ändas med jordens undergång! Men så klyver plötsligt en blixt genom himlavalvet och flinet förvandlas till ett snopet o. Ärkeängeln faller handlöst och medan han dalar ned förvandlas han, bockaskägg växer fram, fötter omformas till klövar och horn tränger smärtsamt ur hans panna. Innan han når jordytan slår flammor ut kring honom och marken öppnar sig som en käft för att sedan sluka honom helt.

Byn vinner!

Bra kämpat alla och tack för ert deltagande!

/Mukwa och Recca
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Rollista

Satan (Ulv) UNFAIR
Roll/info: Du är en av Guds änglar, den högste av Serafim jämte Mikael. Dock är du även en avfälling som önskar störta skapelsen i fördärv. Du och dina gelikar stal den Fria Viljan från det himmelska hovet men ni blev jagade genom skyarna över jordskivan. Lyckligtvis såg ni en lada där nere och dök in i den för att skydda er. Ni blev lite omtumlade efter nedslaget så någon av er vräkte ur sig en dimbesvärjelse. När ni återhämtat er var dock ladan full av annat pack... (Det är okay att citera din roll i pm med dina ulv-buddies).
Ni är Unfair, Pilzeman och Antemannen.
Förmågor:
1. Du har planterat din mörka säd i dina två minions och när du dör (blir utröstad) kommer du återfödas inne i dem. (Det betyder att du som spelare försvinner från spelet när du dör men att en av dina demon-minions ärver dina krafter).
2. Du kan döda en bybo per natt. Ange i PM till spelledaren före slutet på innevarande runda.
3. Du kan identifiera de själlösa – änglar och demoner - genom att sia en spelare per natt. Du anger spelarens namn i ett pm till Spelledaren innan slutet av innevarande runda och får sedan ditt svar i början av nästa.
4. Du kan kommunicera med dina minions genom mystisk telepati.
När du siar, skriv exempelvis så här: ”Jag siar A. Jag dödar B.” Så att det blir tydligt vem du gör vad på.

Roll 2: Lillith (Ulv) PILZEMANNEN
Roll/info: Du noterade att ni i nedslaget landade i en lada som ägs av Ragnars ätt. Du vet detta eftersom du kalasade på hans hustrus själ när du var i faggorna kring juletider förra året. Du klarade dig ganska bra i fallet och medan du såg Satan slita skallen av en bonnlurk och Lilldjävulen beväpna sig med närmsta högaffel, log du självsäkert och uttalade en mäktig besvärjelse. Snart slog sjok av dimmor upp kring er, omgav ladan och hindrade insyn. Nu skulle ni i alla fall kunna köpa er tid nog att komma undan med er prisade klenod.
Förmågor:
1. Du kan stjäla föremål från EN person varje runda. Eftersom du delar denna kraft med Lilldjävulen får ni komma överens om vem ni ska stjäla från. Skulle en av er röstas ut eller dödas behåller överlevaren hela förmågan. Du anger spelarens namn i ett pm till Spelledaren innan slutet av innevarande runda och får sedan ditt svar i början av nästa. Om personen har mer än ett föremål så slumpas föremålet ni stjäl. Om personen saknar föremål lyckas ni inte stjäla något.
2. Du kan kommunicera med Satan och med din minionbuddy genom mystisk telepati.
(Det är okay att citera din roll i pm med dina ulv-buddies). Ni är Unfair, Pilzeman och Antemannen.

