Varulv VARGBRUARI ÄR ÖVER

Riktigt starkt spelat allahopa! Kul att vi körde det här hela vägen in i mål!
@StradhLestat hade massiv otur med sitt outande eftersom @Anthrox blev motståndare, för om den verkliga siaren var någon som inte gick in med hela ryggen och jobbade skiten ur sig så hade nog inte Stradh åkt den rundan. Anthrox hade också en väldigt lång envägskommunikation med mig i sin PM-tråd om vad allt betydde. Sen var det roligt att se hur den snillrika ulvplanen som låg bakom Stradhs fejkclaim betydde att olika bybor var ulvar eftersom (rätta mig om jag har fel stradh) beslutet att outa gick väldigt fort och mest på feeling.

@Brynolf gjorde också hästjobb i de två senaste rundorna.

Hederspris utdelas till hela ulvlaget från @fjodorsenuba som i sin andra post i läktartråden gissar att alla utom ulvarna är ulvar
1772134782443.png

Men det var roligt att se att läktartråden TILL SLUT visade vad den går för och pekade på en ulv när det behövdes!

Jobbigt för Hägers del bara, eftersom vargbruari från och med ny är tradition som inte får brytas.
Så går det när en visar sig duktig på något!
Som tur är är varulvsspel som graviditeter (har jag förstått) och man hinner glömma hur jobbigt det är när nån frågar om det kanske är dags igen.

Föredömligt arrat @Hägerstrand

Nu är man lite schleten änna…
Mycket imponerad att ni har pallat. Jag tyckte det var jobb nog att bolla regelmekanik, rösthaveri, deadlines vareviga dag och samtidigt skriva ett extremt sexigt fanfiction-epos på samma gång, men ni har ju varit tvungna att spela varulvsspel när jag höll på med det.

Hatten av

I vredesmod över att jag förlorade ett spel har jag läst Vargbruari 2. Fa-an vad nära vi var att nita ulvarna där. Blir arg bara av att tänka på det.

Men men, Vargbruari är över. Det är färdigt, och vi är fria. Nu kan jag skaka av mig detta och tänka på annat. Men på vad då? Jag är trött och känner mig alldeles tom. Som en blåsa någon stuckit hål på.

Liten paus till nästa spel kanske?

@StradhLestat hade massiv otur med sitt outande eftersom @Anthrox blev motståndare, för om den verkliga siaren var någon som inte gick in med hela ryggen och jobbade skiten ur sig så hade nog inte Stradh åkt den rundan. Anthrox hade också en väldigt lång envägskommunikation med mig i sin PM-tråd om vad allt betydde. Sen var det roligt att se hur den snillrika ulvplanen som låg bakom Stradhs fejkclaim betydde att olika bybor var ulvar eftersom (rätta mig om jag har fel stradh) beslutet att outa gick väldigt fort och mest på feeling.
Japp det gick fort och på eget bevåg. Jag kände att det hettade runt mig, av orsaker jag själv inte förstod. Fram till outandet spelade jag som om jag vore bybo, iaf som jag skulle spelat. Mitt outningsförslag ångrade jag till och med i efterhand. Då kag på riktigt såg den som förbstor fördel för byn. Men den sprack i samma sekund Sidd outade väktare som han gjorde.
Min outning kom när jag, förutom heaten på mig själv, såg en möjlighet att få med mig 2 bybor i fallet, i röstning, varav en väktare. Hade jag fått byn att ta ut Impe den rundan, grön givetvis, så visst, jag hade visat mig röd. MEN den spelare jag just få var mest sammanlänkad med i byn av "alla" var Basse. Byn hade garanterat röstat ut Basse där, kanske till och med före mig. Han hade setts som falskvältare.
Men alas.. Anthrox som siare med avstångd sining under natten, vaktad av basse blev mitt fall. Total oturs kombo för mig...gah

Japp det gick fort och på eget bevåg. Jag kände att det hettade runt mig, av orsaker jag själv inte förstod. Fram till outandet spelade jag som om jag vore bybo, iaf som jag skulle spelat. Mitt outningsförslag ångrade jag till och med i efterhand. Då kag på riktigt såg den som förbstor fördel för byn. Men den sprack i samma sekund Sidd outade väktare som han gjorde.
Min outning kom när jag, förutom heaten på mig själv, såg en möjlighet att få med mig 2 bybor i fallet, i röstning, varav en väktare. Hade jag fått byn att ta ut Impe den rundan, grön givetvis, så visst, jag hade visat mig röd. MEN den spelare jag just få var mest sammanlänkad med i byn av "alla" var Basse. Byn hade garanterat röstat ut Basse där, kanske till och med före mig. Han hade setts som falskvältare.
Men alas.. Anthrox som siare med avstångd sining under natten, vaktad av basse blev mitt fall. Total oturs kombo för mig...gah
Ja, friskt vågat! Och ja, det var nog realistiskt att vänta sig att vi skulle hänga Impe först. Och det i kombination med att Anth tittade fram hade kanske varit värt det.

