Varulv Vargbruari 1: Runda 2

Ja, det är nog uteslutet. Vi får nog utgå från att i och med du bekände färg så hann ulvarna snipeflytta til den andra siaren (Stradh) och därmed är ditt siande på mig värdelöst. Tyvärr 😊

Men jag tror att det är bra att du är grönad ändå, vi har fortfarande vinstchans men det är en ganska liten för den kräver att du och den andra bybon litar på mig och att du och jag hittar igen och litar på rätt bybo. Det här behöver hända:

1) Den andra bybon röstar på en av ulvarna. Inte på Sysp eller Big Mama då.

2) Du och jag lyckas se rösten för vad det är (ulvarna kommer att kladda till det för oss genom att göra samma sak) och vi lägger oss på samma person. Då är vi 3-2 och ulvarna kan inte snipa röstningen vilket de kan om vi splittar upp oss. Har vi fel torskar vi där och då. De mördar garanterat dig i natt men i R3 har jagförhoppningsvis lyckats utifrån hur snacket gick hitta den andra ulven och den kvarvarande bybon och vi kan rösta ut ulven 2-1.

Allt det här ger oss en massa scenarion där vi torskar och väldigt få där vi vinner så vår vinstchans är långt under 50% men jag ser det som ända sättet. Så från min plats där jag spelar spelet måste jag få både dig (Big Mama) och den andra bybon att lita på mig och jag och BM måste hitta vem den andra bybon är och lita på den. Trustfalls anyone? 😄

Så, den tredje bybon - vem är du?
Det här är ju bara en blajpost med samma substans som ett spammail.

Om du är bybo kan du ju hjälpa byn istället för att måla upp katastrofacenarier. Ut och gräv med dig!

Det här är ju bara en blajpost med samma substans som ett spammail.

Om du är bybo kan du ju hjälpa byn istället för att måla upp katastrofacenarier. Ut och gräv med dig!
Jag tyckte det var värt att förklara läget. Jag ska gräva. Det bör du också göra. Men nu är det samma fina ton från dig igen. Om du och jag nu råkar vara byborna så måste vi tina upp lite för varandra annars är det kört. Kan vi hålla det lite hövligare och mer öppensinnat framåt i spelet?

Anthrox skriver att han är den ende som gräver. Dås yftar du väl frmat op den långa posten från i går kväll där du nagelfar mig, Beynolf och Sysp @Anthrox ?

Jag tycker den posten är klart svagare än vad jag förväntar mug från en byboantjrox:

Du skriver att jag är inne och brynsmetar dug innan jag flyttar röst från Sysp till Octa:

Jag håller med @Anthrox om att @Sysp verkar snedtänka eller fultolka när han hamnar med röst på Anthrox baserat på interaktione med @Octagonal

Sen tycker jag inte Sysps tankar om hur ulvarna reagerar på outanden var dåliga, Anthrox sågar dem rätt hårt med sitt inlägg om scenarion i r2. Jag tycler det inlägget är bra men Anthrox får det att låta som att det är självklarheter han lägger fram och det ttcker jag inte att det är. så bådas tankar där tycker jag känns gröna.

Jag ligger ändå kvar med röst på Sysp nu: Hur svarar du på Antjrox påstående att det borde vara mer rödande för Octa än för Anthrox med deras interaktion, @Sysp ?

Var exakt finns den här brunsmetningen du pratar om? Menar du när jag skriver att bpde du och Sysp verkar ha en poäng?

Svagt gräv.

Sen lyfter du att Octa visst inre var frånvarande i tråden när jag flyttade röst till honom. Det är ju förstås en tolkningsfråga om de timmarna han var borta när asysp såg ut atthöngas var en ulvtell eller inte (med facit i hand var det inte det) men jag tror nog du lksom jag kommer ihåg en period i hår eftermiddag där du och jag satt och tvlade om vem som var Octas värsta fiende. Om det inte tyder på stiltje i tråden så ver jag inte vad. Min röstflytt var pga stiltjen som var uppenbart dålig för byn. Sen kom Octa in i spel så mission accomplisged.

Det hade kanske kngeting med min töstflytt att höra men att fu fortsätter framhålla miknröstflytt där som svår att förstå eller attdennunte alls gick till som jag säger är bara märkligt.

