Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
För ovanlighetens skulle så skulle jag vilja sätta press på de som inte är särskillt rutinerade eftersom de mer erfarna och härdade spelarna kan ta upp väldigt mycket tid då man drevar mot dem. Så jag skulle nog vilja sätta press på Tyr, Cassius, Ond bråd död och Antemannen till en börja.

Hur vi ska agera så har jag inte så mycket tankar kring det ännu annat än att den information vi verkar ha att utgå ifrån är: Fraktion, roll/info, Namn och Förmågor.
Från dessa så är Fraktion uteslutet eftersom alla kommer hävda att de är bybor.
Så om vi tar bort fraktion från detta så ger det oss namn, info/roll samt förmågor.
Förmågor bör vi hålla hemliga så länge som möjligt ju längre vi kan hålla detta hemligt desto större chans är att vi kan få ut något från detta.
info/roll tror jag inte kan ge oss särskillt mycket utan det verkar mest vara fluff.
Namn, där kan jag inte dra några slutsatser utifrån mitt eget.
Så vart vi ska börja nysta vet jag inte så jag föreslår att vi gör enligt följande:
Den som det drevas emot väljer vad den vill outa samt motiverar sitt val. Att motivera sitt val med att andra har outat/inte outat det man väljer är inte en motivering utan ett svepskäl för att komma undan så lätt som möjligt.

Jag lägger min röst på Cassius då han är ny till spelet.
Röst: Cassius
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Pilzeman said:
Inget särskilt. Tåget såg så roligt ut mest.
Det var ju inte en särskillt konstruktiv röst. Vilka (utöver mig) skulle du vilja att vi började med att pressa?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vimes said:
Röst: vicotnik - det finns ju inte något fel eller rätt val med första rösten egentligen, men rutinerade ulv-farfar Vicotnik är kanske ett bättre val som första drev än någon annan.
Ställer samma fråga till dig som till Pilzeman, vilka (utöver mig) skulle du vilja se att vi börjar pressar och varför?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vicotnik said:
För ovanlighetens skulle så skulle jag vilja sätta press på de som inte är särskillt rutinerade eftersom de mer erfarna och härdade spelarna kan ta upp väldigt mycket tid då man drevar mot dem. Så jag skulle nog vilja sätta press på Tyr, Cassius, Ond bråd död och Antemannen till en börja.

Hur vi ska agera så har jag inte så mycket tankar kring det ännu annat än att den information vi verkar ha att utgå ifrån är: Fraktion, roll/info, Namn och Förmågor.
Från dessa så är Fraktion uteslutet eftersom alla kommer hävda att de är bybor.
Så om vi tar bort fraktion från detta så ger det oss namn, info/roll samt förmågor.
Förmågor bör vi hålla hemliga så länge som möjligt ju längre vi kan hålla detta hemligt desto större chans är att vi kan få ut något från detta.
info/roll tror jag inte kan ge oss särskillt mycket utan det verkar mest vara fluff.
Namn, där kan jag inte dra några slutsatser utifrån mitt eget.
Så vart vi ska börja nysta vet jag inte så jag föreslår att vi gör enligt följande:
Den som det drevas emot väljer vad den vill outa samt motiverar sitt val. Att motivera sitt val med att andra har outat/inte outat det man väljer är inte en motivering utan ett svepskäl för att komma undan så lätt som möjligt.

Jag lägger min röst på Cassius då han är ny till spelet.
Röst: Cassius
Det var en annorlunda taktik som kan vara vettig.

Jo jag satt och funderade på liknande saker. Dvs vad ska man outa om man ska outa. Att outa Förmåga är dumt, information kan man villa hålla på. Då jag vet att Recca ofta funderat mycket runt fluffet så tror jag Namn kan ha någon betydelse.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag är förvirrad. Den enda vettiga tolkningen är att !Paxen har ersatt Cassius, eftersom Cassius inte är med på listan och fortfarande inte har läst "är ni med"-pm-utskicket. Men det vore najs att få det lite mer explicit.

Så du får nog ändra din röst igen, Vico.

Angående information: Jag tror visst att info/roll-fältet kan göra nytta.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Det enda jag skulle vilja ha svar på från dig Vicotnik är varför ska vi inte dreva mot dom rutinerade först bara för det tar tid? Det kommer inte ta mindre tid om vi drevar mot dom sen, kan det vara för du är ulv och hoppas att dom nya ska göra ett misstag så du har mer att använda för din roll?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Alright. Jag skulle vilja att vi drevar för outningar.

Jag tror, till skillnad från Vicotnik, att även det som ser fluffigt ut i det här spelet är betydelsebärande. Den som outar något måste motivera varför den väljer just det den väljer. Det är viktigt.

Vidare tror jag att det "mångbottnade" i spelet inte så mycket handlar om själva spelupplägget som om storyn, fluffet. Jag har en teori om vad det här handlar om, men jag kanske har helt fel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vicotnik said:
För ovanlighetens skulle så skulle jag vilja sätta press på de som inte är särskillt rutinerade eftersom de mer erfarna och härdade spelarna kan ta upp väldigt mycket tid då man drevar mot dem. Så jag skulle nog vilja sätta press på Tyr, Cassius, Ond bråd död och Antemannen till en börja.

