Nekromanti Varulv á la Blood Bowl - runda 1

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Analys av deltagarna

Purgatory said:
Ubereil Purgatory: Har hintat om att han inte är gobbo.[/QUOTE said:
Bra inlägg, vill dock bara göra en rättelse. Jag har sagt att jag är gobbo, inte någonting annat. Roll däremot har jag hintat lite.
Sant, my mistake där.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Liten analys av deltagarna

Nu har jag läst igenom tråden (igen) och har åtminstone -lite- mer koll än förut.

Gröna
RealDream - förstagångsspelare som är aktiv, debatterar loss mot Björn och spånar loss. Lite sådär förvirrad som man brukar vara som ny. Är han varulv är det en mycket fin debut (ännu bättre om både han och Björn skulle vara varulvar).

Gula
Björn Den Gode - Eftersom han nu är en bra spelare så kan han säkert lura mig till månen, så jag kan förstås inte lita på honom, men jag tycker han känns grön än så länge. Fast gul då, eftersom han är bra på att verka hjälpsammare än han är.

Lukas - Känts lite avvaktande, men blixtrat till en del mot BDG.

Markehed - Sagt för lite för att ha en åsikt om.

Måns - Inte sagt så mycket än, men känns lovande när han väl säger något.

Ubereil - I trådstarten och flera inlägg kallad Übereil. Nybörjare om jag fattat rätt. Lovande aktivitet.

Vimes - Ja min relation till Vimes har ju kantrat lite... Så jag tror jag släpper den här bollen nu och får omvärdera nästa runda.

Purgatory - Outat mest utan att vara så mycket under press. Antingen varulv som känner att detta inte spelar roll, eller av pressen tidigare.

Orange'a
Vicotnik - Jag tycker att hans inlägg är väldigt neutrala men verkar hjälpsamma, och tycker det påminner om hans stil i Western där han var varulv.

Det blev ju tyvärr rätt kort det här. Nu ska jag natta barn och återkommer om 30-45minuter för att kolla upplösningen.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Re: Liten analys av deltagarna

Hade täntk rösta på Vicotnic för att markera vem jag litar minst på, men med tanke på röstläget så blir det istället:

Röst: Markehed
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Liten analys av deltagarna

Det ska vara Übereil, men man får inte använda Ü i användarnamnet (vad jag vet). Men kan inte precis hävda att det är en pet peeve om ni inte kör med tyska Y'n.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Liten analys av deltagarna

Det är bra att vi gör listor över vad vi tror om deltagarna såhär mot rundans slut. Sådana kan vara värdefulla i framtiden när vi jagar skurkar.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Rösträkning och sambandskoll

Det suger att det står lika nu, det vill vi INTE att det ska göre 2130. Om slumpen får avgöra får vi mycket mindre information än om vi själva bestämmer vem som ska åka.
På sätt och vis håller jag med, å andra sidan så har det också potential till att bli jättebra, förutsatt att minst en av de två dreven är varulv då, för då kan den här avslutande timmen säga oss en hel del, mycket mer än om det bara varit ett starkt drev så här sent.

Jag jobbar just nu på en kort analys av alla, likt den Feuflux gjorde för att inte ta med mig några tankar ner i en eventuell grav, men vem jag tycker ni bör rösta på av de två dreven är väl ganska uppenbart.

Sen är det ju som sagt som Purgatory säger, det suger om det blir lika, så har inget hänt sådär vid 21.15 kommer vi behöva vidta åtgärder.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Liten analys av deltagarna

Där emot ska man undvika att sätta färg på deltagarna så att säga det underlättar för varulvarna, men kommentarer är bra.