Du har en genomgående aggressiv ton mot Sysp som inte heller känns rimlig och nu i r2 känns dst mer som att du spelar den aggressionen för att cementera uppfattningen atg du och sysp inte är ulvar.

Sen håler jag som sagt med dig om att Brynolfs röstflytt till dig är svår att förstå. Jag ber dig igen @Brynolf att förklara VARFÖR du flyttade till Anthrox. Det var bara på skoj verkar det som att du menar så här långt?

Jag kan inte ligga med röst på Brynolf, han är grönast av de tre där ulvarna gömmer sig.

Röst: @Anthrox

Jag tycker Anthrox spelat svagt och rödande nu i r2. Enligt ovan.

Sen tycker jag att @Sysp rödar sig med inlögg #21 och inkögg #39 nu i r2.

Inlägg 21 är nån slags omväbd skuldfårga som Sysp återkommer till, han har gjort liknande även tidigare i spelet: ”VARFÖR skulle jag som ulv…” det är inte fruktsamt att hålla på så, om folk tycker det är rödande så är det rödande. Vinbägare. Så det är varmluft Sysp sysslar med här.

Inlägg 39 är riktat till @Big Mama och jag tycker tonen och sättet att banka in ett ”vi” (Sysp och big mama) tyder på oärlighet, det känns manipulativt snarare ön pedagogiskt. Ulvigt.

Brynolf känns svävande genomgående i r2 och lämnar få raka svar, det är rödande. Jag vill som sagt att du redogör i detalj för flytten till Anthrox i r1 @Brynolf

Känns som att du la den rösten för att du inte ville ha blod på händerna. Klart ulvigt i så fall.

Anthrox skriver att han är den ende som gräver. Dås yftar du väl frmat op den långa posten från i går kväll där du nagelfar mig, Beynolf och Sysp @Anthrox ?

Jag tycker den posten är klart svagare än vad jag förväntar mug från en byboantjrox:

Du skriver att jag är inne och brynsmetar dug innan jag flyttar röst från Sysp till Octa:

Var exakt finns den här brunsmetningen du pratar om? Menar du när jag skriver att bpde du och Sysp verkar ha en poäng?

Svagt gräv.

Sen lyfter du att Octa visst inre var frånvarande i tråden när jag flyttade röst till honom. Det är ju förstås en tolkningsfråga om de timmarna han var borta när asysp såg ut atthöngas var en ulvtell eller inte (med facit i hand var det inte det) men jag tror nog du lksom jag kommer ihåg en period i hår eftermiddag där du och jag satt och tvlade om vem som var Octas värsta fiende. Om det inte tyder på stiltje i tråden så ver jag inte vad. Min röstflytt var pga stiltjen som var uppenbart dålig för byn. Sen kom Octa in i spel så mission accomplisged.

Det hade kanske kngeting med min töstflytt att höra men att fu fortsätter framhålla miknröstflytt där som svår att förstå eller attdennunte alls gick till som jag säger är bara märkligt.

Du har en genomgående aggressiv ton mot Sysp som inte heller känns rimlig och nu i r2 känns dst mer som att du spelar den aggressionen för att cementera uppfattningen atg du och sysp inte är ulvar.

Sen håler jag som sagt med dig om att Brynolfs röstflytt till dig är svår att förstå. Jag ber dig igen @Brynolf att förklara VARFÖR du flyttade till Anthrox. Det var bara på skoj verkar det som att du menar så här långt?
I ett vanligt spel hade jag hållt med om att det kan ses som ett svagt gräv, men vi har en tämligen unik situation här:
Vi alla VET vilka tre spelare vi ska hitta två ulvar i (förutom stackars BM). Så det jag ska göra är ju att hitta två ulvar i dig, Brynolf och Sysp. Mitt tillvägagångssätt för det var att gå igenom R1 för att se vad du och Brynolf har gjort som i mina ögon är avvikande nog för att kunna vara ulvdrag (Sysp tycker jag har hållt sig till ulvdrag från start, och inget tyder på att det blir någon förändring där). Och det jag landade i var ju att du är den minst sannolika ulven, så jag vet inte riktigt varför du känner ett behov av att försvara dig här? Du är ju min mest troliga bybo.