Roll 3: Lilldjäveln (Ulv) ANTEMANNEN/CASSIUS
Roll/info: Medan Satan uppehöll Gud med sitt lekfulla svinn och Lilith distraherade skattvalvets väktare var det du, lilldjäveln som dansade segerns dans när du slog armarna om er heliga graal. Du har stulit skapelsens kronjuvel! Människans Fria Vilja är nu i era smutsiga händer!
Förmågor:
1. Du kan stjäla föremål från EN person varje runda. Eftersom du delar denna kraft med Lilith får ni komma överens om vem ni ska stjäla från. Skulle en av er röstas ut eller dödas behåller överlevaren hela förmågan. Du anger spelarens namn i ett pm till Spelledaren innan slutet av innevarande runda och får sedan ditt svar i början av nästa. Om personen har mer än ett föremål så slumpas föremålet ni stjäl. Om personen saknar föremål lyckas ni inte stjäla något.
2. Du kan kommunicera med Satan och med din minionbuddy genom mystisk telepati.
(Det är okay att citera din roll i pm med dina ulv-buddies). Ni är Unfair, Pilzeman och Antemannen.

Bybor
Lucifer (bybo) SPIDER JERUSALEM
Roll/info: Du är den högsta av änglarna och Gud fader har sänt dig ner till människobyn för att återföra något som stulits från det himmelska hovet. Din tid är ännu inte kommen, du har inte vänt dig från Gud ännu, således är du en ängel av den högre sfären – och tjänar din fader likt de andra änglarna, trots att det från och till grämer dig.
Förmåga: På grund av att du är ond kan du känna av detsamma hos andra varelser och kan därför ange en person innan varje nattfas. Efter nattfasen får du reda på huruvida den personen hyser illvilliga tankar. Ange 2 personer, nr 1 och 2.

Mikael (bybo) KK
Roll/info: Du är den högsta av änglarna och din lojalitet känner inga gränser. Så när du fick höra vad som skett, att mitt under din näsa någon stulit den heliga graal från himmelska valvet självt, fylldes du av rättfärdig vrede (som endast nätt och jämnt kunde tygla den djupa skam som fyllde ditt bröst).
Förmågor:
1. Du kan skydda en person per nattfas med din sköld. Ange i ett pm till SL innan slutet på innevarande runda.
2. På grund av din rustning tål du ett mordförsök och dör vid nummer två (du kan fortfarande bli utröstad).

Raphael (bybo) TYR
Roll/info: Du är en lägre ängel men har sett din chans att stiga i rang inom serafim därför har du skyndat jämte de andra änglarna. Du är inte säker på om det är den heliga graal som stulits eller om det var bildligt menat men under guds näsa har tjuvar försvunnit om natten. Eftersom du inte blint rusade efter tjuvarna likt de andra änglarna fick du en god titt på både förföljare och flyende. Du vet därför att minst en av änglarna inte passar in i tillvarons heliga symmetri.
Förmåga: Du rider på en pegas som är jättesnäll. Innan slutet av EN runda kan du ange en person som pegasen besöker och förtäljer hur grön du är. När den utfört sitt uppdrag flyger den iväg för evigt. Om personen dör under innevarande nattrunda så återvänder dock pollen och gnuggar mulen mot dig för att återigen kunna lämna drömmeddelanden. Meddelandet den lämnar ser ut så här: ”En pegas dyker plötsligt upp under natten, väcker dig med en lätt beröring av sin vinge och viskar med vän stämma. ’Jag bär ett meddelande från din Gud. Raphael är en ängel och sänd att beskydda byn från ondskan.’”

Timelda (bybo) !PAXEN
Roll/info: Eftersom du är ett barn med livlig fantasi är det sällan någon tror på dig men den här gången är du övertygad om din sak och villig att svära på din mors grav. Du såg fyra glimmande varelser krascha ner i din fars lada. De hade vackra vita vingar och bar gyllene klädedräkter som vore de nedstigna från bibelns sagor. Du var tvungen att se änglarna igen så du smög in i ladan från den norra sidan där inte så många bybor höll till.

