Basenanji
Varulvsguld 2027
Ja. Jag på.Jag tror såhär:
1. Vi bestämmer i R1 vem siarna ska sia
2. Siarna outar sig direkt i R2 (om de inte behövt outa sig p.g.a. drev i R1 - viktigt att inte outa om man är Jacob- eller Bella-siare!)
3. De redovisar sitt resultat
Vet fortfarande inte vad ni snackar om. Jag var ju typ den enda bybon som gjorde något i förra spelet. Skillnaden nu är att jag inte är ensam, Vimes är väldigt öppen med sitt bybopatos här.@Anthrox när jag satt på läktaren tyckte jag att du var lite för cool och distanserad. Hur tänker du att vi ska vinna nu, med erfarenhet från det förra partiet?
Det här är en cool grej. Önskar vi haft den med oss i förra spelet.Ett alternativ är förstås snajp-outning i R1. Men det kräver att man verkligen lyckas få ut inlägget prick 19:59:59 typ.
En cool grej för att underlätta snajpoutning är att ALLA postar inlägg 19:59 med otroligt mycket bös och gojs i. Saker dolda bakom spoilertaggar, omkastade bokstäver och annat kladd. Men bara siarna har informationen "jag är siare" i sina inlägg. På det sättet gör man det svårare för ninja-ulvar att hinna läsa och ändra nattmord innan deadline.
Kalibrera era jävla magkänslor. Jag var den enda som gjorde bybospel från början till slut. Vart ni såg rött i mitt spel kan ni bara ansvara för själva, eftersom det var fel hela tiden.Röst: @Anthrox
Du var rödast av alla (för alla förutom Octa som grönade dig och för det fick tacken att bli utdrevad) förra veckan tills du började jobba för byn.
Ni som var med förra liret kanske har några vettiga lärdomar också. @Octagonal @StradhLestat
Vakna![]()
Jag tycker det är värt risken att välja siarmål, eftersom det potentiellt ger en tredje grön spelare till R2. Det tvingar dessutom ulvarna att göra dåliga beslut, eftersom de vet att de kanske behöver sikta på valet. Men då får de inte döda den de tycker är starkast, eller misstänkta siare. Och om vi mot förmodan väljer en siare så får den siaren iaf 50%-sia en spelare och siaren blir 50%-siad av den andre siaren, så det blir svårare för ulvarna att falskclaima.Om allt klaffar har vi alltså: 5 spelare i R1, 2 outade siare, 1 spelare som blivit dubbelsiad och vi har 100% färg på. Har vi siat en bybo har vi alltså 3 grönade bybor och 2 ulvar kvar i spel (= vinst), har vi siat en ulv har vi 2 grönade bybor, 1 siad ulv och 2 osäkra kvar i spel (=rimligtvis vinst också). Så, det känns som att det är bästa tänkabara utfall.
Men det finns förstås problem, som sagt. Dels kan en siare bli nattmördad, och dels blir det ju så att ett utvalt siarmål kan hamna på siarna (eller för all del bli nattmördad också). Så, jag vet inte. Det är nog svårt att få det att funka, som sagt.
Jag räknade med att få chilla på läktaren men Hägern ville annat. Lite fegt att byta röst från mig så snabbt tycker jagAnthrox är med i spel, men var är @Octagonal ?
Röst: @Octagonal
Chilla liiiiiiite.Kalibrera era jävla magkänslor. Jag var den enda som gjorde bybospel från början till slut. Vart ni såg rött i mitt spel kan ni bara ansvara för själva, eftersom det var fel hela tiden.
Och att du röstar på mig för det är ju bara ännu mer nonsens.
Har jag anklagat Fjodor för något?Och det här med att anklaga Fjodor för att lågflyga kan vi ju göra men är knappast en ulv-tel ju?
Jag hade 20% av alla poster i R1..Du var frånvarande första dygnet vilket inte kändes vanlig Anth.
Jag grönade Octa i princip direkt och hade inte en enda post med misstankar mot honom..konflikt med Octa
Jag var ju den enda bybon som gjorde det i förra spelet..Bidra och gröna dig med spel i stället
Nu kommer du med en massa detaljer såsom % som jag inte har koll påJag hade 20% av alla poster i R1..
Jag grönade Octa i princip direkt och hade inte en enda post med misstankar mot honom..
Jag var ju den enda bybon som gjorde det i förra spelet..
Röst: @Sidd
Nej, jag tyckte resten av byn inte hjälpte till och jag kan inte förväntas dra hela lasset ensam.Tycker du alltså att ni bybor inte mest högg på varandra vilket till slut ledde till ulvvinst?
Det var du som började med att anklaga mig för felaktigheter som du själv nu erkände att du inte hade koll på. Eller tyckte du att jag skulle låta ditt uppenbara försök till brunsmetning passerra obemärkt?Så igen, chilla lite, så att vi inte gör om samma byaspel igen å låter ulvarna lugnt glida med i hettsiga drev skapade av just bybor: på bybor.
Ja det låter vettigt att försöka få färg på lågflygarnaSå, just nu tänker jag: dubbelsiande på Fjodor (ev Stradh), utröstning av Basse/Sidd/Octa (Anthrox tycker jag spelar rätt grönt än så länge).
Definitivt ett ulvtänk här. Om vi i byn bestämmer vem ulvarna får nattmörda så är det något positivt för byn, inte negativt.Sen så är det väl uselt överlag att vi öppet kommer överens om vilka Siarna ska Sia då vi väl bara hjälper Ulvarna med sitt nattmord.
Hur tänker du att det skulle gå till, utan att det uppmärksammas? Ulvarna har inte absolut svängrum och kan säga vad som helst liksom. Det här känns bara paranoia-sowing. Om något ger det en indikation på att det är en bybo vi riktar in oss på ifall alla håller med. Men det är ju också det jag räknar med, att vi kommer gröna en spelare på det. Inte röda en.De kommer att snacka bort det till en annan deltagare.
Jag vet inte om jag håller med riktigt. Jag skulle hellre se att vi föreslår Vimes eller Anthrox som kandidat för siarna. Fjodorsenuba kan absolut behöva hjälp att gröna sig, men byn vill ha bättre fakta på bordet än så. Dessutom är en aktiv Fjodor oftast bra på att gröna sig. Jag tycker att det är bättre att vi spelar så han uppmuntras att delta.Några tankar om siandet: jag är för att någon spelare som av olika anledningar är svårläst är rätt att sia. I teorin tycker jag att siandet gör mest nytta om det används mot spelare som skriver lite. Jag tycker att Fjodor är ett bra alternativ att sia. Har vi ingen färg på honom i R2 blir det väldigt vanskligt. Vi vill eliminera möjligheterna att göra fel val i R2, och att ha grönat spelare som på grund av aktivitet har svårt att gröna sig själva tycker jag känns rätt sunt.
Jag tror, men är inte säker, att vi brukar vilja rösta ut någon hyfsat aktiv i R1 (det kanske är strategiskt dumt - men det är vad det här, tror det är svårt att göra strategi av utröstningen på det sättet).
Så, just nu tänker jag: dubbelsiande på Fjodor (ev Stradh), utröstning av Basse/Sidd/Octa (Anthrox tycker jag spelar rätt grönt än så länge).