Var kan ni tänka er att närvara på Forumöl?

På vilka orter skulle du tänka dig att gå på Forumöl?

  • Eskilstuna

    Votes: 1 1.1%
  • Göteborg

    Votes: 17 19.3%
  • Jönköping

    Votes: 2 2.3%
  • Karlstad

    Votes: 2 2.3%
  • Linköping

    Votes: 9 10.2%
  • Luleå

    Votes: 0 0.0%
  • Lund

    Votes: 10 11.4%
  • Malmö

    Votes: 12 13.6%
  • Norrköping

    Votes: 9 10.2%
  • Skellefteå

    Votes: 2 2.3%
  • Stockholm

    Votes: 34 38.6%
  • Trollhättan

    Votes: 3 3.4%
  • Umeå

    Votes: 6 6.8%
  • Uppsala

    Votes: 9 10.2%
  • Västerås

    Votes: 2 2.3%
  • Gävle

    Votes: 2 2.3%
  • Örebro

    Votes: 4 4.5%

  • Total voters
    88

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
490
Jag tycker att vi borde lista orter utifrån antal forumiter per capita. Då borde Ljusvattnet där jag bor ligga bra till. Här finns i och för sig bara en enda forumit, men det blir en hygglig andel på en pytteliten ort.
Ljusvattnet, som ligger mitt mellan Burträsk och blåbergergsliden? Häftigt om det skulle vara så
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ser att vi är 3 pers som röstat på Trollhättan , får vi ihop 3-4 personer till så kan det ju vara värt att styra upp nått. 🍻

Dr_Dängrot som älskar öl och försöker tänka positivt och använda sig av the law of atraction
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Västerås has entered the thread
när jag var ung sa vi reflexmässigt femte största när vi försökte hävda oss, men var det en lögn eller har ni (flyttat norr om Dalälven och förlorat vi-känslan för annat är djupaste bergslagen) tappat?
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
när jag var ung sa vi reflexmässigt femte största när vi försökte hävda oss, men var det en lögn eller har ni (flyttat norr om Dalälven och förlorat vi-känslan för annat är djupaste bergslagen) tappat?
Jag vet inte hur det var förr, men nu förtiden så leder Linköping rätt bekvämt över både Örebro och Västerås (nästan 8 000 fler invånare). Det är en annan historia mellan Örebro och Västerås. Just nu så bor det 800 fler i Örebro än i Västerås - samtidigt så växte Västerås med nästan 900 fler än Örebro förra året. Så vilka som är störst mellan de två städerna tenderar att skifta nästan på årsbasis.

Übereil
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Göteborg funkar bra för min del, bra pendlingsmöjligheter från kära Borås (plus att jag jobbar i GBG).

I Borås lite osäker på bra lokaler... Skulle sagt Bishops Arms pga utbudet, men de har lagt ner, och någon ny har tagit över lokalen. Ingen aning om deras utbud dock.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Jag är (i likhet med de flesta?) inte så pepp på att resa till en annan stad för att dricka en öl ihop med forumiter och sedan åka hem... (Jag vill ha åtminstone lite nötter att äta också.)

Jag röstade på Linköping, men det är lääääänge sedan vi klarade av att styra upp något utan Vicotnik, så pollen borde kanske ha en syster-poll som säger "i vilken ort kan du tänka dig att anstränga dig lite och driva en forumträff". ;)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag har en gäststuga med två gästsängar. Men folk brukar retas med mig för att jag inte alls bor i Uppsala utan utanför Uppsala. Den som retas får inte sova!
Utanför Uppsala är hur jag brukar
Beskriva var Stockholm ligger.
Så försöker du säga att du bor i Sollentuna eller någon annan del av norra Stockholm?
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
243
Utanför Uppsala är hur jag brukar
Beskriva var Stockholm ligger.
Så försöker du säga att du bor i Sollentuna eller någon annan del av norra Stockholm?
Jag skulle gärna bjuda Lukas på en tacköl i uppsala för att han spelleder mig varje tisdag. Kan erbjuda mig som chaufför eftersom jag inte dricker alkohol.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Nu handlade väl frågan om storleken på staden och inte storleken på kommunen?

Men det säger väl något om örebroarnas karaktär att man flyttar målstolparna när verkligheten inte passar ...
Om du vill vara sån så har jag konsekvent använt stad som ett annat ord för kommun. Städer finns nämligen inte i någon officiell bemärkelse sedan kommunreformen 1971.

Übereil
 
Top