Maja (bybo) VICOTNIK
Roll/info: Du var en get men någonting har besjälat dig och du kan nu tala och agera (till bästa förmåga) som en människa. Nu snusar du långa andetag genom mulen i jakt på husbonden. Men kring dig känner du en massa främmande lukter varav en del får nackborsten att resa sig på dig.
Förmågor: På grund av din getmule eller vad det är som sitter på getter så kan du lukta dig till svaveloset kring demoner. En gång varje runda innan nattfasen kan du ange en person vars lukt du drar in i dina get(näs)borrar, om personen har demonblod i ådrorna så får du veta det i början av nästa runda. Skicka PM till spelledare om vem du vill sia – kom ihåg att ange i dagrundan. Du får bara ange en person per runda!

Brunhilda (bybo) OBD
Roll/info: När ladan smällde så att fönsterrutorna skallrade for du upp som en raket och stormade upp mot potatisåkern. Eftersom du är byns smed och klok så det förslår så vet du att du kan identifiera bybor på de hjälpsamma föremål de tagit med sig till räddningsaktionen. Själv fick du dock inte med dig något...

Pastor Tork Mada (DTF) BASENANJI
Roll/info: Du är byns pastor. På grund av din närhet till himmelen vet du, med den troendes starkaste övertygelse, vad som skett. Gud har straffat byn med en blixt från klar himmel!!1
Du har sedan tidigare misstänkt just potatisbonden och hans tjuvaktiga ätt för att ha härbärgerat häxor. Nakna häxor har dansat förföriskt i ladan under månklar himmel, har du sett i feberaktiga syner om natten när du med skamlig resning och iklädd endast din egna svettiga lekamen legat och vridit dig. Bondens hustru dog också mystiskt efter att hon bolat med Hin Håle (också ett alster ur drömmarna om natten) . Således härstammar häxorna från den besudlade ätten.
Din vägledning är nu som allra mest viktig för byn, din övertygelse är en rättfärdig sådan! Gud varde ditt vittne när du om nätterna i febrig liderlighet översköljts av häxsnusket.
Förmågor:
1. Andlig expert: Som byns expert på andliga förehavanden kan du sia häxor en gång per nattfas. Ange i PM till SL vem du vill sia innan dagrundan är slut. Du kan ange två personer att sia, nr 1 och 2, utifall att den första blir utröstad eller dödad.
2. Guds utvalde på jorden (dubbla vinstchanser): Så länge du är kvar på slutet så kommer du gå vidare och bli en fantastisk inkvisitor som fångar och bränner flera tusen djävulsdyrkare. Om spelet tar slut och du är kvar i spel så vinner du oavsett om det är delad vinst med byn eller med ulvarna. Du vinner också om du dör om även byborna vinner för då blir du hågkommen som hjälte och får en begravning värdig din stora församling.

Ragnar (bybo’nde) VIMES
Roll/info: Efter att din hustru dog under mystiska omständigheter har övriga byn gått långa varv kring din gård. Ett vidrigt rykte om din älskades hemliga nattvisiter från Hin Håle har spritt sig i byn på något vis. Det är så länge sedan nu att du knappt vet varför man först började tro att hon var häxa. Nu för tiden bär du alltid Missus’ Ragnars silverberlock i byxfickan, det enda du har av hennes som är av värde bortsett dottra din förstås. Som tur är är byn beroende av din vetesåker för att överleva, annars hade du nog blivit utdriven av pöbeln, familj inkluderat. Du kan räkna din blodsvurna familj på tre fingrar men hoppas att dottra din kommer ge dig många barnbarn innan du blir alltför på åren gången.

