Nekromanti Varför!! Mina favoritserier överkörda![Rant]

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Alltså. Varje gång som det är något som skuffas undan för att få plats med special program som Fotbolls/Handbolls/Ishockey/Friidrotts -VM, eller "Till minne av" osv, så är det alltid MINA favorit serier som blir undanskuffade.
Allt ifrån Historie program till Dokumentär serier till Sci-Fi serier och nu sist i raden...Band of Brothers.

ALLTID!! Oavsett om det är "mitt i natten" program eller primetime. Andra program flyttas om men det känns som att de program som jag gillar är alltid de som har lägst prioritet.
Nej, filmer som jag har sett 15 gånger förut eller saker som "Artistisk konst i den expressionistiska eran" finns kvar. Allt för många gånger har jag bunkrat upp med kuddar, filt och dryck(ev tilltugg) för att i äkta Svensson Svensson stil utropa "Var är min serie, vad är det här för något jäkla stolpskott".

Är jag ensam eller är det ett utbrett fenomen? Hör jag till lågprioritets gruppen eller är det av andra anledningar som TV kanalerna väljer att göra mig besviken gång på gång så snart det är något på gång i nöjes branchen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Alltså. Varje gång som det är något som skuffas undan för att få plats med special program som Fotbolls/Handbolls/Ishockey/Friidrotts -VM, eller "Till minne av" osv, så är det alltid MINA favorit serier som blir undanskuffade.
Det är bara att bita ihop och ta det som en man. Sporten är helig i sverige. Inget får inskränka på den heliga direktsändningen av meningslösa sportevenemang. Tråkigt, men så är det.

Nåja, jag kan sabba BoB för dig genom att tala om hur det slutar:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Tyskarna förlorar </font></td></tr></table>
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Som Troberg säger, sport är bara intressant i direktsändning medan andra program är intressanta även om de sänds på annan tid.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Du är rena Svensson. [OT]

"ALLTID!! Oavsett om det är "mitt i natten" program eller primetime. Andra program flyttas om men det känns som att de program som jag gillar är alltid de som har lägst prioritet."

Äh, du har det ju bra. Dina program fortsätter ju att gå. Mina favoriter läggs ner och glöms bort.

Freaks and Geeks.
i!
Bacon.

osv.

Rising
/som ser fram emot att The Office skall börja visas på SVT. Bästa humorprogrammet sen Fawlty Towers.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Som Troberg säger, sport är bara intressant i direktsändning medan andra program är intressanta även om de sänds på annan tid.
Det där var ett personpåhopp! Har jag någonsin sagt att sport är intressant (utom möjligen proffsbrottning), i direktsändning eller på annat sätt?!?!?!

Min kommentar gällde på det hela taget den obildade massan vars hjärndödande opium (nu när religionen inte längre kan uppfylla den rollen) är sport och deras nedlåtande antagande att alla är som de.

Jag har skattat siffror som tyder på att nio av tio sportuppskattare äter små barn! Skrämmande, men så är det.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Jag har skattat siffror som tyder på att nio av tio sportuppskattare äter små barn! Skrämmande, men så är det.

och jag har uppgifter om att tre fjärdedelar av all statesik är falsk
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Varför!! Mina favoritserier överkörda![90% OT]

och jag har uppgifter om att tre fjärdedelar av all statesik är falsk
Iofs, men mina siffror är inte baserade på något statistiskt underlag. Jag har bara skattat dem på känsla. Men visst är de skrämmande?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag har hört att tio av tio rena OT-trådar låses.

...Så nu får ni skärpa er. Jag brukar ju inte vara med i några trådar som låses.

Mitt anseende sjunker om det är vad som ska hända med den här tråden.

/Rising
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Sorry. Droppar det. [ANT]

Re: Jag har hört att tio av tio rena OT-trådar låses.
Min erfarenhet är dock mer i storleksordningen 3 av 10... :gremgrin:

Jag trodde att man som rollspelare måste hata sportutövare och det därmed inte var OT.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Re: Du är rena Svensson. [OT]

Tja. Dark Angel, Space Above and Beyond och en del andra blev ju nerlaggda(fast då av orginalmakaren). Och Buffy har irrat hit och dit med mycket repriser.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Re: Du är rena Svensson. [OT]

Freaks and Geeks! Lysande serie! fattar inte varför folk inte villa titta på den... det fanns ju t o m ett avsnitt där temat rollspel ingick i en bihandling där alla stereotypa föreställningar om rollspel och rollspelare besannades.. lysande!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Du är rena Svensson. [OT]

är det den som gick på femman under namnet "Nördar och Nollor" eller ngt i den stilen
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Sånt är livet...

