Varulv Vargbruari 2 Ny måne: Runda 1

Men är jag trött som vanligt? är det inte så att den här versionen av vargbruari funkar annorlunda än förra, dvs nu så siar en siare ulv1 medan den andra siar ulv2?! Om bägge siare siar samma person lär de väl få olika svar?

Jag vill också se @Anthrox i spel!

Röst: @Anthrox

In och rocka Antjox!

Jag tror såhär:
1. Vi bestämmer i R1 vem siarna ska sia
2. Siarna outar sig direkt i R2 (om de inte behövt outa sig p.g.a. drev i R1 - viktigt att inte outa om man är Jacob- eller Bella-siare!)
3. De redovisar sitt resultat
Ja. Jag på.

@Anthrox när jag satt på läktaren tyckte jag att du var lite för cool och distanserad. Hur tänker du att vi ska vinna nu, med erfarenhet från det förra partiet?
Vet fortfarande inte vad ni snackar om. Jag var ju typ den enda bybon som gjorde något i förra spelet. Skillnaden nu är att jag inte är ensam, Vimes är väldigt öppen med sitt bybopatos här.

Ett alternativ är förstås snajp-outning i R1. Men det kräver att man verkligen lyckas få ut inlägget prick 19:59:59 typ.

En cool grej för att underlätta snajpoutning är att ALLA postar inlägg 19:59 med otroligt mycket bös och gojs i. Saker dolda bakom spoilertaggar, omkastade bokstäver och annat kladd. Men bara siarna har informationen "jag är siare" i sina inlägg. På det sättet gör man det svårare för ninja-ulvar att hinna läsa och ändra nattmord innan deadline.
Det här är en cool grej. Önskar vi haft den med oss i förra spelet.

Röst: @Anthrox

Du var rödast av alla (för alla förutom Octa som grönade dig och för det fick tacken att bli utdrevad) förra veckan tills du började jobba för byn.

Ni som var med förra liret kanske har några vettiga lärdomar också. @Octagonal @StradhLestat
Vakna😇
Kalibrera era jävla magkänslor. Jag var den enda som gjorde bybospel från början till slut. Vart ni såg rött i mitt spel kan ni bara ansvara för själva, eftersom det var fel hela tiden.
Och att du röstar på mig för det är ju bara ännu mer nonsens.

Om allt klaffar har vi alltså: 5 spelare i R1, 2 outade siare, 1 spelare som blivit dubbelsiad och vi har 100% färg på. Har vi siat en bybo har vi alltså 3 grönade bybor och 2 ulvar kvar i spel (= vinst), har vi siat en ulv har vi 2 grönade bybor, 1 siad ulv och 2 osäkra kvar i spel (=rimligtvis vinst också). Så, det känns som att det är bästa tänkabara utfall.

Men det finns förstås problem, som sagt. Dels kan en siare bli nattmördad, och dels blir det ju så att ett utvalt siarmål kan hamna på siarna (eller för all del bli nattmördad också). Så, jag vet inte. Det är nog svårt att få det att funka, som sagt.
Jag tycker det är värt risken att välja siarmål, eftersom det potentiellt ger en tredje grön spelare till R2. Det tvingar dessutom ulvarna att göra dåliga beslut, eftersom de vet att de kanske behöver sikta på valet. Men då får de inte döda den de tycker är starkast, eller misstänkta siare. Och om vi mot förmodan väljer en siare så får den siaren iaf 50%-sia en spelare och siaren blir 50%-siad av den andre siaren, så det blir svårare för ulvarna att falskclaima.

Trevlig helg alla varulvsspelare✌️

Här såg jag fram emot att få lågflyga på läktaren och så blev jag inkastad här igen. Game on och dags för revansch.

Upplägget ser ut att vara snarlikt. Skillnaden är siarna där vi har ännu större möjligheter att ta tillvara på dessa än i förra spelet. Mina tankar om dessa:

Siarna kan outa och gröna sig själva. Om en ulv claimar siare blir det 50/50.
Våra siare kan hitta varsin ulv. Det sprider risken vilket jag tror är bra. Båda våra siare blir alltså huvudvärk för ulvarna.
Då vi är så få spelare behöver vi nog bara få napp på den ena för att själva kunna lista ut vem kompisen är också.