----
Feuflux -4- Vimes, Björn den gode, Vicotnik, Lukas
Markehed -5- RealDream, Måns, Purgatory, Übereil, Feuflux

Ej röstat: Markehed

(RealDream står som första röstare på Markehed eftersom både måns och purgatory skrev fel i sin första röst och RealDream han rösta innan de han rätta sina röster.)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Liten analys av deltagarna

Mina tankar om deltagarna i nuläget:

Björn den gode: Tycker jag har spelat som han brukar, mer troligt att han är snäll än skurk.

Feuflux: Dålig aktivitet, hans outning är trovärdig, men jag vill inte släppa honom, litar inte riktigt på honom.

Lukas: Jag har ett hyfsat stort förtroende för Lukas men kan inte dra några paralleler då det kommer till hans spel, då han knappt varit med tidigare.

Markehed: Ett enda stor frågetecken för min del, det är dags att vakna upp ur paltkoman där på bänken och komma in i matchen.

Måns: Inte allt för hög aktivitet men som vanligt anser jag hans inlägg hålla hög kvalitet. Måste få mer att gå på för att kunna avgöra hans tillhörighet.

Purgatory: Har glidigt under min radar den här rundan, ingen åsikt om honom just nu.

RealDream: Spelar mycket bra och är nog den spelare som jag litar mest på.

Übereil: Har efter drevet mot sig förbättrat sitt spel, tror för tillfället gott om honom.

Vimes: Litar inte på Vimes och det ska mycket till innan jag litar på vad han säger.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,406
Re: Liten analys av deltagarna

Fy fan vad blekt, Vicotnik. Den där listan skulle varulvsspelsbotten "Herr Standardåsikt utan Vidare Motivering eller Fördjupning Whatsofuckingever" kunnat spotta ur sig.

Uselt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Liten analys av deltagarna

Vimes said:
Fy fan vad blekt, Vicotnik. Den där listan skulle varulvsspelsbotten "Herr Standardåsikt utan Vidare Motivering eller Fördjupning Whatsofuckingever" kunnat spotta ur sig.

Uselt.
Må så vara, men jag tänker stå för det jag postat och så även mina åsikter. Lever jag vidare till nästa runda så kan jag utveckla mina tankar men för den här rundan får det räcka anser jag.

Men du kan väl visa hur en lista ska se ut i stället för att klaga.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Liten analys av deltagarna

jag övervakar, men har inget vettigt att säga... om 20 min åker markehed ut med en rösts marginal.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,406
Re: Liten analys av deltagarna

Vicotnik said:
Vimes said:
Fy fan vad blekt, Vicotnik. Den där listan skulle varulvsspelsbotten "Herr Standardåsikt utan Vidare Motivering eller Fördjupning Whatsofuckingever" kunnat spotta ur sig.

Uselt.
Må så vara, men jag tänker stå för det jag postat och så även mina åsikter. Lever jag vidare till nästa runda så kan jag utveckla mina tankar men för den här rundan får det räcka anser jag.

Men du kan väl visa hur en lista ska se ut i stället för att klaga.
Eftersom jag inte är varulv känner jag inget behov av att slänga ihop en snabb shake'n bake-lista över deltagarna för att verka konstruktiv. Jag har formulerat mina misstankar under rundan och är rätt nöjd med att antingen den inaktive Markehed eller varulvs-Feuflux (really, han är the best bet) dinglar från repet 21.30 ikväll. Jag vet också vem jag litar mest på (som jag ger min MVP-nominering (Glöm inte bort att ge den, ni andra!)), men det har jag ingen anledning att prata om, förstås.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Liten analys av deltagarna

RealDream
Han ligger rätt långt ner på min lista över misstänkta. Men det är nåt som är skumt, jag tycker han spelar alldeles för bra för att vara total nybörjare. Det låter kanske märkligt men jag kan verkligen inte få ihop hans spel med någon som varken är nybörjarvarulv eller nybörjarbybo, det är analyser, resonemang, egna intiativ, ifrågasättandes av andras osv. Och att han spelar för bra är väl också det enda i mina ögon som gör honom misstänkt nu, kanske är det så att han får tips från någon... Men nej, lågt ner. Noterar också att han hela dagen mer eller mindre försvarat Ubereil, kan vara en koppling att komma ihåg.


