Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 3

Förutsättningarna är alltså liksom tidigare att om vi chansar på powerroll men missar så blir vi av med båda väktarna till nästa runda.

Då är ulvarna 2 mot 3, nösta runda nör vi backat väktarulven är de 1 ulv mot 2 bybor.

Då måste vi träffa rätt den rundan.

Hmm, kanske är två matchbollar typ ändå?

Jag känner mig rött grönad så det lär väl bli octa, brynolf och bm kvar i så fall. Det känns inte givet att ulven prickas i det gänget.

Grönt av dig att skriva detta. En ulv hade försökt hitta på något ulvigt hos Brynolf i din sits. Så då måste Brynolf vara ulv!

Jag fattar inte riktigt om du är ulv som gett upp eller om du bara är på partyhumör fortfarande efter festen i slutet av r2?

Det löttaste kanske bara är att köra på läktarens och Anthrix spår och rösta ut Sidd ändå.

Jag höngde inte med fullt ut i diskussionerna om sysp och sidd förra rundan, fokuserade på mig och stradh i min snabba läsning, men det är ju rätt tunga gröna namn som könt sig rätt säkra på Sidd.

Detta tror jag inte alls på. Slöseri med väkt.

Bättre att spela på ett sätt så vi har chans att blocka nattmord.
Jag tror det är hugget som stucket, med att sikta på väkt eller sikta på att avslöja en ulv. Men din plan har nog färre kryphål.

Jag känner mig rött grönad så det lär väl bli octa, brynolf och bm kvar i så fall. Det känns inte givet att ulven prickas i det gänget.
Varför skulle du vara mer grönad än mig och Octa?

Jag fattar inte riktigt om du är ulv som gett upp eller om du bara är på partyhumör fortfarande efter festen i slutet av r2?
Vad menar du @Impetigo ?

Jag känner mig inte det minsta orolig för att bli utröstad. Sålänge du inte är ulv (vilket jag inte tror) vet jag att Big mama eller Brynolf måste vara ulvar.

Att Big mama säger att hon inte ser något rödande hos Brynolf är klart grönande i mina ögon. För de kommer behöva rösta ut varandra förr eller senare. Det smarta ulvdraget hade varit att försöka bygga ett case mot Brynolf i BM:s sits.

Förstår du vad jag menar?

Om jag varit ulv hade jag vunnit som ulv detta spel, inte gett upp eller vad du nu menar. Men du behöver inte oroa dig, jag är bybo 😇

Trots att Impetigo inte vågar lita på nån får vi räkna Impe som god detta spel. Stradh siade Impetigo som röd. Och vi vet att Stradh är ond och med största sannolikhet ljög för att vi skulle rösta ut en grön Impetigo.

Trots att Impetigo inte vågar lita på nån får vi räkna Impe som god detta spel. Stradh siade Impetigo som röd. Och vi vet att Stradh är ond och med största sannolikhet ljög för att vi skulle rösta ut en grön Impetigo.
Strad fattade såklart att han inte skulle komma undan med sitt claim. Att han rödsiade Impe säger ingenting om Impe.

Strad fattade såklart att han inte skulle komma undan med sitt claim. Att han rödsiade Impe säger ingenting om Impe.
Ibland måste man "take a leap of faith".

Om vi inte kan gröna någon alls blir det omöjligt.

@Brynolf förstår du min take om att du eller BM måste vara ulvar? Jag vet att jag är god och Impetigo grönades rejält förra rundan. Då har vi dig och BM kvar bland oss fyra.

Ibland måste man "take a leap of faith".

Om vi inte kan gröna någon alls blir det omöjligt.

@Brynolf förstår du min take om att du eller BM måste vara ulvar? Jag vet att jag är god och Impetigo grönades rejält förra rundan. Då har vi dig och BM kvar bland oss fyra.
Ja i dina ögon är du förstås bybo. Men jag tycker inte du ska gröna Impe pga Strads rödning.

Det sagt så tycker jag Impe har spelat grönt. Grönare än dig och BM.

Fan om ni är så osäkra och inte litar på att det är BM/Brynolf och Sysp/Sidd det står mellan och ska dra in mig och Impe i leken är det smartaste att rösta ut någon ur Octa, Impe, BM och Brynolf gruppen.

Vi röstar ut en av oss fyra. Samtidgt väktar @Sidd och @Sysp , Basse. Då kan inte Basse bli nattmördad för vi vet att någon av Sysp och Sidd är god.

Ulvarna tvingas då nattmörda någon av Octa, Impe, BM och Brynolf. Samtidigt väktar Basse någon av mig, Impe, BM och Brynolf. Det är en på tre att den väktningen lyckas (en blir ju utröstad) och om Basse lyckas med ett väktande har vi inget nattmord. BOM så är en till spelare grönad. Alternativt så missar den och jakten blir enklare senare. Hur som helst så tjänar byn på detta.

Dribblar jag till det? Jag tror det borde gå ihop. Vi ökar sannolikheten för ett väktande.

Fan om ni är så osäkra och inte litar på att det är BM/Brynolf och Sysp/Sidd det står mellan och ska dra in mig och Impe i leken är det smartaste att rösta ut någon ur Octa, Impe, BM och Brynolf gruppen.

Vi röstar ut en av oss fyra. Samtidgt väktar @Sidd och @Sysp , Basse. Då kan inte Basse bli nattmördad för vi vet att någon av Sysp och Sidd är god.

Ulvarna tvingas då nattmörda någon av Octa, Impe, BM och Brynolf. Samtidigt väktar Basse någon av mig, Impe, BM och Brynolf. Det är en på tre att den väktningen lyckas (en blir ju utröstad) och om Basse lyckas med ett väktande har vi inget nattmord. BOM så är en till spelare grönad. Alternativt så missar den och jakten blir enklare senare. Hur som helst så tjänar byn på detta.

Dribblar jag till det? Jag tror det borde gå ihop. Vi ökar sannolikheten för ett väktande.
Fast Basses väkt kommer blockas av den andre väktaren då.

Back