Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

Håller med Brynolf. Sysps claim har jag inga invändningar mot. Sidds claim är svag, vilket i sig ger incitament för en ulv (Basse dårå) att kontra-claima.

Ookej finns det nåt sätt att reda ut det här utan att hänga sidd/basse/sysp? Vi VET ju att vi har en fuling där. Kanske kan vänta med lynchningen en stund? Vi vill ju maximera våra väkt.

Spartacus gooooo! Alla är väktare 😅

Men hörni, betyder inte det här att vi borde låta bli att rösta ut en "väktare" denna rundan? För nu har ulvarna omöjliggjort för sig själva att kunna mörda båda väktarna (eftersom de automatiskt pekar ut deras falskclaim). De kommer väl iofs mörda Sysp, för hans claim är väl starkast just nu och sen får byn reda ut de andra två sinsemellan. Men spontant tror jag det var bra ifall vi bara klarar av att hålla huvudet kallt.

Okej, så. Sidd, Sysp och Basse alltså. Spontant har ju Sidd det svagaste claimet p.g.a. lallande med reglerna.

Bara hands off som gäller ny tänker jag.

Den som lever löngst av de tre är ulv.

Håller med Brynolf. Sysps claim har jag inga invändningar mot. Sidds claim är svag, vilket i sig ger incitament för en ulv (Basse dårå) att kontra-claima.
Tar det igen. Både Sysp och Basse claimade efter Sidd, så ska vi följa det incitamentet så är även Sysp sussudio.

Jag tror nog att rätt spel här är att vänta med att rösta bland väktarna, precis som ni säger. Det kommer utkristalliseras vem som är ulv på sikt. Gott så. Det enda som oroar mig är att hela trion (Sidd, Sysp och Basse) kommer vara lite förgiftad. Vi vet att en av dem är ulv, hur kommer det påverka tråden? Det känns som lite okänd mark för oss att vara på (men hey! vem vet, kanske är det en skitbra grej som kommer ge oss massa input)

Samtidigt landar jag i att Basse nog är ulven. Sidds goof är för jävla dumt för att vara sant. Alltså, han skriver först som att han vet vad reglerna är, sedan visar han att han inte känner till väktarreglerna, han erkänner att han gjort bort sig, OCH SEN claimar han väktare. Verkar vara den sämsta ulv-stratten någonsin. Jag har jättesvårt att se att detta ska vara en genomtänkt fejkclaim-strategi från ulvarna.

Basse hugger direkt. Men istället för att folk tycker att han är bra som hugger på Sidds goof börjar folk ifrågasätta honom. Då claimar han väktare själv. Jag tycker mycket pekar mot en gambit där Basse vill få oss att rösta ut en claimad väktare. För kolla: om vi skulle agera på detta nu - och rösta ut SIdd, som ju rent objektivt har det svagaste claimet - då skulle ulvarna kunna skjuta ner Sysp. Och snipp snapp snut så var alla väktare slut redan i R1.

Jag somnade också, igen. Jävla virus.

Fjodor avgör med sin röst men det kan naturligtvis vi andra också göra genom att flytta.

Varför ligger ni kvar på Sidd? Det är ju bara två som claimat väktare så vi får väl tro att det är de?
Jag ligger kvar tills vidare.. jag flyttar om jag ser ett behov.

@Vimes jag tänkte att vi alla nog kommer landa på fjodor i slutet av dagen efter förra spelet. Då fjodor inte deltar mer nu går det liksom inte att ha kvar honom. Så hade nog tänkt rösta på fjodde även fast jag fortsatt tycker både du och Impetigo spelat fladdrigt. Till det vill jag även tillägga att Anthrox håller på med något fuffens och lurar i vassen.

Som rundan utvecklades nu är katastrof. Jag sa att ulvarna skulle claima roller och lätt kan offra en då de är tre stycken. Istället för att köra på 19:59 skedde outandet för tidigt och ulvarna har ett informationsövertag. Om vi hade sagt att vi kör 19:59 hade det varit bättre. Nu vet ulvarna vilka som ljuger och vilka som talar saning.
Fördelen med detta är att ingen dum ulv kommer kunna claima väktare utan att vi vet om det. Den stora nackdelen är att ulvarna kommer kunna nattmörda vem de vill av våra riktiga väktare. Röstar vi ut fel och de nattmördar den andra har vi inga väktare kvar.

Sidds outning förstår jag mig inte på. Egentligen inte Sysps heller. Basses outning är ju logisk om han nu är väktare. Med två outningar måste han ju tala ur skäggget. Så min gissning är någon av Sysp eller Sidd som ulv.

Vad tycker @Anthrox om den här röran?
Insert macdonalds tagline

Anthrox tycker att Sidd har sämst claim. För i ett ulvclaim där finns en förhoppning om att BÅDA byns väktare i så fall håller käft om sin outning, vilket gör den mindre riskfylld för en ulv.
Sen blev nog Sidd lite tagen på sängen av att Sysp outade ändå, för det gör att en snygg ulvplan går i kras. Hade kag varit väktare i det läget hade jag nog tvekat på att outa. Hade väktarna inte outat där hade ulvarna haft fritt spelrum att mördelörda och kunnat träffa en av de andra väktarna innan de outat och då hade Sidds claim sett väldigt grönt ut.
Efter det är det nog Basses claim, men det är väl mest för att det tippar över det i tre claims. Jag har lite svårt att se ulvrationaliteten i varför de skulle vilja tvinga fram den här situationen, eftersom drt i mina ögon mer hindrar dem än något annat. Så en ulvbasse som claimar känns som ett offer med väldigt liten payoff.
Sysp kan ses som opportunt, eftersom ulvarna vet att det tvingar fram byns sista väktare. Men det var ju på gång oavsett, så tveksamt om det var något önskvärt att offra sig för. De kan ju som sagt inte mörda väktare lika effektivt nu längre.

Är Sysp ulv är det fan rätt så slickt spelat. Peta in ett claim innan nästa väktare claimar.

Ja, och just därför är det ju så troligt att en ulv skulle claima efter honom.
Fan jag chansar på detta.

Röst: @Sysp

Basse lär inte vara ulv, nån av Sysp och Sidd är det. Om du outar som ulv borde du ha tänkt igenom det lite innan och vad jag vet har Sidd aldrig fejkclaimat innan.

Är Sysp ulv är det fan rätt så slickt spelat. Peta in ett claim innan nästa väktare claimar.
Tycker det också var för tidigt av Sysp att outa. Varför göra det mitt i rundan och be om att bli nattmördad liksom, smartare att snajpa sin roll. Jag var för för outning men absolut inte på detta vis.

Back