Nekromanti Varför har alla nya svenska rollspel en kvinnlig protagonist på framsidan?

Status
Not open for further replies.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Reddokk Fheg;n169554 said:
Skulle annorlunda vara något dåligt? jag ser annorlunda som oftast något possitivt inte något negativt. jag skulle själv ta mer illa om om någon sa till mig "du är som alla andra"
Samma sak folk vill ofta känna sig speciella, vi säger till folk att de är speciella eller att alla är speciella och liknande. och sedan uppfattar man annorlunda som något negativt. är inte det en väldigt underlig logik, gränsande till hyckleri.
Annorlunda och speciell betyder ju i stort sett samma sak men ändå vill folk gärna vara speciella men inte annorlunda :)

Finns det mindre av en vviss typ av människor inom ett vist område, viss hobby eller liknande, tex kvinnor/tjejer inom rollspels hobbyn. Så att majoriteten är män/killar. då ÄR ju kvinnor tjejer speciella inom denna hobby. Och ÄR därför även annorlunda jämfört med majoriteten som är killar/män. varför skulle det vara negativt? enda jag kan se som är negativt med detta är att det är för lite kvinnor/tjejer inom hobbyn enligt mig.

Vist kan annorlunda användas som ett nedsättande ord i vissa lägen men det kan ju vilket ord som helst göras :)
Det korta svaret är: ja. Att alltid vara the other betyder att aldrig vara välkommen eller hemma. Googla de här termerna så kanske du inte behöver ta upp gamla, väldigt jobbiga ämnen med folk som är fruktansvärt lessa på att behöva berätta om vad som skadar dem hela tiden ):
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
(Och att män alltid är normen som utgås från är ett tecken på att hobbyn är ogästvänlig för andra än dessa, och en bidragande orsak till att kvinnor inte ger sig till känna i de offentliga rummen lika ofta, inte någonting självklart eller logiskt eller naturligt, capische?)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

HÄR dog tråden:


Reddokk Fheg;n169554 said:
Samma sak folk vill ofta känna sig speciella, vi säger till folk att de är speciella eller att alla är speciella och liknande. och sedan uppfattar man annorlunda som något negativt. är inte det en väldigt underlig logik, gränsande till hyckleri.
Från och med den här meningen har den gått stadigt utför. Den börjar med att man piskar en död och sönderdiskuterad häst, och fortsätter sedan med vad som i praktiken är en anklagelse om hyckleri.

Resten av inlägget och följande inlägg fortsätter neråt i rasande takt.

Så eftersom trådstartaren har fått svar och mothugg på sin trådstart, sidotrådar har bildats som är off topic, och den här fula slippery slopen dök upp så låser jag tråden.
 
Status
Not open for further replies.
Top