Konvar Blåklint (bybo) XYAS
Roll/info: Du suktade alltid efter Ragnars hustru och blev också vittne till hennes mystiska dödsolycka. En kvinna med svart fjäderskrud och med ett illvilligt skratt drack hennes själ och sörplade märgen från hennes ben. Du kunde förstås aldrig avslöja detta för någon då de skulle trott dig för pervers då du trånat efter din syster och säkert skulle hållas som ansvarig för hennes död (eller åtminstone skulle du bli sedd som en ynkrygg som lät det ske inför dina ögon), således begrov du händelsen. Men inte förrän du i alla fall tagit reda på vem denna mörderska var. I bibeln fann du slutligen svaret, Lillith, Adams första hustru som uttalade den oheliga besvärjelsen Shem Ham Forash och med de orden fick vingar och lämnade Guds änglar handfallna. Med hemligheten närmast hjärtat har du sedan spenderat all din vakna tid med att försöka glömma händelsen. Därför är din rygg nu täckt av ärrbildning från din självspäkelse. På sistone har du börjat känna din skuld rinna bort med livsblodet från din syndiga skepnad. Så när ladans tak brakade sönder strömmade allt tillbaks till dig i en enda hemsk sardonisk trumvirvel. Som en dröm minns du hur Ragnar gastade något och tryckte en av sina vattenhinkar i famnen på dig, innan han sprang mot ladan. När du stapplade mot ladan, alldeles mörk i blicken, slängde du på darrig hand hinken från dig och grep kniven istället, redo att ända din skam med ett sista definitivt självhugg.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Fuck yeah! Jag var rädd att Tyr och spider skulle börja anklaga varandra i sista rundan, men ni var resoluta!

Ska återkomma med fyllig analys imorgon, men tillsvidare gratulerar jag byn (inklusive mig själv och alla andra utslagna) och noterar att Cassius har gjort en sjukt bra insats som ulv i sitt första varulvsspel!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Fuck yeah! Jag var rädd att Tyr och spider skulle börja anklaga varandra i sista rundan, men ni var resoluta!
Det var jag inte orolig för. Jag var så grön att Cassius eller Spider inte skulle kunna göra annat än att rösta på varandra. Själv hade jag en plan för att maximera byns chanser att vinna. Om det var vettigt att rösta ut Basse kan diskuteras, men jag tyckte det gjorde valet att rösta ut Cassius desto lättare. :gremsmile:

Vimes said:
och noterar att Cassius har gjort en sjukt bra insats som ulv i sitt första varulvsspel!
Tycker jag med. Att komma in mitt i spelet så där, kläcka ett bra alias och klara sig in i det sista. Skulle det inte varit för utformningen av hans förmåga så kanske varulvarna skulle vunnit. Stark insats av Cassius!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag är förvånad.. I slutet var jag övertygad om att Spider hade lurat alla, och verkligen var ulv.

Hade dock rätt i att Unfair var en änglarna. Snygg träff, liksom (även om jag inte verkligen trodde det förän han var borta).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Det undrar jag också.

Och vad blev det av följande fårn min roll:

rollpm said:
Du vinner också om du dör om även byborna vinner för då blir du hågkommen som hjälte och får en begravning värdig din stora församling.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Men skit i det, Tork Mada förtjänar verkligen inte att hyllas! Han är en skamlös äcklig gubbe!

Men HURRA HURRA HURRA BYN!


Och TACK till Recca, Mukwa och alla andra! Jättekul!


Mer analys till i morgon!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Men skit i det, Tork Mada förtjänar verkligen inte att hyllas! Han är en skamlös äcklig gubbe!
Ehm, vad gör vi då med med den stora statyn i hans avbild som ska resas i byn? Klart pastorn ska hyllas som den vinnaren han är!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Rollista

Mukwa said:
Satan (Ulv) UNFAIR
Roll/info: Du är en av Guds änglar, den högste av Serafim jämte Mikael. Dock är du även en avfälling som önskar störta skapelsen i fördärv. Du och dina gelikar stal den Fria Viljan från det himmelska hovet men ni blev jagade genom skyarna över jordskivan. Lyckligtvis såg ni en lada där nere och dök in i den för att skydda er. Ni blev lite omtumlade efter nedslaget så någon av er vräkte ur sig en dimbesvärjelse. När ni återhämtat er var dock ladan full av annat pack... (Det är okay att citera din roll i pm med dina ulv-buddies).
Ni är Unfair, Pilzeman och Antemannen.
Förmågor:
1. Du har planterat din mörka säd i dina två minions och när du dör (blir utröstad) kommer du återfödas inne i dem. (Det betyder att du som spelare försvinner från spelet när du dör men att en av dina demon-minions ärver dina krafter).
2. Du kan döda en bybo per natt. Ange i PM till spelledaren före slutet på innevarande runda.
3. Du kan identifiera de själlösa – änglar och demoner - genom att sia en spelare per natt. Du anger spelarens namn i ett pm till Spelledaren innan slutet av innevarande runda och får sedan ditt svar i början av nästa.
4. Du kan kommunicera med dina minions genom mystisk telepati.
När du siar, skriv exempelvis så här: ”Jag siar A. Jag dödar B.” Så att det blir tydligt vem du gör vad på.

