Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Härligt! Då var det igång.

Jag har inte läst igenom någonting ännu och kommer inte att göra det förens ikväll så att ni har koll på läget.
Varför kommer du vänta med det tills ikväll?
På grund av tidsbrist.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
!Paxen said:
xyas said:
Vimes said:
Då har vi kanske en betydelsebärande uppdelning i bybofraktionen: 1) Ragnar med familj 2) Bybor från byn.
Que? Hur kommer du till den slutsatsen egentligen?
Jag vet inte om Vimes outade något där. För, annars så finns ju inget som tyder på att denna Ragnar med familj finns delaktigt, utifrån vad som har outat.
Oavsett om han har outat något eller inte så anser jag att han behöver förklara sig.
Samt Vimes ifall du nu har outat saker så skulle jag vilja veta din motivering till att gå ut med infon.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Spider Jerusalem said:
Det enda jag skulle vilja ha svar på från dig Vicotnik är varför ska vi inte dreva mot dom rutinerade först bara för det tar tid? Det kommer inte ta mindre tid om vi drevar mot dom sen, kan det vara för du är ulv och hoppas att dom nya ska göra ett misstag så du har mer att använda för din roll?
Vicotnik, jag skulle gärna se ett svar på det här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Vad är det jag ska förklara Vicotnik?

Är det något som är oklart av det jag skrivit eller vill du att jag outar min rollinfo?

Det är ju jäkligt lätt att gagga om att folk ska förklara sig, och är det så att jag har resonerat på ett luddigt sätt förtydligar jag mig gärna, men jag anser nog (vilket jag skrivit) att jag inte kan förklara saker närmare utan att outa något. Så, Vico, det du måste fråga dig är om du vill att jag ska outa. För, förklara mig utan att outa har jag gjort.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Det vill säga: sluta skriv "NN behöver förklara sig". Är det så att något behöver förtydligas så skriver man "NN behöver förklara [det här], [det här] och [det här]". Vill man ha en outning skriver man "NN behöver outa sin info".

Det är jäkligt bekvämt att bara lite löst prata om att folk ska "förklara sig".
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Spider Jerusalem said:
Spider Jerusalem said:
Det enda jag skulle vilja ha svar på från dig Vicotnik är varför ska vi inte dreva mot dom rutinerade först bara för det tar tid? Det kommer inte ta mindre tid om vi drevar mot dom sen, kan det vara för du är ulv och hoppas att dom nya ska göra ett misstag så du har mer att använda för din roll?
Vicotnik, jag skulle gärna se ett svar på det här.
Vi kommer hinna med alla spelare första rundan så oavsett vilken ordning vi pressar folk i så kommer alla pressas. Jag har redan gått emot det då min röst nu ligger på Vimes eftersom jag inte är nöjd med hans förklaring till:

Vimes said:
Tyvärr kan jag inte spekulera i den utan att outa delar av min roll. Men nota bene, det är väldigt lös spekulation baserad på fluffig text i mitt PM.

Men detta kan jag säga: jag tror att det mångbottnade kan ligga i att ulvarna inte nödvändigtvis är så onda. :/


----
Eller så kan man tolka det åt ett helt annat håll slog det mig just. Äh, jag vet inte. Det var kanske dumt att börja jazza när jag inte outat något.

Såhär då: jag tror inte ulvarna är ett yttre hot.
Eftersom jag finner dessa två inlägg väldigt underliga. Mycket pga att Vimes inte anser att ulvarna verkar vara "onda" eller "yttre"hotet. Så länge man är en del av byn så är ulvarna onda oavsett om byn råkar vara en sekt, kanibaler eller något annat. Ulvarana är onda oavsett om vad fluffet säger.

Men för att svara spider om varför jag ville pressa de nya framför de mer erfarna först så räknar jag med att det går mindre tid till att pressa någon ny än erfaren och därför kan vi klara av de nya snbbare och sen lägga mer fokus på de erfarna utan att behöva stressa i slutet för att hinna med alla.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Vicotnik said:
Eftersom jag finner dessa två inlägg väldigt underliga. Mycket pga att Vimes inte anser att ulvarna verkar vara "onda" eller "yttre"hotet. Så länge man är en del av byn så är ulvarna onda oavsett om byn råkar vara en sekt, kanibaler eller något annat. Ulvarana är onda oavsett om vad fluffet säger.
Alltså, är det det här du stör dig på? Det första jag skrev om upplägget var ju detta:

Vimes said:
Vidare tror jag att det "mångbottnade" i spelet inte så mycket handlar om själva spelupplägget som om storyn, fluffet. Jag har en teori om vad det här handlar om, men jag kanske har helt fel.
Det mångbottnade ligger i fluffet och inte i spelupplägget tror jag alltså. Det jag alltså tror om det mångbottnade är alltså att varulvsfraktionen rent fluffmässigt inte nödvändigtvis är "yttre" eller "ond". Vår uppgift är förstås fortfarande att rösta ut alla varulvar även om de är våra morsor liksom. Jag tycker att spekulationen om vilka ulvarna är är relevant eftersom det i startinlägget inte finns någon ulvfraktion definierad.

Jag tycker du gör en höna av en väldigt väldigt liten fjäder, VIcotnik (så som du brukar göra när du är ulv). Jag är misstänkt för att jag har spekulerat i att ulvfraktionen inte nödvändigtvis är "ond", rent fluffmässigt? Menar du att jag försöker dupera byn att inte rösta ut ulvar för att de ju egentligen inte är onda? Vad är din anklagelse liksom? Kommer jag i runda 3 att slänga av mig skruden och komma ut som varulv och säga: "Men rösta inte ut mig, för jag är egentligen inte ond enligt fluffet!"

