Nekromanti [VarLorder & Lodisar] - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Knögisvind Svulstulf, kom med i matchen! Jag ser att du lurkar i närheten så hjälp oss.
Dr. Frankenstein said:
Jag vet inte vad jag ska säga just nu då jag sitter och väntar på BDG efter det så har jag massor att säga men innan han har skrivit något så tänker jag avvakta och observera.
Konrad Kånkelbär said:
Kongisvind Svulstulf, har du inte koll på ditt namn?
Fan, jag har då full koll på vad jag heter, och sitter man och lurkar och uppmanas att skriva lite när man ändå är inne, och sedan försvinner man så pingar det Lord i min klocka.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Knögisvind Svulstulf, kom med i matchen! Jag ser att du lurkar i närheten så hjälp oss.
Dr. Frankenstein said:
Jag vet inte vad jag ska säga just nu då jag sitter och väntar på BDG efter det så har jag massor att säga men innan han har skrivit något så tänker jag avvakta och observera.
Konrad Kånkelbär said:
Kongisvind Svulstulf, har du inte koll på ditt namn?
Fan, jag har då full koll på vad jag heter, och sitter man och lurkar och uppmanas att skriva lite när man ändå är inne, och sedan försvinner man så pingar det Lord i min klocka.
Jag har inte varit här pga att jag just köpte en kopia av snösaga.
Stavade mitt skit konstiga namn fel som jag inte kan stava själv utan måste kolla mot mitt pm hela tiden?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
2 BDG: xyas, Dr.F
1 xyas: BDG
2 Paxen: Trasapa, Vicotnik
1 Vicotnik: Paxen
1 Dr.F; K.K

Okay.

Jag kommer nog inte få som jag vill.

Dr.F kommer inte att tala om inte BDG dyker upp, och han tycks lysa med sin frånvaro.

Jag vill inte att BDG ryker för då ryker möjlig information eller så nitar vi en ulv direkt.

Om BDG dyker upp alldeles innan gong-gongen så ryker Paxen om det ser ut som det gör nu till slutet.

Hänger ni med? Hur vill vi ha det?

Vi måste försöka stå enade.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dr. Frankenstein said:
Jag har inte varit här pga att jag just köpte en kopia av snösaga.
Stavade mitt skit konstiga namn fel som jag inte kan stava själv utan måste kolla mot mitt pm hela tiden?
Nu är du här i alla fall. Och som tidigare nämnt får du göra precis vad du vill på fritiden. Köpa snösaga eller kantareller eller vad som. Det ingår i spelet.

Hjälp mig istället!

Börja snacka innan BDG anländer för det finns en överhängande risk att han inte dyker upp, och då står vi där med skägget i brevlådan.

Jag har inte fått någon att följa mina råd, men du kanske är villig att hjälpa till för Lodisarnas räkning?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
2 BDG: xyas, Dr.F
1 xyas: BDG
2 Paxen: Trasapa, Vicotnik
1 Vicotnik: Paxen
1 Dr.F; K.K

Okay.

Jag kommer nog inte få som jag vill.

Dr.F kommer inte att tala om inte BDG dyker upp, och han tycks lysa med sin frånvaro.

Jag vill inte att BDG ryker för då ryker möjlig information eller så nitar vi en ulv direkt.

Om BDG dyker upp alldeles innan gong-gongen så ryker Paxen om det ser ut som det gör nu till slutet.

Hänger ni med? Hur vill vi ha det?

Vi måste försöka stå enade.
Som jag ser det så är Paxen misstänkt då alla andra namn kan jag få ut ur namngeneratorn samt att hans yrke är konstigt.

BDG har troligen saker att göra AFK men han har skrivit ungefär lika mycket som mig.

Men jag håller med att vi borde snarare stå enade så att Lordena inte kan vara vågmästare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Dr. Frankenstein said:
Som jag ser det så är Paxen misstänkt då alla andra namn kan jag få ut ur namngeneratorn samt att hans yrke är konstigt.
Sloppy.

Paxen har inget yrke.
Bam.

Dubbel sloppy.

Knögis Mörtslem Går visst att få fram i generatorn. Kollade precis.

Senast jag påstod att Orvar inte fungerade då satans hade du snabba belägg på att det funkade.

Röst: Dr.F
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok det där inlägget höll nästan på att få mig med på K.K's drev emot dig..

