Big Mama
Pälsdjursallergiker
Hur gör man en sån där snygg Spoiler-knapp.Alltså tycker jag vi ska förbereda blajposter nu så siaren inte mördas ikväll.
(Borde jobba men sitter istället och förbereder blajpost
Hur gör man en sån där snygg Spoiler-knapp.Alltså tycker jag vi ska förbereda blajposter nu så siaren inte mördas ikväll.
Finns en knapp som ser ut som ett överstruket öga som skapar spoilertaggarHur gör man en sån där snygg Spoiler-knapp.
(Borde jobba men sitter istället och förbereder blajpost)
Precis. Basse var på Sidd snabbt där. Det var visserligen jag och andra också, men en riktig väktare borde nog ha haft lite is i magen och inväntat fler claims. Känns det som. Ulvarna märkte hur mycket skit Sidd fick för sin outning, och tyckte att det skulle vara en lätt match att få honom hängd.En sak jag sett är ju Basses reaktion på Sidds outande. Tycker det ligger helt i linje med hur en väktare kan tänkas reagera på att någon annan outar på skakiga grunder, men samtidigt ställer jag mig lite undrandes till varför Basse inte utgick från att Sidd var den andra väktaren trots allt? Efter Sysps outning hade jag förstått Basses respons mycket mer.
Ja du, vi tänker då rätt annorlunda om spelet. Jag tycker det verkar dumt att riskera eliminera väktarna nu, två väktare kan ställa till det rejält för nattmorden.
Hur resonerar du?
Hallåhörni jag vill att vi drevar följande personer nu
Inga röster på Stradh eller Impetigo nu.
- Basenanji
- Sysp
- Sidd
Skärpning!
Jag klistrar in det här:Hur gör man en sån där snygg Spoiler-knapp.
(Borde jobba men sitter istället och förbereder blajpost)
Min bild är att vi försonades mot slutet, men visst jiddrade vi en hel del under rundan. "Pekade ut" tycker jag inte han gjorde.Brynolf hoppar också in, men ännu mer rödande är hur han jiddrade i R1. Plus att bevisat gröna Vimes pekade ut honom.
BasseJag sitter på ett staket och mellar om det är värt att ta ut en väktare eller ej den här rundan.
Men medan jag tänker, kan inte alla svara på den här frågan:
Om det vore val idag, vilken väktare skulle du rösta ut?
Underbart härlig post BasseSå här, jag är en excentrisk clown i sådana här spel. Jag tycker det är kul. Det kan jag bjuda på efter 20+ år i den här knäppa hobbyn.
Du är mer ett militäröverkommando med strategisk taktikexcellens som specialitet (notera att jag säger det här med beundran). Om du på allvar vill förstå mig och mitt sätt att spela tänk dig att att jag spelar som om det här vore ett waldorfdagis där man pratar färganalys, känslor och…intuitionens oberättade betydelse. Hermeneutikflum med andra ord.
Så när du frågar: ”Men Basse, hur får du ens ihop det här logiskt?” får du väga in att jag går mycket på…färger, känslor och intuition.
Dock är obestridliga fakta — till och med för en gycklare som jag — attvi har tre claimade väktare och bara två äkta väktare. Så någon eller några ljuger.
Här säger känslan att Sidd faktiskt är mer virrig och osorterad bybo än en ulv som klantar sig. Intuitionen säger att ulv-Sysp vill spela kallt, beräknande och smart.
Och om då @Anthrox säger att Sidd är skum förstår jag att han vill se Sidd utröstad. Färganalysen pekar ut er bägge som bruna.
Brynolf hoppar också in, men ännu mer rödande är hur han jiddrade i R1. Plus att bevisat gröna Vimes pekade ut honom.
Jag kan inte bevisa att jag har rätt, men jag har tron.
Här kommer alltså Basses ulvpolare smygande med att lirkande försöka driva ut byns Väktare!Jag sitter på ett staket och mellar om det är värt att ta ut en väktare eller ej den här rundan.
Men medan jag tänker, kan inte alla svara på den här frågan:
Om det vore val idag, vilken väktare skulle du rösta ut?
Svara på frågan iställetHär kommer alltså Basses ulvpolare smygande med att lirkande försöka driva ut byns Väktare!
Oväntat Anthrox.
Jag hade dig på den grönare sidan tills nu.
Intressant![]()
Jag har skrivit lite om Sysp redan:Svara på frågan istället
Tycker du? Basse #338 "vi chillar med att outa de andra väktarNA" och vill dreva Sidd i stället, utan några bevis på att det finns fler väktare än han själv och Sidd.Läser en tillbaka på R1 så är det rätt uppenbart att Basse reagerade på Sidd i egenskap av väktare.
Det gör ju Sysps "rösta på Basse och checka ut"-drag tämligen rödare.
Alltså, det här går helt stick i stäv med hur jag uppfattade Stradh i slutet på R1. Vi var flera som påpekade att vi borde låta väktarna vara där, men Steadh var full on gung-ho på att rösta ut Sidd (se #521 exv).Jag kommer nog vara med där. Sen. Om jag inte hittar något bättre. Jag ser fortsatt kontisgheter tror jag.... Inte väkta någon? Att stoppa ulvmord borde väl vara bra? Även om det råkar vara siaren som väktas en runda, och då inte kan sia den rundan (av en slump, för vi vet inte vem siaren är), så kan inte voffarna pricka siaren av en slump heller.... Samt om det sker att det väktas en vanilj bybo, så kan voffarna misslyckas där med. Jag ser ingen fördel med att avstå väktandet
Fast hur ser du på att vi är tre som påstår oss vara väktare medan bara två är väktare?Underbart härlig post Basse
Dock så krockar allt mysfluff med en åsikt du alltid brukar lyfta fram: Du vill först och främst vinna.
De två Väktarna kan nu fortsätta göra sitt jobb resten av spelet och det ställer till problem för ulvisarna
Nu tar du ett grepp här som är dåligt för byn och du målar bara in dig i ett-hörn.