Roll 2: Lillith (Ulv) PILZEMANNEN
Roll/info: Du noterade att ni i nedslaget landade i en lada som ägs av Ragnars ätt. Du vet detta eftersom du kalasade på hans hustrus själ när du var i faggorna kring juletider förra året. Du klarade dig ganska bra i fallet och medan du såg Satan slita skallen av en bonnlurk och Lilldjävulen beväpna sig med närmsta högaffel, log du självsäkert och uttalade en mäktig besvärjelse. Snart slog sjok av dimmor upp kring er, omgav ladan och hindrade insyn. Nu skulle ni i alla fall kunna köpa er tid nog att komma undan med er prisade klenod.
Förmågor:
1. Du kan stjäla föremål från EN person varje runda. Eftersom du delar denna kraft med Lilldjävulen får ni komma överens om vem ni ska stjäla från. Skulle en av er röstas ut eller dödas behåller överlevaren hela förmågan. Du anger spelarens namn i ett pm till Spelledaren innan slutet av innevarande runda och får sedan ditt svar i början av nästa. Om personen har mer än ett föremål så slumpas föremålet ni stjäl. Om personen saknar föremål lyckas ni inte stjäla något.
2. Du kan kommunicera med Satan och med din minionbuddy genom mystisk telepati.
(Det är okay att citera din roll i pm med dina ulv-buddies). Ni är Unfair, Pilzeman och Antemannen.

Roll 3: Lilldjäveln (Ulv) ANTEMANNEN/CASSIUS
Roll/info: Medan Satan uppehöll Gud med sitt lekfulla svinn och Lilith distraherade skattvalvets väktare var det du, lilldjäveln som dansade segerns dans när du slog armarna om er heliga graal. Du har stulit skapelsens kronjuvel! Människans Fria Vilja är nu i era smutsiga händer!
Förmågor:
1. Du kan stjäla föremål från EN person varje runda. Eftersom du delar denna kraft med Lilith får ni komma överens om vem ni ska stjäla från. Skulle en av er röstas ut eller dödas behåller överlevaren hela förmågan. Du anger spelarens namn i ett pm till Spelledaren innan slutet av innevarande runda och får sedan ditt svar i början av nästa. Om personen har mer än ett föremål så slumpas föremålet ni stjäl. Om personen saknar föremål lyckas ni inte stjäla något.
2. Du kan kommunicera med Satan och med din minionbuddy genom mystisk telepati.
(Det är okay att citera din roll i pm med dina ulv-buddies). Ni är Unfair, Pilzeman och Antemannen.

Bybor
Lucifer (bybo) SPIDER JERUSALEM
Roll/info: Du är den högsta av änglarna och Gud fader har sänt dig ner till människobyn för att återföra något som stulits från det himmelska hovet. Din tid är ännu inte kommen, du har inte vänt dig från Gud ännu, således är du en ängel av den högre sfären – och tjänar din fader likt de andra änglarna, trots att det från och till grämer dig.
Förmåga: På grund av att du är ond kan du känna av detsamma hos andra varelser och kan därför ange en person innan varje nattfas. Efter nattfasen får du reda på huruvida den personen hyser illvilliga tankar. Ange 2 personer, nr 1 och 2.