Eller är du inte införstådd med situationen? Du själv VET ju om att du ska leta efter ulvar i mig, Sysp och Brynolf eller hur? För den här posten vittnar om ett annat tänk, vilket leder mig till att misstänka att du kanske är den andra ulven. För en bybo hade nog inte tänkt som du gör här. Om jag har dig som mest trolig grön av de jag inte vet status på så finns det väl ingen anledning för dig att försvara dig? Då gör du ju mer nytta med att gräva åt annat håll?

Sen är jag lite nyfiken på var ni tycker jag har en aggressiv ton, för jag tycker inte själv att jag varit särskilt aggressiv. Nu känns det mer som att du och Sysp teamar ihop er för att bygga ett narrativ som inte existerar, för att ni börjar bli skraja för att vinsten glider er ur händerna.

Sen är jag lite nyfiken på var ni tycker jag har en aggressiv ton, för jag tycker inte själv att jag varit särskilt aggressiv.

Du har en aggressiv ton i själva inlägget jag nu citerar. Anser jag. Du får väl läsa tillbaka efter spelet och se vad du själv tycker om din ton.

Jag ”försvarar” mig mot ditt gräv eftersom mitt case på dig nu baseras på att du gör sämre gräv än när du är bybo. ”Grävet” på mig var dåligt helt enkelt.

Brynolf känns svävande genomgående i r2 och lämnar få raka svar, det är rödande. Jag vill som sagt att du redogör i detalj för flytten till Anthrox i r1 @Brynolf

Känns som att du la den rösten för att du inte ville ha blod på händerna. Klart ulvigt i så fall.
Blod på händerna? Jag röstade på Sysp som ju inte hängdes, innan jag hoppade till anth. Möjligen kan du beskylla mig för att ha hoppat av sysp-tåget för att inte riskera att min ulvpolare skulle dingla. Men borde jag inte ha hoppat till octa då? Det vore väl mindre uppseendeväckande med lite blod på händerna än att fara iväg ensam åt tjotahejti? Jag fattar ju själv att det ser lite konstigt ut, men planen var som sagt inte att ligga kvar där, utan att gå tillbaka till sysp (om inget intressant skulle hända).

Varför anth? Tja, lika delar håningsfälla, misstankar och an ambition to röstkaos. Det fattade ju anth själv för övrigt, varför han gav en love-emoji på det inlägget (tolkade jag det som).

Dreven låg lite väl lugna och stadiga så man måste ju se vad man kan göra. Du får gärna förklara var ulvigheten ligger i att börja rycka i dreven när det är en bybo på väg ut?

Jag tror som @Big Mama inte att Sysp och Antjrox är ulvar tillsammans, så sysp och brynolf eller antjrox och brynolf återstår.
Du får gärna bertta hur du tänkte med din röstflytt till @Anthrox där i slutet? Trodde du att du skulle få med dig en tre-fyra pers där eller?
Lång jävla post från Anthrox
Men det här måste väl vara spelat ändå? Du kan ju inte på allvar tro att det finns ett riktigt sieri att bjudas på här?
.
Mina tre är Brynolf, Anthrox och Impetigo. Jag har alltså tre ulvpar att granska. Ni kan göra samma övning, borde ge rätt bra insikt i hur vi tänker och hjälpa varandra där.
Den enda rimliga förklaringen jag hittade var att du försökte distansera dig från att ulvarna skulle fattat vilken siare de behövde mörda liksom.
Den här posten väger över det för mig just nu.
Varför claimade inte ulvarna?
.
Sen tycker jag att @Sysp rödar sig med inlögg #21 och inkögg #39 nu i r2.

Inlägg 21 är nån slags omväbd skuldfårga som Sysp återkommer till, han har gjort liknande även tidigare i spelet: ”VARFÖR skulle jag som ulv…” det är inte fruktsamt att hålla på så, om folk tycker det är rödande så är det rödande. Vinbägare. Så det är varmluft Sysp sysslar med här.

