Varulv Vargbruari 2 Ny måne: Runda 1

Men ingenting behöver ju heller betyda att siarna gör som vi ber dem. De sköter ju sitt ämbete själva oavsett. Så ulvarna måste ju också leva med vinbägaren att de riktar ett nattmord på någon som de tror ska bli siad, och sen gör siarna en helt annan grej liksom

Ja, det här funderar jag också på. Vi säger att siarna ska sia X. Sen gör siarna som de tror är rätt. Ulvarna behöver ta ställning till vad de tror. Och kanske kan vi göra en intressant analys av deras nattmordsval i R2.

Hade vi konsensus om att vi kan lita på en spelare så kan vi lämna över beslutet till denne👍
Denna take är ny. Finns absolut inte konsensus om detta. Om vi ska spela enligt denna logik kan vi ju alla bara lägga ner vår röster och låta läktaren avgöra spelet. Vilket ioförsig hade varit ett roligt spel i sig att köra någon gång. En jury (läktare) får bestämma vilka de tror är ulvarna medan resterande spelare kämpar mot varandra i spelet.

Men ska vi spela så detta spel. Nej. Vi kan ju inte heller chansa på en spelare i R1.

Ulvar kan också kämpa så det är inte ett vattentätt argument det heller😇

Nej.
Siarna träffar inte ulv. De träffar Bella eller Jacob. Om de båda skickar sina sianden på olika spelare har de 1 på 6 att träffa. Vad den andra siaren spelar ingen som helst roll i sammanhanget.
Jag har varit influensa sjuk denna vecka så är fortfarande ännu trögare än vanligt men båda våra Siare har 0.1666666667 chans att vardera träffa rätt ulv av de 6 andra spelarna.

Det är väl 2 chanser för byn?
2x0.166666667 =0,333 = 33%

Sen så finns den lilla chansen att de Siar samma vilken väl är 0.16666667
Det ger oss i så fall minst en grön bybo.

Jag är trött men vill bara att det blir rätt😇

Hade vi konsensus om att vi kan lita på en spelare så kan vi lämna över beslutet till denne👍
Blir ju väldans tråkiga spel om alla lägger ner sina röster så fort vi har en grön gubbe också. Kanske fastnar på fel sak men något lurt är det.

Röst: @Sidd

Punkt nummer 2. är den viktigaste. Vi behöver träffa en ulv som vi kör planen på. Annars är dubbelsiande inget att ha.

Om vi siktar på en god kommer ulvarna bara nattmörda denne och vi har med oss noll från planen.

Siarna ska därför inte berätta vem de tänker rösta på. Om vi inte ska tok-chansa och sia en ulv. Men den vi tror är ulv vill vi ju förstås rösta ut direkt.
Det här stämmer fortfarande inte.
Ulvarna har ett nattmord vare sig vi bestämmer oss för vem vi ska sia eller inte.
Om vi bestämmer någon att sia, och ulvarna mördar denne är det positivt, för det betyder att vi tvingat ulvarna att göra ett dåligt beslut med nattmordet. Vi har kvar våra siare och alla bybor som spelare bra. Om vi inte gör det, eller om ulvarna väljer att inte mörda den vi valt, kommer istället en stark spelare och/eller en siare mördas. Som ulvarna dessutom får välja, och kan skicka vinbägarsignaler med osv.
Vi kan bara vara säkra på ett grönskande om det är dubbelsiat.
Ett rödsiande är alltid ett rödsiande.
Om vi siar en bestämd spelare kommer antingen:
A) en ulv hittas, någon blir mördad, kan vara en siare
B) en bybo hittas och ulvarna mördade någon annan, kan vara en siare
C) den siade blir mördad, och byn har "bestämt" hur ulvarna ska använda sitt nattmord, siarna lever

B är troligtvis det minst sannolika scenariot. Att tvinga ulvarna att mörda den som blir siad är det enda sättet att garantera att båda siarna (som ju båda är gröna) kommer in i R2. Ju mer jag tänker på det, desto bättre är det att tvinga ulvarna att vaska sitt nattmord eller chansa på vem som är siare. För det vi egentligen mest vill (som är rimligast) är att få in två siare till R2 och då är det ju bättre om vi bestämmer vem ulvarna ska mörda.