I övrigt ska jag läsa igenom förra spelet senare idag och se om det finns något vettigt att ta med sig. Spontant är det att vi bybor kan försöka ha lite mer is i magen. Förra spelet tjafsade vi med varandra medan ulvarna tittade på i lugnan ro.

Hm, det kanske funkar med Vimes 19.59-teori, även om jag är rädd att byn inte alltid lyckas koordinera sig som våra vackra planer önskar.

Å andra sidan är det ju kul att spela så! Så varför inte? Jag lovar att bösa runt!

Anthrox är med i spel, men var är @Octagonal ?

Röst: @Octagonal

Anthrox är med i spel, men var är @Octagonal ?

Jag räknade med att få chilla på läktaren men Hägern ville annat. Lite fegt att byta röst från mig så snabbt tycker jag😉

Och det här med att anklaga Fjodor för att lågflyga kan vi ju göra men är knappast en ulv-tel ju?

Kalibrera era jävla magkänslor. Jag var den enda som gjorde bybospel från början till slut. Vart ni såg rött i mitt spel kan ni bara ansvara för själva, eftersom det var fel hela tiden.
Och att du röstar på mig för det är ju bara ännu mer nonsens.
Chilla liiiiiiite. 😇
Du var frånvarande första dygnet vilket inte kändes vanlig Anth.
Du hamnade hela spelet i konflikt med Octa och Sysp och det visade sig att ni alla var bybor som slet varandra i stycken.

Ja: vi hade allihopa fel.

Och Brynolf&Impe gled med lite snyggt mer i bakgrunden.

Så vill vi inte få det igen denna gång.
Därav min röst på dig.

Bidra och gröna dig med spel i stället för att snacka allas dåliga magproblem😇

Hur ska vi hantera lågflygarna tycker ni?

Vill du vara med mer än en runda denna gång?

Ska snart iväg och fira kyndelsmässan. Antar att folk kommer anse att det är ulvigt det med, men är iaf inte särskilt närvarande kommande timmarna.

Jag hade 20% av alla poster i R1..

Jag grönade Octa i princip direkt och hade inte en enda post med misstankar mot honom..

Jag var ju den enda bybon som gjorde det i förra spelet..

Röst: @Sidd
Nu kommer du med en massa detaljer såsom % som jag inte har koll på😇
Tycker du alltså att ni bybor inte mest högg på varandra vilket till slut ledde till ulvvinst?

Bara så du vet så landade jag slutligen till sist i att Brynolf/Impe var ulvarna just för att du Anth grönade dig i spel.
Så igen, chilla lite, så att vi inte gör om samma byaspel igen å låter ulvarna lugnt glida med i hettsiga drev skapade av just bybor: på bybor.

Nu såg jag att Octa vaknat👍

Röst: @StradhLestat

In i spel😇

Tycker du alltså att ni bybor inte mest högg på varandra vilket till slut ledde till ulvvinst?
Nej, jag tyckte resten av byn inte hjälpte till och jag kan inte förväntas dra hela lasset ensam.
Så igen, chilla lite, så att vi inte gör om samma byaspel igen å låter ulvarna lugnt glida med i hettsiga drev skapade av just bybor: på bybor.
Det var du som började med att anklaga mig för felaktigheter som du själv nu erkände att du inte hade koll på. Eller tyckte du att jag skulle låta ditt uppenbara försök till brunsmetning passerra obemärkt?

Några tankar om siandet: jag är för att någon spelare som av olika anledningar är svårläst är rätt att sia. I teorin tycker jag att siandet gör mest nytta om det används mot spelare som skriver lite. Jag tycker att Fjodor är ett bra alternativ att sia. Har vi ingen färg på honom i R2 blir det väldigt vanskligt. Vi vill eliminera möjligheterna att göra fel val i R2, och att ha grönat spelare som på grund av aktivitet har svårt att gröna sig själva tycker jag känns rätt sunt.

Jag tror, men är inte säker, att vi brukar vilja rösta ut någon hyfsat aktiv i R1 (det kanske är strategiskt dumt - men det är vad det här, tror det är svårt att göra strategi av utröstningen på det sättet).

Så, just nu tänker jag: dubbelsiande på Fjodor (ev Stradh), utröstning av Basse/Sidd/Octa (Anthrox tycker jag spelar rätt grönt än så länge).