Inlägg 39 är riktat till @Big Mama och jag tycker tonen och sättet att banka in ett ”vi” (Sysp och big mama) tyder på oärlighet, det känns manipulativt snarare ön pedagogiskt. Ulvigt.

mitt case på dig nu baseras på att du gör sämre gräv än när du är bybo
Blod på händerna? Jag röstade på Sysp som ju inte hängdes, innan jag hoppade till anth. Möjligen kan du beskylla mig för att ha hoppat av sysp-tåget för att inte riskera att min ulvpolare skulle dingla. Men borde jag inte ha hoppat till octa då? Det vore väl mindre uppseendeväckande med lite blod på händerna än att fara iväg ensam åt tjotahejti? Jag fattar ju själv att det ser lite konstigt ut, men planen var som sagt inte att ligga kvar där, utan att gå tillbaka till sysp (om inget intressant skulle hända).

Varför anth? Tja, lika delar håningsfälla, misstankar och an ambition to röstkaos. Det fattade ju anth själv för övrigt, varför han gav en love-emoji på det inlägget (tolkade jag det som).

Dreven låg lite väl lugna och stadiga så man måste ju se vad man kan göra. Du får gärna förklara var ulvigheten ligger i att börja rycka i dreven när det är en bybo på väg ut?

Ovanstående poster är de där jag tycker mig se en vilja att tillföra information, resonemang eller teorier som hjälper byn framåt (som inte är försvar av sig själv, nonsens eller upprepningar av saker som redan sagts). Vet inte riktigt vad den säger än, men den kanske kan hjälpa andra för analysen. Om inte annat kanske det kan ge en bättre bild över vilka som genuint ser ut att vilja hjälpa byn och vilka som mest bara slår ifrån sig. Om ni tycker någon post saknas här kan ni ju hojta till.
Ska se över att göra samma koll på R1 med.

Sen går det ju att analysera och kontraanalysera röstläget som det ligger just nu med.
När den här posten skrivs har vi:
  • Sysp 2​

Anthrox (5), Brynolf (12)
  • Anthrox 2​

Sysp (20), Impetigo (46)

Och den enda som inte har lagt röst än är BM som vi vet är grön. Alltså har ulvarna antingen lagt sig i varsitt drev, eller båda två i samma drev.
För min del så vet jag ju att jag är grön, så ur min analyssynpunkt ser jag att Sysp + Impe är ett potentiellt ulvpar som lagt sig tillsammans och Brynolf + Sysp/Impe är ett potentiellt ulvpar som lagt sig i olika drev. Med tanke på att spelet står och faller med en felaktig utröstning kan det väl kännas hårt att en ulv ligger för att rösta ut sin ulvpolare. Både Impe och Brynolf la röst på Sysp, men Impe har sedermera flyttat runt till alla kandidater han har tillgängliga. Ergo, det är mer osannolikt att Sysp + Brynolf är ulvparet. Tidigare i rundan tänkte jag att det vore osannolikt att Impe + Brynolf skulle vara ulvparet, eftersom det var till Brynolf som Impe flyttade, men den rösten har ju även den försvunnit (lägligt nog i samband med att jag la mer misstankar mot Brynolf). Det är alltså helt plausibelt att Brynolf + Impe är ulvparet, de la röst på Sysp inledningsvis för att säkra att det drevet ligger högst på misstankelistan, och sen fladdrade Impe till Brynolf för distansering och landade slutligen i röst på mig när jag började vädra misstankar mot Brynolf som kanske hade kunnat resultera i ett drev mot Brynolf.

TL;DR:
Sysp + Impe är ett potentiellt ulvpar för att de ligger i röst på mig nu och vill förhindra att Sysp röstas ut.
Impe + Brynolf är ett potentiellt ulvpar som orkestrerat dreven till att ligga på trätande bybor, samtidigt som de gjort minimala rörelser för att distansera sig själva från varandra.
Sysp + Brynolf är det minst troliga ulvparet som i så fall spelar för en vinbägares skull (dvs att Brynolf ligger med röst på ulvpolare för att gröna sig själv till sista rundan, en så kallad "kasta ulvpolaren under bussen"-stunt).

@Big Mama jag tror vi behöver dig här :) Du är den enda som är unbiased i sammanhanget, vars analyser kan ge faktisk data. Allt annat är mest sten-sax-påse och skev statistik från oss andra troligtvis.