Hur vi ska agera så har jag inte så mycket tankar kring det ännu annat än att den information vi verkar ha att utgå ifrån är: Fraktion, roll/info, Namn och Förmågor.
Från dessa så är Fraktion uteslutet eftersom alla kommer hävda att de är bybor.
Så om vi tar bort fraktion från detta så ger det oss namn, info/roll samt förmågor.
Förmågor bör vi hålla hemliga så länge som möjligt ju längre vi kan hålla detta hemligt desto större chans är att vi kan få ut något från detta.
info/roll tror jag inte kan ge oss särskillt mycket utan det verkar mest vara fluff.
Namn, där kan jag inte dra några slutsatser utifrån mitt eget.
Så vart vi ska börja nysta vet jag inte så jag föreslår att vi gör enligt följande:
Den som det drevas emot väljer vad den vill outa samt motiverar sitt val. Att motivera sitt val med att andra har outat/inte outat det man väljer är inte en motivering utan ett svepskäl för att komma undan så lätt som möjligt.

Jag lägger min röst på Cassius då han är ny till spelet.
Röst: Cassius
Pilzeman said:
Jag är förvirrad. Den enda vettiga tolkningen är att !Paxen har ersatt Cassius, eftersom Cassius inte är med på listan och fortfarande inte har läst "är ni med"-pm-utskicket. Men det vore najs att få det lite mer explicit.

Så du får nog ändra din röst igen, Vico.

Angående information: Jag tror visst att info/roll-fältet kan göra nytta.
Eftersom Cassius tydligen blivit ersatt av annan spelare (!Paxen ?) så lägger jag istället min röst på Antemannen, men samma motivering som tidigare, dvs ny till spelet (vad jag vet).

Röst: Antemannen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Vicotnik said:
Ställer samma fråga till dig som till Pilzeman, vilka (utöver mig) skulle du vilja se att vi börjar pressar och varför?
Det spelar inte så mycket roll, förhoppningsvis ska vi lyckas pressa alla innan rundas slut. Däremot kan man kanske konsturera en prioriteringsordning.

Prio 1 - dessa får vi inte missa i första rundan:
Vicotnik
Konrad Konvalj
Pilzeman (han var en slug ulv i Mutant UA)
Vimes (jag antar att jag anses vara viktig att få press på)

Prio 2 - dom här är jag osäker på (vet inte riktigt om de är farliga ulvar eller inte) och vill gärna veta lite om:
Basenanji (duktig och rutinerad bybo, har aldrig varit ulv (tror jag))
Unfair
Tyr
Ond bråd död
Antemannen

Prio 3 - dom här kommer bli misstänkta ändå, inte så viktiga att försöka komma ihåg att dreva:
Xyas
!Paxen
Spider Jerusalem
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vicotnik said:
För ovanlighetens skulle så skulle jag vilja sätta press på de som inte är särskillt rutinerade eftersom de mer erfarna och härdade spelarna kan ta upp väldigt mycket tid då man drevar mot dem. Så jag skulle nog vilja sätta press på Tyr, Cassius, Ond bråd död och Antemannen till en börja.
Lite udda, men jag tycker det verkar vettigt.

Røst: Antemannen
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Vicotnik said:
Vimes said:
Jag har en teori om vad det här handlar om, men jag kanske har helt fel.
Låt oss höra den då.
Jag vet inte om det är samma, men: det finns någon sorts deckargåta i det hela. Ragnar (som borde vara en av oss här) äger gården, och hans hustru dog under mystiska omständigheter förra julen.

Röst: ingen förresten, men jag har bestämt mig än.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Vicotnik said:
Vimes said:
Jag har en teori om vad det här handlar om, men jag kanske har helt fel.
Låt oss höra den då.
Tyvärr kan jag inte spekulera i den utan att outa delar av min roll. Men nota bene, det är väldigt lös spekulation baserad på fluffig text i mitt PM.

Men detta kan jag säga: jag tror att det mångbottnade kan ligga i att ulvarna inte nödvändigtvis är så onda. :/
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Eller så kan man tolka det åt ett helt annat håll slog det mig just. Äh, jag vet inte. Det var kanske dumt att börja jazza när jag inte outat något.

Såhär då: jag tror inte ulvarna är ett yttre hot.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Pilzeman said:
Ragnar (som borde vara en av oss här) äger gården, och hans hustru dog under mystiska omständigheter förra julen.
Häpp! Sitter du och outar info helt ur det blå, Pilze?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Pilzeman said:
Ragnar (som borde vara en av oss här) äger gården, och hans hustru dog under mystiska omständigheter förra julen.
Oups, hær outar vi grejer utan press. Før det står inget om någon ragnar i inledningstexten.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vimes said:
Men detta kan jag säga: jag tror att det mångbottnade kan ligga i att ulvarna inte nödvändigtvis är så onda. :/
Det där får du gärna utveckla. Ulvar = EVIL, oavsett setting.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag vill inte utveckla mig så mycket, men ser gärna att vi är noggranna och känsliga läsare av fluffet både i introtexterna och i PM:n.

Det här spelet verkar ha flera bottnar som gör det viktigt att analysera mer än bara hur vi skriver till varandra.

Och så tycker jag att vi ska välkomna alla nya medlemmar med att uppmuntra de till att skriva något litet.
 
Top