Varulv Vargbruari 2 Ny måne: Runda 1

Poängen med siandet är inte att hitta ulvar i första hand. I R2 kommer vi antingen ha ställningen 3-2 eller 4-1. Kan vi till detta föra två outade siare och ett namn som vi med 100 %ig säkerhet vet färg på tror jag vi är hemma i halmen (oavsett vilken färg det är).
Om du är ulv vill du självklart inte bli siad. Då är det mycketbättre att siaren prickar en bybo. Jag håller inte med om denna poäng. Inte direkt ett byboperspektiv du tänker ifrån.

När jag är siare tänker jag på följande när jag siar. Jag vill dels sia någon jag inte tror blir nattmördad för att det hade bara varit ett slöseri. Sen vill jag också hitta ulvar. Det är mer värdefullt att hitta ulvar än att gröna bybor i varulvsspel. Det finns färre ulvar än bybor, därav är det mer värdefullt att hitta dessa.

1. Den som flest i byn tycker ska bli siad, förslagsvis genom en omröstning.
2. Genom att rösta om det.
3. Behöver den det? Det ger ju analysdata det med och som jag sa tidigare så kommer ju den siaren fortfarande sia någon annan och det gör det svårare för ulvarna att motclaima. Så så hemskt är det inte ifall en siare röstas fram till att bli siad.
Tycker ni att vi ska ha ännu en omröstning? Ska vi be Martin göra ett nytt röstverktyg åt oss kanske. Två röstverktyg är klart bättre än ett röstverktyg ju.

Ursäkta för sen återkoppling på flera av posterna, först nu jag läser igenom spelet ordentligt framför en dator.

Nu när du är i spel Anth: är du med på ngr snabba frågor utan betänks tid?👍
12:28 skrev du att du skulle ”iväg å fira kyndelsmässan”👍

Vilken kyrka?
Svara direkt
Ingen alls, hemma hos Johan.
Vilken tid startade mässan?
Alltså, vi var hemma hos en kompis och käkade pepparkakor och kvarlämnade chokladbitar medan han gick runt och tog ner julpynt.

Men visst, 16.00.
Vad firas vid kyndelsmäss
Sista chansen att städa undan julen, annars förblir julpynten uppe tills nästa år.
Varför snackar du då att du ska iväg å fira kyndelsmässa å inte kan vara med å lira kl:12:30 men sen så är du ändå med titt å tätt hela dan å har ingen koll ”Kyndelsmäss”?
Är det här din smoking gun?
Vet inte riktigt vad det kan ge.
Men det grönar dig i alla fall inte direkt att du varit förbi hos en kompis å käkat pepparkakor.
Men visst det var ju kanske dags att kasta ut granen å plocka ner julpyntet😂🎄
Pluspoäng för kyndelmässopost av dig å fantastiskt gräv av undertecknad 👍 😇

Hjälp vad är det jag bevittnar. Nu tar vi alla lite blodtrycksmedicin. Fullständigt episkt om ni är ulvar :heart:😇

Efter en genomläsning är det tydligt att Anthrox och Vimes sitter ihop och försöker styra spelet mot att siarna ska kolla samma mål.

Hur detta ska genomföras har jag fortsatt inte förstått.