Med tanke på att spelet står och faller med en felaktig utröstning kan det väl kännas hårt att en ulv ligger för att rösta ut sin ulvpolare.
Vi ska nog inte förkasta möjligheten att en ulv röstar på en annan för stunden, för att kunna göra en snabbsnajp på slutet, va? Det gäller att alla tre bybor röstar rätt, annars kan allt gå åt skogen redan ikväll.

@Big Mama jag tror vi behöver dig här :) Du är den enda som är unbiased i sammanhanget, vars analyser kan ge faktisk data. Allt annat är mest sten-sax-påse och skev statistik från oss andra troligtvis.
Ja, alla vi andra är liksom i samma båt här. Eller moshpit.

Vi ska nog inte förkasta möjligheten att en ulv röstar på en annan för stunden, för att kunna göra en snabbsnajp på slutet, va? Det gäller att alla tre bybor röstar rätt, annars kan allt gå åt skogen redan ikväll.
Det här är väldigt sant, mycket välkommet påpekande. Jag kan tycka att det är nog fog för att sätta en AD vid 19.00 (eller kanske 19.30?) och att alla fem klumpar på den som ligger då för att undvika att en bybo råkat lägga sig fel och vi förlorar på en sketen snajpröst.

Det här är väldigt sant, mycket välkommet påpekande. Jag kan tycka att det är nog fog för att sätta en AD vid 19.00 (eller kanske 19.30?) och att alla fem klumpar på den som ligger då för att undvika att en bybo råkat lägga sig fel och vi förlorar på en sketen snajpröst.
Ständigt dessa AD 🫩 Ja, absolut. Lets do it.

Här är posterna från R1 som jag anser på något sätt vara betydelsebärande för spelet (som kommit från spelare som fortfarande är kvar i spel, har inte tagit med Octa eller Stradh):
Vi har nog ingen väktare? Nä då är det ju rätt läskigt att outa utan vidare.

Dock, problemet med att försöka använda siarna till att SIA istället för att bara gröna dem själva, är ju att vi inte har en aning om vilken av dem som vi ska lyssna på förrän vi får en röd träff. Så vi kan inte i första hand gröna folk genom sianden. Då är det nog mer värt att gröna själva siarna direkt, tror jag.
1. Om siarna outar nu så har vi två gröna lirare. Ulvarna är då två av fem kvarvarande, med chans för att nån av siarna prickar en fuling också.

2. Om ulvarna motclaimar då så är de garanterat två av fyra. Så sämre för dem.

3. Om siarna inte outar alls är ulvarna två av sju, med chans för att siarna träffar rätt här & där. Plus att ulvarna inte vet vem de ska mörda. Men jag tror det här är sämre odds än alternativ 1. Siarna kan ju tex råka sia varandra etc. Större chans att pricka en ulv om man vet vilka man inte behöver sia.
Vad är fördel att de outar direkt, jämfört med snajp i R1/början av R2?
Nu i R1 kommer vi ju ändå inte ha något faktiskt att jaga folk för ändå, så jag tycker vi kör R1 som vanligt (med brasklappen att om vi drevar en siare och denne är på väg att åka ut så måste denne outa i god tid så vi inte råkar rösta ut en siare) och siarna outar sent i R1 eller tidigt i R2 så vi har så mycket som möjligt att jobba med i R2 sen. R1 har vi ju ändå inget att hållas på mer än vibes och att sätta upp situationer för ulvarna att gå ner sig i med signalerna.
.
Du är inte min bybokompis. Och jag är rätt säker på att "Siare ska outa så sent som möjligt i R1" är det viktigaste som skett för byn (tätt följt av Stradhs "Siare ska inte outa team"), så nog har jag i kontexten gjort mitt den här rundan för att hjälpa byn.

Gör det ens någon skillnad på ifall ulvarna motclaimar eller ej?

