Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 3

Jahapp 😕 Jag väktade Basse, singlade bokstavligen slant så att jag inte skulle bli förutsägbar. Men ändå frestad att inte väkta Anthrox, fick vi ett siande till hade det varit klart. Nu blir det lite mer stret men vi ligger bra till.

Basse är ju snorgrön nu så det måste vara Sidd då. Ska vi dansa väktardans nu eller försöka röka fram tredje ulven?

Bra att få ut första ulven. Men mer dåligt på det hela taget med förlorad siare. 😒

Var det nån som frågade efter en syrra som kan se in i framtiden?" säger Stradhlestat
"Ja, berätta för oss hur framtiden ser ut" säger alla
"Vi kommer äta jättemycket baguette och pasta" säger Stradhlestat
"Hmmmm...." säger alla
"Och sluta raka oss under armarna" säger Stradhlestat
"Hmmmmm....." säger alla
"Och ha offentlig sjukvård" säger Stradhlestat
"STOPP DÄR" säger alla, du är inte alls Edwards syrra som kan se in i framtiden, du är VÄLDIGT EUROPEISK!"
Så dödar de Stradhlestat, och han var minsann väldigt europeisk.
Bästa fluffet @Hägerstrand!

Jag nominerar till Varulvsgalan.

Jahapp 😕 Jag väktade Basse, singlade bokstavligen slant så att jag inte skulle bli förutsägbar. Men ändå frestad att inte väkta Anthrox, fick vi ett siande till hade det varit klart. Nu blir det lite mer stret men vi ligger bra till.

Basse är ju snorgrön nu så det måste vara Sidd då. Ska vi dansa väktardans nu eller försöka röka fram tredje ulven?
Väktardans! Det du har emot dig nu också är att Sidd var först på bollen med väktande av Basse.

@Brynolf du borde gräva lite på BM nu, och du @Big Mama borde gräva på Brynolf. Ur era perspektiv borde ni förstå att den andra av er till 100% är ond.

Förutsatt att ni litar på att jag är snäll bybo vilket ni förstås gör😇
Det här stressar mig väldigt mycket. För jag har varken Brynolfs kapacitet att gräva, analysera eller ljuga. Så jag är körd... 😢

Nån som vill vara min riddare och gräva med mitt goda för ögonen. I ett rättssamhälle har allt rätt till en bra försvarsadvokat.

Sen finten att flytta fokus från dig själv @Octagonal till mig och Brynolf. Den tror jag ingen går på, va?

väktardans

Basse väktar Sysp
Sysp väktar Sidd
Sidd väktar Basse

Om Basse mördas är Sidd ulv.
Om Sidd mördas är Sysp ulv
Om Sysp mördas är något galet
Om alla överlever är troligen Sidd grön

Typ?

Basse väktar Sysp
Sysp väktar Sidd
Sidd väktar Basse

Typ?
Hur var det nu gick mord före förmåga?

Det här stressar mig väldigt mycket. För jag har varken Brynolfs kapacitet att gräva, analysera eller ljuga. Så jag är körd... 😢

Nån som vill vara min riddare och gräva med mitt goda för ögonen. I ett rättssamhälle har allt rätt till en bra försvarsadvokat.

Sen finten att flytta fokus från dig själv @Octagonal till mig och Brynolf. Den tror jag ingen går på, va?
Jag tror ingen orkar gräva igenom allt mitt dravel det här partiet. Din egen brist på dravel är dock talande i sig. Visst kan Octa och Impe vara ulvar, men du står nog först på listan, bortsett från väktarspektaklet.

“Do you want to take a leap of faith? Or become an old woman, filled with regret, waiting to die alone?”

Jag gick på det här som AntRock skrev:

Men varför dödde AntRock? 😠
Sidd/Sysp (den av dem som är den äkta väktaren) måste ha väktat Basse istället för Antrox. I hopp om att Antrox skulle kunna utföra ett ordentligt siande.

Sorry att jag skriver självklarheter men jag är så glad när jag hänger med lite, lite grann. 😊

Både Sysp och Sidd väktade Basse, sägs det.

Det var lite synd att Basse inte väntade med att säga vem han hade väktat.

