Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

Det känns som att vi låter siaren komma fram först nästa runda som tidigast.

Alltså, jag är helt övertygad om att vi kommer börja rösta bland Sidd-Sysp-Basse framöver. Vi vet ju att en av dem är ulv. Noll procent rädd att det kommer bli en gräddhylla för ulven. Att börja rota i den här trion kommer ju vara default i senare rundor.

Däremot är jag otroligt tveksam till att vi ska ta en utröstning där nu.
Håller med. Vi vill ju inte rösta ut någon av de riktiga väktarna. Eller spelar det ens någon roll? Vi har ju en till och vi kommer få svaret på om han är grön i alla fall och vet i sådana fall att någon av de andra två inte är det.

All the more reason att låta de trenne vara då. Låt bollen ligga på ulvarnas planhalva istället. Väktarna gör ju sitt jobb även om vi inte litar på dem, så finns ingen anledning att rösta ut någon av dem just nu.
Ja som några nu är inne på så kan Väktarna göra sitt jobb om vi nu inte röstar ut nån av oss tre.
Bäst är nog att denna runda gräva i allas reaktioner på det som nu skett.

Börjar ulvarna nattmörda nån av oss tre så kommer allas våra funderingar om vem av oss tre som är bus lösa sig ändå.

Jag hade ju en tanke innan jag såg Sysps outning att det hade varit bra av bybon att vänta in ulvarnas aktion.
Sysp lyssnade inte in övrigas funderingar och går under ytan för kvällen🤔

Basses outning: ja vad säger man, är det en bybo så var det väl bra då vi inte kan ha en felaktig Väktare i spel som alla tror är bybo. Är Basse ulv igen (stackars sate) så förstår jag att denne klev dit och offrade sig för laget: ulvarna kunde ju inte ha 2 gröna lirare i spel (de hade visserligen nattmördat bort oss) och riskerat att bli utdrevade själva i stället.

Den som kom på att INTE dreva oss tre bör nog vara bybo va?
Vem var först med den tanken!

Värt att notera i sammanhanget är ju också att @Sidd inte lagt röst på någon av de andra väktarna, medan både @Sysp och @Basenanji har gjort just det.
Det vill jag påstå är grönande för mig.
Ryggmärgsreflex för ulv i det här läget är att försöka dreva ut en bybo.
Bybor är mer osäkra.
Vore jag ulv hade jag garanterat släppt min röst på fjodde å försökt dreva en av de andra.

Den bybo som nu röstar på nån av oss tre riskerar då att dreva en bybo.

Den som kom på att INTE dreva oss tre bör nog vara bybo va?
Vem var först med den tanken!
Vinkevink

Jag hade ju en tanke innan jag såg Sysps outning att det hade varit bra av bybon att vänta in ulvarnas aktion.
Sysp lyssnade inte in övrigas funderingar och går under ytan för kvällen
Mm, men du outade ju själv på högst odemokratiska grunder. Jag tycker nog det var vettigt att fortsätta outa när du väl satt igång

jag kommer ligga kvar på Sidd. Här är min motivering.
Jag ser sidds outande som lömskt som tusan.
1, Han outar oprovocerat och tidigt. Innan vi som by har enats om att det SKA ske, HUR det ska ske, NÄR det ska ske.
2, Sen kommer det som skaver mest. Han säger uttryckligen i sitt outande till att den andra väktaren INTE ska outa. OCH att den sndra väktaren skall vakta Sidd. Om de instruktionerna följs, så kan han har lurat båda våra väktare att 1. inte claima, och på så sätt stå oifrågasatt som väktare (även om han är ulv). Då tror våra riktiga väktare att det är sidd och sig själv som är väktare och slösar sin väktning på emn och samma ulv?
Sidds outande är katastrof för byn. Det KAN inte vara äkta. Nu har två till klivit fram, tack och lov i mina ögon. Hade ingen klivit fram tror jag vi hade vart körda. Nu kanske vi får två äkta väktande i natt på "random" bybor (kanske på en av de andra väktarna, men vi ska INTE styra på vem. Vi behöver att voffarna bommar nattmord. Och be för att vår siare hittar saker. och till siaren. OUTA INTE!!!
Nej... Om Sidd är bybo, så är det där det mest ulvfördeliga outandet jag sett, Jag ser ingen vinst i hur han outade och vad han försöker få den (de) andra väktaren till att göra.