Fullständigt episkt om ni är ulvar
Ledsen att göra dig besviken, men inget sådant från min sida iaf.
Det är mer värdefullt att hitta ulvar än att gröna bybor i varulvsspel.
Det stämmer inte till fullo när en outning här ger antingen 3 gröna eller 2 gröna och 1 röd spelare. 3 definitivt gröna spelare i nästa runda hittar BÅDA ulvarna, det gör inte två gröna och en röd. Så du kan inte säga att det inte är bybotänk när det absolut bästa för byn är att siarna dubbelsiar en bybo, ulvarna mördar någon annan och vi röstar ut en bybo (eftersom det skulle ge facit på vilka båda ulvarna är).
Då får vi jämna drev och låter ett gäng som vi vet är gröna avgöra.
Vi vet inte att läktaren vill vara på vår sida. De kanske borde se sig själva som bybor, men varför skulle de göra det egentligen? Dessutom så har de fel, det syntes ju förra spelet när de tyckte att jag var röd för att jag var inaktiv (trots att jag var den mest aktiva spelaren). Jag tror inte det finns något direkt värde i att blanda in läktaren i omröstningen.
Bättre då imo att de istället signalerar om de har hittat något på någon spelare som behöver undersökas och visar det genom att rösta på denne.
Låt dom snajpa.
Det här däremot ställer jag mig frågande till om du är en bybo som skriver. Du var ju dessutom med i förra spelet, förstår du hur många rundor vi har på oss? Förstår du hur lite utrymme vi har att vaska en utröstning på att låta ulvarna snajpvinna på det sättet?

Om du är ulv vill du självklart inte bli siad. Då är det mycketbättre att siaren prickar en bybo. Jag håller inte med om denna poäng. Inte direkt ett byboperspektiv du tänker ifrån.

Men vafan hur många gånger måste det här förklaras? Det spelar ingen roll om siarna siar en bybo eller en ulv om vi får igenom dubbelsiandet. Vi vinner oavsett. Problemet med planen är inte att dubbelsiad spelare är en dålig position (det är den bästa positionen om inte båda siarna siar sina ulvar), utan att det är svårt (kanske osannolikt svårt) att komma dit. Jesus.

Siare A och Siare B. Lite kul faktiskt detta är posterna efter varandra. Försökte du skoja bort detta direkt @Vimes ?

Är @Basenanji och @Vimes våra ulvar kanske?

Vad säger ni om att köra två jämna drev och låta läktaren avgöra på dessa?

Ja, det där var lite lustigt ju. Har ju faktiskt hänt att diskurser och språkbruk från ulvtråden spillt över i speltråden på ett egentligen avslöjande sätt. I det här fallet var det inte så dock.

Jag har noll problem med att ställas mot Basse. Jag gissar att jag är den som kommer levande ur det och jag har min röst på Basse så game on i så fall.

En cool grej för att underlätta snajpoutning är att ALLA postar inlägg 19:59 med otroligt mycket bös och gojs i. Saker dolda bakom spoilertaggar, omkastade bokstäver och annat kladd. Men bara siarna har informationen "jag är siare" i sina inlägg. På det sättet gör man det svårare för ninja-ulvar att hinna läsa och ändra nattmord innan deadline.

Hallå alla! Glöm inte bort ovanstående! Jag har förberett ett inlägg där jag på ett jävligt abstrust sätt skriver att jag är eller inte är siare.

Men vafan hur många gånger måste det här förklaras? Det spelar ingen roll om siarna siar en bybo eller en ulv om vi får igenom dubbelsiandet. Vi vinner oavsett. Problemet med planen är inte att dubbelsiad spelare är en dålig position (det är den bästa positionen om inte båda siarna siar sina ulvar), utan att det är svårt (kanske osannolikt svårt) att komma dit. Jesus.
Då får vi 100% träff på ulv nästa runda. Den ulven kanske räddar den andra ulven också. Så om ena ulven vill avslöja sig är jag fine med det.

Sen: angående det här med att bestämma siarmål. Den enda som är helt för är Anthrox tror jag. Jag är för i teorin, men ser inte riktigt hur det ska gå ihop i praktiken. De flesta är emot. Vi kommer alltså inte nå konsensus om vem siarna ska sia. Jag nöjer mig med att uppmana till siande av Fjodor, så får siarna agera efter eget huvud.

Då får vi 100% träff på ulv nästa runda. Den ulven kanske räddar den andra ulven också. Så om ena ulven vill avslöja sig är jag fine med det.

