Jag tror nog att rätt spel här är att vänta med att rösta bland väktarna, precis som ni säger. Det kommer utkristalliseras vem som är ulv på sikt. Gott så. Det enda som oroar mig är att hela trion (Sidd, Sysp och Basse) kommer vara lite förgiftad. Vi vet att en av dem är ulv, hur kommer det påverka tråden? Det känns som lite okänd mark för oss att vara på (men hey! vem vet, kanske är det en skitbra grej som kommer ge oss massa input)
Samtidigt landar jag i att Basse nog är ulven. Sidds goof är för jävla dumt för att vara sant. Alltså, han skriver först som att han vet vad reglerna är, sedan visar han att han inte känner till väktarreglerna, han erkänner att han gjort bort sig, OCH SEN claimar han väktare. Verkar vara den sämsta ulv-stratten någonsin. Jag har jättesvårt att se att detta ska vara en genomtänkt fejkclaim-strategi från ulvarna.
Basse hugger direkt. Men istället för att folk tycker att han är bra som hugger på Sidds goof börjar folk ifrågasätta honom. Då claimar han väktare själv. Jag tycker mycket pekar mot en gambit där Basse vill få oss att rösta ut en claimad väktare. För kolla: om vi skulle agera på detta nu - och rösta ut SIdd, som ju rent objektivt har det svagaste claimet - då skulle ulvarna kunna skjuta ner Sysp. Och snipp snapp snut så var alla väktare slut redan i R1.