Mikael (bybo) KK
Roll/info: Du är den högsta av änglarna och din lojalitet känner inga gränser. Så när du fick höra vad som skett, att mitt under din näsa någon stulit den heliga graal från himmelska valvet självt, fylldes du av rättfärdig vrede (som endast nätt och jämnt kunde tygla den djupa skam som fyllde ditt bröst).
Förmågor:
1. Du kan skydda en person per nattfas med din sköld. Ange i ett pm till SL innan slutet på innevarande runda.
2. På grund av din rustning tål du ett mordförsök och dör vid nummer två (du kan fortfarande bli utröstad).

Raphael (bybo) TYR
Roll/info: Du är en lägre ängel men har sett din chans att stiga i rang inom serafim därför har du skyndat jämte de andra änglarna. Du är inte säker på om det är den heliga graal som stulits eller om det var bildligt menat men under guds näsa har tjuvar försvunnit om natten. Eftersom du inte blint rusade efter tjuvarna likt de andra änglarna fick du en god titt på både förföljare och flyende. Du vet därför att minst en av änglarna inte passar in i tillvarons heliga symmetri.
Förmåga: Du rider på en pegas som är jättesnäll. Innan slutet av EN runda kan du ange en person som pegasen besöker och förtäljer hur grön du är. När den utfört sitt uppdrag flyger den iväg för evigt. Om personen dör under innevarande nattrunda så återvänder dock pollen och gnuggar mulen mot dig för att återigen kunna lämna drömmeddelanden. Meddelandet den lämnar ser ut så här: ”En pegas dyker plötsligt upp under natten, väcker dig med en lätt beröring av sin vinge och viskar med vän stämma. ’Jag bär ett meddelande från din Gud. Raphael är en ängel och sänd att beskydda byn från ondskan.’”

Timelda (bybo) !PAXEN
Roll/info: Eftersom du är ett barn med livlig fantasi är det sällan någon tror på dig men den här gången är du övertygad om din sak och villig att svära på din mors grav. Du såg fyra glimmande varelser krascha ner i din fars lada. De hade vackra vita vingar och bar gyllene klädedräkter som vore de nedstigna från bibelns sagor. Du var tvungen att se änglarna igen så du smög in i ladan från den norra sidan där inte så många bybor höll till.

Maja (bybo) VICOTNIK
Roll/info: Du var en get men någonting har besjälat dig och du kan nu tala och agera (till bästa förmåga) som en människa. Nu snusar du långa andetag genom mulen i jakt på husbonden. Men kring dig känner du en massa främmande lukter varav en del får nackborsten att resa sig på dig.
Förmågor: På grund av din getmule eller vad det är som sitter på getter så kan du lukta dig till svaveloset kring demoner. En gång varje runda innan nattfasen kan du ange en person vars lukt du drar in i dina get(näs)borrar, om personen har demonblod i ådrorna så får du veta det i början av nästa runda. Skicka PM till spelledare om vem du vill sia – kom ihåg att ange i dagrundan. Du får bara ange en person per runda!

Brunhilda (bybo) OBD
Roll/info: När ladan smällde så att fönsterrutorna skallrade for du upp som en raket och stormade upp mot potatisåkern. Eftersom du är byns smed och klok så det förslår så vet du att du kan identifiera bybor på de hjälpsamma föremål de tagit med sig till räddningsaktionen. Själv fick du dock inte med dig något...

