Nekromanti Varulv 666 runda 3

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Rösträkning

TJa, kolla på unfair första rundan. Han försvarande sig inte särskilt mycket. Om han inte pallade, inte ville eller bara missade att drevet vände är svårt att säga, men enligt Konrad satt han väl inloggad och pm:ade sina ulvkompisar en massa?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

!Paxen said:
Vicotnik said:
Den härva vi har är att:
Spider siar Basse = Onda tankar
Basse siar !Paxen = Häxa

Är !Paxen god, så ljuger Basse, eftersom vi fått det bekräftat att han inte siar alla kvinnor som Häxor.

Är !Paxen ond så talar Basse sanning och bör därför vara god där av ljuger Spider som säger att basse har onda tankar.

Sen kan det vara så att våra siar förmågor är uppfuckade, men det är inget vi har någon kunskap om så vi bör utgå ifrån att de fungerar.
Men om det verkligen är så så bör ju Basse röstas ut? Jag har bara sett det som att hans fömåga inte fungerar
Det är min tolkning också. Och om jag var ulv-Basse och fejkade min roll och förmåga hade jag fanimej hävdat att Cassius pingade rött.

Så, nej. Jag vill inte hänga Basse om Paxen är grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

Pilzeman said:
TJa, kolla på unfair första rundan. Han försvarande sig inte särskilt mycket. Om han inte pallade, inte ville eller bara missade att drevet vände är svårt att säga, men enligt Konrad satt han väl inloggad och pm:ade sina ulvkompisar en massa?
Fast skillnaden är ju att drevet mot unfair bubblade upp precis innan deadline. Hade Spider varit ulv hade han nog inte hållt sig borta såhär, kravet på att han ska skriva har ju funnits ända sedan förra rundan. Jag tror mer på off game-orsaker här.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Äsch, nu börjar jag fundera på det här med Cassius. Om det är så att ulvarna är ute efter det stulna föremålet (vilket jag tycker känns rimligt), så är det väl troligt att de har någon som kan sno grejer från andra. Och Cassius förmåga mejkar lixom ingen sense för mig. Desto mer känns det som en lögn baserad på hans ulvförmåga som är att kunna sno grejer. Att han sen är den enda som har ett föremål förutom mig, som han outade väldigt sent i första rundan.

Jag får en dålig känsla när jag funderar över det. Och hans röst ligger på Spider...
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Rösträkning

Jag håller med dig. Precis som jag skrev tidigare så har jag fått fråga Recca flera gånger eftersom jag först inte fattade hur den fungerade och sen för att jag inte fattar vad den ska bra för. Jag tror att hela grejen är en rökridå eller något som intresserar DTF. Men det konstigaste av allt är att jag först fick använda den efter runda 1.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Cassius said:
Jag håller med dig. Precis som jag skrev tidigare så har jag fått fråga Recca flera gånger eftersom jag först inte fattade hur den fungerade och sen för att jag inte fattar vad den ska bra för. Jag tror att hela grejen är en rökridå eller något som intresserar DTF. Men det konstigaste av allt är att jag först fick använda den efter runda 1.
Jag tror du ljuger. Men det tar vi nästa runda.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Röst: !paxen

Du hade rätt första rundan Vimes, låt oss hoppas att det håller i sig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

xyas said:
Jag tror du ljuger. Men det tar vi nästa runda.
Tss, överyga mig xyas. Så övertygar jag folket. :gremwink:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Vimes said:
xyas said:
Jag tror du ljuger. Men det tar vi nästa runda.
Tss, överyga mig xyas. Så övertygar jag folket. :gremwink:
Jag har som regel fullt upp med att övertyga dig om att jag inte är ulv. When in doubt, vote Xyas eller hur var det nu :gremtongue:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Rösträkning

xyas said:
Vimes said:
xyas said:
Jag tror du ljuger. Men det tar vi nästa runda.
Tss, överyga mig xyas. Så övertygar jag folket. :gremwink:
Jag har som regel fullt upp med att övertyga dig om att jag inte är ulv. When in doubt, vote Xyas eller hur var det nu :gremtongue:
Det är alltså den nya reglen. Antecknar... :gremwink:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

xyas said:
Du hade rätt första rundan Vimes, låt oss hoppas att det håller i sig.
Ja. Det hoppas jag också.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Rösträkning

Räcker det alltså att man skriver ett inlägg som är typ "Jag har inte tid att skriva".
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

Cassius said:
Räcker det alltså att man skriver ett inlägg som är typ "Jag har inte tid att skriva".
För att inte bli dödad av SL? Ja, det ska det göra. Men, Cassius, gör inte det utan var aktiv!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Cassius said:
Räcker det alltså att man skriver ett inlägg som är typ "Jag har inte tid att skriva".
För att inte diskas, ja..
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Rösträkning

Det är klart jag inte ska! Detta är ju roligt! Men jag menar att det är lite konstigt.
 
Top