Jag fattar för övrigt inte poängen med Anthrox väktar-direktiv, alltså att Basse skulle väkta whoever och att de andra två skulle slumpa? Det skulle såklart bara ge honom ett 50% skydd. Kan någon förklara vad tanken var?

Basse väktar Sysp
Sysp väktar Sidd
Sidd väktar Basse

Typ?
Som jag ser det så är det nu 1 byboSidd i utbyte mot 1 ulvSysp.
Det är jäkligt bra deal för byn.

Kör Väktardans👍

Sysp kör lågflygarulv liret och Sidd sätter på sig de där snajdiga dansskorna🕺

Du brynolf vill nu cirkulera Väktandet vilket kommer sluta i att jag Nattmördas utan att ni behöver bekänna färg.
Bättre att ni alla visar era lurviga pälsar.

Jag vill även använda min Väktarförmåga till nåt roligt.

@Basenanji
Vi behöver lägga upp en bra plan så vi tex inte väktar varandra👍

Vi har som redan nämnts en ulv bland peonerna:

Impetigo
BM
brynolf
Octa

… och en ulv bland powerrollerna:
Sysp
Sidd
Basse

Att Basse skulle sätta ett sånt långskott att han gissade sig till siaren och att ingen av de andra sen sa att de faktiskt blockat Anthrox får vi se som uteslutet så Basse är grön.

Frågannär hur vi bäst nu röker ut de sista ulvarna.

Jag tror firtfarande att den bästa planen är att slakta peoner och låta powerfänget vara.

Plan A:

Vi röstar ut en peon. Väktarna vöktar sedan två av de tre kvarvarande peonerna.

Om vi fått träff på ulv eller inte så har ulvarna sen att välja på 1/3 att mörda peon eller 100% att mörda en väktare.

Rimligtvis väljer de då att döda Basse.

Nästa runda tar vi ut en peon till. Missar vi är det god natt men träffar vi väktar väktaren sednan en peon så att ulvarna har 50% att träffa med mord på dem.

Missar de mordet är vi 3-1 och måste ta ut den sista powerpersonen…

Hmm, vi kommer nog inte ifrån att välja där…

Men det är förstås bättre att ha tvp väktare än en väktare så jag tycker att vi åtminstone denna rundan ska plocka en peon och sen tvinga ulvarna att mörda basse (väktare #2 har ju också möjlighet att ”gå rogue” och skydda basse hör från det högst förvöntade nattmordet).

Vad tror ni?

Rösta ut peon denna runda! Basse väktar en peon, väktare #2 väktar en peon ELLER basse

Basse väktar Sysp
Sysp väktar Sidd
Sidd väktar Basse

Typ?

Detta tror jag inte alls på. Slöseri med väkt.

Bättre att spela på ett sätt så vi har chans att blocka nattmord.

“Do you want to take a leap of faith? Or become an old woman, filled with regret, waiting to die alone?”
Jag kan inte komma på något rödande med Brynolf. Önskar jag kunde men vad ska jag göra! Får väl sova på saken och hoppas att lösningen kommer till mig i en dröm.

Jag kommer inte dö ensam för jag har läktaren som väntar på mig med vimplar och pompoms! De har olika färger på tröjorna som bildar bokstäverna BM. De har blinkande neonarmband och de har sparat ett till mig.

Förutsättningarna är alltså liksom tidigare att om vi chansar på powerroll men missar så blir vi av med båda väktarna till nästa runda.

Då är ulvarna 2 mot 3, nösta runda nör vi backat väktarulven är de 1 ulv mot 2 bybor.

Då måste vi träffa rätt den rundan.

Hmm, kanske är två matchbollar typ ändå?

Jag kan inte komma på något rödande med Brynolf. Önskar jag kunde men vad ska jag göra! Får väl sova på saken och hoppas att lösningen kommer till mig i en dröm.

Jag kommer inte dö ensam för jag har läktaren som väntar på mig med vimplar och pompoms! De har olika färger på tröjorna som bildar bokstäverna BM. De har blinkande neonarmband och de har sparat ett till mig.
Grönt av dig att skriva detta. En ulv hade försökt hitta på något ulvigt hos Brynolf i din sits. Så då måste Brynolf vara ulv!

Back