Vimes
Kättare
Man vill ju inte tacka nej till en bra dödspakt…
Alltså, risken jag tar är att du är ulven, och risken du tar är att jag är ulven. Alltså är det ju 75% att vi har rätt och vinner. Eller nått.
Man vill ju inte tacka nej till en bra dödspakt…
Just det! Vem av dem ska vi rösta på?
På vilket sätt menar du att ulvarna manipulerade dig till att rösta på mig @Vimes ?
Förklara varför vi inte helt enkelt ska vänta med att rösta till R5 där vi får rösta på alla inklusive dig istället? Som sagt, om alla bybor lägger ner sina röster kan ulven snipa, men då är det ju klart vem det är och de återstående två byborna kan rösta ut ulven i R5. Om byborna får feeling den här rundan och röstar får vi ingen sån signal och möjlighet, då är det inte entydigt vem ulven är i R5.Men hur blev det här? Vet du att Impetigo INTE är ulven alltså? Jag menar. Om Impetigo är ulven och jag röstar ut honom blir det ju ingen R5.
Alltså, då tar vi ju helt enkelt inte baiten och röstar alls den här rundan?Just att exkludera mig från trion menar jag är ett bait för att vi ska rösta ut dig denna runda, och om du då åker som bybo denna runda så ryker jag garanterat nästa.
Förklara varför vi inte helt enkelt ska vänta med att rösta till R5 där vi får rösta på alla inklusive dig istället?
Alltså, då tar vi ju helt enkelt inte baiten och röstar alls den här rundan?
Om du är bybo håller du verkligen på att spela in byn i ett mycket mer komplicerat läge där nån riskerar att göra fel, kan du sluta med det tack?
Därför att jag inte är ulv? Konstigt resonemang.
Haha nä inte allsKänns lite stressad, @Sysp
Jag köper det här resonemanget från din sida om du är grön. Problemet är ju att vi andra inte kan veta det, alltså är det säkrare för oss att inte rösta alls i R4.Alltså. Jag är bybo och ulven vet det. Här är en runda där vi har 1/3 chans att vinna spelet (vet jag, och ulven). Klart jag är sugen på att få till en utröstning nu istället för nästa runda då chansen är 1/4. Att exkludera mig men inkludera Impetigo är en bait för att jag (i första hand) ska rösta på Impetigo. Alltså är Impetigo grön och du eller Fjodor är röd.
Hade du varitbybovarulv hade det varit smartare att ha med mig och dig i trion. Om någon röstas ut i det scenariot blir det ju jag.
Jag köper det här resonemanget från din sida om du är grön. Problemet är ju att vi andra inte kan veta det, alltså är det säkrare för oss att inte rösta alls i R4.