Jag tycker som sagt att Stradh ska sias.
Så då ställs ulvarna vid valet: ska vi mörda Stradh (och släppa igenom siarna) eller ska vi försöka mörda någon annan och hoppas på att pricka en siare.

Var
Det här är ju definitivt inte en bybo som tänkt
Jo det är det😇

Jag argumenterar för att varje bybo ju från sin egen synvinkel vet att denne är grön.
Och det kommer väl alla ha som utgångspunkt i diskussionen?

Varför skulle inte denne bli nattmördad menar du?

Var

Jo det är det😇

Jag argumenterar för att varje bybo ju från sin egen synvinkel vet att denne är grön.
Och det kommer väl alla ha som utgångspunkt i diskussionen?

Varför skulle inte denne bli nattmördad menar du?
Jag tycker ju att det är mycket bättre att ulvarna mördar mig över en siare exv. Att som bybo inte tänka att en är kanonmat i det stora hela känns lagom märklig. Vi vinner ju som ett lag, inte som individuella spelare.
Så om vi exv bestämmer att siarna ska sia mig finns det två vägar det kan gå. Antingen blir jag siad (grön), eller så blir jag mördad (och då blir inte någon av siarna det).
Men du hävdar alltså att det inte skulle stämma, och att det skulle vara bättre för byn om ulvarna potentiellt mördar en siare istället för dig?

Det här är ett problem vi har haft info typ ett och ett halvt år nu. Byn spelar inte som en by. Folk vill inte jobba fär att gröna sig. Folk vill inte spela för byn, offra sig för byn, kämpa för byn. Ch sen förlorar byn för att vi inte är samspelta.

Jag tycker ju att det är mycket bättre att ulvarna mördar mig över en siare exv. Att som bybo inte tänka att en är kanonmat i det stora hela känns lagom märklig. Vi vinner ju som ett lag, inte som individuella spelare.
Så om vi exv bestämmer att siarna ska sia mig finns det två vägar det kan gå. Antingen blir jag siad (grön), eller så blir jag mördad (och då blir inte någon av siarna det).
Men du hävdar alltså att det inte skulle stämma, och att det skulle vara bättre för byn om ulvarna potentiellt mördar en siare istället för dig?

Det här är ett problem vi har haft info typ ett och ett halvt år nu. Byn spelar inte som en by. Folk vill inte jobba fär att gröna sig. Folk vill inte spela för byn, offra sig för byn, kämpa för byn. Ch sen förlorar byn för att vi inte är samspelta.
Håller helt med.
Hoppas jag inte varit otydlig med det.
Mycket bättre att en vaniljbybo nattmördas än en Siare.
Byn vinner som ett lag och jag har verkligen inget problem med att nattmördas som vaniljbybo. Jag var faktiskt redigt stolt nyligen när jag direkt blev nattmördad (av förskolebossen Vimes😂) och det var inte på grund av att jag trodde mig luskat upp en ulv utan för att jag räddade de viktigare byborna från Nattmord.

Du skriver: ”du hävdar alltså att det inte skulle stämma, och att det skulle vara bättre för byn om ulvarna potentiellt mördar en siare istället för dig?”
Mitt svar: Det menar jag inte alls. I så fall har jag varit väldigt sluddrig😇 Det vill jag verkligen inte ”hävda”!

Jag (försöker) lyfta vad som kommer att komma fram i en diskussion om vilka som ska Sias. Ok?
Jag vill ju att det ska dubbelsias en spelare som jag inte vet fraktion på : alltså en annan spelare än mig själv: jag vet ju att jag är grön😇. Och jag argumenterar för att alla kommer ha den inställningen väl.