Hur mår du nu @Big Mama ? Friskare hoppas jag? Lurigt spel må jag säga, läktaren var avgörande där!

Och har jag fattat fel: Octa är din grabb? Som du kollade på GoT med?

Hur mår du nu @Big Mama ? Friskare hoppas jag? Lurigt spel må jag säga, läktaren var avgörande där!

Och har jag fattat fel: Octa är din grabb? Som du kollade på GoT med?
Octa är ju @Sidd s grabb? Nog för att den familjen verkar umgås så nära varandra att man blir misstänksam över om allt står rätt till, men att de skulle vara gemensamma föräldrar är väl ändå över gränsen?

Tackar som frågar. Jag är heeeelt slut!

Jag har varit ulv en gång per år och detta är max vad jag klarar av. Det är helt omöjligt att fatta ju som bybo vad som pågår bakom kulisserna, i alla trådar som dras för att det inte ska synas att där finns några trådar.

Jag är ganska stolt över mig själv faktiskt, att jag höll mig undan så länge som jag gjorde. Från söndag till torsdag har jag ömsom kurat skakande bakom trädstammar, kastat mig från buske till buske och däremellan spatserat visslande, "Här går en trevlig bybo ser ni väl".

Sen är jag grymt stolt över att vi lyckades med 4 nattmord på rad utan bom, med två väktare, för det var inte alls någon självklarhet. Det kanske är jag som spelar upp detta nu, men det kändes faen som på håret hela tiden. Varje gång en ny omgång startade gick jag runt här hemma och fnittrade hysteriskt för varje delseger.

Jag jobbade en del för att hålla igång samtalet i den öppna tråden "hur skulle nu ulvarna kunna tänka om nattmord och väktande, hur ska vi göra?" Ulveriet skedde för öppen ridå liksom.

Så här tänkte vi (jag i alla fall)

Runda 1. Vi sökte efter siaren. Octa och Sidd var lite för engagerade i sina råd till siaren. Det kändes mer som råd till någon annan än till sig själv. Den äkta siaren skulle vara lite mer introspektiv, tänkte jag. Vimes hade trots sitt hårda arbete inte 100% byns förtroende så det fanns en ganska bra chans att väktarna inte skulle vakta just honom. Han fick det bli. Nu var ju inte han siaren men han var i alla fall som tur var inte vaktad. Vid rundaslutet stod vi redo med reserver om vi skulle behöva byta.

Runda 2. Skulle väktarna vakta siaren Antrox eller inte? Här var det så som jag helt öppet skrev i allmänna tråden. Alla är sugna på ett siande så Ant kommer inte vaktas även om väktarna låtsas att de ska göra det.

Runda 3. Här var det ett jäkla velande in i det sista om det var en väktare eller vanilj som skulle röstas ut. Vi ändrade löpande mordoffer. Om Sysp hade överlevt så hade Sidd överlevt och vi hade sett fram emot en härlig omgång till med tre väktare. Tyvärr så blev Sysp utröstad och Sidd eller Basse skulle bli mördad. Det fanns snack om att Basse skulle väktas så det fick bli Sidd som dödde för ingen nämnde att han skulle vaktas.

Runda 4. Basse var en no brainer för sista nattmordet. Inget mer vaktande, tack.

Octa är ju @Sidd s grabb? Nog för att den familjen verkar umgås så nära varandra att man blir misstänksam över om allt står rätt till, men att de skulle vara gemensamma föräldrar är väl ändå över gränsen?
Octa är Sidds grabb, ja.

Jag har inte kunnat prata med min bror nu på en månad pga den här terrorn som man är med i av fri vilja. Vi ska ses imorgon (tror jag) så det var bra att spelet tog slut nu. Jag la mig med flit. 😁

Octa är Sidds grabb, ja.

Jag har inte kunnat prata med min bror nu på en månad pga den här terrorn som man är med i av fri vilja. Vi ska ses imorgon (tror jag) så det var bra att spelet tog slut nu. Jag la mig med flit. 😁
Snart dags för @Basenanji att skapa anmälningstråd för nästa psrti... Februari är snart slut ;)

Superbra jobbat Stratten! Jag hade grönat dig.

Vi tre ulvar var helt okoordinerade och har helt olika spelstilar. Det måste varit omöjligt att koppla ihop oss för vi körde våra helt egna race.
Det vara bara en gång som Sysp och BM okejade att rösta på varandra, annars nada.

Så berätta nu @Octagonal, hur länkade du ihop BM och Sysp? Jag förstod aldrig det även om du ju hade rätt.

Back