Vi är 7. 2 försvinner nu. 5 kvar till nästa runda. Med utgångsläget att vi röstar ut en bybo i R1, som vi nästan alltid gör, och att siarna outar har vi då:
A)
4 siare outar. En bybo är kvar och är garanterat grön. Siarna outar vilken sorts siare de är i någon sorts ordning (spelar nog inte särskilt stor roll vilken ärligt talat, för ulvarna har ju givetvis kommit överens om att välja varsin sort så tror inte det går att snärja dem på något sätt där). Då har vi två par siare och 50/50 att pricka rätt på båda paren. Vi kommer ha en absolut grön spelare med oss varje runda (första rundan mördas den gröna bybon som står utanför siarclaimet, andra rundan mördas den överlevande siaren) och måste pricka ulven i siarparet.

B)
2 siare outar. Vi har tre okända spelare där två är garanterade ulvar. Siarna är gröna och kommer mördas asap. Vi har 66 % chans att pricka en ulv i första rundan och 50 % i andra. Möjligheterna skewas en del av att vi har aktiva siare och bara tre val att sia mellan. Plockar vi fel förlorar vi.

Så så sett så finns det väl marginella skillnader mellan alternativen som en kan vinbäga runt bäst en vill. Jag vet inte vad du vill att analysen ska kunna ge, för vi kommer ju behöva spela efter vad som händer oavsett och att förbereda sig för scenariot känns inte som att det ger något.

Det finns dessutom flera saker som kan sätta käppar i hjulen för ett ulvclaim:
1) De har bara ett nattmord (så här små spel funkar inte riktigt med fler än 1 imo).
2) Vi tar en ulv i R1 (för då kan de inte längre claima siare, och definitivt inte lyckas claima båda siarrollerna).
3) Båda claimar siare, men de har skickat nattmord på den riktiga siaren och hinner inte ändra.

Någon kan dessutom missa ett claim, både som ulv och som bybo och då är allt pannkaka. Har vi tre siarclaim i R2 kan det ju vara värt att fundera över en specialaction, men i övrigt så är det ju rulla med vågen som gäller för att se vad som händer.

Så, nu @Sysp vill jag att du bidrar med exakt lika mycket till byn.
Det här väl till och med hyfsat troligt? 50/50 närmare bestämt. Och om det sker, står en av fejk-siarna med rumpan bar. Vi får väl se vad de väljer att göra men Ulv-Brynolf skulle i varje fall vara extra osugen på att claima under såna omständigheter.
Jag håller med @Anthrox om att @Sysp verkar snedtänka eller fultolka när han hamnar med röst på Anthrox baserat på interaktione med @Octagonal

Sen tycker jag inte Sysps tankar om hur ulvarna reagerar på outanden var dåliga, Anthrox sågar dem rätt hårt med sitt inlägg om scenarion i r2. Jag tycler det inlägget är bra men Anthrox får det att låta som att det är självklarheter han lägger fram och det ttcker jag inte att det är. så bådas tankar där tycker jag känns gröna.

Jag ligger ändå kvar med röst på Sysp nu: Hur svarar du på Antjrox påstående att det borde vara mer rödande för Octa än för Anthrox med deras interaktion, @Sysp ?
Antrox och Sysps bråk är inte spelat, det känner jag mig rätt säker på. Meeen, det kan va två bybor som börjat gnabbas.
Sen tycker jag ibte att Octa svarat upp lika bra mit slutet av rundan som Sysp, sysp känns grönare än Octa sista timmarna allt annat lika.
.
Har säkert missat någon, men försökte undvika poster som bara var upprepningar, som egentligen inte sa något eller som mest var försvar av en själv.
Tycker Brynolf kändes mest som en bybo under R1, nu när jag läst igenom det.

