Varulv Vargbruari 2 Ny måne: Runda 1

Vem tycker ni att jag ska rösta på?
Helt omöjligt att veta i R1.

Både @fjodorsenuba och @StradhLestat är rimliga alternativ. Men då det är så få rundor vill vi ju inte vaska utröstningar på spelare som inte deltar.
Hade det varit typ mästerulv med 15 deltagare hade det varit en annan femma. Men nu vettefan. Det blir en lite knivig sits vi hamnar i där.

Av er resterande tycker jag inte någon är särkilt grön.
@Vimes - spelar på helt ok samtidigt som det är massa småsaker vi inte håller med varandra om. Dock grönande att du vände gällande ”Sia samma spelare planen”.

@Basenanji är svårläst. Jag har läst denne fel tidigare. Har ställt lite frågor och varit med i snacket utan att få särkilt mycket heat. @Vimes varför röstar du där? Ingen aning. Skulle gärna se att Basse deltog lite mer och röjde. Modigt om Basse är ulv att ge sig på en grön Vimes.

@Sidd och Anthrox har haft ett väldigt konstlat bråk genom R1. Inte särkilt byboigt där både fultolkat varandra. Om en av dessa är ulv hade jag inte blivit förvånad. Sidd har även skrivit en del småsaker jag inte håller med om. Svårläst men kämpar lite för mycket för att vara bybo i R1.

@Anthrox är den som hårdast drivit ”sia samma spelare planen” utan att kunna visa hur den ska genomföras rent praktiskt eller vilja se nackdelarna. Klart rödande i min bok. Utöver detta känns tjafset med Sidd konstlat. Framförallt efter utfallet i förra spelet. Att Anthrox skulle göra om samma misstag igen tror jag inte på. Om nu både Sidd och Anthrox är bybor går det inte ihop. De såg förra spelet och borde ha mer kyla.

Så jag får väl ändra röst då.

Röst: @Anthrox

@Basenanji är svårläst. Jag har läst denne fel tidigare. Har ställt lite frågor och varit med i snacket utan att få särkilt mycket heat. @Vimes varför röstar du där? Ingen aning. Skulle gärna se att Basse deltog lite mer och röjde. Modigt om Basse är ulv att ge sig på en grön Vimes.

P.g.a. att han upprepar helt uppenart felaktiga läsningar av mig trots påpekanden. Väldigt mycket brunsmetar-ulv alltså.

Sen är det ju R1 och jag har säkert fel om Basse som vanligt. Men han är den enda jag fått någon genuin "men vafan vi verkar spela på helt olika lag"-vibb av.

Fjodor är förstås ett sejf alternativ till utröstning om vi blir skitnödiga på slutet.

Du var frånvarande första dygnet vilket inte kändes vanlig Anth.
Jag hade 20% av alla poster i R1..
Tycker du alltså att ni bybor inte mest högg på varandra vilket till slut ledde till ulvvinst?

Hela min interaktion med Sidd dryper av händelser som den ovanstående. Sidd säger en sak. Jag besvarar det. Antingen svarar Sidd sen inte alls, eller så svarar han på något helt annat, eller så gör han som ovan och flyttar målstolparna direkt till att det skulle handla om något helt annat än det han sa från första början.

Men detta tycker du @Octagonal alltså är konstlat, och att det är konstigt att jag blir uppjagad av det? (det har alltså hänt flera gånger den här rundan, till och med när jag direkt påtalar det för Sidd så gör han exakt samma sak)
Utöver detta känns tjafset med Sidd konstlat.

utan att kunna visa hur den ska genomföras rent praktiskt eller vilja se nackdelarna.
Vad snackar du om ens? Jag har sett massor med nackdelar, men fördelarna överväger ju oavsett för om vi hade fått igenom ett dubbelsiande så vinner vi nästa runda liksom. Jag har skrivit massor med poster om hur det "ska genomföras", ärligt talat det är ju bara att alla säger vem de vill sia och sen låter vi siarna bestämma om de vill göra det eller ej. Vad är problemet egentligen?

Ditt röstmönster är för övrigt riktigt suspekt. Båda gångerna har du lagt dig på drevet där vinden blåser hårdast. Och din röst på Sidd är ju knappast välmotiverad (det är inte din röst på mig heller, men jag lämnar den för tillfället). Och du har definitivt inte samma ton som du brukar ha när du är bybo. Hela tjur-på-tjack-i-porslinsbutiken saknas, och är ersatt av smyger-runt-i-skuggorna-med-en-kniv-beteende. Lutar starkt åt ulv.

