Nekromanti Varför!! Mina favoritserier överkörda![Rant]

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,186
Location
Borås, Sverige
Vore det inte trevligt om man för någon gång kunde få att "den planerade fotbollsmatchen, som skulle visas nu blir inställd pga en extrainsatt 4-timmars filmatisering av Hamlet istället." =^_^=

I vissa fall så tycker man ju att det inte borde komma som en direkt överraskning för tablå-läggarna att ojdå, det är visst en match nu... Menar, visst kan förstå att det i en del fall kan vara befogat att låta ett program dra över på tiden: ex en VM-final (men det krävs något i den stilen för att jag skall acceptera det), men då borde de inte ta bort program utan bara skjuta på dem... Fast helst så borde ju de verkligen hålla sin utlovade tablå, i tid...

/Ulfgeir
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Menar, visst kan förstå att det i en del fall kan vara befogat att låta ett program dra över på tiden: ex en VM-final
Snack, det är därför det finns text-TV. Om man av någon underlig anledning bryr sig om vem som lyckats sparka en boll flest gånger förbi en kille som vars störst uppgift i hans futtiga liv är att ställa sig i vägen för den så att den inte ska hamna i jättehåven bakom honom så kan man kolla det på text-TV. Det finns ingen ursäkt att attackera de med intressen som kräver mer än två hjärnceller.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,186
Location
Borås, Sverige
Snack, det är därför det finns text-TV. Om man av någon underlig anledning bryr sig om vem som lyckats sparka en boll flest gånger förbi en kille som vars störst uppgift i hans futtiga liv är att ställa sig i vägen för den så att den inte ska hamna i jättehåven bakom honom så kan man kolla det på text-TV. Det finns ingen ursäkt att attackera de med intressen som kräver mer än två hjärnceller.
Evil grin... Jo, så skulle det ju helst vara. Tyvärr finns det ju massa folk som bryr sig om eländet. Var därför jag tyckte att det skulle krävas något av dignitet som VM-final för att det skulle accepteras. Man får ju visa lite god vilja och tolerans mot de förslappade svenssons som ser det även om de inte visar någon sådan mot oss... =^_^=

Helst skulle de väl lägga all sport i en egen kanal, så slapp man problemet.

/Ulfgeir
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Med tanke på vilka tv-serier folk här på forumet i allmänhet tycks uppskatta (Buffy, Babylon 5) så har jag extremt svårt att förstå kritiken mot sport på TV. Golf och segling på TV kommer jag dock aldrig förstå.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag lider med dig...

Sally, privatdetektiv.
Time Trax.
BRA Disney, som Tailspin.
Det där sydafrikanska barnprogrammet där de sprang omkring i en förlorad egyptisk civilisation...

Osv...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Du är rena Svensson. [OT]

...och vissa tittar inte på tv alls, för där finns inget värt att se.

Jo, men vi har liksom inte så mycket orsak att beklaga oss i det här sammanhanget...

JPS
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Du är rena Svensson. [OT]

/me håller med Ymir till punkt och pricka.. extremt sällan bänkar jag mig framför teven, och det är isåfall om det är nån _bra_ film jag vill se som jag inte lyckats kika på video/bio än.

Jag bryr mig inte ens om att kolla trean för att se om jag sett dagens simpsonsavsnitt längre, för jag har sett allihopa.. morsan kollar dock, och jag kan citera skrikandes från mitt rum..
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Nej, just golf och segling är nog det värsta som finns! Men jag ser mycket hellre fotboll än b5 eller Buffy, handboll med för den delen, vilket jag antar det var frågan om den här gången... Fast då för Band of Brothers som är rätt bra.

Men allvarligt grabbar. Sådana där evenemang är tillräckligt ovanliga som det är och jag hyser inget agg mot TV-kanalerna som ställer in program för att visa dem. Visst, någon gång har man blivit lite irriterad men det är inget som sitter i länge. Man får vänta till nästa veckla istället, svårare än så är det inte.

/Balderk, som gillarv att titta på sport ibland, iaf i VM och Em sammanhang
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ahh... jo i vissa fall så är det ju så att evenemanget håller på längre än en vecka, so handbolls VM t ex. Men vad sjutton! Är du säker på att det visas en match nu på Torsdag också?

Jag tycker fortfarande detn är okej. Serien finns annars att hyra har jag för mig... Så har man riktight med abstinens så går problemet att lösa.

Sen ska man tänka på att allt som betyder något för TV-kanalerna är att tjäna pengar och ett VM ger förmodligen både höga tittarsiffror och sponsorintäkter och dessutom är det något många i svenska folket vill se. Förmodligemn är fler glada över att handbollen går än missnöjda över att Band of Brothers ställs in. Inget vidare val för dem alltså.
Men det förståss, detta hindrar ju ingen från att klaga. :gremwink:

/Balderk, ser dock inte på handbollen
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Du är rena Svensson. [OT]

Nollor och Nördar (Freeks and Geeks kan ju inte vara nått annat) är ju kanon! Avsnittet där de spelar D&D är ju bara sååå bra! :gremsmile:

Men annars så är jag nog rätt så svensson jag med... 24, C.S.I, Vänner m. fl. m.fl. m.dl. gillar jag... Fast jag är nästan tvoman :gremsmile:

Iofs gillar jag That 70's show väldigt mycket...

/Balderk, vet inte vart han vill komma
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: "Nollor och Nördar" [OT]

Fast repriser sänds dock... Eller gjorde det för någon vecka sedan iaf... Eller en månad kanske, har inte så bra tidsuppfattning om den saken... Såg några avsnitt jag missat i alla fall.

/Balderk, Tittar också på Dawson's Creek då och då :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Sorry. Droppar det. [ANT]

Utövar du någon Idrott eller? Är det på en hög nivå eller något? I Umeå eller stockholm?

/Balderk, Nyfiken och frågvis :gremwink:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Du är rena Svensson. [OT]

håller också med det enda jag ser på teve just nu är band of brothers och det funderar jag på att sluta med också, brukar se film på ettan med därför att de sänder iaf bra reklam fri film vilket är en höjdare....
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: Du är rena Svensson. [OT]

Håller med, jag har knappt någonsin lyckats mönstra det intresse som krävs för att regelbundet se på en teveserie. Jag begriper liksom aldrig vad folk tycker är så bra.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Du är rena Svensson. [OT]

Ja, Filmklubben är ju bra, Night Of The Living Dead visades ju i Tisdags... Och Femte Elementet visades ikväll också... Annars tittar ju jag mycket på Tv i alla fall. Fast 24 är väl favoriten just nu... BoB har jag bara sett delar av ett avsnitt ifrån, men det jag såg var helt okej.

/Balderk, som brukar titta på TV när han pluggar på prov
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Men Columbo är ju tråkig

För att inte tala om förutsägbar, luggsliten och lika orginell som en gammal vante. Man får ju til och med se redan ifrån början vem som är den verklige mördaren! Horribelt!
 
Top