Passade också på att göra lite extra gräv när jag ändå läste igenom rundan:
Sysp magkänslevibes bygger ju helt och hållet på min och Octas interaktion. När (eller ens om?) ändras den till att bara gälla mig, och vad bygger den på då? Både Sysp och Impe attackerar mig för "bristande kvalitet" i mina gräv, men de producerar inget själva heller direkt? Gradvis förvandlas Sysps argumentation gällande mig från "Octa och Anth är sus", till "Anth och Octa är sus" till slutligen "Anth är sus". Sysp är mer intresserad av att skjuta ner argument snarare än hjälpa byn framåt. Det gör att det ser ut som att han är engagerad i byn, men med en Ior-attityd som bara håller byn kvar på samma plats istället för att ta den framåt. Det hjälper ju liksom inte att bara skjuta ner andras tankar och teorier, vi måste ju faktiskt göra saker som leder till något med. Annars slutar det ju bara med att vi chansröstar i slutänden och det är ju det ulvarna vill här.
Sysp #95 är jättekonstig, varför skulle jag vara nöjd med läget att Octa åkte? Fattar inte resonemanget från Sysp här. Han valde dessutom lägligt att inte besvara mitt inlägg #96, varför? Vill ha ett svar från @Sysp här.
Sysp #100 är också den jättemärklig, för ingenstans läste jag hans poster som att han såg mig som betydligt rödare än Octa där (det är väl här någonstans som den här gradvisa förskjutningen kring vem Sysp ser som skummast börjar synas tydligare). Ärligt talat @Impetigo och @Brynolf, tyckte ni att Sysps argumentation under R1 pekade på att han såg mig som betydlig rödare än Octa? Vill ha ett svar från @Impetigo och @Brynolf här.

Så från att Sysp i R1 tyckt att min och Octas interaktion varit sus och magkänslat in att mina analyser varit bristfälliga så har vi i R2 plötsligt att jag alltså fortfarande är röd, trots att min interaktion med Octa nu bevisligen inte var två ulvar som tog rygg om varandra. Så antingen är Sysp bybo här med sånt extremt tunnelseende att han inte kan erkänna att hans argumentation i R1 var felaktig och att den påverkat hans beslut nu i R2, eller så är han en ulv som inte vill släppa benet han huggt sig fast i. Observera också att Sysp inte lagt fram ETT ENDA argument i R2 för varför jag skulle vara röd, och hans argumentation från R1 var som sagt "han har en skum interaktion med Octa".

Jag har gått igenom Sysps R1 och tycker det finns grejer att nafsa på. Han har i gengäld en del att komma med i sina anklagelser mot Anth. Så jag är lite kluven.

För det första är Sysp förstås mycket i luven på Anth och Octa. Släpper på retoriken mot octa när det börjar luta åt att denne kommer hängas, vilket är rimligt ulvbeteende när man vet att den man hänger kommer visa sig vara bybo.
Mot slutet förtydligar sysp även att anth minsann är skum på egen hand, även utan sin skumma relation till octa. Också rimligt. Om ulv-sysp försöker kasta skit på två bybor vill han förstås inte att caset ska bygga på att de polar ihop eftersom octas färg ju kommer offentliggöras.

...

Sysps tanke i tex #44 #60 #77 är att det är självklart att ulvarna ska fejk-claima. Sen snajp-outning stör inte denna ulvplan och ulvar kan alltså fritt förespråka sen snajp-outning. MEN nu blev det ju inte som sysp förutsåg. Ulvarna fejkclaimade inte alls. Om sysp är ulv så ville han att byn skulle TRO att det skulle komma fejkclaims. Varför då?
*För att locka fram siarna och mörda dem? Visst, men det var ju eg aldrig nåt snack om att de INTE skulle outa.
*Snömos för att se aktiv ut men som inte hjälper byn alls? Kanske.
*För att han själv skulle se grön ut när ulvarna inte alls gjorde som han förutsåg? Kanske.
*För att få till en debatt om fördelar och nackdelar med fejkclaim, för att kunna ta ett bättre beslut i grytet? Kanske.
*Fiska efter hur byn tänkte reagera på en situation med fyra siare? Kanske.
*Sysp & Anth är ulvpolare och sysp ville bygga ett låtsascase mot sin polare som sen skulle läggas ned eftersom ulvarna inte betedde sig som förutsett. Långsökt.
*Hur som helst skumt att lägga så stor vikt vid huruvida det skulle komma motclaims eller ej. Snömos at best.

...

Nu i R2 gör Sysp en rätt ful och inställsam Kaah-flirt med BM. Klart man ska visa att man är bybo, men det där kändes spelat och överdrivet lismande.

...

Sen kan man ju inte komma ifrån att Sysps case mot Anth inte är så tokigt. Ovanligt mycket skoj och blaj, högre värdering av "outa sent" än "avslöja inte siartyp" osv. (Dock tycker jag nog Anth lirat bra i r2 och just fick en klar grönpoäng här för att ha föreslagit Artificiell deadline)

Back