Var kan ni tänka er att närvara på Forumöl?

På vilka orter skulle du tänka dig att gå på Forumöl?

  • Eskilstuna

    Votes: 1 1.1%
  • Göteborg

    Votes: 17 19.3%
  • Jönköping

    Votes: 2 2.3%
  • Karlstad

    Votes: 2 2.3%
  • Linköping

    Votes: 9 10.2%
  • Luleå

    Votes: 0 0.0%
  • Lund

    Votes: 10 11.4%
  • Malmö

    Votes: 12 13.6%
  • Norrköping

    Votes: 9 10.2%
  • Skellefteå

    Votes: 2 2.3%
  • Stockholm

    Votes: 34 38.6%
  • Trollhättan

    Votes: 3 3.4%
  • Umeå

    Votes: 6 6.8%
  • Uppsala

    Votes: 9 10.2%
  • Västerås

    Votes: 2 2.3%
  • Gävle

    Votes: 2 2.3%
  • Örebro

    Votes: 4 4.5%

  • Total voters
    88

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Om du vill vara sån så har jag konsekvent använt stad som ett annat ord för kommun. Städer finns nämligen inte i någon officiell bemärkelse sedan kommunreformen 1971.

Übereil
Ok!

Screenshot_20211126-150910.jpg

I Västerås tänker vi nog ofta att ord kan betyda saker alldeles oavsett om de "inte finns" enligt någon godtycklig politisk-adminstrativ indelning. Det kanske är en dialektal grej?

Om man menar att städer inte finns och att man kan fylla ordet med vilket innehåll man nu tycker passar behöver man ju inte nöja sig med att vara sjätte största "stad". Örebro kan ju vara största "stad" om man definierar invånarna i en stad som "personer som är orimligt stolta över ett fult vattentorn" eller "personer som inte har sett sitt landskapsdjur (för att det är så litet och menlöst)"!
 
Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
"personer som inte har sett sitt landskapsdjur (för att det är så litet och menlöst)"!
Känner mig väldigt bekymrad och förnärmad över denna diss mot vår eminenta hasselmus. Den är bara blygsam och försynt, precis som vi Örebroare som absolut aldrig någonsin haft ett uppblåst ego...
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
245
Känner mig väldigt bekymrad och förnärmad över denna diss mot vår eminenta hasselmus. Den är bara blygsam och försynt, precis som vi Örebroare som absolut aldrig någonsin haft ett uppblåst ego...
Medhålles! Se bara på Torsten Ehrenmark (Närkes lanskapskåsör)...

För att återkomma till ämnet. Jag har aldrig deltagit i forumsöl förr men det kan ju bli av i framtiden. Inspirerande att se att det finns en handfull andra möjligt intresserade på orten då. :)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
"personer som inte har sett sitt landskapsdjur (för att det är så litet och menlöst)"!
I Skåne har vi den Kronhjorten, både majestätisk och glad för att visa upp sig. Klå det om ni kan!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
I Skåne har vi den Kronhjorten, både majestätisk och glad för att visa upp sig. Klå det om ni kan!
Helt ok. Men lite vräkigt, va? I Västmanland har vi det folkligare rådjuret.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Ja, jag bor ju i Växjö och hade gärna druckit forumöl här. Men sedan @Zadrith flyttade till Malta tror jag att jag är den enda aktiva formuiten härifrån (Den där Sverokrapporten visade att Växjö befinner sig i ett totalt jävla rollspelsmörker, det enda folk gör här är går i kyrkan och shoppar).*

*Edit, glömde ju kulturlivet: ishockey och fotboll (i den ordningen).
 
Last edited:

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
(Den där Sverokrapporten visade att Växjö befinner sig i ett totalt jävla rollspelsmörker, det enda folk gör här är går i kyrkan och shoppar).*

*Edit, glömde ju kulturlivet: ishockey och fotboll (i den ordningen).
Jag har ett vagt minne av en sådan rapport, men min förmåga att söka fram den tycks inte vara de bästa nu på morgonkvisten. Har du en länk?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Jag har ett vagt minne av en sådan rapport, men min förmåga att söka fram den tycks inte vara de bästa nu på morgonkvisten. Har du en länk?
.
 
Top