... om man gillar SF, fantasy och andra "barnprogram".

Jag har efter många besvikelser kommit fram till att alla mina favoritprogram följer följande mönster i TV:

1. Visas på bra tid
2. Flyttas till tidigt söndag morgon eftersom det är ett barnprogram.
3. Flyttas till mitt i natten torsdag eftersom det är för blodigt för att vara ett barnprogram och föräldrar klagar.
4. Stoppas mitt i ett dubbelavsnitt eftersom det har fått för få tittare.
5. Börjar sändas igen efter massivt tjatande från fans, dock från början för att nya tittare ska kunna hänga med. Därefter upprepas steg 1-4.

Babylon 5 är ett praktexempel. Till slut, efter kanske 5-6 års tid fick jag äntligen se hela serien.

Eventuellt kan serien också repriseras på andra kanaler så att det blir omöjligt att hänga med vilka avsnitt som är nya eller inte. Exempel på detta är Simpsons och Seinfeld.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"Nollor och Nördar" [OT]

Jäpp, med världens coolaste "Busy Phillips" i rollen som tuffa Kim. Hon kom sedan med i "Dawson's Creek" och har varit min lilla älskling på TV det gågna året.

Programmets rollspelsinslag var för övrigt hur bra som helst. Bästa repliken kom från den där stackars feta, äckliga killen: "The best thing is you can be someone you're not". -Man måste ha hört honom säga det för att förstå hur bra det var. Obetalbart!

Spelledaren hade också någon grym kommentar, när spelarna klagade på att äventyren blivit för svåra sedan han skaffade monsterboken, så avfärdar han dem grymt med (något i stil med): "Jaha, ni hade säkert velat möta gamla kärringar och kattungar i grottorna? Eller?"

Bästa programmet någonsin. Förutom galna "Young Ones" och första säsongen av Red Dwarf kanske.

/Rising
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Sånt är livet...

Du glömde att de sänder avsnitten i fel ordning...
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,186
Location
Borås, Sverige
Du är inte ensam. Hatar när TV-kanalerna helt godtyckligt flyttar om programmen. Ibland får man intrycket att de flyttar omkring programmet för att skrämma bort tittare, och då kan de senare lägga ner serien med motiveringen att den inte hade tillräckligt med tittare..

Och det där att de börjar om från början eller ännu värre: någonstans mitt i, hatar verkligen det. Exempel: Serien Nikita på tv3, där hade de kört igenom de 4 första säsongerna tog sommarupphåll. När de sedan började i en så trodde man ju att de skulle köra säsong 5, nope, de började från början av säsong 2...

Samma sak gjorde kanal5 med Babylon 5...

Och vad gäller den eländiga sporten så blir man ju så trött på dem, om de nu envisas med att visa massa sport, varför tar de fotboll där ingenting händer... Menar de visar hellre en match i division 7 i gärdsgårdsligan än någonting där det faktiskt händer något, som exempelvis kampsport.... =^_^=

/Ulfgeir
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Nikita och B5 är två av de serier som mitt hat mot TV-redaktionerna grundar sig på.
Det är mina favorit serier, men tycks alltid få maka på sig för alltifrån sport-VM till den tredje reprisen det dygnet av någon slemmig dokusåpa a la Farmen, Baren eller Big Brother.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Sorry. Droppar det. [ANT]

Jag trodde att man som rollspelare måste hata sportutövare och det därmed inte var OT.

Föga troligt. Jag håller nog idrott som en betydligt större del av mitt liv än rollspel. Skulle jag tvingas välja så ryker rollspelen all världens väg, och det skulle inte finnas den minsta tvekan bakom beslutet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Sorry. Droppar det. [ANT]

Föga troligt. Jag håller nog idrott som en betydligt större del av mitt liv än rollspel. Skulle jag tvingas välja så ryker rollspelen all världens väg, och det skulle inte finnas den minsta tvekan bakom beslutet.
Titta grabbar, en Quisling! :gremgrin:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: "Nollor och Nördar" [OT]

Det avsnitt du nämner var helt enastående! Efter det bestämde jag mig för att se alla avsnitt av detta fantastiska program...

...varpå det slutade sändas.
 
Top