Pastor Tork Mada (DTF) BASENANJI
Roll/info: Du är byns pastor. På grund av din närhet till himmelen vet du, med den troendes starkaste övertygelse, vad som skett. Gud har straffat byn med en blixt från klar himmel!!1
Du har sedan tidigare misstänkt just potatisbonden och hans tjuvaktiga ätt för att ha härbärgerat häxor. Nakna häxor har dansat förföriskt i ladan under månklar himmel, har du sett i feberaktiga syner om natten när du med skamlig resning och iklädd endast din egna svettiga lekamen legat och vridit dig. Bondens hustru dog också mystiskt efter att hon bolat med Hin Håle (också ett alster ur drömmarna om natten) . Således härstammar häxorna från den besudlade ätten.
Din vägledning är nu som allra mest viktig för byn, din övertygelse är en rättfärdig sådan! Gud varde ditt vittne när du om nätterna i febrig liderlighet översköljts av häxsnusket.
Förmågor:
1. Andlig expert: Som byns expert på andliga förehavanden kan du sia häxor en gång per nattfas. Ange i PM till SL vem du vill sia innan dagrundan är slut. Du kan ange två personer att sia, nr 1 och 2, utifall att den första blir utröstad eller dödad.
2. Guds utvalde på jorden (dubbla vinstchanser): Så länge du är kvar på slutet så kommer du gå vidare och bli en fantastisk inkvisitor som fångar och bränner flera tusen djävulsdyrkare. Om spelet tar slut och du är kvar i spel så vinner du oavsett om det är delad vinst med byn eller med ulvarna. Du vinner också om du dör om även byborna vinner för då blir du hågkommen som hjälte och får en begravning värdig din stora församling.

Ragnar (bybo’nde) VIMES
Roll/info: Efter att din hustru dog under mystiska omständigheter har övriga byn gått långa varv kring din gård. Ett vidrigt rykte om din älskades hemliga nattvisiter från Hin Håle har spritt sig i byn på något vis. Det är så länge sedan nu att du knappt vet varför man först började tro att hon var häxa. Nu för tiden bär du alltid Missus’ Ragnars silverberlock i byxfickan, det enda du har av hennes som är av värde bortsett dottra din förstås. Som tur är är byn beroende av din vetesåker för att överleva, annars hade du nog blivit utdriven av pöbeln, familj inkluderat. Du kan räkna din blodsvurna familj på tre fingrar men hoppas att dottra din kommer ge dig många barnbarn innan du blir alltför på åren gången.

Konvar Blåklint (bybo) XYAS
Roll/info: Du suktade alltid efter Ragnars hustru och blev också vittne till hennes mystiska dödsolycka. En kvinna med svart fjäderskrud och med ett illvilligt skratt drack hennes själ och sörplade märgen från hennes ben. Du kunde förstås aldrig avslöja detta för någon då de skulle trott dig för pervers då du trånat efter din syster och säkert skulle hållas som ansvarig för hennes död (eller åtminstone skulle du bli sedd som en ynkrygg som lät det ske inför dina ögon), således begrov du händelsen. Men inte förrän du i alla fall tagit reda på vem denna mörderska var. I bibeln fann du slutligen svaret, Lillith, Adams första hustru som uttalade den oheliga besvärjelsen Shem Ham Forash och med de orden fick vingar och lämnade Guds änglar handfallna. Med hemligheten närmast hjärtat har du sedan spenderat all din vakna tid med att försöka glömma händelsen. Därför är din rygg nu täckt av ärrbildning från din självspäkelse. På sistone har du börjat känna din skuld rinna bort med livsblodet från din syndiga skepnad. Så när ladans tak brakade sönder strömmade allt tillbaks till dig i en enda hemsk sardonisk trumvirvel. Som en dröm minns du hur Ragnar gastade något och tryckte en av sina vattenhinkar i famnen på dig, innan han sprang mot ladan. När du stapplade mot ladan, alldeles mörk i blicken, slängde du på darrig hand hinken från dig och grep kniven istället, redo att ända din skam med ett sista definitivt självhugg.

