Varulv [VaruIvspeI] - R3

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Alltså spelet är bokstavligen slut, vi har första rösten denna rundan så det spelar ingen roll hur ni flyttar era röster. Jag förstår inte riktigt varför du och Rasmus håller på och skriver fortfarande, även om ni lägger båda era röster på mig eller Empi så vinner vi på oavgjort.✌

Ser fram emot nytt spel i augusti! Trevlig sommar!😎
Point of pride för fan! Det må vara kört men jag vill fan inte ha alla röster för det!!!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
J

Ja det var i så fall en ”liten” miss på en post.
Även att konsensus hos alla i R2 igår kväll var att han var Siare.
Det kan du i alla fall inte missat också.

Ponera att du har rätt:
Hade ju vart bra om du vore den riktiga Väktaren om du hjälpt till lite mer för att sätta stopp för den falskas planer att tex rösta ut Basse.
Vadå falska planer? Jag trodde att Basse var ulv, caset var bra och magkänslan var tyvärr fel men du får det att låta som att rasmus=väktare skulle innebära "rasmus vet allt". NU vet jag allt, men det där koncensus du pratar om fanns aldrig uttalat. Jag har missat en fejk -smulning pga dlarvläst, det är mitt fel, men väktaren är alldeles för viktig på slutet för att smulas! Även OM vi hade fått första röst och fått ut Empiricus hade det fortfarande behövts en väktare och osäkerheten kring den hade varit guld mot ulvarna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag fattade ju ingenting föränn jag såg Empis röst på mig, trodde att vi skulle ta ut Impetigo den här rundan pga Basse var röd!!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Vadå falska planer? Jag trodde att Basse var ulv, caset var bra och magkänslan var tyvärr fel men du får det att låta som att rasmus=väktare skulle innebära "rasmus vet allt". NU vet jag allt, men det där koncensus du pratar om fanns aldrig uttalat. Jag har missat en fejk -smulning pga dlarvläst, det är mitt fel, men väktaren är alldeles för viktig på slutet för att smulas! Även OM vi hade fått första röst och fått ut Empiricus hade det fortfarande behövts en väktare och osäkerheten kring den hade varit guld mot ulvarna.
Jag menar i detta hypotetiska resonemang att Empi skulle vara falsk och köra falska ”planer”.

Varulvsspelteori:

Detta landar i en grej som jag har så att hantera i Varulvsspel.
Oaktiva spelare - viktigare fråga ju färre spelare som är i spel och denna gång tycker jag att det var ett ”litet spel” med få från start.

De spelare som ej deltar hjälper ju inte (förstås) byn på nått sätt.
De (bobor) bidrar ej till jakten på bus.
Det finns heller inget att analysera för övriga på den oaktiva frånvarande spelaren. Den grönar heller inte sig själv och den gör inga konstigheter (rödar sig).

Hur ska de spelare som ej deltar behandlas?

Som de flesta agerar nu så ska vi vänta och låta den oaktiva komma in i spel.
Visst, jag blir frustrerad, men det är väl bara att svälja.
Detta betyder att när väl den spelaren väl kommer in i spel så har den mycket att jobba på i jakten på varulvar och i jobbet på att gröna sig själv.

Det jobbet tycker jag inte @RasmusL gjort.

Dock andra tex så kanske de ljuger men det finns i alla fall poster att titta på.

Det jobbet tycker jag tex att Basse och Empi gjort.

Basse dock utan framgång.
Empi med förmodad framgång.

Har Empi lurar oss så ska denne ha en stående applåd 👏
(och den då riktige Väktaren får ansvaret för debaclet)

Slutsatts: Vill du framstå som en bybo så behöver du vara aktiv. Inte lätt då vi har olika spelstilar och livspussel.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Bra post, Sidd, det har varit märkt genom hela spelet hur Rasmus och Impetigo varit mer anonyma.

Kanske inte ”legitim” rådgivare men på det här forumet håller vi på med själavård mest hela tiden.
Läkarkoden gäller alltid!
Sällan bota, ofta lindra, alltid trösta. Tröst kan jag ställa upp på :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jösses! Fastnade i fotbolls-EM! Stopp! Återkommer när matchen är slut.
 
Top