Men Konrad, du sa tidigare att :
Konrad Konvalj said:
Klockan 17.00 kommer jag att lägga min röst på BDG. Sen kommer jag inte flytta den förens han yppat hela sin livs historia. Jag kommer jobba för att hälla i honom ful-spriten, och jag vill att ni andra lodisar jobbar med mig. Men fram till 17.00 måste vi vända drevet någon annan stans.
Vad har fått dig att ändra dig helt plötsligt? Var det meningen att din lordkompis skulle ha dykt upp och gett dig en rimlig anledning att flytta din röst, men när han nu uteblev så drabbas du av panik?
Vad för information sitter DGB inne med som helt plötsligt blev så viktigt? En sådan vändning får det att darra i min magmun..
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Dr. Frankenstein said:
Som jag ser det så är Paxen misstänkt då alla andra namn kan jag få ut ur namngeneratorn samt att hans yrke är konstigt.
Sloppy.

Paxen har inget yrke.
Bam.

Dubbel sloppy.

Knögis Mörtslem Går visst att få fram i generatorn. Kollade precis.

Senast jag påstod att Orvar inte fungerade då satans hade du snabba belägg på att det funkade.

Röst: Dr.F
Det är jag som har klantat mig totalt jag har blandat ihop Paxen och xyas.

Det är Xyas som jag vill ska hängas då han har ett efternamn som inte går att slumpa med den lista som jag har samt att han har ett yrke som jag anser är konstigt.

xyas: Orvar Surstank, fiskrensare.

Surstank går ej att slumpa fram.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Det var precis det där jag reagerade på också.
Men jag antar att doktorn förvirrade Paxen för Xyas, vilket är lite suspekt i sig..
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Trasapa said:
Det var precis det där jag reagerade på också.
Men jag antar att doktorn förvirrade Paxen för Xyas, vilket är lite suspekt i sig..
Eller så kan det bero på att doktorn sov 2.5h samt att han har jobbat sen 14 timmar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Vad har fått dig att ändra dig helt plötsligt? Var det meningen att din lordkompis skulle ha dykt upp och gett dig en rimlig anledning att flytta din röst, men när han nu uteblev så drabbas du av panik?
Vad för information sitter DGB inne med som helt plötsligt blev så viktigt? En sådan vändning får det att darra i min magmun..
Min anledning är enkel, och jag har lagt fram den vid ett flertal tillfällen. BDG har inte dykt upp, och jag fruktar att det passar som handen i handsken för Lorderna.

De kan på så vis få ut en Lodis, och backuppen tycks vara Paxen.

Sen har vi Dr.F´s senaste plumpar. Vafals, sover pojken så dåligt att han inte orkar kolla upp vem som är vem?

Klart man kan göra en missblandning xyas & Paxen emellan, men om jag inte minns fel så har Dr.F gått ut med att Paxen är hans nummer 2, och inte xyas.

Nu är det barnaläggning.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Nu är våra röster extremt sprida. Det är ett problem och låter potentiellt varulvarna avgöra vem som åker ut.

Jag köper delvis din argumentation om varför Björn inte ska ut Konrad. Men jag tycker fortfarande att han är den mest misstänkta.

Paxen har rykt upp sig ganska bra och jag tycker inte han är så misstänkt längre.

Dr. Frankenstein vill ha ut mig för att mitt efternamn inte går att slumpa. Men jag köper inte att Vimes skulle lägga upp det så. Det skulle ju ge Dr.F. ett ganska underligt övertag.

Så, summa summarum. Jag vet inte riktigt hur jag ska rösta. Jag har ett problem med att rösterna är så sprida. Jag säger Dr.F. sålänge.

Röst: Dr. Frankenstein
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
1 BDG: Dr.F
1 xyas: BDG
2 Paxen: Trasapa, Vicotnik
1 Vicotnik: Paxen
2 Dr.F; K.K, xyas

Samma lika nu.

Alltså Lorderna kan aggera vågmäsare. Frågan är vem vi vill ha ut?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
1 BDG: Dr.F
1 xyas: BDG
2 Paxen: Trasapa, Vicotnik
1 Vicotnik: Paxen
2 Dr.F; K.K, xyas

Samma lika nu.

Alltså Lorderna kan aggera vågmäsare. Frågan är vem vi vill ha ut?
Ja, det här är inte bra alls. För mig är Paxen och BDG också alternativ men det spelar ingen roll vart jag flyttar min röst för det blir inte mer än två röster på någon av dem ändå.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Nu har jag skumläst ifatt vad som har hänt på min mobil och har inte riktigt möjlighet att analysera närmare. Hoppas hinna hem innan slutet men för att vi inte ska ha lika så ändrar jag min röst till dr.f.
Röst: Dr.Frankenstien
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Tja då jag inte är en Lord och vi kan inte rösta ut en Lodis första rundan så får jag outa att jag är Kongisvind Svulstulf en f.d. riddare.

Jag sitter på information som kan hjälpa byn men kan inte gå med ut den än.
 
Top