Var kan ni tänka er att närvara på Forumöl?

På vilka orter skulle du tänka dig att gå på Forumöl?

  • Eskilstuna

    Votes: 1 1.1%
  • Göteborg

    Votes: 17 19.3%
  • Jönköping

    Votes: 2 2.3%
  • Karlstad

    Votes: 2 2.3%
  • Linköping

    Votes: 9 10.2%
  • Luleå

    Votes: 0 0.0%
  • Lund

    Votes: 10 11.4%
  • Malmö

    Votes: 12 13.6%
  • Norrköping

    Votes: 9 10.2%
  • Skellefteå

    Votes: 2 2.3%
  • Stockholm

    Votes: 34 38.6%
  • Trollhättan

    Votes: 3 3.4%
  • Umeå

    Votes: 6 6.8%
  • Uppsala

    Votes: 9 10.2%
  • Västerås

    Votes: 2 2.3%
  • Gävle

    Votes: 2 2.3%
  • Örebro

    Votes: 4 4.5%

  • Total voters
    88

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
413
Location
Linköping, Sverige
Jag tänkte det kunde vara intressant att sondera vilka orter som kan vara lämpliga att få till Forumöl på. Det borde vara fler än Stockholm. Det kanske kan ge någon inspiration till att få till något i sin hemstad, eller närliggande ort. Bara för att ens bostadsort inte är med på listan betyder det inte att den inte är en lämplig kandidat. Jag har bara gubbspekulerat fram listan (lite utifrån Sveroks Spelkarta). så kör hårt.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Jag kan tänka mig att närvara i Örebro, men den staden är inte med på listan.

Übereil, som vill påpeka att det minsann är sveriges sjätte största stad vi pratar om
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Så vitt jag vet är vi fyra forumiter i Skellefteå. Tre av oss brukar ses på ett café och spela spel lite då och då. Kanske kan vi klassa det som forumfika?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Skulle kunna tänka mig Gävle också men det fanns inte på listan
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag skrev Stockholm för att jag bor där, MEN ... jag kan tänka mig att närvara på vilken forumsträff som helst bara jag råkar vara i aktuell stad.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag funderade på det här med uppsala, och jag hade varit villig att åka dit för en en öl om det inte varit för att jag hade behövt åka pendeltåg tillbaka efter ölen 😉

Så vad jag säger är att om jag kommer på en forumöl i Uppsala kommer jag aldrig åka därifrån.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Stockholm eftersom det är relativit nära där jag bor. Där om jag befinner mig i en annan stad och det är forumöl där så lär jag dyka upp.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Om vi går efter storlek finns det ett antal orter som är större än Luleå, listans minsting: Helsingborg, Borås, Södertälje, Halmstad, Växjö, Sundsvall, Östersund. Själv håller jag mig dock helst till Malmö och Lund, möjligen med någon utflykt till Helsingborg om det verkligen krävs (fast då kan man ju lika gärna ta en forum-tura...).
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag vet minst två forumiter i Borås, men den orten är inte med i listan. Så en röst utom tävlan på den, dessutom.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag tycker att vi borde lista orter utifrån antal forumiter per capita. Då borde Ljusvattnet där jag bor ligga bra till. Här finns i och för sig bara en enda forumit, men det blir en hygglig andel på en pytteliten ort.
 
Last edited:

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Nästa sommar kan ni alla ta er ner till Varberg på västkusten. Se på bockstensmannen, bada i kallbadhus och dricka en pilsner eller två
"Ner"? Men jag har ju faktiskt varit och arrat på ert konvent en gång, så gör jag det igen hade jag absolut varit på en forumöl i samband med det.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Så vad jag säger är att om jag kommer på en forumöl i Uppsala kommer jag aldrig åka därifrån.
Jag har en gäststuga med två gästsängar. Men folk brukar retas med mig för att jag inte alls bor i Uppsala utan utanför Uppsala. Den som retas får inte sova!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag bor i Stockholm och väntar barn om två månader, så vill inte bege mig från hemstaden ifall lillen bestämmer sig för att komma till världen tidigare eller om något händer min fru och jag behövs.
 
Top