Så føremålen, och ulvarnas førmåga att stjæla dem, var bara en røkridå?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tyr said:
Basenanji said:
Men skit i det, Tork Mada förtjänar verkligen inte att hyllas! Han är en skamlös äcklig gubbe!
Ehm, vad gör vi då med med den stora statyn i hans avbild som ska resas i byn? Klart pastorn ska hyllas som den vinnaren han är!
Nej vänta lite, du dog aldrig. Ehm, jag är ledsen om jag fick dig att förlora pga mitt utspel. Borde ha gått på Cassius direkt. Jag vet inte om du vann eller förlorade om jag ska vara ärlig. >.<
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Siandena var kajko, men exakt på vilket sätt är jag lite osäker på.

Basse siade Ragnars släkt som röda, och alla ulvar som gröna.
SJ siade alla ulvar och Basse som röda
Vic kunde bara sia Satan som ulv (som bytte plats på ulvarna efter att Satan röstades ut) och resten var gröna tror jag.

Ulvarnas förmåga att stjäla föremål och använda förmågorna själva var det coolaste, men det fanns inte så mycket att stjäla. Tyrs polle hade jag tyckt vore coolt om de hade stulit, men Recca lät Tyrs polle gå före stöldförmågan. Siarkrafterna var inte kopplade till några föremål, men både jag och Recca kom på att det hade varit coolt att stjäla SJs inneboende ondska och således få hans siande, och Vics mule var jag lite sugen på att göra stöldbegärlig.

KKs roll var snäppet bättre balanserad än OBDs väktarroll i Familjen, för ulvarna kunde ha stulit skölden och/eller rustningen... men en väktare med extra skydd är på tok för mäktigt. Nu åkte ulvarna dit på ett nattmord, men de får skylla sig lite själva också. KK var den bästa R1 och 2 och hade han inte varit väktaren hade han förmodligen fått väktarskydd runda 1 ändå, så i det här partiet gjorde det ingenting i praktiken att väktarrollen var för mäktig.

DTF - jag är egentligen emot DTF:er, för vinstvillkoren blir aldrig riktigt bra och det tycker jag inte att Basses blev den här gången heller. På tok för lätt att vinna med Basses roll. Det hade inte gjort något om han fick kravet att han skulle överleva, och att byn samtidigt fick info om att endast bybor (varken ulvar eller eventuella DTF) fick vara kvar i spel för att byn skulle vinna.

Jag tippade en säker ulvseger redan tidigt i R1, för jag tyckte att det verkade som att byn hade fått mängder av felinfo och att ulvarna enkelt kunde gömma sig... tji fick jag :gremsmile: . Byn använde mycket av sin info på korrekt sätt och ni verkade inte tycka att det var så rörigt som jag fick intrycket av att det var. Det verkar ha varit ett jäkligt coolt lir och jag tyckte att det var kul att hoppa in och skriva lite fluff (hoppas inte jag sabbade nåt bara).

Cassius - Ja, riktigt bra gjort att hoppa in och vara nära att vinna! Jag diggade din ulvlögn med aborten också. Flufflögn när den är som bäst! All heder till dig!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Oh!

Tyr - Jag sade ju att jag ville se mer av honom efter Familjen-liret, och att han skulle komma att bli riktigt vass! Jag är inte besviken! Riktigt jäkla bra spelat, Tyr! Jag gillar din sista avgörande tell på Cassius. Så ska de tas!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Mukwa said:
Oh!

Tyr - Jag sade ju att jag ville se mer av honom efter Familjen-liret, och att han skulle komma att bli riktigt vass! Jag är inte besviken! Riktigt jäkla bra spelat, Tyr! Jag gillar din sista avgörande tell på Cassius. Så ska de tas!
Tackar! Det var kul att få vinna den här gången! Ännu en gång är jag med till sista rundan. Helt otroligt. Nu hade jag ju planerat att rösta på Cassius ändå, men de där sista scum tellsen gjorde att jag var 100% säker på att han var ulv och jag slapp att vara orolig. Kändes bra.

Vet du hur det ligger till med Basse? Vann han eftersom han överlevde och kunde utrota häxor någon annanstans eller förlorade han?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Okej, det förklarar siandet...

Min omedelbara reaktion så här är att det var ett väldigt
 
Top