Fattar inte det här. Jag har visat varför ett fungerande dubbelsiande i R2 är tippellitopptopp. Men jag tror det är väl svårt att komma dit (vilket jag är inne på redan 30 minuter efter att jag föreslagit dubbelsiande). Tror vi kan cirkulera faktiskt.

Fattar inte det här. Jag har visat varför ett fungerande dubbelsiande i R2 är tippellitopptopp. Men jag tror det är väl svårt att komma dit (vilket jag är inne på redan 30 minuter efter att jag föreslagit dubbelsiande). Tror vi kan cirkulera faktiskt.
Jag svarade på fel post ser jag, sorry.

Detta menade jag:
Det här däremot ställer jag mig frågande till om du är en bybo som skriver. Du var ju dessutom med i förra spelet, förstår du hur många rundor vi har på oss? Förstår du hur lite utrymme vi har att vaska en utröstning på att låta ulvarna snajpvinna på det sättet?

Angående om det är livsfarligt för byn om vi låter ulvarna snajpa nu i R1.

Hallå alla! Glöm inte bort ovanstående! Jag har förberett ett inlägg där jag på ett jävligt abstrust sätt skriver att jag är eller inte är siare.

Guide:
1. maska sönder ditt inlägg med spoilers och annat jox
2. klicka på [ ] för att få fram koden. Kopiera den! Radera inlägget och spara (det tomma) utkastet på lilla disketten (för att inte riskera skicka det)
3. klistra in och skicka inlägget i PM till dig själv

Publicera 19:59 i tråden

Skärmbild 2026-02-09 135139.png

1770645379993.png

Det här fattar jag inte riktigt. Varför röstar @Anthrox , @Octagonal och @fjodorsenuba på Sidd? Alltså jag fattar att Sidd varit lite blarrig, men det är standard ju. Jag tycker genomgående att han i grunden känts välvillig mot byn. Kan ni som röstar där försöka övertyga mig om att det är rätt att rösta på Sidd?

View attachment 28188

Det här fattar jag inte riktigt. Varför röstar @Anthrox , @Octagonal och @fjodorsenuba på Sidd? Alltså jag fattar att Sidd varit lite blarrig, men det är standard ju. Jag tycker genomgående att han i grunden känts välvillig mot byn. Kan ni som röstar där försöka övertyga mig om att det är rätt att rösta på Sidd?
Nä, jag är nog mest tjurig för att jag får skit för saker som inte stämmer och att jag inte tycker Sidd svarar på frågor. Men jag försöker ta ett steg tillbaka och kolla om rundan nu.

Nä, jag är nog mest tjurig för att jag får skit för saker som inte stämmer och att jag inte tycker Sidd svarar på frågor. Men jag försöker ta ett steg tillbaka och kolla om rundan nu.
Att Octa och kanske fram för allt Fjodde ligger där jan ju dock ses som rätt suspekt. Ska gräva lite i den tråden.

Om jag ska tänka i andra spår än de kag nu fastnat (?) i så blir Stradh och Fjodors frånvaro bekymmersam. Jag vill inte tro att de skulle använda sjukdom och empati som ulv-verktyg, men visst man kan vara ulv och ha influensa.

Om jag ska utmana den smaskiga ulvduon Anthrox + Vimes, så borde jag nog undra om en av dem kan vara ulv? Alltså: just nu gissar jag att de är ulvduon, men om de inte är det så kanske faktiskt Anthrox är mer suspekt än Vimes? Hm. Jag har dock svårt att slita mig från att de går väldigt mycket i takt.

Octagonal är ju lurig och har varit lite passiv kanske? Och ganska kommenterande kan jag tycka. Lite slugulvskandidat. (Jag såg att du ville få ulvrationslitetsanalys ur mig och tja, är du ulv är det dubbelklassad slugulv/smygulv.

Sidd får bara inte bara ulv, inte efter alla ansträngningar hittills! Nej, jag tycker att Sidd kommer ut grönast.

Back