Nu är det nog du denna gång som misstolkar mig. Diskussionen om jag är vanilj/Siare tycker jag du ska hålla dig borta ifrån😇

Jag (försöker) lyfta vad som kommer att komma fram i en diskussion om vilka som ska Sias. Ok?
Jag vill ju att det ska dubbelsias en spelare som jag inte vet fraktion på : alltså en annan spelare än mig själv: jag vet ju att jag är grön😇. Och jag argumenterar för att alla kommer ha den inställningen väl.
Det är ingen argumentation över huvud taget. Det spelar väl ingen som helst roll för oss andra att du vet vilken färg du har? Det påverkar väl inte på något sätt vem som borde bli siad? Det har ju absolut ingen påverkan på vem som blir nattmördad? Ingen bybo borde ha den inställningen.
Jag (och Vimes) har upprepade gånger förklarat att det inte gör något att den som sias är grön.
Du skrev nyss att du inte ville bli siad för att du inte ville bli nattmördad.
Ibland så argumenterar du inte alls, utan bara skriver ord. Ibland argumenterar du som en ulv har tänkt.

Diskussionen om jag är vanilj/Siare tycker jag du ska hålla dig borta ifrån😇
Det är inte en diskussion som någonsin har existerat. Vad har du mer drömt ihop nu?

Du skrev nyss att du inte ville bli siad för att du inte ville bli nattmördad.
Jag tar det igen:
- Jag menar att jag inte behöver bli Siad då jag hellre ser en färg på en annan spelare.
Då jag vet min egen färg.

- Vem som blir Nattmördad är en annan fråga.

- Om det är bu eller bä för byn att jag blir Nattmördad tänker jag inte avslöja.

- Att det är bättre att vaniljbybo nattmördas än en powerroll är självklart. Bara att du med hetts har lyft det mot mig i nåt försök att stämpla att jag inte skulle tycka det är bara patetiskt.

Ibland så argumenterar du inte alls, utan bara skriver ord. Ibland argumenterar du som en ulv har tänkt.
Det är ett jäkla smågnabbandes som att du verkligen vill skapa argt kaos.

Du lyfter bya-samarbete och att byn behöver bättra sig med att se varandra vettigt. Håller fullt med.
Kan du försöka läsa mina poster detta spel som att jag försöker.

Du måste chilla lite för jag pallar inte mer.

Jag menar att jag inte behöver bli Siad då jag hellre ser en färg på en annan spelare.
Då jag vet min egen färg.
Till skillnad från oss andra då, som inte har en aning om vad vår färg är? Vad menar du att den här meningen liksom ska tillföra spelet? Hur ska den få byn att ta ett bra beslut?

Vem som blir Nattmördad är en annan fråga.
Fast du skrev det ju i samma mening. Hur ska vi andra kunna tolka något som du skriver i samma mening som något annat som något separat?
Så här skrev du:
"Ingen bybo som är i spel vill med vett i skallen bli dubbelSiad då denne vet att ulvarna kommer Nattmörda denne så alla aktiva spelare kommer å SKA helt naturligt skrika högt om att inte bli dubbelsiade."
Och det stämmer ju helt enkelt inte. Men nu säger du alltså att det int4 ens stämde när du skrev det, för att det är två helt separata frågor som du bakat ihop i samma mening för att... visa tydlighet?

Att det är bättre att vaniljbybo nattmördas än en powerroll är självklart. Bara att du med hetts har lyft det mot mig i nåt försök att stämpla att jag inte skulle tycka det är bara patetiskt.
Aha. Så varför var det då nyss så viktigt att "alla aktiva spelare kommer å SKA helt naturligt skrika högt om att inte bli dubbelsiade" för att "Ingen bybo som är i spel vill med vett i skallen bli dubbelSiad då denne vet att ulvarna kommer Nattmörda denne".

Men du tycker fortfarande att det är du som lägger fram saker glasklart och ur ett för byn hjälpsamt perspektiv här eller?
Kan du försöka läsa mina poster detta spel som att jag försöker.
Om du ser ovanstående så förstår du nog här att det är just det som är problemet. För du skriver något och sen direkt efteråt så menar du att du menade något helt annat. Hur ska vi andra då förstå vad det är du menar och vill lyfta fram?

Back