Röst: @Octagonal

Det är R1 @Anthrox , vill du ha världens bästa röstmotiveringar får du vänta några rundor men jag känner mig rätt så nöjd just nu.

Att dreva och riva upp damm och pressa folk är det bästa vi kan göra av R1. Jag försöker vara saklig.
Att du kör samma som förra spelet mot Sysp köper jag inte.

Du kontraröstar bara. När jag lade min röst visste jag inte att även Basse hoppat på så det argumentet håller inte.

Ingen annan spelare håller med dig om att planen är särkilt genomförbar i praktiken vilket du konsekvent blundar för och nu väljer att fortsätta blunda för.

Ditt case är att jag är ulv bara för att just nu.
Förstår du någon av mina poänger om du vill tänka välvilligt?

Jag är redo vid 19.58, även om jag undrar hur det ska bli med våra sjuka deltagare. Men ja, jag har koll.

19:59 ska vi blaja tråden, det är jag med på. Har fotbollsträning som börjar 20:00 prick men jag ska se till att få iväg ett inlägg eller två.

Det är R1 @Anthrox , vill du ha världens bästa röstmotiveringar får du vänta några rundor men jag känner mig rätt så nöjd just nu.

Att dreva och riva upp damm och pressa folk är det bästa vi kan göra av R1. Jag försöker vara saklig.
Att du kör samma som förra spelet mot Sysp köper jag inte.

Du kontraröstar bara. När jag lade min röst visste jag inte att även Basse hoppat på så det argumentet håller inte.

Ingen annan spelare håller med dig om att planen är särkilt genomförbar i praktiken vilket du konsekvent blundar för och nu väljer att fortsätta blunda för.

Ditt case är att jag är ulv bara för att just nu.
Förstår du någon av mina poänger om du vill tänka välvilligt?
Alltså, jag ger upp nu. Jag säger en sak och sen börjar ni prata om något helt annat. Det är ju helt jävla hopplöst.

Jag är siare.

Detta ställer ju allt på sin ända. Helt klart.
Varför sån panik med att outa?
Det är trots allt flera timmar kvar på rundan.

Jag vettefan. Finns det något smart vi kan göra i denna situation?

Det logiska i Anthrox spel är ulv som panikar. Finns ingen anledning att outa i detta skede.

Samtidigt vill jag inte rösta ut vår siare. För mig känns det mer naturligt att en ulv i Anthrox sits outar i detta läge än att en bybo-siare i Anthrox sitts hade gjort detsamma.

Men men tills vidare.

Röst: Ingen

Vad tänker ni andra?

Detta ställer ju allt på sin ända. Helt klart.
Varför sån panik med att outa?
Det är trots allt flera timmar kvar på rundan.

Jag vettefan. Finns det något smart vi kan göra i denna situation?

Det logiska i Anthrox spel är ulv som panikar. Finns ingen anledning att outa i detta skede.

Samtidigt vill jag inte rösta ut vår siare. För mig känns det mer naturligt att en ulv i Anthrox sits outar i detta läge än att en bybo-siare i Anthrox sitts hade gjort detsamma.

Men men tills vidare.

Röst: Ingen

Vad tänker ni andra?
Vi har två spelare afk, jag har halva fältets röster på mig och jag är rätt säker på att bara en av dig och Basse är ulv, så det finns en till ulvröst att läggas på mig.
Och jag orkar inte hålla på så här när ni aktivt ska strunta i vad jag skriver, eller missförstå mig vid varenda kurva ni har.
Det har inget med panik att göra, jag pallar bara inte hålla på att stångas med det här.
Det räckte i ett spel.

Anthrox jag hör dig och har inte medvetet försökt missförstå. Om du nu är siare så av med offerkoftan och på med manteln🦸‍♂️

Det ligger i spelets natur att vissa ljuger och alla vill rädda sig själva. Sen är R1 som sagt alltid sjukt svåra och nån måste ut, så är det bara. Minst lika mycket som det är ett spel i deduktion är det spel om att gambla och hoppas på det bästa✌️

Det här var ju lite olyckligt. Jag tycker inte det kändes som att det var nödvändigt att outa.

Eller ja, kanske nu när jag läst röstläget. Jag tycker vi röstar ut Basse. Får vi inte stöd för det föreslår jag Fjodor.

Back