Så, just nu tänker jag: dubbelsiande på Fjodor (ev Stradh), utröstning av Basse/Sidd/Octa (Anthrox tycker jag spelar rätt grönt än så länge).
Ja det låter vettigt att försöka få färg på lågflygarna👍

DubbelSiande av Fjodor/Stratt👍

Däremot ser jag inte spelet på samma spel vad gäller utdrevandet just nu.
Jag tycker den här kommentaren i förbigående är slapp Vimes: ”…utröstning av Basse/Sidd/Octa…”

De aktiva kan byn köra VJVS på.
Fortsätter folk posta kommer vi hitta intressant aktiva😇

Rösta på de som inte bidrar med att vara aktiva och försöker gröna sig med spel.

Alltså röst på nån av Fjodor/Stratt så som det ser ut nu 😇

Ser att det kan vara bra att vi landat i ett klart resultat i god tid innan deadline för vem som drevas ut. För att hjälpa Siarna att göra sina val på Sianden utan att råka pricka en drevad.

Sen så är det väl uselt överlag att vi öppet kommer överens om vilka Siarna ska Sia då vi väl bara hjälper Ulvarna med sitt nattmord.

Är den utpekade som enligt Vimes/Anth ska Sias bybo så kommer väl bara den bli Nattmördad.

Visar det sig vara en Siad röd ulv så strålande förstås.
Tror dock inte tråden kommer att gemensamt landa i ett bra Siarmål utan att 2 ulvar kommer låta det ske. De kommer att snacka bort det till en annan deltagare.

Låt Siarna Sia i fred 😇

Sen så är det väl uselt överlag att vi öppet kommer överens om vilka Siarna ska Sia då vi väl bara hjälper Ulvarna med sitt nattmord.
Definitivt ett ulvtänk här. Om vi i byn bestämmer vem ulvarna får nattmörda så är det något positivt för byn, inte negativt.
De kommer att snacka bort det till en annan deltagare.
Hur tänker du att det skulle gå till, utan att det uppmärksammas? Ulvarna har inte absolut svängrum och kan säga vad som helst liksom. Det här känns bara paranoia-sowing. Om något ger det en indikation på att det är en bybo vi riktar in oss på ifall alla håller med. Men det är ju också det jag räknar med, att vi kommer gröna en spelare på det. Inte röda en.

Några tankar om siandet: jag är för att någon spelare som av olika anledningar är svårläst är rätt att sia. I teorin tycker jag att siandet gör mest nytta om det används mot spelare som skriver lite. Jag tycker att Fjodor är ett bra alternativ att sia. Har vi ingen färg på honom i R2 blir det väldigt vanskligt. Vi vill eliminera möjligheterna att göra fel val i R2, och att ha grönat spelare som på grund av aktivitet har svårt att gröna sig själva tycker jag känns rätt sunt.

Jag tror, men är inte säker, att vi brukar vilja rösta ut någon hyfsat aktiv i R1 (det kanske är strategiskt dumt - men det är vad det här, tror det är svårt att göra strategi av utröstningen på det sättet).

Jag vet inte om jag håller med riktigt. Jag skulle hellre se att vi föreslår Vimes eller Anthrox som kandidat för siarna. Fjodorsenuba kan absolut behöva hjälp att gröna sig, men byn vill ha bättre fakta på bordet än så. Dessutom är en aktiv Fjodor oftast bra på att gröna sig. Jag tycker att det är bättre att vi spelar så han uppmuntras att delta.

Sedan är jag stark motståndare till att bestämma vem som ska hängas på det här sättet. Som @Sidd skrev: slappt! Alla ska rösta och motivera annars torskar vi det här som byn i förra vargbruarispelet.

Tycker att det här känns riktigt tveksamt @Vimes lite som att du haft planen redo för utrullning så fort spelet startar. Att en stingslig @anthtox attackerar Sidd för det här är inte heller bra. Anthrox, vad är ulvtänket bakom att vilja få ut mer av utröstningsfunktionen?

En kontrollfråga till er: hur fungerar siarna i det här spelet?

Jag vill ha in @stradh i spel, men röstar helst på den jag ser som mest misstänkt så:

RÖST: @Vimes

Back