Jag kan köpa att jag har varit lite kryptisk, och det var kanske dumt att börja snacka utifrån mitt PM. Däremot har jag väldigt svårt att se på vilket sätt mitt påstående om att ulvfraktionen eventuellt inte är ond rent fluffmässigt som en scum tell. Det är jävligt tunnt.

Så, VIco, vill du att jag ska outa något eller ska jag fortsätta "förklara mig"?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vimes said:
Det mångbottnade ligger i fluffet och inte i spelupplägget tror jag alltså. Det jag alltså tror om det mångbottnade är alltså att varulvsfraktionen rent fluffmässigt inte nödvändigtvis är "yttre" eller "ond".
Anledningen till att jag inte kan släppa detta är för att jag har indikationer på annat i mitt fluff.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Haha, jag tror jag skrivit "alltså" hitintills i den här rundan än vad en vanlig svensk gör på ett år.

Men alltså. Allt jag skriver är ju utifrån mitt PM. Och jag skulle gärna se andra resonera om spelupplägget (vissa har gjort det) och göra det inte med utgångspunkt i startinlägget utan i den egna rollen.

Jag kommer låta min röst ligga kvar på Vicotnik. Han behöver förklara sig. :gremlaugh:

Nä, men mer allvarligt alltså. Han har resonerat om spelupplägget (namn oviktigt, roll/info är bara fluff etc). Jag har en viss uppfattning om honom. Däremot skulle jag gärna se honom förklara varför han gick igång så mycket på mina fluffspekulationer (se ovan): har han ett case mot mig där jag försöker lura byn att inte rösta ut ulvar för att de är snälla egentligen? :gremsmile:

Röst: Vico

Sen vill jag nog rösta på Konrad Konvalj tror jag. Och så skulle jag vilja höra mer från Basse kring hur han tror att vi kan vinna spelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Vicotnik said:
Anledningen till att jag inte kan släppa detta är för att jag har indikationer på annat i mitt fluff.
Okej. Tack, Vicotnik. Jag tror jag vet var jag har dig. (Jag tror att våra fluffbeskrivningarkommer passa med varandra rätt fint sen)

Röst: Basenanji - KK är ju brota tills ikväll kom jag på.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag vet inte Vico. Alltså åtminstånne i min erfarenhet så är det inte alls alltid man hinner med att pressa alla första rundan, och de är ändå än av de viktigare rundorna (man kanske inte har någon aning om vem som är vad men man vill skapa sig en överblick innan pusselbitar rycks bort från en).
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Angående diskutionen kring varulvar och fluff så skulle jag återigen vilja påminna om: "Välkomna till Varulv 666. Spelet utspelar sig någon gång i en obestämd förgången tid. Temat anspelar på kristen mytologi och historia." vilket recca skrev i anmällningstråden.

Så med tanke på det och namnet (Varulv 666), vilka kan ulvarna vara? Känns inte som om de är sura gubbar kanske men: Demoner? Onda andar? Icke kristna (vikingar?)? Namnet lutar i alla fall (enligt mig) mot demoner eller djävulen.

Sedan så känns ju en sak till viktig att fråga sig. Om spelet ska anspela på kristen mytologi och historia: Finns det en präst med? Och är alla karaktärerna religiösa?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Unfair, vilken tolkning i de här fluffrågorna tycker du du finner stöd för i din egen roll?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag ville precis som du såg där vara relativt objektiv för att inte kunna ge en varulv någon "säker sida" så att säga när de skulle outa.

Men då du vill veta så: Min rollbeskrivning antyder om att det skulle kunna vara något övermänskligt. Men väldigt vagt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Recca said:
• Det är förbjudet att editera inlägg.
Det är inte ok att ändra i inlägg alltså.

Annars, Antemannen. Se till att köra på platt visning och slappna av. Du behöver inte vara rädd för att det ska bli fel utan våga skriv vad du tänker och kommentera det du ser. Heja!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vimes said:
Vicotnik said:
Anledningen till att jag inte kan släppa detta är för att jag har indikationer på annat i mitt fluff.
Okej. Tack, Vicotnik. Jag tror jag vet var jag har dig. (Jag tror att våra fluffbeskrivningarkommer passa med varandra rätt fint sen)

Röst: Basenanji - KK är ju brota tills ikväll kom jag på.
Jag har inte en sussning om vart jag har dig, men jag är tänker släppa dig för stunden då det känns som jag inte kommer få ut något från dig i nuläget.
Så jag går tillbaka till min tank sen tidigare att sätta press på de inte lika erfarna spelarna och lägger därför min röst på Tyr.

Röst: Tyr
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Kommer snart gå från jobbet till träningen vilket innebär att jag inte kommer vara online för ens tidigast efter 20:00.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Antemannen: Du får inte editera inlägg. Eftersom du är nybörjare så får du bara en varning.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
men ser gärna att vi är noggranna och känsliga läsare av fluffet både i introtexterna och i PM:n.
Det här 1000 gånger om. Förra spelet var byn rätt slarviga, så låt oss inte upprepa det misstaget.

Jag håller på att så sakteligen läsa igenom denna rundan. Återkommer då det är gjort.
 
Top