Basses första inlägg, här verkar han gilla att skjuta på utröstning:
Fattar inte riktigt upplägget men skönt att inte behöva stressa?! Men nog är det väl vettigt att göra analyser etc av varandra.
Andra inlägget, byn vinner på att skjuta på utröstning men det är tråkigt (ungefär min linje för övrigt):
Nu verkar det snarare som att vi vinner på att sitta stilla i båten oavsett om det är tråkigt eller inte. Jag vill hellre vinna än ha kul om jag måste välja.
Lite senare (med ping av mig, Impetigo och Brynolf)
Sedan fattar jag det som att vi vinner mer på att inte rösta än att rösta?
Inlägget därefter (här har Basse landat i det som blivit konsensus i tråden - helt ok), lyfter två saker om Impetigo: begåvningsreserv-gate och "ulviga strategier" (som rimligtvis inte kan vara annat än att avstå röstning i R1):
Det är smart att låta bli att rösta jämna rundor, men jag tror ändå att vi ska använda röstningen udda rundor precis som i ett traditionellt parti. Det ger oss info vi kan anbända längre fram.
De jag tycker är skummast hittills är:
Sidd /.../
Impetigo: Jag hänger upp mig på det där med behåvningsreserv och en allmän känsla av att han både är altiv och vill diskutera strategier som kanske inte är så byboiga de först ser ut.
Senare i ett svar på min röd/grön-lista, tycker tydligen att BM:s sida i begåvningsreserv-gate är grönande. Mycket oklart hur Basse ser på den här grejen tycker jag:
Tycker att det är konstigt att du accepterar Sysps brainfart men inte BM:s korrekta tolkning (mm) av begåvningsreserv.
Senare i ett längre inlägg om alla spelare, här är begåvningsreserv-gate inte så viktig längre (efter att flera av oss undrat vad fan folk snurrar om), tycker fortfarande att "de initiala råden [verkar] faktiskt inte gynna byn särskilt mycket". Hur ska det tolkas? "avstå utröstning i R1" = ulvigt?
Impetigo
Impetigo vevar friskt, men jag gillar verkligen inte att han nu följer Sysps röst. Jag tycker att hsn grönas av din vilja att bryta ned sprket (som han brukar vilja göra), men ju mer jag tänker på det verkar de initiala råden faktiskt inte gynna byn särskilt mycket. Vi är ju en grupp omöjliga katter. Det här med behåvningsreserv kan vi släppa, men nej, det är ingen stor grej att hoppa på @Big Mama för. Det skumma med Impetigo är med andra ord att han letar upp och gör en grej av detaljer. Å andra sidan hjälper Big Mama till.
Senare i svar på Impetigo, här argumenterar Basse för att det är rätt att rösta ut i ojämna rundor (dock fortsatt oklart om det är ulvigt att ha argumenterat emot det...):
Såhär, ganska länge höll jag med dig, men mot bakgrund av hur mycket information vi kan få ut av att inte rösta jämna rundor, men dreva och rösta udda rundor ser jag en sådan strategi som bäst för byn.
Ett innehållsligt identiskt inlägg följer på detta några minuter senare.
Slutligen, Basse verkar här avfärda begåvningsreservsgate men tycks mena att det är ulvigt av Impetigo att vilja avstå utröstning (även om jag inte riktigt förstår resonemanget):
Jag tycker att @Impetigo s spel som går ut på att vänta med att rösta är tveksamt, eftersom vi inte får någon information om spelet. Så även om det ser ut att vara byboigt (inga bybor dör, yay!) är det heller inte något som för byn framåt. Frågan är väl då om de kanindimmor (Brynolf, 2026) som uppstår är bra eller dåligt för byn? Nångång lär ju ulvarna agera.
Sedan tycker jag att gnabbet om begåvningsreserv är en ganska futtig detalj, to be frank. Vi kan analysera annat. Men det kan jag gärna släppa.
---
Jag tycker frågan kvarstår, Basse. När jag läser det du skrivit om Impetigo och hans förslag att avstå utröstning tycks detta vara det primära skälet till att du röstar på honom nu. Är det korrekt eller inte?