Feuflux
Jag tycker inte att hans senaste inlägg förändrat speciellt mycket. En fanatic som dessutom är the shredder? Skulle ju som sagt lika gärna kunna vara en skummis som en godis. I övrigt så gäller det jag skrev tidigare.

Lukas
Se tidigare inlägg, jag tycker att jag byggt ett ganska bra case på att det är något fishy med Lukas.

Markehed
Har varit väldigt inaktiv, men av det lilla han sagt så har jag inte fått några dåliga vibbar egentligen. Å andra sidan antagligen ingen större förlust för laget om han åker ut ifall han tänker fortsätta vara så här inaktiv i kommande rundor.

Måns
Är en annan spelare som jag tycker varit förvånansvärt inaktiv. Han verkar ha rätt lite intresse i vem som åker ut, och till och med när han gör en analys av alla spelare så är det väldigt mycket "å andra sidan". Rädd för att ta ställning tycks det och röstar sedan "lätt" på någon som varit inaktiv. Nä du Måns, som du själv sa "Jag har ögonen på dig"

Ubereil
Har inte heller varit speciellt aktiv, har dessutom spelat väldigt nybörjarmässigt med ganska tunna resonemang och en vilja att flacka med blicken. Men jag tycker att hans outande kändes rimligt och hans agerande under pressen där ett tag också väldigt trovärdig. Men allt annat pekar tycker jag mer mot att han är varulv än att han inte är det, också på listan mao.

Vimes
Lite samma sak här. Jag tycker jag byggde ett bra case tidigt, han försvarade sig över förväntan. Jag försökte provocera fram en reaktion som jag sett från förra varulvsspelet det var att han i ett par inlägg förra gången (då han alltså var scum) skrev överdrivet genomtänkt och det märktes att han valde varje ord för att inte göra bort sig (speciellt tydligt var det att han hela tiden såg till att få in ett "vi" före eller efter bybor). Den här gången så tycker jag inte att han agerat eller reagerat så och jag är väldigt nöjd med mitt drev mot Vimes då det nu gjort att jag kunna flytta över honom till den andra sidan.

Purgatory
Går nu igenom hans inlägg igen och helvete vad det pingar. Hans panikoutande känns fortfarande jävligt skumt och motiveringen att han vill att det ska ge argument för rösterna på honom är väldigt svag. Dessutom skulle då anledningen vara att han inte skulle vara speciellt aktiv, och nu sitter han ändå här precis innan deadline och förbereder sig för att fälla avgörande yxan "bara så att inte slumpen ska få bestämma".

Vicotnik
Jag har väldigt lite misstankar mot honom. Kanske beror det på att jag är överens i de flesta resonemang och argumentationer som han fört, att vi helt enkelt har en liknande approach till spelet, men helt ärligt så är det typ inget som pingar.

Björn den gode
Är den jag litar mest på.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Liten analys av deltagarna

Jo, så ser det ut, men om Markhed vaknar och röstar på Feuflux så är det alltså 5-5. Om någon vill påverka utgången av resultatet så är det väldigt bråttom nu. Är ställningen fortfarande 4-5 runt sisådär 21.28 så kommer jag att byta min röst till Markhed för att dels få ta del av en eventuell SPP men också för att inte ett sista minuten inlägg från honom (ja eller någon annan) ska ge oss ett slumpat resultat.

Jag tycker fortfarande att Feuflux har spelat mer skumt så jag ser mer än gärna att någon byter sin röst till honom.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Liten analys av deltagarna

Skönt där, Björn. Markehed står som inloggad, men det har han gjort i 15 min ungefär...
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: 21:30 = Stopp!

Shit satt ock läste tråden i detta nu :gremfrown: Dåligt av mig. Han inte med.
 
Top