För mig är det en 50/50 mellan Sysp och Sidd.

Det hade ju bara varit för mycket att Basse blir ulv för tredje spelet i rad och outar power-roll i R1. Stor respekt till Basse om så är fallet men kan vi spela på det?
Du kan väl inte på allvar räkna in vilka fraktioner som folk haft i andra spel!
Locko!
Med den logiken kan vi räkna fraktion på alla å jag skulle vara tokgrön😂

1771870967043.png

Fattar inte riktigt hur SIdd kan ha två röster, Sysp och Basse en var. Alltså 4 spelare som röstar på outade väktare.

1, Han outar oprovocerat och tidigt. Innan vi som by har enats om att det SKA ske, HUR det ska ske, NÄR det ska ske.
2, Sen kommer det som skaver mest. Han säger uttryckligen i sitt outande till att den andra väktaren INTE ska outa. OCH att den sndra väktaren skall vakta Sidd. Om de instruktionerna följs, så kan han har lurat båda våra väktare att 1. inte claima, och på så sätt stå oifrågasatt som väktare (även om han är ulv). Då tror våra riktiga väktare att det är sidd och sig själv som är väktare och slösar sin väktning på emn och samma ulv?
Sidds outande är katastrof för byn. Det KAN inte vara äkta. Nu har två till klivit fram, tack och lov i mina ögon. Hade ingen klivit fram tror jag vi hade vart körda. Nu kanske vi får två äkta väktande i natt på "random" bybor (kanske på en av de andra väktarna, men vi ska INTE styra på vem. Vi behöver att voffarna bommar nattmord. Och be för att vår siare hittar saker. och till siaren. OUTA INTE!!!
Nej... Om Sidd är bybo, så är det där det mest ulvfördeliga outandet jag sett, Jag ser ingen vinst i hur han outade och vad han försöker få den (de) andra väktaren till att göra.
Hej!
Jag förstår helt och hållet din argumentation här, ingen som helst shade på det.
Men.
Kan du tänka dig att köpa våra argument om att vi nog borde låta bli att botanisera i en väktarröst just nu, och försöka sikta åt annat håll istället?

Du skojar även bort mina argument om att Basse förmodligen är bybo @Vimes 😇
Vilka argument skulle det vara?
Att han är flyttgubbe å röker jazztobak?

Är väl faktiskt större chans att om nu skulle lottas till ulvfraktionen igen då anmäler sig till att fejk-outa.
Fundera på den!

Det här var det förväntade resultatet av att outa väktare. En eller två ulvar kastar sig in i leken för att grusa gröningsmaskineriet (två vore nog långsökt dock, för många ulvägg i en för liten korg).

Att det outades på ett dynamiskt sätt och med en del rummel och rabalder är odelat positivt. Vi kan analysera under vilka omständigheter alla outade och hur det gick till, precis som folk (inklusive du) nu gör åt höger och vänster. Utmärkt!

Vi ska absolut inte rösta ut nån av de potentiella väktarna nu. Om du ligger med röst på nån av dem denna rundan blir det som en död röst.

Du röstar alltså på en potentiell Väktare som kommer ”checkas av” av ulvarna med Nattmord som present 🎁

Kom igång det gott folk till senare rundor när ni ser min färg!
@StradhLestat gör här ett redigt ulv-drag.

Att det outades på ett dynamiskt sätt och med en del rummel och rabalder är odelat positivt. Vi kan analysera under vilka omständigheter alla outade och hur det gick till, precis som folk (inklusive du) nu gör åt höger och vänster. Utmärkt!
Fair enough! Och gjort är gjort.

Det ser alltså ut som att vi röstar ut Fjodde denna rundan. Om ni inte bestämmer er för att skicka mig förstås.

Men vem tror ni är ulv av Basse, Sidd och Sysp?

Back