Varulv Vargbruari 1: Runda 2

Alltså under förutsättning att bara vi andra fyra som inte är BM är de enda som röstat vid 19. Då är det väl helt värdelöst att pila på? Ulvarna sitter ju nöjda.

Nu är ju BM inne och läser (jag ser tummar) så hon lär ju rösta så det blir nog inte ett scenario som kommer att hända så vi kan nog släppa det 😊 Då kör vi AD kl 19 som utlovat 👍

Aha, nu hänger jag med på hur du menar. Vi får väl avvakta och se vad BM gör helt enkelt, vi kommer ju ändå inte vidare med något direkt spel utan henne oavsett.

Sitter på buss å läser ikapp. Förklara som för en femåring varför alla ska rösta på samma kl 19.

Med alla andra menar du alltså Anthrox? 😄
Tja, jag tycker ju att jag och BM är ena gröna typer också.

Ulvigheten ligger cäl i att göra saker som inte verkar hjälpa byn och sen vägra förklara sig.
Tänk lite till, en ulv vill förstås inte röra runt i en gryta som ser helt perfa ut.

Visst är vi överens om att om Big Mama inte röstat vid 19 gäller inte deadlinen / röstpilingen? Jag tänker då inte följa den i det läget, det är självmord.
Well, samma gäller ju vid 20 om hon inte dyker upp alls. Men ja, ingen bm, ingen AD, absolut.

@Big Mama Jag följer din röst oavsett och låser den vid 19. Jag ligger på Brynolf nu men jag lägger den på samma som dig oavsett om det blir Anthrox, Brynolf eller Impetigo.

Du bör ju ha 50/50 att träffa en ulv nu så det är bara att gambla. Är jag full av skit och är ljugulv så har du ändå 33% på en ulv bland de andra.

Så länge alla följer AD vid 19 och du har majoritet så har du 50/50. Det viktiga är att alla röstar som du gör för annars kan det snipas. Om folk konstrar efter deadline är det superulvigt.

@Anthrox Vill du ha ut Brynolf eller Impetigo om du fick välja, förutom mig då?
Det skiftar väl mellan varje genomläsning typ. I början av rundan var jag inne på att Brynolf spelat byboigt R1 och Impe inte så mycket. Sen skiftade jag över i att Brynolf gjorde något ulvigt, så Impe måste vara den sista bybon. Ett att funderade jag över om de båda var ulvar, men fick inte deras spel att passa. Nu lutar jag väl mest mot att det är Impe som är ulven av de tu.

Absolut 😂 Men det kan jag väl inte argumentera för om jag är grön?
Har väl inte så mycket med det att göra, som dina så ickesubtila försök att påverka BMs beslut som du sysslat med i ganska många poster nu.

Har väl inte så mycket med det att göra, som dina så ickesubtila försök att påverka BMs beslut som du sysslat med i ganska många poster nu.
Varför skulle jag inte göra det? Det är enda chansen för mig att vinna. Jag vet att 2/3-delar av er andra kan vinna utan BM om ni får med er en av oss två kvarvarande bybor förutom BM men jag kan inte vinna utan henne. Jag är om inte annat förvånad över att den andra bybon inte uppvaktar henne hårdare.

Back