Nekromanti [VarLorder & Lodisar] - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röst: xyas

Mest skum efter Dr.F´s outning.

Förutom BDG då som inte behagar att delta, men vi kommer att torska informationen.

Fan Lodisar. Tänk!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jo, som jag ser det utan att ha hunnit sätta mig in ordentligt i de sista posterna så står det mellan xyas och bdg och då bdg bara dragit igång ett drev mot xyas och sedan försvunnit från jordens yta så anser jag att det är bättre att ta bdg än xyas som i alla fall är aktiv.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
sen kan jag bekräfta att Gåspenos och Finkelpopolos är korrekta namn, men jag har ingen info om de är gröna eller inte.

Går ut med det ifall jag skulle bli plockad inatt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vicotnik said:
Jo, som jag ser det utan att ha hunnit sätta mig in ordentligt i de sista posterna så står det mellan xyas och bdg och då bdg bara dragit igång ett drev mot xyas och sedan försvunnit från jordens yta så anser jag att det är bättre att ta bdg än xyas som i alla fall är aktiv.
Det instämmer jag fullt ut med.
Xyas har gjort allt för att bedyra hans oskuld och lodighet medans BDG har lyst med sin frånvaro.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Så nu är det lika mellan mig och BDG. Dvs rundan tar inte slut förens någon ändrar sig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
STOPP!

tyvärr har jag lite internetstrul här. Ska dock försöka göra rösträkningen snabbt och bekräfta att det är lika.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
STARTA!

Okej, det är 3 - 3 mellan xyas och Björn den Gode.

xyas (3) - dr f, KK, BDG
BDG (3) - vico, xyas, trasapa
Vico (1) - paxen

Detta innebär alltså att rundan slutar så fort det inte står lika mellan dem längre. Oavsett om ingen ny röst tillkommer i något av dreven tillkommer så kan ett flyttande av en röst avgöra.

Detta kan hända:
någon i Xyas-drevet flyttar till BDG, eller vise versa.
någon i Xyas- eller BDG-drevet lägger ner sin röst eller flyttar den till någon annan.
någon (Paxen) lägger sin röst i något av dreven.

När något av detta hänt, avslutas rundan omedelbart (även om jag inte skriver STOPP!)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas kommer inte ändra sin röst för då ryker han själv.

Tänk nu övriga Lodisar.

Det sitter Lorder på tåget hos BDG som inte kan säga flaska.

I mina ögon släpper Vic. en rätt konstig pryl nu i slutändan. Han bekräftar mitt och Trasapans namn.

Varför kan han bekräfta två emedan jag och Trasapan endast kan bekräfta ett?

Det hänger på att Paxen dyker upp, och fäller ett avgörande.

Dr.F, stanna med mig. Det sitter ulvar i det andra tåget.

Den som hoppar av där och friar BDG är vår hjälte.

Röst: xyas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vet inte. Vet inte varför Konrad och Doktorn flyttade sina röster fram och tillbaka på det sättet i slutet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Suck det här kommer nog få mig i galjen men va fan annars kommer vi ingen vart.

Röst: Xyas
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Då var det avgjort då.
Du må förklara ditt plötsliga outande imorgon Vic, om vi nu lever så länge. Jag hoppas att ni har valt rätt bara. Tråkigt att se en aktiv spelare bli utröstad, nu hoppas jag att det var värt det och Xyas visar sig vara en lord.
 
Top